Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiXu Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 17 Hei 2013 Viestejä: 95 Paikkakunta: Kouvola
|
Lähetetty: 11.01.2016 19:50 Viestin aihe: |
|
|
Hiace onkin sitä vanhan hyvän ajan teknologiaa, jopa ne viimeisimmät. Osittain sen takia niiden valmistus loppuikin. Nykyään kun auton pitää kulkea pelkillä polttoainehöyryillä ja putken päästä saa tulla vaan kukkaistuoksua. Lisäksi monet autoilijat vaatii kaikenmailman varusteita, ei ne taida enää ilman ajonvakautusta kestää tiellä ollenkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 11.01.2016 20:13 Viestin aihe: |
|
|
Eipä tuohon muuta tarvis kuin nelivedon. Raaskis vain vaihtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Putukiffeli Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Hel 2009 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 11.01.2016 21:21 Viestin aihe: |
|
|
9.3x622 kirjoitti: | Itse olen katsellut seuraavista, eli Honda CR-V/HR-V, Nissan X-Trial, Mitsubishi Outlander, Kia Sportage, Hyundai Santa Fe ja Opel Frontera.
Ehkä tuo CR-V ja Outlander kiinnostaa tällä hetkellä eniten. |
Eikö Kia Sorento kiinnosta?Sen maasturiominaisuudet on ihan eri luokkaa kuin Santa Fe:ssä.
Itse palloilen noiden kahden välillä kolmen Hyundain kokemuksella, ja jollei tarvisi ajaa 110 km duunimatkaa niin valinta olisi Sorento.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 11.01.2016 21:33 Viestin aihe: |
|
|
RiXu kirjoitti: | Hiace onkin sitä vanhan hyvän ajan teknologiaa, jopa ne viimeisimmät. Osittain sen takia niiden valmistus loppuikin. Nykyään kun auton pitää kulkea pelkillä polttoainehöyryillä ja putken päästä saa tulla vaan kukkaistuoksua. Lisäksi monet autoilijat vaatii kaikenmailman varusteita, ei ne taida enää ilman ajonvakautusta kestää tiellä ollenkaan. | Ei se nyt niin vanhaa teknologiaa ole. Se on loppujenlopuksi moottoriltaan hyvinkin nykyaikainen, kun peilaa siihen että tuohon koriin sitä alettiin istuttaa kuustoista vuotta sitten. Se kulkee aika pienellä polttoainemäärällä vaikka yleinen luulo on että se viel paljon ja vaikka vw vie vähän. Käytännössä eroa ei juuri ole, joissain tilanteissa jopa toisinpäin. Tosiasiassa nykyiset psa-pakut on oikeasti pieniruokaisia, tiedä sitten voortista. Tojota vaan jätti uuden moottorin tekemättä kun halvemmalla pääsi pelkän kromilogon liimamisella fiiattiin . Se isoin kilpailija menetteli vähän "eri tavalla" päästönormien tiuketessa... Hiacen luotettavuus perustunee siihen että aikoinaan uutta teknologiaa yhdistettiin sopivassa suhteessa vanhaan ja hyväksikoettuun, viritysaste pidettiin matalana ja valmistus pysyi japanissa. Moni pitää landcruiserin 3.0d4-d konetta hienompana, ja hiacen konetta alkeellisempana, ymmärtämättä että ne on melkein samoja koneita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2228 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 12.01.2016 00:11 Viestin aihe: |
|
|
9.3x622 kirjoitti: | Itse olen katsellut seuraavista, eli Honda CR-V/HR-V, Nissan X-Trial, Mitsubishi Outlander, Kia Sportage, Hyundai Santa Fe ja Opel Frontera.
Ehkä tuo CR-V ja Outlander kiinnostaa tällä hetkellä eniten. |
mihinkäs se subaru jäi? se on sentäs nelivetonen kampe. tullu kyllä rymmyytettyä semmosia paikkoja foresterilla että luulempa monella cityllä jääneen matkan kesken.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Huh 2004 Viestejä: 16749
|
Lähetetty: 12.01.2016 08:27 Viestin aihe: |
|
|
poikamehto kirjoitti: | 9.3x622 kirjoitti: | Itse olen katsellut seuraavista, eli Honda CR-V/HR-V, Nissan X-Trial, Mitsubishi Outlander, Kia Sportage, Hyundai Santa Fe ja Opel Frontera.
Ehkä tuo CR-V ja Outlander kiinnostaa tällä hetkellä eniten. |
mihinkäs se subaru jäi? se on sentäs nelivetonen kampe. tullu kyllä rymmyytettyä semmosia paikkoja foresterilla että luulempa monella cityllä jääneen matkan kesken.. |
En vain hokannut koko Subarua. Tarkoitus ei ole sen huonommille teille mennä, mitä nyt ajan tuolla volkkarilla. Lähinnä haen maavaraa lisää, niin saa nuo samat tiet ajaa ilman pohjakosketuksia. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6955
|
Lähetetty: 12.01.2016 09:54 Viestin aihe: |
|
|
Tahtoo tiet huonontua samaan tahtiin kun maavara kasvaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2228 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 12.01.2016 14:39 Viestin aihe: |
|
|
9.3x622 kirjoitti: | poikamehto kirjoitti: | 9.3x622 kirjoitti: | Itse olen katsellut seuraavista, eli Honda CR-V/HR-V, Nissan X-Trial, Mitsubishi Outlander, Kia Sportage, Hyundai Santa Fe ja Opel Frontera.
Ehkä tuo CR-V ja Outlander kiinnostaa tällä hetkellä eniten. |
mihinkäs se subaru jäi? se on sentäs nelivetonen kampe. tullu kyllä rymmyytettyä semmosia paikkoja foresterilla että luulempa monella cityllä jääneen matkan kesken.. |
En vain hokannut koko Subarua. Tarkoitus ei ole sen huonommille teille mennä, mitä nyt ajan tuolla volkkarilla. Lähinnä haen maavaraa lisää, niin saa nuo samat tiet ajaa ilman pohjakosketuksia. |
jepjep, maavara taitaa olla aika tasoissa nuissa joten ne erot on haettava ajonpuolelta. tuolla rymmyyttelyllä meinasin nyt lumien aikaan kun jäläkiä on haeskellu niin ollu monenmoista reittiä.. ja siinäpä tuo neliveto on poikaa nuitten "etu-nelivetojen" rinnalla.
aika pian sai todeta itelle ettei oo ennää palluuta etuvetosiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2224 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 12.01.2016 19:01 Viestin aihe: |
|
|
poikamehto kirjoitti: | 9.3x622 kirjoitti: | poikamehto kirjoitti: | 9.3x622 kirjoitti: | Itse olen katsellut seuraavista, eli Honda CR-V/HR-V, Nissan X-Trial, Mitsubishi Outlander, Kia Sportage, Hyundai Santa Fe ja Opel Frontera.
Ehkä tuo CR-V ja Outlander kiinnostaa tällä hetkellä eniten. |
mihinkäs se subaru jäi? se on sentäs nelivetonen kampe. tullu kyllä rymmyytettyä semmosia paikkoja foresterilla että luulempa monella cityllä jääneen matkan kesken.. |
En vain hokannut koko Subarua. Tarkoitus ei ole sen huonommille teille mennä, mitä nyt ajan tuolla volkkarilla. Lähinnä haen maavaraa lisää, niin saa nuo samat tiet ajaa ilman pohjakosketuksia. |
jepjep, maavara taitaa olla aika tasoissa nuissa joten ne erot on haettava ajonpuolelta. tuolla rymmyyttelyllä meinasin nyt lumien aikaan kun jäläkiä on haeskellu niin ollu monenmoista reittiä.. ja siinäpä tuo neliveto on poikaa nuitten "etu-nelivetojen" rinnalla.
aika pian sai todeta itelle ettei oo ennää palluuta etuvetosiin. |
No edellisen ja nykyisen koppaisen crv:n maavara on jompikumpi: 165mm tai 155mm. Eli säälittävän vähän. Ihan normiauton luokassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Huh 2004 Viestejä: 16749
|
Lähetetty: 12.01.2016 19:19 Viestin aihe: |
|
|
Täytyy tutkia maavaroja ja ottaa huomioon vinkkejä. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5398 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 12.01.2016 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Edelliskoppaisen (-07 - 12) maavara ilmoitettiin alunperin sekä bensoihin ja dieseleihin 18,5cm ja jostakin 2010 lähtien dieselmalliin 17,5cm.
Todellisuus lienee lähimpänä tuota viimeistä ilmoitusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Huh 2004 Viestejä: 16749
|
Lähetetty: 12.01.2016 20:37 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Tahtoo tiet huonontua samaan tahtiin kun maavara kasvaa. |
Niin se varmaan on. Se on sama, kun ostaa kahluusaappaat, niin kastuu enemmän kuin kumpareilla. Kun ostaa kahluuhaalarit, niin sitten kastuu kokonaan. Aina pitää mennä syvemmälle. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mettäkala Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2014 Viestejä: 1978 Paikkakunta: SuomiFinland
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Temudzin Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Lok 2012 Viestejä: 67
|
Lähetetty: 12.01.2016 22:55 Viestin aihe: |
|
|
Täältä pisteet Kia Sorennolle. Vajaan vuoden ollu käytössä vm. 2006 2,5 diesel automaatti. Kilometrejä kertynyt noin 20tkm ja kokonaisuudessaan rullattu noin 280tkm.
Ihan lepposa ajella pitkääkin siivua, kokoon nähden kohtuullinen kulutus, perinteinen neliveto, alennusvaihteisto, varusteita tarpeellinen määrä.
Miinuksena on tuon perinteisen nelivedon tuoma jäykkyys neliveto päällä, takavedolla ihmeenki ketterä. Ja kovilla pakkasilla kabiinissa kyllä pärjää, mutta vilpoisalta tuntuu Volvon jälkeen. Subarua olin ostamassa, mutta Kian parempi jakkara ja edullisempi hankintahinta vei voiton.
Niin ja tällä pääsee kohtalaisen pahaan paikkaan kiinni, kaverit kiittelee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pasi P Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2012 Viestejä: 1081 Paikkakunta: Karu Karjala
|
Lähetetty: 13.01.2016 00:12 Viestin aihe: |
|
|
Ite oon ollu tyytyväinen toistaseks tuohon x-trailiin, menee ihan ok ja hyvä ajaa. Ainoo vaan että nyt sain siihen jonkun häikän päälle kun kaasuläpän putsasin, alko vemputtaa tyhjäkäyntiä ylös alas, pitäis saada sopeutettua, vaan ei onnistunukkaan kun tänään käytin nissanilla piuhan perässä. Ens viikolla saa sitten paremmalla ajalla selvyyttä mitä menin rikkomaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|