Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35432
|
Lähetetty: 24.12.2016 16:48 Viestin aihe: |
|
|
Silloin ajellaan Toyotalla,vanhemista kotteroista ainoa joka vielä toimii kohtuu luotettavasti.
Tosin nykykikottimet eivät takuulla ole yli kymmenvuotiaina yhtä luotettavia kuin -90 luvun/vuosituhannen alun autot. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MarkuSV Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 28 Jou 2012 Viestejä: 88
|
Lähetetty: 28.12.2016 20:44 Viestin aihe: |
|
|
Meille tuli hankittua Opel Insignia vm. 14 sportswagon automaatti diesel nelikkona. Aika kertoo kuinka järkevä hankinta oli. Useammalta ko auton omistajalta sain suosituksia, niin uskalsin sellaisen Corollan tilalle laittaa.
Metsäreissut suoritetaan luultavasti jatkossakin vm 14 Transporter 4motionilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapsakansa Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Hei 2010 Viestejä: 1931 Paikkakunta: Gone America
|
Lähetetty: 28.12.2016 22:30 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Kuusanka kirjoitti: | Minulla on ollut X5 viimeiset kolme vuotta. Hyvä se on matkaa tehdessä, mutta vähänkin huonokuntoisilla tai lumisilla metsäautoteillä..
Kuusanka kirjoitti: | On se kumma kuinka aikainen mies voi tykätä ruosteisesta tojotasta |
|
Muutamalta Venäjän kansalaiselta kysäisin F15:sta (uusin X5 asiasta tietämättömille), jotta miltä auto tuntuu. Kertoi, jotta hyvältä Suomen teillä, mutta Venäjän Karjalassa kaipaa Toyotaa. Samoin kaveri laittoi hiljattain E70:n ja vanhalla Pajerolla näyttää pyynnissä kulkevan. |
En epäile vähääkään, että minun pitäisi tuolla F25:lla mennä Karjalaankaan asti, jotta tulisi kotipihassa seisovaa vanhaa Toyotaa ikävä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
harmaa Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 14 Kes 2014 Viestejä: 11 Paikkakunta: Koilismaa
|
Lähetetty: 01.01.2017 18:36 Viestin aihe: |
|
|
Terrano 2 tuli laitettua, eikä jeeppiä. Saanähä kannattiko, kesärenkaat täytyy uudet laittaa kuhan kevät koittaa _________________ mitä sitte? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BR-FOX Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2011 Viestejä: 742
|
Lähetetty: 02.01.2017 16:21 Viestin aihe: |
|
|
Pätkä Toyota LC..3 litran turbodiesel,jakajapumpulla..Ainut hienous on jälkiasennettu eeberi...Peruskottero tuotu aatun maasta...Talvella pitää muistaa ajella maltilla,kun on lyhyt akseliväli ja alla on ympärivuotiset kummit, noksun rotivat. Vähän ruostetta alkaa kertyä runkopalkkeihin.Ainut huoli jäähdytysnesteen salaperäinen katoaminen jonnekkin..Vähän yli litra/1000 km..Joko kannessa hiushalkeama pakopuolella tai jotain kannentiiviteessä..Toistaiseksi ajetaan,seurataan ja lisätään nestettä..Muuten omaan käyttöön riittävä "työkalu" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3581 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 02.01.2017 18:20 Viestin aihe: |
|
|
Joskus syylärikin voi vuotaa niin ettei sitä huomaa. Neste haihtuu kuuman syylärin pinnalta sitämukaa kun vuotaa. Toivottavasti noin eikä kansi. Vaikka voihan perus rehellinen sakemanni ollu vähän kaunistellu mittarilukemaa muutamalla satkulla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slapshot- Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2011 Viestejä: 1063 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.01.2017 19:00 Viestin aihe: |
|
|
Vapari HJ:sta ei ainakaan kansi prakaa kovin heleposti. Nuo turbovehkeet on vähän alttiimpia mutta veikkaan silti että syyläri vuotaa tai vesipumppu. Voi olla väliin vaikeaki löytää vuodon paikkaa. Joskus vesiletkutki halkee klemmarin juuresta niin että vuotaa kunnolla vain kuumana. Miten on kupluttaako paisunta-astiassa? Lykkääkö valkosta savua kuumana. Ne on ainaki ilmiselviä merkkejä kansivaivoista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BR-FOX Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2011 Viestejä: 742
|
Lähetetty: 02.01.2017 19:52 Viestin aihe: |
|
|
Pari vuotta kun tuota nestehävikkiä ollut jo,niin pitäsi näkyä semmosta töhnää,jota jää jäljelle pakkasnesteestä veden haihduttua pois.. Öljyn pinta ei myöskään nouse ja väri ei muutu vaaleaksi,eikä pulputa...Yksi paikka on kyllä joka arveluttaa myös..heti etupenkkien takana oleva lämmitin..ja tuon putkitus...moottorikorjaamolta kun kyselin..Niin tuon vuosimallin kansissa ollut tuota pakopuolen hiushalkeamaa pakoventtiilin kohdalla silloin tällöin..Neste häviää poistuvaan pakokaasuun...Ei kantta viitsi ihan huvikseenkaan avata..Kyllä ensin on suljettava muut mahdollisuudet pois.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slapshot- Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2011 Viestejä: 1063 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 02.01.2017 19:59 Viestin aihe: |
|
|
Luulis jotta hiukan pöläyttäis vaaleeta savua jos tuonkin verran sitä katoaa pakokaasun mukana |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 02.01.2017 23:44 Viestin aihe: |
|
|
BR-FOX kirjoitti: | Pari vuotta kun tuota nestehävikkiä ollut jo,niin pitäsi näkyä semmosta töhnää,jota jää jäljelle pakkasnesteestä veden haihduttua pois.. Öljyn pinta ei myöskään nouse ja väri ei muutu vaaleaksi,eikä pulputa...Yksi paikka on kyllä joka arveluttaa myös..heti etupenkkien takana oleva lämmitin..ja tuon putkitus...moottorikorjaamolta kun kyselin..Niin tuon vuosimallin kansissa ollut tuota pakopuolen hiushalkeamaa pakoventtiilin kohdalla silloin tällöin..Neste häviää poistuvaan pakokaasuun...Ei kantta viitsi ihan huvikseenkaan avata..Kyllä ensin on suljettava muut mahdollisuudet pois.. |
Onko neste jäähdytteinen egr? Jos on, ni kannattanee tutkailla ennen kannen irroittamista. . Työkaverin pajeron hukkas kans mystisesti, ja egr oli lopulta syypää. Googlella löytyy aika paljon asiaa tuostakin vaivasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ukemi Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tam 2012 Viestejä: 340
|
Lähetetty: 04.01.2017 00:41 Viestin aihe: |
|
|
BR-FOX kirjoitti: | Pätkä Toyota LC..3 litran turbodiesel..." |
http://www.slck.net
Tuolta löytyy yleensä tietoa vaivaan ku vaivaan cruiseri asioissa. Kannattaa selailla ja kysellä, jollet siellä ole jo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BR-FOX Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2011 Viestejä: 742
|
Lähetetty: 04.01.2017 12:03 Viestin aihe: |
|
|
Tuota on harvakseltaan tullut selailtua,ehkä pitäisi myös rekisteröityä tuonne..Kiitos kaikille vinkesitä..Kun joskus vaivan syy on saatu selville..niin kirjoitan aiheesta pari riviä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
teneraattori Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2008 Viestejä: 79 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 04.01.2017 23:05 Viestin aihe: |
|
|
BR-FOX kirjoitti: | Yksi paikka on kyllä joka arveluttaa myös..heti etupenkkien takana oleva lämmitin..ja tuon putkitus |
Tää kohta kannattaa tosiaan blokata pois. Mulla se putkitus oli ruostunu puhki auton alustassa, oli kai joskus saanut jonkin kolhun ja siitähän se alkoi vuotaa. Totesin, että en takalämppäriä tarvi ja otin konepellinalta täkälämppärin nestekierron pois. Ja auto on siis sama KZJ LC. _________________ "Jokainen metsästyspäivä lisää ihmisen elinikää saman verran"---elän siis vanhaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 09.02.2017 14:38 Viestin aihe: |
|
|
Lokakuussa tuli laitettua X-trail 2012 2.0 dci atm alle. Kulkuneuvona ihan ok, mutta ottaen huomioon että auto on maksanut yli 50k€ uutena, pettymys on kova. Penkit ovat totaalisen surkeat. Hanurin alla on vaan pehmeä kuoppa ja mitään tukea ei ole. Penkkien reisi ja selkätuki on kerrassaan olematon ja niskatukeen nojatessa selkänoja pullistuu koska niskatuen raudat kääntyvät penkin sisällä eteenpäin. Säälittävä yritys.
Auto on totaalinen pakastin. Vajaa 20 asteen pakkasessa ilman koko keulan huputtamista, moottorilämmöt 50 km motariajon jälkeen nousseet hätinä 1/3 osaa ja tippuvat heti alas kun pysähtyy. Keulan kokonaan huputtamalla, tarkenee jotenkuten mutta ei tuo kyllä talviauto sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Ehkä omasta autohistorista tulee mieleen vertailuksi 1300 VW kupla jäisine ikkunoineen. Ongelman onneksi pelastaa se, että Etelä-Suomessa ei kunnon pakkasia juurikaan ole.
Koko autoa vaivaa sellainen muovisen työkalun ja venäläisen perseensuristimen fiilis, joten tuntuu siltä että tuli ostettua ne kuuluisat kaksi Nissania kerralla.. Ainut asia joka sopii käteen on kone ja atm-laatikko. Niistä ei pahaa sanaa, ja ilman niitä olisin jo lykännyt auton vaihtoon muutaman tonnin tappion niellen.
Ensikesäsä tulee heitettyä muutaman tuhanne kilsan lenkki jäämerelle, joten katsotaan mitkä fiilikset sen jälkeen. Jos samat kuin nyt, niin Korealaiseen on paluu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5989
|
Lähetetty: 09.02.2017 14:47 Viestin aihe: |
|
|
Itellä oli varsin pitkään -05 2,2dci. Siinä kyllä riitti lämpöä, vaan meni löpöäkin. Penkitkin toimi eikä lösähtäneet alla.
Vaan pakkasella vaati lämppäriä, että sai käyntiin ja siinä tuli kanssa vastaan se kuskinpuolen takalokarin happamoituminen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|