Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
villikettu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.02.2016 06:54 Viestin aihe: |
|
|
whjkn kirjoitti: | Terve! Itse voin suositella hieman halvempaa otsalamppua nimittäin Nitecore HC30. Kevyt, pieni, tehokas, laadukas, melko edullinen. Tehoa 1000lumenia ja mitat pituus 98mm, halkaisija 24mm, paino 40g(ilman akkua), joten voidaan puhua kompaktista lampusta. Heijastin on hyvin pieni, jonka johdosta kantomatka ei ole kovin pitkä(n. 150m), mutta antaa kyllä hyvin hajavaloa. Hyvin on nähnyt kulkea metsässä ja lenkillä tämä päässä . Suomessa hinta n.100e, mutta itse voin suositella tilaamaan esim. aliexpressiltä, jossa hinta alle 40e. Linkki alhaalla josta itse olen lampun tilannut ja tuli Suomeen parissa viikossa.
http://www.aliexpress.com/item/2015-New-Nitecore-HC30-Headlamp-CREE-XM-L2-U2-1000-Lumen-Headlight-Waterproof-Flashlight-Torch-For/32483457324.html |
Tuli tuommonen äkikseltään kokeeksi tilattua, mutta eihän siinä tietenkään ollut akkua... On sitä hätäinen. Saakohan Suomesta tuohon akkuja/laturia, tai olisko vinkkiä käypäisiin tuosta kiinalianpuljusta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Section6 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.02.2016 13:11 Viestin aihe: |
|
|
villikettu kirjoitti: | whjkn kirjoitti: | Terve! Itse voin suositella hieman halvempaa otsalamppua nimittäin Nitecore HC30. Kevyt, pieni, tehokas, laadukas, melko edullinen. Tehoa 1000lumenia ja mitat pituus 98mm, halkaisija 24mm, paino 40g(ilman akkua), joten voidaan puhua kompaktista lampusta. Heijastin on hyvin pieni, jonka johdosta kantomatka ei ole kovin pitkä(n. 150m), mutta antaa kyllä hyvin hajavaloa. Hyvin on nähnyt kulkea metsässä ja lenkillä tämä päässä . Suomessa hinta n.100e, mutta itse voin suositella tilaamaan esim. aliexpressiltä, jossa hinta alle 40e. Linkki alhaalla josta itse olen lampun tilannut ja tuli Suomeen parissa viikossa.
http://www.aliexpress.com/item/2015-New-Nitecore-HC30-Headlamp-CREE-XM-L2-U2-1000-Lumen-Headlight-Waterproof-Flashlight-Torch-For/32483457324.html |
Tuli tuommonen äkikseltään kokeeksi tilattua, mutta eihän siinä tietenkään ollut akkua... On sitä hätäinen. Saakohan Suomesta tuohon akkuja/laturia, tai olisko vinkkiä käypäisiin tuosta kiinalianpuljusta? |
Eikös näiden luulisi käyvän? Löytyy myös laturit.
http://www.valostore.fi/tuote/18650_akku_olight_3400_mah/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.02.2016 13:05 Viestin aihe: |
|
|
Akkula taitaa olla edullisin laadukkaiden akkujen kauppias, toki valostorekin on varsin luotettava paikka. Vertaile itse vaikka noita. Jos pitää halvalla päästä, niin kiinasta banggood myy 2600mAh samsungeja(pinkki) edullisesti. Määrästä riippuen jopa 4e kipale kotiin tuotuna, ja ovat aitoja sekä suojapiirillisiä joka on erittäin tarpeellinen juttu harrastelijan lamppukäytössä. Toisinaan myös panasonicin 3400mAh(vihreä) suljapiirillisenä saa hyvällä tarjouksella jopa 5e kipale. Mutta älä osta mitään muuta kuin jotakin noista,tai sanoyn, keeppowerin, tai jonkun tunnetun muun valmistajan, kuten esim. olight, nitecore, xtar tms. Ei missään nimessä mitään *fire tms akkuja. Banggood on toisinaan saanut ristiriitaista palautetta, mutta noita akkuja olen tilannut paljon ja ovat olleet aitoa ja hyvää tavaraa. Kaikki nuo myy latureita, mutta etenkin kinasta ei kannata haksahtaa kaikkein halvimpiin, vaan ostaa mielummin jonkun tunnetumman valmistajan latureita. Esim xtar vc2 ja vc4 on ollu viimeaikoina tarjouksessa niin akkulassa kuin banggoodissakin. Liekö vielä? Noissa on mm. Kapasiteetin mittaus;-) Jokaisen oma asia, mutta näinä aikoina kannattaa suosia suomalaisia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
whjkn Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.02.2016 15:38 Viestin aihe: |
|
|
villikettu kirjoitti: | whjkn kirjoitti: | Terve! Itse voin suositella hieman halvempaa otsalamppua nimittäin Nitecore HC30. Kevyt, pieni, tehokas, laadukas, melko edullinen. Tehoa 1000lumenia ja mitat pituus 98mm, halkaisija 24mm, paino 40g(ilman akkua), joten voidaan puhua kompaktista lampusta. Heijastin on hyvin pieni, jonka johdosta kantomatka ei ole kovin pitkä(n. 150m), mutta antaa kyllä hyvin hajavaloa. Hyvin on nähnyt kulkea metsässä ja lenkillä tämä päässä . Suomessa hinta n.100e, mutta itse voin suositella tilaamaan esim. aliexpressiltä, jossa hinta alle 40e. Linkki alhaalla josta itse olen lampun tilannut ja tuli Suomeen parissa viikossa.
Suomesta saa akkuja esim. akkulasta. Akkua hommatessa tulee valita akku jossa on tuommonen nasta päässä, koska tuo kyseinen otsalamppu ei saa virtaa jos on kysessä ns. flattop akku, jossa ei ole tuota nysää, nänniä, buttonia mitä lie . Näihin kiinan akkuihin, ultrafire, gtf... ei kannata koskea, löytyy useita tapauksia jossa akut ovat räjähtäneet kasvoille ja otsalampussa näitä käytettäessä lamppu muuttuu otsalla olevaksi putkipommiksi. Eli kannattaa ostaa vain tunnetun valmistajan akkuja esim. samsung, panasonic, keeppower yms.. Kunnollinen laturi kannattaa ostaa myös samalla, esim. nitecoren i4 laturia saa kiinasta 13e pintaan. Tai muussa tapauksessa kannattaa ainakin tarkastaa, että on kodin palovakuutus kunnossa
Tässä edullinen ja hyvä akku tuohon lamppuun:
http://www.akkula.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110228-11092-27846-1/Products/13292
Tai jos haluaa hieman pidemmän toiminta-ajan, niin esim. tämä:
http://www.akkula.fi/epages/vilkas02.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20110228-11092-27846-1/Products/13284 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-J.M.H- Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.02.2016 17:30 Viestin aihe: |
|
|
Fenix HP25 tuli tilattua alennusmyynnistä reilulla viidelläkympillä. Vanhaan HP11 malliin oon varttunu varaosaa jo monta kuukautta, ja näyttää ettei tehdas pysty niitä suomen pään huollolle enää toimittamaan. Toista kertaa on jo mennyt tuosta vanhasta se kulmasäädön jousen toinen sakara poikki. Aika hankalanmuotoinen osa, ei oikein pysty itse tekemään mitenkään.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
villikettu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.02.2016 21:12 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia vastauksista. Akkulasta tilasin akut ja laturin, ei jaksanut alkaa värkkään ulkomailta. Tuota akkumallia käytetään vissiin muissakin lampuissa, jos/kun nykyinen tilttaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.02.2016 22:53 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Fenix HP25 tuli tilattua alennusmyynnistä reilulla viidelläkympillä. Vanhaan HP11 malliin oon varttunu varaosaa jo monta kuukautta, ja näyttää ettei tehdas pysty niitä suomen pään huollolle enää toimittamaan. Toista kertaa on jo mennyt tuosta vanhasta se kulmasäädön jousen toinen sakara poikki. Aika hankalanmuotoinen osa, ei oikein pysty itse tekemään mitenkään.
/Antti |
Pätevä peli, vaikkei pärjääkkään nykyisessä lumeni kilpajuoksussa. Tuosta löytyy juuri ne 2 ominaisuutta, joita itse edellytän hyvältä otsalampulta: tasainen spotiton leveä valokeila lähityöskentelyyn, ja hyvä spotti satunnaiseen kauemmas katsomiseen.
Ps. Noita on vielä jäljellä, 55e hintaan. Erikoistekniikka.fi
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petsupaa Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Lok 2008 Viestejä: 495 Paikkakunta: Helvetistä länteen
|
Lähetetty: 27.02.2016 12:00 Viestin aihe: |
|
|
Tanskalaisen Suprabeamin lamput on kyllä meillä toimineet hyvin. 400lm ladattava pelittää yhdellä latauksella älyttömän pitkään verrattuna patteri LedLensereihin. Tällä hetkellä en tiedä saako Suomesta ja mihin hintaan, 800lm versio kiinnostaisi kovasti _________________ Märkä pyyhe on kuin täyteen räitty nenäliina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2016 12:58 Viestin aihe: |
|
|
petsupaa kirjoitti: | Tanskalaisen Suprabeamin lamput on kyllä meillä toimineet hyvin. 400lm ladattava pelittää yhdellä latauksella älyttömän pitkään verrattuna patteri LedLensereihin. Tällä hetkellä en tiedä saako Suomesta ja mihin hintaan, 800lm versio kiinnostaisi kovasti |
Suprabeamia on saanut Wurtheista. Itelläkin on sellainen pikkunen fikkari ja se otsalamppu. Ihan päteviä ja keveitä.
Sitten tujumpi on Magicshinen otsa/fillarivalo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2016 22:12 Viestin aihe: |
|
|
villikettu kirjoitti: | Kiitoksia vastauksista. Akkulasta tilasin akut ja laturin, ei jaksanut alkaa värkkään ulkomailta. Tuota akkumallia käytetään vissiin muissakin lampuissa, jos/kun nykyinen tilttaa. | Juu, kyllä käytetään, ja on nimh-akkujen (aa- ja aaa-kokoiset) kanssa yleisimpiä akkuja lampuissa. Nimen omaan tuo 18650 kokoinen kenno on käytössä yleisesti mm. läppärin- akkutyökalujen akuissa. Esim. jopa hiltin 36V litiumiakuissa käytetään noita samsungin 18650 koon kennoja. Ja nuo kestää normaali lamppukäytössä vuosia, joten on siinä akkua seuraaviinkin lamppuihin. Mitäpä tilasit, jos saa kysyä? Akkulahan ei huonoa tavaraa pyri myymäänkään, mutta muuten vaan olen utelias. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuiskukoppi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.02.2016 22:12 Viestin aihe: |
|
|
Suprabeamin otsa lamppu töissä käytössä, virtanappia saa painaa pitkää jotta valo päällä ja HUONOA akun ja lampun välinen johto tuon tuosta irti!! En kyllä ostaisi itselle vapaa-ajan käyttöön!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jurmo Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.02.2016 00:41 Viestin aihe: |
|
|
Suprabeam aivan &%¤# johto irtoo kokoajan ei hyvä ! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
antsa6 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.05.2016 09:40 Viestin aihe: |
|
|
optimikko kirjoitti: | Äänestän Petzl rxp lamppua. Automatiikka pelaa hienosti -> kädet on vapaana kaiken maailman touhuihin |
Mitenkäs tää Petzl RXP on pelannu? Kestääkö akku? Lupaavat ilmeisesti käyttöiäksi parhaimmillaan 10 tuntia, mitä en eräkäytössä pidä mitenkään pitkänä ja oon kuullut että näissä ladattavissa akun kestävyys huonenee nopeasti käytössä. Huonontuneet on tehot kyllä paristokäyttöisessä Ledlenserissäkin. Mutta lähinnä mietityttää, että oisko tommonen otsalamppu jolle luvataan vaikka 90 tuntia käyttöikää parempi ratkaisu eräkäyttöön, kun en metässä hirveästi millekään yli 200 lumenin pommituksellekaan näe käyttöä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nuuska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.05.2016 09:50 Viestin aihe: |
|
|
RXP:n akun voi ohjelmoida käyttämään pienempiä tehoja, jolloin akun kesto pitenee. Ja on tosi helppo homma. Petzlin akut on ilman muuta parempia kuin kiinanihmeissä. Lupinella on erittäin pitkäkestoisia akkuja, mutta hinta on sitten 200+ €... _________________ Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|