Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
harrim Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2010 Viestejä: 62 Paikkakunta: Ristiina
|
Lähetetty: 17.04.2015 10:18 Viestin aihe: |
|
|
Tuohon 10000 budjetiin eipä noita t5 oo liemmin tarjolla. Joten niitä ei varmaan tartte paljoo vertailla. Mutta oman kulkineen päivitystä kun aattelin niin Vaihtoehtona oli tuo 2,7 Grandi. Mut kun tuo Koiravellen lastutti niin sillä mennään toistaiseksi, hyvin mahtuu 3 seisojaa ja roinat ja ukot+ lisäkoirat sekä perässä tulee joku asuntovaunu tai normikärri. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17403 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 17.04.2015 10:25 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | Muuten -08 hiacella ja -07 t5 ajaneena olen sitä mieltä että hiace on ahtaampi 187/115 ukkelille. | Sulla täytyy olla lyhyet jalat ja pitkä selkä. Minä en saa jaloille riittävän väljää tilaa että matka taittuisi mukavasti. Kerran ajoin tuon kaverin auton jahtikengät jalassa sen 70 kilometriä ja tuntui että matka ei lopu ikinä.
Lenkkarit jalassa helpompi ajella. |
"Maavaraa" mulla on 90cm eli ei persjalkainen lappalainen hottentotti kaiketi...? _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
Lähetetty: 17.04.2015 10:54 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | iivariiso kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | Muuten -08 hiacella ja -07 t5 ajaneena olen sitä mieltä että hiace on ahtaampi 187/115 ukkelille. | Sulla täytyy olla lyhyet jalat ja pitkä selkä. Minä en saa jaloille riittävän väljää tilaa että matka taittuisi mukavasti. Kerran ajoin tuon kaverin auton jahtikengät jalassa sen 70 kilometriä ja tuntui että matka ei lopu ikinä.
Lenkkarit jalassa helpompi ajella. |
"Maavaraa" mulla on 90cm eli ei persjalkainen lappalainen hottentotti kaiketi...? |
Normi hobitti.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10629 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 17.04.2015 11:16 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: |
Se jeeppi menee sun budjettiin mistä vihjasin.... |
Jos Jeeppi on 3,1 litrasella koneella, niin en suosittelis pahimmalle vihamiehellekään. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17403 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 17.04.2015 11:26 Viestin aihe: |
|
|
2.7.... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10629 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 17.04.2015 12:01 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | 2.7.... |
No se on jo merkittävästi parempi. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 22107 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 17.04.2015 12:07 Viestin aihe: |
|
|
Automaatti lumessa.. Kun ajan manuaalilaatikollista paksussa lumessa niin just ku liike on pysähtymässä lyödään kytkin pohjaan ettei rengas pyörähdä tyhjää ja jää ns kuoppaan. Tästä pakki päälle, vähä takaspäin, poljetaan uraa ja taas pätkä eteenpäin samalla kaavalla. Mites automaatilla. Ku nostaa jalan kaasulta niin eikös tuo hieman vielä tyhjäkäynnillä pyöritä renkaita? Saako siitä nypättyä kepistä sitten vapaalle tai jotain?
Voi kuulostaa tyhmälle kysymykselle mutta lumessa ajo on isolla nelivedollakin aina taiteilemista ja väkisin rynnimminen sopii vain tiettyihin paikkoihin. Monessa kohtaa myös isolla maasturilla pitää hiipiä ns. Sukkasillaan ja varoa ettei renkaat pyörähdä yhtään tyhjää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10629 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 17.04.2015 12:18 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Automaatti lumessa.. Kun ajan manuaalilaatikollista paksussa lumessa niin just ku liike on pysähtymässä lyödään kytkin pohjaan ettei rengas pyörähdä tyhjää ja jää ns kuoppaan. Tästä pakki päälle, vähä takaspäin, poljetaan uraa ja taas pätkä eteenpäin samalla kaavalla. Mites automaatilla. Ku nostaa jalan kaasulta niin eikös tuo hieman vielä tyhjäkäynnillä pyöritä renkaita? Saako siitä nypättyä kepistä sitten vapaalle tai jotain?
Voi kuulostaa tyhmälle kysymykselle mutta lumessa ajo on isolla nelivedollakin aina taiteilemista ja väkisin rynnimminen sopii vain tiettyihin paikkoihin. Monessa kohtaa myös isolla maasturilla pitää hiipiä ns. Sukkasillaan ja varoa ettei renkaat pyörähdä yhtään tyhjää. |
Perinteisellä momentinmuuntajalla varustetulla automaatilla on helppo ryömiä.
Helpompi kuin manuaalilla. Kun vastus kasvaa esim. lumessa tai kiven päälle kiivettäessä,
niin vauhti hiljenee automaattisesti, kun momentinmuunnin luistaa enemmän.
Kun kaasun höllää, niin veto loppuu.
Moni väittää, ettei automaatilla saa heijausliikettä, mutta kyllä tuo ainakin omalla jeepillä onnistui.
Esim. pakki päälle, kaasua sen verran, että liikahtaa, kaasu ylös, keppi eteen ja taas kaasua.
Tuolla Quadrodrive (lukot kaikissa tasauspyörästöissä) Jeepillä pääsi todella pahaan paikkaan kiinni.
Niin pitkälle, että pois hakemiseen tarvittiin joskus metsäkonetta tai vähintään traktoria.
Pahoissa paikoissa helpompi ajaa, kun manuaali, kun aina on oikea vaihde päällä, eikä veto katkea pykältäessä.
Tykkäsin autosta kovasti, mutta tuo 3,1 td tekniikka olihan ihan susi. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10629 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 17.04.2015 12:22 Viestin aihe: |
|
|
Laitetaas vielä vinkki jahtiautoksi. Velipoika osti 2006 vuosimallin Kia Sorennon.
2,5 td ja on kuulemma luja tekniikka. Emännän suvussa on pari tuollaista, eikä ole kuulemma vikoja ollut.
Ihan pätevästi tuntui kulkevan maastossa. Tuo on automaatti, mutta löytyy kuitenkin alennusvaihde.
Oli alle kymppitonnin auto. Koeajon jälkeen alkoi itestäkin tuntua, että aika paljon autoa siihen rahaan.
Minulla oli Sorentoa vastaan negatiivinen ennakkoluulo, mutta niin se mieli muuttuu. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3913
|
Lähetetty: 17.04.2015 12:31 Viestin aihe: |
|
|
Voit unohtaa sun kytkin taitosi tietokoneisiin verrattuna kokonaan. Automaatilla on tullut ajeltua jo viimeiset 15 vuotta, eikä voittanutta ole noista vanhoista keppikolistimista. Hämmästyttävin kokemus on sattunut ihan RX hybridillä, joka tuli melkein peilijää mäen yhtenä talvena, johon jäi kaikki cruiserit Ravit ja muut naapureiden autot jo ensi metreille. Ylösmeno kesti tosin pari minuuttia, mutta kun älysin pitää kaasun reilusti päällä, nii, tietokone pudotti kierrokset vakionopeuteen ja auto haisteli jokaista pyörää niin, ettei sutimista tapahtunut pätkääkään. Ensi reaktio oli, että tähän jäi, kun moottori oli tuon ryöminnän päälle. Mutta tuo peräpään sähkömoottori pystyi hoitamaan tilanteen huomattavasti mekaanisia laitteita paremmin kotiin. Ja nykyäänhän saa jo ihan täydellisiä maasto ohjelmointejakin monella eri etenemisnopeudella varustettuna.
http://m.youtube.com/watch?v=HmNr6cA7Xpc _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27378
|
Lähetetty: 17.04.2015 14:11 Viestin aihe: |
|
|
Valtsu :"Maavaraa" mulla on 90cm eli ei persjalkainen lappalainen hottentotti kaiketi...?
Helevetin pitkät koivet ja pienet munat
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Visakoivu Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Kes 2005 Viestejä: 318
|
Lähetetty: 17.04.2015 16:31 Viestin aihe: |
|
|
Mulla oli ensin kaksi T4 Syncroa peräkkäin ja nyt on lyhyt 4WD Hiace. Ainoa asia mitä kaipaan volkkareista oli pienempi kulutus ja parempi ajettavuus maantiellä. Volkkarin oleellisin heikkous Hiaceen verrattuna oli voimansiirron ja ripustusten kestävyys. Transporter lienee tehty henkilöauton osista?Jatkuvasti sai olla jotain niveltä vaihtamassa. Samoin startti on niin heikkotehoinen että kovilla pakkasilla pelkän webaston lämmittämä moottori ei jaksanut pyöriä käyntiin. Hiace lähtee tarvittaessa käyntiin kelillä kuin kelillä ilman minkäänlaista lämmitystä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 17.04.2015 20:36 Viestin aihe: |
|
|
Terrano 2 -95 lyhyt bensa.Viime hetken ohjeet mitä pitää tutkia?Onko näissä mitään kitka lukkojakaan takana? Ilmeisesti ketjulla nokka ja käsi napalukot. tarkoitus peitellä kevääksi ja kaivaa syksyksi käyttöön.Ei paljoa tule kilsoja,mut harmittaa jos ei silloinkaan toimi.(250tkm ajettu terska)Laittakaa yv jos ei julkisesti kehtaa kehua.Yhdyn Visakoivun kokemuksiin pakuista. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
manid Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 06 Lok 2013 Viestejä: 12
|
Lähetetty: 18.04.2015 18:58 Viestin aihe: |
|
|
ajava kirjoitti: | Terrano 2 -95 lyhyt bensa.Viime hetken ohjeet mitä pitää tutkia?Onko näissä mitään kitka lukkojakaan takana? Ilmeisesti ketjulla nokka ja käsi napalukot. tarkoitus peitellä kevääksi ja kaivaa syksyksi käyttöön.Ei paljoa tule kilsoja,mut harmittaa jos ei silloinkaan toimi.(250tkm ajettu terska)Laittakaa yv jos ei julkisesti kehtaa kehua.Yhdyn Visakoivun kokemuksiin pakuista. |
Kun käynnistät kylmänä niin kuuntele tuleeko nokasta ääntä. Ta etulokarit kannattaa katsoa ja tunnustella kunnolla.
Nimim. 94 Terrano 2 Bensa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 18.04.2015 21:04 Viestin aihe: |
|
|
Napalukot onkin hitsattua mallia,ei tartte kyykistellä ropaamassa.Aiheuttaako muuten ongelmia hitsattu napalukko malli,vai onko vaan hyvä? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|