Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jansir Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Hel 2016 Viestejä: 721 Paikkakunta: Napapiirin antisankari
|
Lähetetty: 02.02.2017 13:54 Viestin aihe: |
|
|
Vakuutusrempathan kannattaa, niissä voi veloittaa melkein mitä tahansa. Sama koskee sekä autojen pikkukolareita että talojen vahinkoja. Hinnoissa ei tunnu yläräjaa lainkaan olevan. Ja sitten ihmetellään miksi vakuutukset ovat kalliita. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.02.2017 14:01 Viestin aihe: |
|
|
No älä vakuutus korjausten lujaan kuiteskaan ala asesepäksi.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.02.2017 14:05 Viestin aihe: |
|
|
jansir kirjoitti: | Vakuutusrempathan kannattaa, niissä voi veloittaa melkein mitä tahansa. Sama koskee sekä autojen pikkukolareita että talojen vahinkoja. Hinnoissa ei tunnu yläräjaa lainkaan olevan. Ja sitten ihmetellään miksi vakuutukset ovat kalliita. |
Huomattiin,laskettiin kaikki liki tuplana ja kaveri iski vielä parikymmentä prossaa nokkiin,ei naama värähtänyt sopparia kirjoittamaan tulleella vahinkotarkastajalla,kaveri epäilikin että meni liian halvalla  _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vesihiisi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.02.2017 14:07 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | No älä vakuutus korjausten lujaan kuiteskaan ala asesepäksi.  |
Olisi sentään laillista vakuutusyhtiöiden huijaamista.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17412 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 02.02.2017 14:14 Viestin aihe: |
|
|
vesihiisi kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | Itse olen pettynyt usein seppien hommiin ja työn jälkeen, ei toki kaikkien mutta ei reisua ilman naarmuja, koloja tai viilanjälkiä. Taidan olla hyvin tarkka aseitteni kanssa....
-Päätynyt tekemään itse hommat hyvin pitkälle. |
Tällaiseen se helposti johtaa, kun pitää tehdä nopeasti ja halvalla. Itse kun tekee, niin Harva laskee itselleen tuntipalkkaa, ainakaan ammattimiehen laskutustuntia vastaavaa.
Jos laskuttaa vaikka 30€/h, niin palkaksi jää noin 10€/h, mikä ei ole vielä kaksinen palkka. Aika tylyä tuo yrittäjän elämä.  |
Ja sen olen huomannut että aika usein törmää lauseeseen "kun kukaan ei pysty tekemään".... Näitä on aika monta kertaa tullut laitettua huonoilla vehkeillä kuntoon ja ihan on ollut mahdollisia tehdä. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vesihiisi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.02.2017 14:23 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: |
Ja sen olen huomannut että aika usein törmää lauseeseen "kun kukaan ei pysty tekemään".... |
Jos se on kohtelias kiertoilmaisu sille, "ettei pysty tekemään sillä rahalla, jota asiakas on valmis siitä maksamaan"?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
rillan Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2009 Viestejä: 150 Paikkakunta: uusikaupunki
|
Lähetetty: 02.02.2017 14:34 Viestin aihe: |
|
|
Epäilen ettei hyvästä jäljestä makseta sitä mitä pitäisi. Itse olen tehnyt muutamaan aseen tukkiin kunnon öljykäsittelyn. Jos niihin kuluneet tunnit pitäis liiketoiminnan pohjalta veloittaa tuskin kukaan maksaisi moisia summia. Melko harva käsityö ammatti on enää Suomessa kannattavaa. Ei riitä maksavat asiakkaat jos tehdään kunnon jälkeä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.02.2017 14:34 Viestin aihe: |
|
|
ei pysty
ts. ei ala,,,,,ilmaseksi |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17412 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 02.02.2017 14:58 Viestin aihe: |
|
|
En usko kenenkään sepälle soittelevan että teetkö mulle remontin ilmaiseksi...
-Monasti remontti maksaa enemmän kuin aseen arvo, tänäpäivänä on vaan korjattava vanhoja raskaan luvanmyöntöprosessin vuoksi. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vesihiisi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.02.2017 15:10 Viestin aihe: |
|
|
rillan kirjoitti: | Melko harva käsityö ammatti on enää Suomessa kannattavaa. Ei riitä maksavat asiakkaat jos tehdään kunnon jälkeä. |
Jos kuitenkin haluaa käsillään jotain tehdä, niin se on mahdollista, kunhan ei kuvittele saavansa siitä koko elantoa. Pitkälti arvovalintoja nykyaikana: Toisille on tärkeeä hienot autot ja asunnot, toisille luovuus ja tekemisen ilo.
Se on nykyajassa jotenkin surullista, että myymällä joutavaa kiinalaista roinaa ihmisille, pärjää taloudellisesti, mutta tekemällä hienoja käsitöitä ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mpikkara Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.02.2017 15:29 Viestin aihe: |
|
|
vesihiisi kirjoitti: | Se on nykyajassa jotenkin surullista, että myymällä joutavaa kiinalaista roinaa ihmisille, pärjää taloudellisesti, mutta tekemällä hienoja käsitöitä ei. |
Noin se menee. Käsityön arvostus ollut jo kauan lähes 0.
Ei montaa työllä itsensä elättävää kuvataiteilijaakaan Suomesta löydy. Julistekauppiaita kyllä riittää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.02.2017 16:11 Viestin aihe: |
|
|
Eikö puolenpäivän hommasta pari kolme kymppiä = ilmaiseksi.
Aika vähän niitä sotkuja viritellään käyttöpeleiksi tai korjaillaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.02.2017 16:16 Viestin aihe: |
|
|
mpikkara kirjoitti: | vesihiisi kirjoitti: | Se on nykyajassa jotenkin surullista, että myymällä joutavaa kiinalaista roinaa ihmisille, pärjää taloudellisesti, mutta tekemällä hienoja käsitöitä ei. |
Noin se menee. Käsityön arvostus ollut jo kauan lähes 0.
Ei montaa työllä itsensä elättävää kuvataiteilijaakaan Suomesta löydy. Julistekauppiaita kyllä riittää. |
Ne sonnanmyyjäkoijjarit pärjäävät siksi että te ostatte niiden skeidaa. Älkää ostako. Joskus kun skeidaa ostan, tilaan sen itse Kiinasta ja säästän 90 %. Skeidalla tarkoitan puhelimen suojalaseja ja sellaisia. Käsityöt yritetään tehdä itse niin pitkälle kuin osataan ja on järkevää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
blues Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.02.2017 16:22 Viestin aihe: |
|
|
Sekin varmasti lisää ammattimaisia aseseppiä kun alalle tunkee
eläkeläisiä harrastajia jotka tekee hommia puoli-ilmaiseksi.
Erikoistuminen jollekkin kapealle osa-alueelle ei taida lyödä leiville.
Liian pienet markkinat. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Maantiekiitäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2008 Viestejä: 2543 Paikkakunta: Karu-Karjala
|
Lähetetty: 02.02.2017 22:04 Viestin aihe: |
|
|
rillan kirjoitti: | Epäilen ettei hyvästä jäljestä makseta sitä mitä pitäisi. Itse olen tehnyt muutamaan aseen tukkiin kunnon öljykäsittelyn. Jos niihin kuluneet tunnit pitäis liiketoiminnan pohjalta veloittaa tuskin kukaan maksaisi moisia summia. Melko harva käsityö ammatti on enää Suomessa kannattavaa. Ei riitä maksavat asiakkaat jos tehdään kunnon jälkeä. |
Osuit asian ytimeen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|