Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17066 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 03.01.2017 16:06 Viestin aihe: |
|
|
Heh pohdin muuten että sj410 on ainut auto millä en jäänyt niin kiinni että vetoapua olisi tarvinnut... Eikä ollu vinssiä. Kun eteenpäin meno loppu nii tääpäin aina pääsi. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 03.01.2017 16:35 Viestin aihe: |
|
|
pirulainen kirjoitti: |
Onko tuo ihan oikealla automaagiaskilla, vai sähköisellä kytkimellä tms.
miten käyttäytyi, onnistuuko heijaaminen, joillakin automaateilla onnistuu paremmin kuin toisilla.
Ja kuinkas tuossa auttaa, jos lock-asennossa ottaa luistoneston pois vs. jättää päälle, antaako hvedättää kierroksilla paremmin ilman luistenostoa?
ja mielenkiinnosta, mikä Grand Chero Pedolla (vm +mikä kone) oli ja miksi meni vaihtoon? |
Vitara on perinteisellä automaatilla, mikä oli aika tärkeä valintaperuste.
Noiden pienkoneiden alavääntöön tai pikemminkin sen puutteeseen olen
aikalailla kyllästynyt, mutta momentinmuunnin paikkaa sen puutteen.
Vitaraa pystyy heijaamaan semipahoissa paikoissa automaatilla ihan kohtuudella.
Ilman luistonestoa tietenkin kierrattää ja suttaa paremmin, vaan ei siitä sutimisesta mitään hyötyä saa.
Luistonesto sallii kyllä riittävästi luistoa muutenkin, mutta tuo suttaavaa pyörää jarruttelemalla huomattavasti lisää etenemiskykyä.
Mulla oli WJ-sarjan Jeeppi, vuosimalli 2000 ja sillä surullisen kuuluisalla viispyttyisellä 3.1l td koneella...
Pakko oli luopua, kun kahdessa vuodessa meni auton hankintahinnan verran rahaa remontteihin,
eikä se siitä kummennut, samat paikat alkoi porsia jo toistamiseen... Tästä vois novellin kirjottaa,
mutta ei kannata, pysykää vaan kaukana ko. rakkineista. Jos muuten tuommosen Jeepin alla ei näy
lumikelillä kolmen eri väristä nestettä, niin sillon joku niistä on lopussa... _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 03.01.2017 17:00 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: |
Jonkun satatuhatta Hiacella ajaneena ei ole mitään hyvää sanottavaa talviajosta. Sitä työnnettiin, hinattiin ja jumpattiiin milloin tasaisella tai loivassa alamäessä että pääsi liikkeelle. Sitten kun saatiin Transporter alle niin taivas aukeni kaikissa ajoissa, varsinkin talvella. |
Tuossa eräs asiakas (sähköyhtiön kunnossapito) tuumi 4-veto pakuista, "käyttäjät tykkää portterista, vaan me (pakujen korjaajat) hiacesta" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
suiza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Lok 2016 Viestejä: 31 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 03.01.2017 17:19 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | valmet 412s
Lähetetty: 03.01.2017 16:06 Viestin aihe:
Heh pohdin muuten että sj410 on ainut auto millä en jäänyt niin kiinni että vetoapua olisi tarvinnut... Eikä ollu vinssiä. Kun eteenpäin meno loppu nii tääpäin aina pääsi. |
Juu näin toimi myös pikkuvittura.Miksei myös suiza tule taapäin jos ei jää mahastaan killumaan. _________________ Kaikenlaisii kotteroita ajettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 03.01.2017 18:28 Viestin aihe: |
|
|
Niin ei tuota Vitaran keveyttä oo paljoa täällä mainostettu kun on puhuttu etenemiskyvystä vaikka siitä on Suzukit tunnettu. Siihen päälle lyhyt akseliväli ja momentinmuunnin.
Yritän muistaa ottaa kojelautakameran mukaan kunhan pääsen ajamaan omani joskus kiinni siten, että on apuja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fspitz Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1296 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
Lähetetty: 03.01.2017 20:31 Viestin aihe: |
|
|
Oisko tosta vitarasta vaimon työmatka autoksi kun se ei aina pääse auriksella perille tänne maalle. Kilometrejä tulee 30-35km vuodessa. Muutaman kerran olen käynyt auriksen ajamassa pihalle kun vaimo ei ole päässyt perille. Viimeinen mäki joskus vastustaa.
Auton vaihto aika taas vaimolla. _________________ Minkä sanoin sen voin myös perua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 03.01.2017 20:38 Viestin aihe: |
|
|
Aika moni pilaa lumi ominaisuudet autossaan laittamalla leveät renkaat,ennen oli renkaat kapiat ja korkeat.Vanhemmilla vitaroilla ei kuvan kaltaisia ongelmia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35433
|
Lähetetty: 03.01.2017 21:03 Viestin aihe: |
|
|
Muutenkin tuo matala ja leveä rengasmuoti on typerä,jopa pakuissa näkee onnettomia lättänöitä vanteensuojuksia kumin virkaa toimittamassa,aivan aikasilla ukoilla. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 03.01.2017 21:25 Viestin aihe: |
|
|
Jep. Hyvänä esimerkkinä tuo yksi myydyimmistä autoista tällä erää, datsun kaskai. Aivan naurettava vehje vajaavetoisena heti kun loskaa tai edes lunta on yli 10 senttiä. En huonompaan etenijään ole törmännyt.
Edellä oli puhetta ettei sutivasta renkaasta ole hyötyä, siitä olen kyllä erimieltä.
Aika usein tahtoo olla keli, jossa normirengas menee lumesta tukkoon. Sudittamalla se pysyy usein edes jossain määrin auki (ei toki aina) ja saa pitoja. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 03.01.2017 23:01 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Jep. Hyvänä esimerkkinä tuo yksi myydyimmistä autoista tällä erää, datsun kaskai. Aivan naurettava vehje vajaavetoisena heti kun loskaa tai edes lunta on yli 10 senttiä. En huonompaan etenijään ole törmännyt.
...
|
Sillä 'avustavalla nelivedolla' menee niinkuin vastaava xtrail. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5564
|
Lähetetty: 04.01.2017 07:48 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Muutenkin tuo matala ja leveä rengasmuoti on typerä,jopa pakuissa näkee onnettomia lättänöitä vanteensuojuksia kumin virkaa toimittamassa,aivan aikasilla ukoilla. |
Tällä wanhalla ukkolla on autossa aina ollut matalat kumit, tummennetut lasit, subbaria takakontissa jne. Eikä tulevaisuudessa tähän asiaan ole tulossa muutoksia.
Joku ongelma tässä yhtälössä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 04.01.2017 09:34 Viestin aihe: |
|
|
Fspitz kirjoitti: | Oisko tosta vitarasta vaimon työmatka autoksi kun se ei aina pääse auriksella perille tänne maalle. Kilometrejä tulee 30-35km vuodessa. Muutaman kerran olen käynyt auriksen ajamassa pihalle kun vaimo ei ole päässyt perille. Viimeinen mäki joskus vastustaa.
Auton vaihto aika taas vaimolla. |
Meillä vaimo on tykännyt Suzukista, tosin ajaa pääasiassa kaupunkiajoa.
Omasta mielestä maantieajossa tuo ei mikään legendaarinen ole ajotuntumalta, jos vertaa vaikka Avensikseen. Toki toi vakkari on ihan huippu.
Vajaan vuoden meillä Suzuki ollut, varsinkin hinta huomioiden mielestäni ihan ok hankinta meidän käyttöön.
Eniten askarrutti tavaratilan koko, mutta omissa harrasteajoissa tullut ajettua penkit kumossa.
Edit:
Se pitää vielä sanoa, että vaimo ei ole mikään "autoharrastaja" ja vaikka Suzukissa on kaikenmoisia tingeltangeleita, niin silti pystyy tollakin asenteella (Auto käyntiin ja mankkaa kovemmalle) käyttämään:
- Vakionopeussäädintä ei käytä ikinä, silti törmäyshälyt sun muut pelaa...
- Liikennevaloissa aina kytkin pohjassa, koska muuten auto sammuu (Stop&Go, jonka sais napista pois...)
- Nelivetomoodikytkimeen ei koske takuulla, mutta ei haittaa, kun taitaa olla koko ajan toi jonkinmoinen neliveto päällä...
- Ja mikä tärkeintä, vaimon mielestä auto oli hyvän näköinen (=tärkein hankintakriteeri). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 04.01.2017 10:15 Viestin aihe: |
|
|
Kävin tekemässä vähän tiiveysliitännäistä happotestiä Suzukille, eli kovien pakkasten alla koneellisessa autonpesussa. Saas nähdä miten käy.
Toyotojen kanssa tossa ei oo ollut mitään ongelmaa. Kavereilla monenmerkkisiä autoja ja aika moni varoittelee, ettei mitään asiaa pesuun pakkasilla, ainakin lukot lakkaa pelaamasta heti ja vähän muutakin kremppaa voi tulla.
Ps. Kiitokset vielä nimim. Pedolle noista "lumitesteistä". Varmaan etelämmässäkin päästään tai joudutaan jossainvälissä ulosmittaamaan jollain tasolla tota lumihommaa. Ainakin omalla kohdalla ja ajotaidoilla toi on vielä kääntämätön lehti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 04.01.2017 11:02 Viestin aihe: |
|
|
Miten Vitara etenee verrattuna Daciaan tai Nissan X-Trailiin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10303 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 04.01.2017 11:28 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Kävin tekemässä vähän tiiveysliitännäistä happotestiä Suzukille, eli kovien pakkasten alla koneellisessa autonpesussa. Saas nähdä miten käy.
Ps. Kiitokset vielä nimim. Pedolle noista "lumitesteistä". Varmaan etelämmässäkin päästään tai joudutaan jossainvälissä ulosmittaamaan jollain tasolla tota lumihommaa. Ainakin omalla kohdalla ja ajotaidoilla toi on vielä kääntämätön lehti. |
Ite käytin kans alkuviikosta konepesussa. Liekkö se, vai auton päältä sulanut lumi syynä,
mutta polttoaineentäyttöaukon läppä oli jäätynyt ja jouduin sen vääntämään jääskrapalla auki.
Ei muita komlikaatioita.
Ei nämä etelän lumet anna mitään haastetta Suizalle... Eilen olin Porvoossa ja päivän aikana tuli
+20 cm lunta. Piirtäähän se pohja tuossakin, vaan ei tuollainen höty etenemistä haittaa.
Ihan hyvin pysty meneen 120 km/h vasenta kaistaa, kun etelän vetelät junnas oikeella peloissaan puolta hitaampaa,
vaikka se oikee kaista oli lumeton ja vasen umpihankea...
Täytyy vielä testiin viitaten mainita, ettei meikän Suzukissa ole ainakaan mitään rengasdoupinkia harrastettu.
Alla on nimittäin orkkis kokoiset kiinalaiset Aelus Ice Challangerit, joissa uutenakin nastoja on korkeintaan
kolmasosa siitä mitä tämän päivän Hakkapeliitoissa. Valintaperusteena oli hinta, 320 € / kierros.
Hyvin noilla on tultu Suzukin kanssa toimeen. Ilman ajonvakautusta olisi kyllä aika hazardia. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|