| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Tapiok ***
|
Lähetetty: 11.08.2016 04:30 Viestin aihe: |
|
|
| 220 ja DC-30 ostettiin heti kun ne tuli markkinoille ja sitten 320 + DC-40 ja DC-50. DC-40 pannassa oli valmistusvirhe ja se korjaantui takuuseen. Mitään muuta toimintahäiriötä ei ole koko tänä aikana ollut ilveksen repimää pannan antennia lukuunottamatta. On ollut aivan uskomattoman toimintavarma peli ja melkoisen kovalla käytöllä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 23718 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 11.08.2016 04:47 Viestin aihe: |
|
|
| Tiedän minäkin tascon ja jahtijaktin kiikareita jotka ovat kestäneet yli 10v kovaa käyttöä. En silti kehuisi että nuo mitään ihan laadukkaimpia putkia olis.. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tapiok ***
|
Lähetetty: 11.08.2016 04:53 Viestin aihe: |
|
|
Mullakin on vieläkin aktiivikäytössä Tasco vuodelta -84. Ei voi moittia, kun pelaa edelleenkin 100%:sti. Mutta ei sitä kehumaan pidä ruveta kuten ei Garminiakaan, omat rajoitteet kummassakin on.
Mutta ehkä näissäkin ratkaisee, miten näitä käyttää. Kaverikin ihmettelee, miksi Sakon 75 ei aina toimi eikä kestä kohdillaan, mutta kun ase pyörii Hiluksin lavalla metsäkonetarvikkeiden ja öljypyttyjen seassa vuositolkulla puhdistamatta, niin ihmekös se. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.08.2016 05:50 Viestin aihe: |
|
|
| Nuinhan se useinmiten menee. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.08.2016 05:56 Viestin aihe: |
|
|
| Juu painan pannan päälle, heitän auton lasille, mettässä koiran kaulaan ja ehtoolla pois. Painan pannan pois päältä ja laitan laturiin. Minusta laadukkaan laitteen tulee tuo kestää. Ymmärrän toki että käytän ehkä väärin kun nuon käytän. Mutta ku on tottunut että tommosta käyttöä paikannuslaitteet kestää niin kai sitä typerästi vaatii sitä sitten. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
petopassi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 11 Hel 2008 Viestejä: 42 Paikkakunta: etelä pohjanmaa
|
Lähetetty: 11.08.2016 16:15 Viestin aihe: |
|
|
| Samalla tavalla käsittelen garminia. Neljä pantaa ja pari kapulaa löytyy itseltä. Vesitiiviitä on. Koirat on kyllä uinut ihan riitäväsi ja päivän päälle pesen aina pannan raanan alla ennen latausta. Dreeverin kaulassa pannat on käynyt läpi niin mäyrän, supin kun ketun pesätkin. Ei niitä oo elukat saanu puremallakaan rikki. Kaiken kaikkiaan hyviä värkkiä ovat. Omat puutteensa näissäkin tietysti on. Koiran perässä pitää mennä ei voi mennä päiväunille kotia ja sieltä suoraan passiin. Liikkuva koira on kyllä siinä ajassa hukassa. Maanantai kappaleita on tietysti aina joukossa oli sitten laite mikä hyvänsä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.08.2016 16:19 Viestin aihe: |
|
|
| Ja jos samalle ukolle sattuu maanantaikappaleet järkiään kohdalle ja vielä lähimmille kavereillekkin niin ei liene ihme jos tällainen mielipide muodostuu ku mulla on. Toivotaan että garmin saa mielipiteeni muutettua nyt tän uuden t5 pannan myötä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.08.2016 16:34 Viestin aihe: |
|
|
tähänmennessä et ole saanu kovin paljoa tukea muilta täällä,,,
se mielestäni kertoo että olet sattuman uhri, tai sitten vaan ite aiheutat ongelmat,,,, eikä tää ny mitään vinoilua ole. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jahtireppu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.08.2016 16:40 Viestin aihe: |
|
|
| tuhola kirjoitti: | | Juu painan pannan päälle, heitän auton lasille, mettässä koiran kaulaan ja ehtoolla pois. Painan pannan pois päältä ja laitan laturiin. Minusta laadukkaan laitteen tulee tuo kestää. Ymmärrän toki että käytän ehkä väärin kun nuon käytän. Mutta ku on tottunut että tommosta käyttöä paikannuslaitteet kestää niin kai sitä typerästi vaatii sitä sitten. |
Mitenkä sitä sitten kuuluu käyttää, jos ei tuollalailla? Ja tolleen on garmini pelannu tähän asti. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.08.2016 16:42 Viestin aihe: |
|
|
Kerro mulle miten aiheutan ongelman? Haluaisin välttää ongelmat. olen todella tyytyväinen jos pystyt tapahtumaketjusta kertomaan mikä mättää..
Juu no tutka-asioissa aina sama peli. Ainakaan omaa ei haukuta. Ja monella tracker ja up päävehkeinä ja varalla garmin. Sillai suurin osa tutkista lienee. Voi toki olla että olen sattuman uhri. Ja toisen sattuman että vaikka kaikki haukku trackeria aikoinaan niin mulla ei oo jääny paikat tulematta siitä laitteesta. Yhden ainoan kerran meni g400 panta pimeeksi kesken jahdin. Sain samantien uuden pannan käteen. Garminilla et saa uutta pantaa ennenkuin on tehty mittava reklamaatiokäsittely jne. No oli miten oli. Mun mielipide garminista on mikä on. Toisilla pannat on silloin tällöin koiran kaulassa ja syksyllä. Toisilla pannat on kaulassa harva se päivä elo-maaliskuu. Käyttömäärät vaihtelee paljon. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
ajava Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.08.2016 16:53 Viestin aihe: |
|
|
| Tuen tuhola merkillä kirjoittavaa.Mulle pari vuotta sitten myyjä sanoi joka tuntee mun harrastuksen,että garminii ei myy.Tracceri pelannu ihan hyvin,ei mun tarvi kun löytää koira silloin kun tarve. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.08.2016 17:57 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä, tuli tukea, tosin ilman negatiivistä kokemusta Garminista.
Minulla ei ole tarvis kehua omia moka ostoksia, kuten aseista olen kertonu, autosta jne.
Tutkastaki on moka ostos, ja se on tuossa myynnissä jos joku haluaa, sellasen pienosen pirun piippari tutkan erehyin ostaan pari reissua piisas ja sitten garmini.
En ole moittinu muita nykytutki, se kokemus mitä on vävyn ja muiden tuttavien laitteista, keskimäärin ok vermeitä. Joillaki haetaan kenttiä joillaki koiria. Kaikilla on rajoiteensa.
Kestävyyden suhteen on kaikissa merkeissä joskus jotain.
Omassa Garminissa ei vaan toistaseksi ole pattereiden loppumista kummempaa ollu, ja kyllä se kuiteski kohtuu paljon on liikenteessä, niin metsästyksessä kuin ulkoilussakin. Oikeastaan alku kesä on aika jolloin ei ole käyttöä, ainakaan panka osalla. Käsikalikka jokseenki ympäri vuoden käytössä.
En tiedä onko mitään merkitystä, usein pidän rintataskussa kalikkaa, mutta ohut muovipussi viellä kosteus suojana samoin ku puhelimella.
Tietysti käytössä kastuu silti. Mutta meillä kuiteski pakkanenki on yksi lisä rasite. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 11.08.2016 19:11 Viestin aihe: |
|
|
Neljä vuotta ollu eri malleja karminia omankin koiran kaulassa. DC40, DC50 ja T5. Kaks vuotta ainoana tutkana garmini. Yhen kauden varatutkana ja tälle kaudelle myytiin pois ja laitettiin toinen b barkin panta.
Ihan jonkinverran ovat käyttöä saaneet, ajokoiran, reeverin, mäyräkoiran, seisojan ja noutajan kaulassa. Takuulla vesitiiviitä. Ainoa vika oli DC40 pannassa, joita tuli sillon tehtaalta komponenttivikaisina. Se panta sammui aina 3h käytön jälkeen. Sillon takuusta toimiva tilalle.
Muuton nuo on kyllä ollu helvetin toimintavarmoja vehkeitä. Huomattavasti parempia ku trackerit, joita käytin ennen garminia ja jonkinaikaa vielä päällekkäin.
Omat rajansa on noillakin, porukkajahdeissa ei kovin käteviä, hirvi ja kettujahdissa loppuu ilman lisäantennia kantama. Siksi siirryin takasi sim kortti vehkeisiin ku löyty panta, ja ennenkaikkea serveri mikä ei kyykkää. Ja koiran paikkaa voi seurata kuka tahansa, mistä tahansa laitteesta ja ilman lisenssiä.
Noita garmineja ihan muutaman kappaleen tainnut vuosien varrella myydäkin. Jokaisessa sadassa myydyssä on reklaamation aiheuttavia pantoja yhen käden sormilla laskettava määrä. En pitäs ihan onnettomina. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
PepeK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2016 02:10 Viestin aihe: |
|
|
| tuhola kirjoitti: | Kerro mulle miten aiheutan ongelman? Haluaisin välttää ongelmat. olen todella tyytyväinen jos pystyt tapahtumaketjusta kertomaan mikä mättää..
Juu no tutka-asioissa aina sama peli. Ainakaan omaa ei haukuta. Ja monella tracker ja up päävehkeinä ja varalla garmin. Sillai suurin osa tutkista lienee. Voi toki olla että olen sattuman uhri. Ja toisen sattuman että vaikka kaikki haukku trackeria aikoinaan niin mulla ei oo jääny paikat tulematta siitä laitteesta. Yhden ainoan kerran meni g400 panta pimeeksi kesken jahdin. Sain samantien uuden pannan käteen. Garminilla et saa uutta pantaa ennenkuin on tehty mittava reklamaatiokäsittely jne. No oli miten oli. Mun mielipide garminista on mikä on. Toisilla pannat on silloin tällöin koiran kaulassa ja syksyllä. Toisilla pannat on kaulassa harva se päivä elo-maaliskuu. Käyttömäärät vaihtelee paljon. | Ei se reklamaatiokäsittely oman dc40 pannan kohdalla paljoa käsittelyä vaatinut, vein vain pannan myyjäliikkeeseen kuitin kera ja he hoitivat homman. Ekalla kerralla panta viipyi muistaakseni vajaat 2 viikkoa ja tuli korjattuna takaisin. Toimi vajaan vuoden ok, kunnes samat gps-ongelmat ilmenivät jälleen. Panta uudestaan myyjäliikkeelle ja tämän jälkeen tulikin garminilta jo uusi panta tilalle. En tiedä tämän päivän tilannetta mutta ainakin pari vuotta sitten vaihtoivat takuu-aikana selkeästi vialliset pannat garminilla järkiään uuteen. Näin ainakin edellisessä työpaikassani toimineen eräliikkeen myyjä sanoi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jahtireppu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2016 14:42 Viestin aihe: |
|
|
| tuhola kirjoitti: | | Juu no tutka-asioissa aina sama peli. Ainakaan omaa ei haukuta. |
Omaa haukutaan, oli se sitten mikä hyvänsä, jos ilmenee aihetta. Tähän asti 320/dc50 pelannut moitteetta elokuulta helmikuun loppuun. Kantavuus saisi tietysti olla parempi ja ongelmana, ettei kotoa seurailla touhua. Kai toi trackeri tarvii hommata etäseurantaa varten. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|