Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2014 21:32 Viestin aihe: |
|
|
jos aatellaan pelkästään metsästystä niin eiköhän vaikutus ole puhtaasti miinuksella. jo pelkästään yksi mylly rajoittaa melkoisen läntin metsästykseltä. ja kun niitä on sopivasti jonossa kohtuullisilla metsästys mailla nii se ottaa melkoisen tilan verran aluetta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2014 21:44 Viestin aihe: |
|
|
Aamulla minä sen tapan, sen viimesyksyisen puimakoneen jonka annoin jatkaa eloaan vaikka paikka oli. Mut nyt on päivät loppu, näin minä oon hänen kohaltaan päättäny |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kalmo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2014 21:59 Viestin aihe: |
|
|
mikko81 kirjoitti: | Aamulla minä sen tapan, sen viimesyksyisen puimakoneen jonka annoin jatkaa eloaan vaikka paikka oli. Mut nyt on päivät loppu, näin minä oon hänen kohaltaan päättäny |
Kiitos mikko81! Asia kommentti, niin minäkin sinuna tekisin koska olen kanalinnustaja niinkuin eittämättä sinäkin. Kuumia piippuja!
Kommenttisi on tosin melkoinen outolintu Kanalinnustus 2014 -ketjuun jossa ensisijaiset aiheet sivuavat mm sitä kun tuulimyllyt pyörii teerettömässä maastossa, jossa on aina väärä keli, ja jonne ei kannata mennä kun ei oo muutenkaan sopivaa aikaa, tai ainakin olis väärä aika jos menis, tai jos aika olis oikea niin keli väärä tai toisinpäin, ainakin jos tuulis ja ne myllyt pyöris, tai jos niitä myllyjä ei ole vielä edes suunniteltu niin ajatuskin niistä kuitenkin pilaa fiiliksen, eikä sielä kuitenkaan ja jos sielä muutenkin eikä ehkä sitten kuitenkaan ikinä tietenkään mitään, ainakaan teeriä, meidän alueella kuitenkaan, vaikka muut sieltä saiskin niin ei oo ei oo ei oo ei oo ei oo ei oo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Twist Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Tam 2005 Viestejä: 1419 Paikkakunta: Suomineidon navan alla
|
Lähetetty: 19.09.2014 22:17 Viestin aihe: |
|
|
Osui ja upposi! _________________ TRTT,!&%¤#"! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2014 22:36 Viestin aihe: |
|
|
Vois kuvitella että myllyt ei kuulu otsikkoon, mutta väärin.
Se on nyt ainakin täällä totta ja tietääkseni ensimmäistä kautta.
Joten kyllä se on täydellisesti aiheessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
topintam Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2014 22:42 Viestin aihe: |
|
|
Alkaa varmaan 50-60 km olla takana haulikko tanassa, koiralla mittari raksuttaa jo satasia. Mettojakin tiedossa jo kymmenkunta,,huomenna mennä taas pöläyttelee.
Saatujakin on ISOMPI ja keskikokoisia,,pikkuset oon jättäny istumaan oksille. _________________ -itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami.k Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2014 22:47 Viestin aihe: |
|
|
oiskohan aamulla kalstaanit laulutuulella?tyyntä näyttäs ja tähet tuikkii,kait se on yön selekään lähettävä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2014 22:56 Viestin aihe: |
|
|
eiköhän tässä ehi viellä kaupan aukeamisen jälkeenki jos 9:30 ulos autosta nii hyvä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
metsiäinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2014 00:01 Viestin aihe: |
|
|
Omalta osaltani voinen kertoa, etten ole näin paljoa mettälintuja nähnyt reissuillani 15 vuoden aikana. Huonot ovat olleet paikat useana vuonna Kuusamossa, Kainuussa, itä-Suomessa, Hämeessä ja eteläisemmässä Suomessa. Joskus vuosina 2001-2004 Salon seudulla mettiä tarpoessani olen nähnyt edellisen huipun. Silloin saattoi vielä ehkä löytää riekonkin likimaastosta. Nyt ne ovat kadonneet sieltä tyystin.. :/
Onko sitten kyse "silmän" harjaantumisesta kokemuksen myötä, hyvistä koirista..vai mistä..mutta joka reissulla löytyy lintuja kohtuuhyvin. Tänään ehtolla löydettiin kuus mettoa, yksittäisiä pyitä, yksi poikue, yksittäisiä teeriä. Näistä koira pääsi hyödyntämään kaikki maassa olleet eli mettot ja teeret. Maastot vaan ovat melkoisen vitikkoisia, eikä ampumaan tahdo kunnolla päästä ja linnut tuntuvat olevan kovin arkoja. Koiran antavat kyllä seistä, mutta itse pääsen harvoin kovin likelle..
Pointti nyt vaan oli se, että kyllä etsivä lintuja löytää, kun on riittävästi sisua ja tarmoa kulkea muuallakin kuin niillä mettäautoteillä ja poluilla..ja keskittyy olennaiseen.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2014 05:34 Viestin aihe: |
|
|
Ja on niitä lintuja,se ratkaiseee sen paljonko niitä näkyy... _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
waidmannsheil Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2014 10:51 Viestin aihe: |
|
|
Hauskaa luettavaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vanhakarju Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2014 11:19 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä:Noin kuukauden "metsäkylpyen"kokemuksella minun metsästysmailla ehdottomasti huonompi lintusyksy,kuin viime vuonna.
Suurin syyllinen oli alkusyksyn kylmät,joka oli tuhoisa,kuoriutuville
poikueille,aikuista lintua on hyvin,mutta nyt pidetään pieni tauko
kunhan lehti lähtee puusta sitten taas lähdetään "kässäilemään". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2014 12:08 Viestin aihe: |
|
|
Hiljaista tuntuu olevan muillakin,varailin tuossa porukalle jahtuureissun majoituksen ja luvat ensikuulle,ei ole kuulema häävi lintutilanne sielläkään mutta ompahan vaihtelua kulkea välillä uusissa maissa. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berettapas Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.09.2014 14:47 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä, ei saa jäädä tuleen makaamaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2014 16:19 Viestin aihe: |
|
|
lintuja on oikeenkin hyvästi koillismaalla. paremmin kai nuita löytyy mitä viime syksynä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|