Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
TKH Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Hei 2008 Viestejä: 730
|
Lähetetty: 27.04.2017 20:43 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Eteen 2, taakse 2.2 |
Kuulostaa rahamieheltä kun on varaa joka vuosi ostella uudet kummit keskeltä täysin kaljujen tilalle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
suiza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Lok 2016 Viestejä: 31 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 27.04.2017 21:03 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | kenppi
Lähetetty: 27.04.2017 19:58 Viestin aihe:
Suiza; laita rengaspaineiksi 2,3bar eteen sekä taakse, ja valitse auton tietokoneen valikosta TPMS, asetukseksi comfort |
Kokeillaanpas näitä paineita.Mutta eikös ne nykyrenkaat vaadi enemmän paineita,varsinkin kun on ensiasennusrenkaina nää EcoContactit,oiskohan
sitten perstuntumalta kokeilla parhaita paineita ajettavuuden suhteen.Ymmärsin näin että vierintävastus ja kulutus,myös renkaiden kestävyys olisi parempi noilla suuremmilla paineilla. _________________ Kaikenlaisii kotteroita ajettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TKH Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Hei 2008 Viestejä: 730
|
Lähetetty: 27.04.2017 21:08 Viestin aihe: |
|
|
Lähes järjestään jos nykyrenkailla ajelee alle 2.5 paineilla niin ainoa hyötyjä on rengaskauppias. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras_a Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2013 Viestejä: 1953
|
Lähetetty: 27.04.2017 21:21 Viestin aihe: |
|
|
Joo aika pieniltä tuntuu 2 barin paineet (vrt. mulla esim. transportterissa 4.0 -4.2 baria). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Enkeksimtn Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2016 Viestejä: 286
|
Lähetetty: 27.04.2017 21:40 Viestin aihe: |
|
|
Vinkki eräältä ajokouluttajalta: aina lähelle renkaan valmistajan ehdottamia maximipaineita(rengas toimii, niin kuin se on tarkoitettu). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kenppi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Syy 2016 Viestejä: 49
|
Lähetetty: 27.04.2017 22:21 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä sinne enemmänkin tosiaan kärsii laittaa, mutta tuota painetta ehdotin rengaspainevahdin takia. Pienestä ylipaineesta asetukseen nähden se ei varmaankaan reagoi, mutta jos näillä liki nollan asteen lämpötiloilla käyttää esim 2,5bar paineita niin +30°c rengaspaineet ovat jo karkeasti 2,8bar, ja silloin järjestelmä voi jo herjata väärää rengaspainetta. Varmaa tietoa tästä ei toki ole kun en ole päässyt vitaraa niin perusteellisesti testaamaan.
Muuta vaaraahan tuossa ei ole muuta kuin ne tympeät valot ja herjat mittaristossa. Kaikki pitäisi olla ok kunhan käytettävä rengaspaine ei ole alle käytettävän asetuksen, muutoin mittaristo vilkkuu taas oranssina.
Kuljettajan puoleisessa b-pilarissa on se taulukko rengaspaineista, joista soveltamalla auton asetusten kanssa löytyy varmasti sopivat paineet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 27.04.2017 23:18 Viestin aihe: |
|
|
Rengaspaineseuranta ei hälytä kuin alipaineesta. Itellä on 3,0 edessä ja 2,8 takana. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3tactical Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Elo 2004 Viestejä: 3964
|
Lähetetty: 28.04.2017 08:10 Viestin aihe: |
|
|
yksi rengasasentaja- vanhempi asentaja- sanoi, että auton valmistajan rengaspaine-ohjeilla ei ole mitään merkitystä. On seurattava renkaan valmistajan ohjeita. Mulle tuo tarkoitti 2,5 bar joka paikkaan Passatissa entisen 2,2 tilalle. Ja max- kuormalle plus kärrille tuosta pitäisi vielä nostaa, ja olenkin joskus nostanut. Mutta paineiden laskeminen vaan tahtoo unohtua......saa kyllä renkaat pilalle parissa kuukaudessa....kokemusta on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
latvalaturi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Huh 2004 Viestejä: 454
|
Lähetetty: 28.04.2017 08:46 Viestin aihe: |
|
|
Kaksi kesää ajettu Vitaralla 2.3 bar paineilla noilla mukana tulleilla Continentaneilla. Ei mitään ongelmia kulumisen suhteen. Autossa on nyt 65 tkm mittarissa.
Ohjekirjan mukaan 2.8 bar eco asetus ja 2.3 bar comfort.
Pintaa kaikissa pyörissä 4 -5 mm. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2232 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 28.04.2017 08:57 Viestin aihe: |
|
|
t3tactical kirjoitti: | yksi rengasasentaja- vanhempi asentaja- sanoi, että auton valmistajan rengaspaine-ohjeilla ei ole mitään merkitystä. On seurattava renkaan valmistajan ohjeita. Mulle tuo tarkoitti 2,5 bar joka paikkaan Passatissa entisen 2,2 tilalle. Ja max- kuormalle plus kärrille tuosta pitäisi vielä nostaa, ja olenkin joskus nostanut. Mutta paineiden laskeminen vaan tahtoo unohtua......saa kyllä renkaat pilalle parissa kuukaudessa....kokemusta on. |
Renkaat ovat osa auton jousi-vaimenninjärjestelmää. Jos haluaa, että auto käyttäytyy kuten on suunniteltu, täytyy rengaspaineet olla auton valmistajan suosituksen mukaiset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
latvalaturi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Huh 2004 Viestejä: 454
|
Lähetetty: 28.04.2017 10:26 Viestin aihe: |
|
|
Se rengaspainetarra on kuskin oviaukon takapalkissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Enkeksimtn Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2016 Viestejä: 286
|
Lähetetty: 28.04.2017 10:28 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | t3tactical kirjoitti: | yksi rengasasentaja- vanhempi asentaja- sanoi, että auton valmistajan rengaspaine-ohjeilla ei ole mitään merkitystä. On seurattava renkaan valmistajan ohjeita. Mulle tuo tarkoitti 2,5 bar joka paikkaan Passatissa entisen 2,2 tilalle. Ja max- kuormalle plus kärrille tuosta pitäisi vielä nostaa, ja olenkin joskus nostanut. Mutta paineiden laskeminen vaan tahtoo unohtua......saa kyllä renkaat pilalle parissa kuukaudessa....kokemusta on. |
Renkaat ovat osa auton jousi-vaimenninjärjestelmää. Jos haluaa, että auto käyttäytyy kuten on suunniteltu, täytyy rengaspaineet olla auton valmistajan suosituksen mukaiset. | Ja renkaat pitää olla myös auton valmistajan suosittelemaa mallia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 28.04.2017 12:59 Viestin aihe: |
|
|
On täällä varmaan aika moni vaihtanut eri kokoiset kumitkin alle ensiasennusrenkaiden tilalle. Tosin, ei ne sitäkään varmaan rengasliikkeessä vastusta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 28.04.2017 13:01 Viestin aihe: |
|
|
Tänään meni 60 000 km yli. Ensiviikolla huolto... Hieman mietityttää liekkö miten tarpeellisia nuo jarru- ja jäähdytysnesteen vaihdot
alle vuoden vanhaan kiesiin. Kaippa ne on silti sama teettää. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Huh 2004 Viestejä: 16755
|
Lähetetty: 28.04.2017 16:15 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Tänään meni 60 000 km yli. Ensiviikolla huolto... Hieman mietityttää liekkö miten tarpeellisia nuo jarru- ja jäähdytysnesteen vaihdot
alle vuoden vanhaan kiesiin. Kaippa ne on silti sama teettää. |
Oho, onpa kilometrejä. Minä saan ajaa neljästä viiteen vuoteen, että pääseen samoihin lukemiin. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|