OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Jäniksen metsästys ja hirvipeioonat!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34779

LähetäLähetetty: 23.09.2017 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

O se silloin ogelma jos joku hirvijäärä alkaa kiellellä jotain toista pyytömiestä pyytämästä alueella hirvijahtiin vedoten,harvemmin taitavat jänesmiehet ja linnustajat kiellellä hirvimiehiä hirvestämästä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7462

LähetäLähetetty: 23.09.2017 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirvijahti ei estä jäniksen ajattamista yhtään mitään,eikä päinvastoin. Sen sijaan koetoiminta on hankalampi rasti. Hirvi ja ajokoirakokeita on käytännössä aina kun ei ole hirvijahtia päällä.

Hirven tappuussa on aika sama mitä siellä metsässä liikkuu,mutta koetoiminta saattaa olla sen verran herkkää,että samaan pusikkoon en välttämättä lykkäisi ajuria.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wata
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2012
Viestejä: 2033
Paikkakunta: North carelia

LähetäLähetetty: 23.09.2017 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin on mahduttu hirvimiesten kanssa alueille. Aamusella olen kysynyt mihin suuntaavat ja sitä mukaa itse liikuskellut.

Itse tuon hirvi homman pistin tauolle yli 10vuotta sitten, oli liian kiihkeää porukkaa seurassa. Totesin että vapaa-aikanani en kuuntele ukkojen kinastelua, saan arkena työssä kuulla sitä aivan tarpeeksi..

Joitain syksyjä oli meidän alueilla turhan paljon kokeita, mutta nykyään jo paljon järellisempi määrä. Että ei joka vk.loppu joku ole kokeessa..
_________________
”Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dani_el
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 104

LähetäLähetetty: 24.09.2017 08:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama se on ajokokeiden kanssa. Oli koko seuran alue rauhoitettu muulta pyynniltä kokeiden vuoksi, olin omalla koiralla kokeissa, niinvain kesken ajon lyöttäytyi jonkun hirvimiehen harmaja ajon sekaan ja peli oli pelattu. Moninpaikoin tahtovat hirvimiehet kuitenkin tulla sekaan säheltämään, vaikka ajokokeiden alueista on ilmoitettu hirviporukoille. Itse maanomistajanakin mielelläni tekisin yhteistyötä hirvimiesten kanssa, ilmoittaisin hirvihavainnoista jahdin aikana, joskus ovat 5 hirven lupaa käyttäneet koko kauden ja 2 saaneet nurin kun vähän hirviä. Itse olen päivittäisen jäniksenmetsästyksen ohella nähnyt enemmän hirviä kuin nuo hirvimiehet kautenaan. Eipä niistä kiinnosta ilmoitella kun käyttäytyminen on mitä on jänismiehiä kohtaan. Ei enää ole kyllä jokapäivä jänisjahtiinkaan aikaa, viikonloppuihin keskittyy sekin.
_________________
Aikainen lintu madon nappaa, mutta vasta toinen hiiri saa juuston!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dani_el
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 104

LähetäLähetetty: 24.09.2017 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama se on ajokokeiden kanssa. Oli koko seuran alue rauhoitettu muulta pyynniltä kokeiden vuoksi, olin omalla koiralla kokeissa, niinvain kesken ajon lyöttäytyi jonkun hirvimiehen harmaja ajon sekaan ja peli oli pelattu. Moninpaikoin tahtovat hirvimiehet kuitenkin tulla sekaan säheltämään, vaikka ajokokeiden alueista on ilmoitettu hirviporukoille. Itse maanomistajanakin mielelläni tekisin yhteistyötä hirvimiesten kanssa, ilmoittaisin hirvihavainnoista jahdin aikana, joskus ovat 5 hirven lupaa käyttäneet koko kauden ja 2 saaneet nurin kun vähän hirviä. Itse olen päivittäisen jäniksenmetsästyksen ohella nähnyt enemmän hirviä kuin nuo hirvimiehet kautenaan. Eipä niistä kiinnosta ilmoitella kun käyttäytyminen on mitä on jänismiehiä kohtaan. Ei enää ole kyllä jokapäivä jänisjahtiinkaan aikaa, viikonloppuihin keskittyy sekin.
_________________
Aikainen lintu madon nappaa, mutta vasta toinen hiiri saa juuston!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.09.2017 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No eihän tuo ole enää tavallista hirvestystä ja hyväksyttävää. Tuohan on ihan vaan perseilyä. Jos yhdistys päättää ns. luovuttaa alueita tärkeään toimintaan, on selkeä rike mennä sekaan sotkemaan. Eikö ne samat hirviukot ole mukana päättämässä koetoiminnasta seuran kokouksissa? Vai hoitaako johtokunta asiat huonosti? Surkeaa joka tapauksessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timhoe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2011
Viestejä: 885

LähetäLähetetty: 24.09.2017 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dani_el kirjoitti:
Itse olen päivittäisen jäniksenmetsästyksen ohella nähnyt enemmän hirviä kuin nuo hirvimiehet kautenaan. Eipä niistä kiinnosta ilmoitella kun käyttäytyminen on mitä on jänismiehiä kohtaan.


Noinhan se on, vaikka en jänistä koiralla ajatakaan. Kun meilläkin vähän joka yhteydessä hirvimiesten suusta nousee puheeksi vaan se, kuinka linnustajat ja muut pienriistan metsästäjät ovat aina vaan tiellä, haittana ja jaloissa, niin en koe pienintäkään syytä lähteä ilmoittamaan omia havaintoja eteenpäin. Etsikööt itse mullinsa. Olen pyrkinyt jo hyvän aikaa jahtaamaan pienriistan arkisin, että ei tarvitse vaihtaa maastoa aamulla ensi töikseen, kun punanuttuiset suurriistan suurjahtaajat suvaitsevat saapua metille. Se kun on tullut vuosien mittaan selväksi, että sinne samoille selkosille ei muut kuulu hirvimiesten kanssa samaan aikaan, niin mitäpä sitä tielle jäämään. Lähtee sitten vaikka kotiin katsomaan ikkunasta ulos ja miettimään, että olisipa hieno keli olla ulkona.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.09.2017 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ottakaa puheeksi kokouksessa. Rakentavasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16673

LähetäLähetetty: 24.09.2017 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin on mahduttu kaikkien kanssa. Ei ole häiriöksi koettu kenenkään jahtitapaa, marjastajaa, sienestäjää tai ihan vain muuten metsässä kulkijaa.

Kun lähden janisjahtiin, niin hieman kuulostelen, että onko toinen ryhmä mennyt alueelle hirvijahtiin ja toimin sen mukaan. Jos olen jo alueella ja sinne tullaan hirvijahtiin, niin en kyllä pakkaa koiraan autoon ja lähde pois. Joskus on käynyt kyllä niinkin, että on jänisjahti vaihtunut hirvijahtiin, kun kysyvät mukaan.

Mutta eihän se aina menen nappiin, kun on niitä hirvikyrpiä ja jäniskyrpiä olemassa. Onneksi ei toistaiseksi meillä. En tarkoita kommentillani ketään täältä.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wata
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2012
Viestejä: 2033
Paikkakunta: North carelia

LähetäLähetetty: 24.09.2017 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä päin on kyllä saanut koe koirat rauhassa työskennellä, oli kyseessä haukku tai ajokoe. Ajokokeita on ollut hirvestyksen aikaankin ja ei ole hirvimiehistä häiriötä ollut eikä toisin päin.

En tiedä miten teillä nuo kokeet hyväksytään, mutta meillä johtokunta käy läpi hakemukset ja esittää listan kokeista seuran kokouksessa. Ja kokouksissa on paikalla hirvi sekä ajokoira miehiä. Kokouksen jälkeen hyväksytyistä kokeista lista laitetaan jäsentiedotteeseen, ns muistilistaksi syksyn koe päivistä.
_________________
”Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com