Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ea Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Syy 2011 Viestejä: 209
|
Lähetetty: 08.05.2015 22:22 Viestin aihe: |
|
|
ajava kirjoitti: | ... vaihtannu vuoden välein aina uuteen.Tyytyväinen ...
|
Jep |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6962
|
Lähetetty: 09.05.2015 06:36 Viestin aihe: |
|
|
Hieno kaveri. Kohtuullistaa meidän persaukisten autojen hintoja. Tämmöisiä pitäisi olla enemmän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veskuna Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Maa 2004 Viestejä: 316 Paikkakunta: Pohjois Korea
|
Lähetetty: 09.05.2015 10:03 Viestin aihe: |
|
|
Saxhill kirjoitti: | nupopää kirjoitti: | Mites olisi Jeep Grand Cherokee, aika herraskainen peli mutta hinta näyttää tippuvan melkoista kyytiä, itsellä on alkanut semmoista himottamaan, onko kellään täällä kokemuksia esim 2,7 tai 3,0 diesel malleista, uskaltaako semmoista käyttöpeliksi hankkia vai onko liian vikaherkkä vehjes? |
Vanhemmassa korimallissa oli mersun diisseli tuo 3 litranen. Sillä ajaneena en muuta moitittavaa keksi kuin takapenkki on aivan onneton. Siellä aikuinen istuu polvet suussa, on jotenkin todella matala. Muuten ihan kelvollinen peli ja jos varusteina on noi maastovarusteet, niin sillä menee mihin vaan.
Uudesta fiatin ajan korimallista ei muuta kokemusta, mutta ihan kelvollisen näköinen ja takapenkkikin parempi. |
Kokeilitko ajaa etupenkiltä? Veikkaan ettei olis niin vaikeaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jaakkola Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Tam 2015 Viestejä: 8 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 11.05.2015 16:43 Viestin aihe: |
|
|
No niin veljet. Koska passatti ei sovi mulle, raapiipi pohja maata sivuteillä, niin miten olis Octavia 4x4, Scout ja tieten manuaalivaihteelle. Vuosimallia n 2007-2009, sopii nääs lompalle. Mitä olen kattonu niin kilometreja noihin on kertyny 200 000 ja ylikin.
Jäänpä ootteleen kommentteja. Kiitos jo etukäteen.
Olen pannut merkille ,että täällä kommentit ovat sangen asiallisia. Varmaan, kuten kaikkialla nuorilla joskus pakkaa keulimaan, mutta asiallisiapa ylipäänsä jutut on. _________________ liika on liikaa, mutta kohtuus on liian vähän... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 11.05.2015 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä Octavia pitäis olla aivan Ok laite. Jos vain maavara sinulle riittää. Maasturi se ei ole eikä maasturiksi tule. Kokoluokkaan hyvät tilat ja kulutus kohtuullinen. Osta pois vaan jos hyvän löydät. Jos taasen enemmän maavaraa kaipaa ja parempaa nelivetotekniikkaa niin Subaru Outback. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 11.05.2015 18:12 Viestin aihe: |
|
|
Missähän "perus" 2-veto farkussa n.2010 vuoden tienoilta olisi kohtuullinen maavara ilman mitään erityisiä lisäsarjoja? Siis myös tukivarsien jne kohdalla.
Esim nykyisessä b vectrassa on huomattavasti parempi maavara kuin muissa aikalaisissaan, volvoissa, volkkareissa yms. En tiedä onko nykyään enää vastaavia eroja.
Sellaisella pärjää jo huomattavan hyvin _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
nupopää Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Elo 2008 Viestejä: 263 Paikkakunta: pohjoinen
|
Lähetetty: 11.05.2015 20:15 Viestin aihe: |
|
|
Työkaverilla Skoda Octavia Scout, diesel manuaali, todella pätevä jokapaikanhöylä. Autolla hoituu normiajojen lisäksi myös hieman huonommalla metsätiellä ajo ja luotettavuuskin on ollut hyvä. Aikoo kuulemma vaihtaa uudempaan samanlaiseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26816
|
Lähetetty: 11.05.2015 21:23 Viestin aihe: |
|
|
No pikku vinkki oktaviaa havittelevalle,,, käväseppä kojeajolla myös maastossa tai edes huonommalla tiellä.
Neliveto on parasta mikä siinä on,,,mutta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Saxhill Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Huh 2014 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 12.05.2015 10:26 Viestin aihe: |
|
|
Jaakkola kirjoitti: | No niin veljet. Koska passatti ei sovi mulle, raapiipi pohja maata sivuteillä, niin miten olis Octavia 4x4, Scout ja tieten manuaalivaihteelle. Vuosimallia n 2007-2009, sopii nääs lompalle. Mitä olen kattonu niin kilometreja noihin on kertyny 200 000 ja ylikin.
Jäänpä ootteleen kommentteja. Kiitos jo etukäteen.
Olen pannut merkille ,että täällä kommentit ovat sangen asiallisia. Varmaan, kuten kaikkialla nuorilla joskus pakkaa keulimaan, mutta asiallisiapa ylipäänsä jutut on. |
Kyllähän Skoda on varmaan hinta-laatusuhteeltaan parhaita autoja markkinoilla. Itsekin kallistuisin enempi Subarulle, kuten tossa jo joku mainitsikin. Siinä on parempi maavara ja torsen-neliveto. Octavia ei sitten ole mikään iso auto, kokoluokkaa Vw Jetta. Riittävä tiloiltaan kuitenkin peruskäyttöön.
Jos paljon ajat maastossa, niin Scouttiin kannattaa valita korkeampi profiilinen rengas kuin niissä yleensä on. Parantaa mukavuutta huomattavasti. Ja toki Scouttia saa halutessaan kyllä korotettua vielä lisääkin, jos tuntuu että maavaraa on turhan vähän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 12.05.2015 11:02 Viestin aihe: |
|
|
Saxhill kirjoitti: | Jaakkola kirjoitti: | No niin veljet. Koska passatti ei sovi mulle, raapiipi pohja maata sivuteillä, niin miten olis Octavia 4x4, Scout ja tieten manuaalivaihteelle. Vuosimallia n 2007-2009, sopii nääs lompalle. Mitä olen kattonu niin kilometreja noihin on kertyny 200 000 ja ylikin.
Jäänpä ootteleen kommentteja. Kiitos jo etukäteen.
Olen pannut merkille ,että täällä kommentit ovat sangen asiallisia. Varmaan, kuten kaikkialla nuorilla joskus pakkaa keulimaan, mutta asiallisiapa ylipäänsä jutut on. |
Kyllähän Skoda on varmaan hinta-laatusuhteeltaan parhaita autoja markkinoilla. Itsekin kallistuisin enempi Subarulle, kuten tossa jo joku mainitsikin. Siinä on parempi maavara ja torsen-neliveto. Octavia ei sitten ole mikään iso auto, kokoluokkaa Vw Jetta. Riittävä tiloiltaan kuitenkin peruskäyttöön.
Subarussa on siis viskolla neliveto, torsen on esim. Audissa. Mutta molemmissa siis on "jatkuva" oikea neliveto
Jos paljon ajat maastossa, niin Scouttiin kannattaa valita korkeampi profiilinen rengas kuin niissä yleensä on. Parantaa mukavuutta huomattavasti. Ja toki Scouttia saa halutessaan kyllä korotettua vielä lisääkin, jos tuntuu että maavaraa on turhan vähän. |
_________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6925
|
Lähetetty: 12.05.2015 11:05 Viestin aihe: |
|
|
Ja esim. tosta kun katsoo, miten helppoa ja halpaa on Subarun 22 cm vakio maavaran lisäkorottaminen.......
Laippa vaan jousijalan ja rungon väliin, ei tartte edes jousijalkaa purkaa kuten Weitecin korotuspalojen kanssa.
http://www.subtle-solutions.com/index.php?cPath=21_24_29_52 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Saxhill Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Huh 2014 Viestejä: 78
|
Lähetetty: 12.05.2015 12:08 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Saxhill kirjoitti: | Jaakkola kirjoitti: | No niin veljet. Koska passatti ei sovi mulle, raapiipi pohja maata sivuteillä, niin miten olis Octavia 4x4, Scout ja tieten manuaalivaihteelle. Vuosimallia n 2007-2009, sopii nääs lompalle. Mitä olen kattonu niin kilometreja noihin on kertyny 200 000 ja ylikin.
Jäänpä ootteleen kommentteja. Kiitos jo etukäteen.
Olen pannut merkille ,että täällä kommentit ovat sangen asiallisia. Varmaan, kuten kaikkialla nuorilla joskus pakkaa keulimaan, mutta asiallisiapa ylipäänsä jutut on. |
Kyllähän Skoda on varmaan hinta-laatusuhteeltaan parhaita autoja markkinoilla. Itsekin kallistuisin enempi Subarulle, kuten tossa jo joku mainitsikin. Siinä on parempi maavara ja torsen-neliveto. Octavia ei sitten ole mikään iso auto, kokoluokkaa Vw Jetta. Riittävä tiloiltaan kuitenkin peruskäyttöön.
Subarussa on siis viskolla neliveto, torsen on esim. Audissa. Mutta molemmissa siis on "jatkuva" oikea neliveto
Jos paljon ajat maastossa, niin Scouttiin kannattaa valita korkeampi profiilinen rengas kuin niissä yleensä on. Parantaa mukavuutta huomattavasti. Ja toki Scouttia saa halutessaan kyllä korotettua vielä lisääkin, jos tuntuu että maavaraa on turhan vähän. |
|
Aivan juu, viskollahan se oli.
Toki korottamisessa on aina myös huonoja puolia, joten jos tarvii enemmän maavaraa, niin siirtyisin sitten suosiolla suv-malleihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26816
|
Lähetetty: 12.05.2015 13:17 Viestin aihe: |
|
|
kun se renkaan isonnuskin on kiinni siitä mitä sopii pyöriin,,,
itellä on okussa max mitä sopii, ja kyllä neljän kanssa kolinaa piisaa mettäteillä, näin se vaan on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 12.05.2015 14:28 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | kun se renkaan isonnuskin on kiinni siitä mitä sopii pyöriin,,,
itellä on okussa max mitä sopii, ja kyllä neljän kanssa kolinaa piisaa mettäteillä, näin se vaan on. |
Sehän vain tarkoittaa, että väärällä vehkeellä väärässä paikassa. Se on vain hyväksyttävä, että välillä kolisee jos ei hanki tarkoitukseen sopivaa kalustoa. Jos ostaa Ocun tai minkä tahansa muun auton,niin ajaa niihin paikkoihin mihin se on mahdollista. Jos on tarve päästä huonoihin piakkoihin, kalusto sen mukaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 12.05.2015 14:36 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Ja esim. tosta kun katsoo, miten helppoa ja halpaa on Subarun 22 cm vakio maavaran lisäkorottaminen.......
Laippa vaan jousijalan ja rungon väliin, ei tartte edes jousijalkaa purkaa kuten Weitecin korotuspalojen kanssa.
http://www.subtle-solutions.com/index.php?cPath=21_24_29_52 |
Kelvanneeko Suomessa katsastuksessa? _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|