Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 26.02.2017 00:22 Viestin aihe: |
|
|
Ei kai tiiseliä uskalla ostaa juuri miltään valmistajalta nykyään. Joku penarin 3 l kutonen saattaisi mennä. Muut pommeja? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 26.02.2017 09:10 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Bensakoneissa ei ole ollut isompia kipuja, mitä uudempi, sitä pienempi kulutus. Dieselkoneet paukkui suurella prosentilla ennen vuotta -11. 2011 ja uudemmat on jo ihan toimivia pelejä. Kannattaa kuitenkin varmistaa ennen ostoa, ettei auto ole seisonut vuotta varastosa ja myyty 2011 mallina.
Toisaalta Subaruun hiukkassuodattimen vaihto maksaa ilmeisesti +3000 eskoa, joten sillä erotuksella ostaa bensaa aika tavalla.
Tänäänkin tuli ajettua mettätietä, mitä ei ole koko talvena aurattu, olen vain silloin tällöin ajellut sitä. Lumet tuli tuulilasille, mutta hyvin nousi 300 m pitkän mäen ylös. Parin ajetun talven jälkeen korotushaaveet on loppuneet. |
Subarun DPF tulee "pysyvästi kuntoon" hinnalla n. 1150€ ja samalla loppuu EGR:n kakan työnti koneeseen, tulee n. 50hv ja 100Nm lisää, alavääntö juuri siinä tyhjäkäynnin kohdalla paranee 50% (tai oikeastaan "sitkeys" siinä tilanteessa kun ennen sammui jos lähti risteyksessä liian isolla vaihteella tai lähdössä antoi liian vähän kaasua ja sammui...se siis paranee...ei "maximi" vääntö), nopeusrajoitin 208km/h poistuu....jos sen kokee olevan tärkeä), polttoainetaloudellisuus paranee edelleen, kaasupolkimen vaste/herkkyys nousee....jne _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 26.02.2017 10:18 Viestin aihe: |
|
|
Tuota cvt:tä tunnutaan kehuttavan kovin.
Periaatteessa kilometrejä tulee kuitenkin sen verran,,että dieseli kyllä puoltaisi paikkaansa.
Näkyy vaan karkaavan outbackien hinnat käsistä noilla spekseillä.
Prkle että autonosto on prseestä... _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MikaS Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2004 Viestejä: 3966
|
Lähetetty: 26.02.2017 11:58 Viestin aihe: |
|
|
Jotenkin olen ollut siinä uskossa että alkupään dieseleiden porsimisongelmat loppuivat siellä 09 vaihteessa. Saattoi hajoa jo siinä 40-150 välissä. Omalla 09:llä on ajettu ny reilu 250t. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 26.02.2017 14:57 Viestin aihe: |
|
|
Siitä löytyy netistä monestakin keskustelusta ihan moottorinumero josta eteenpäin ei ongelmia, ainakaan samoja, pitäisi olla.
Taidanpa seuraavaksi ryhtyä tutkimaan subarun henkilöautoja,,foresteri menee vähän hukkaan kun maastokelpoisuutta en oikein tarvitse tähän kulkuneuvoon.
Vielä viime viikolla mielessä oli mondeo, mutta tuo viimeviikkoinen lumipyry muistutti taas landella asuvan tarpeista.
Edit:miksi ei esim tälläistä?
https://www.nettiauto.com/subaru/legacy/7942389
Pahasti ot, valitan _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6917
|
Lähetetty: 26.02.2017 18:47 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Tapiok kirjoitti: | Bensakoneissa ei ole ollut isompia kipuja, mitä uudempi, sitä pienempi kulutus. Dieselkoneet paukkui suurella prosentilla ennen vuotta -11. 2011 ja uudemmat on jo ihan toimivia pelejä. Kannattaa kuitenkin varmistaa ennen ostoa, ettei auto ole seisonut vuotta varastosa ja myyty 2011 mallina.
Toisaalta Subaruun hiukkassuodattimen vaihto maksaa ilmeisesti +3000 eskoa, joten sillä erotuksella ostaa bensaa aika tavalla.
Tänäänkin tuli ajettua mettätietä, mitä ei ole koko talvena aurattu, olen vain silloin tällöin ajellut sitä. Lumet tuli tuulilasille, mutta hyvin nousi 300 m pitkän mäen ylös. Parin ajetun talven jälkeen korotushaaveet on loppuneet. |
Subarun DPF tulee "pysyvästi kuntoon" hinnalla n. 1150€ ja samalla loppuu EGR:n kakan työnti koneeseen, tulee n. 50hv ja 100Nm lisää, alavääntö juuri siinä tyhjäkäynnin kohdalla paranee 50% (tai oikeastaan "sitkeys" siinä tilanteessa kun ennen sammui jos lähti risteyksessä liian isolla vaihteella tai lähdössä antoi liian vähän kaasua ja sammui...se siis paranee...ei "maximi" vääntö), nopeusrajoitin 208km/h poistuu....jos sen kokee olevan tärkeä), polttoainetaloudellisuus paranee edelleen, kaasupolkimen vaste/herkkyys nousee....jne |
Mites katsastussetä suhtautuu tuohon, kun ne kehuivat jotain uutta kikkaa, jolla tuollainen kansalaistottelemattomuus saadaan kitkettyä pois. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 26.02.2017 21:29 Viestin aihe: |
|
|
Nykykalustolla ja säädöksillä ei probleemaa....tuskin lähivuosina mikään muuttuu. Kovin kauas ei osaa arvailla.... _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 27.02.2017 10:00 Viestin aihe: |
|
|
Blah, pohdinta jatkuu...ei tuo legacy sytytä kuitenkaan.
"Samaan hintaan" saa kuitenkin foresterin ja uudemmat bensa sellaiset eivät näytä kuitenkaan vievän kuin sen 7-8L/100km. Vaikka ajoa 30tkm tulee vuoteen niin ei tuo juuri dieseliin kallistu...
CVT vaihteisto tuntuu tiputtavan aika paljon kulutusta, n. litran sataselle. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hemuli Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 335 Paikkakunta: Itä-Uusimaa
|
Lähetetty: 27.02.2017 11:10 Viestin aihe: |
|
|
Viikonloppuna ajoin mökkipaikkakunnan ohi ja totesin että käympä mökillä mutkan. Hyvin pääsi Forrella pihaan vaikka lunta oli sen verran että pohja kahnasi välistä lumeen. Keli oli semmoinen että n. 10 cm uutta lunta ja sen alla kova kerros vanhaa jonka alla taas pehmeää eli itelle Forre on vaihtoehto juurikin tuon maavaran takia, siis jos vertaa Legacyyn. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
massimo85 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Elo 2006 Viestejä: 1536 Paikkakunta: Mikkeli
|
Lähetetty: 27.02.2017 12:21 Viestin aihe: |
|
|
Onko kellään tuota 2008-2012 olevaa korimallia, tolla 2.0L bensakoneella,aut tai manuaalina? Ilmeisesti cvt tuli vasta 2013.. Kiinnostaisi tietää todellinen keskikulutus, onko paljon pienempi kun vanhemmalla. Tietäis tarviiko ruveta auton vaihtoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiXu Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 17 Hei 2013 Viestejä: 95 Paikkakunta: Kouvola
|
Lähetetty: 27.02.2017 13:02 Viestin aihe: |
|
|
Multa löytyy kyseinen laite. Ajotietokoneen näyttämä on nyt vakiintunut siihen 8,4 keskikulutukseen. Riippuu paljon ajosta, jos on paljon maantieajoa niin alle 8 pääsee, mutta kaupunki ja mettärymyytys nostaa 10 paikkeille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiXu Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 17 Hei 2013 Viestejä: 95 Paikkakunta: Kouvola
|
Lähetetty: 27.02.2017 13:04 Viestin aihe: |
|
|
Niin ja mun auto on manuaalilootalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2220 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 27.02.2017 16:55 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Bensakoneissa ei ole ollut isompia kipuja, mitä uudempi, sitä pienempi kulutus. |
jotenki muistelisin että oisko ollu 2013 tms. vuosimallissa aika raakaa öljynmenekkiä. subaru foorumilta varmaankin löytyy tietoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 27.02.2017 16:57 Viestin aihe: |
|
|
RiXu kirjoitti: | Niin ja mun auto on manuaalilootalla. |
Niin minkä vuotinen ja mikä kone tarkemmin? _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 27.02.2017 16:59 Viestin aihe: |
|
|
Tulikin sopivasti äkkilähtö ruotsiin huomenna.
Kone lähtee vasta klo 17 vantaalta, pitää käydä katsomassa muutamaa subarua.
Itäisessä periferiassa tarjonta on olematon. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|