Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Twist Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Tam 2005 Viestejä: 1419 Paikkakunta: Suomineidon navan alla
|
Lähetetty: 15.07.2014 16:35 Viestin aihe: |
|
|
Tänään jos illalla aloittelis ruokinnan, vaikka vielä myöhemminkin ehtis... Eka viikko viljalla ja sitten pari viikkoa hernettäkin _________________ TRTT,!&%¤#"! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2014 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Juuri niin kuin Twist kirjoitti, husse laulamaan ja koverrettu suolakanto on valmis. Mahdollisimman suuri kuusenkanto on paras pinnanmyötäisine juurineen. Irtopölkkykin kelpaa. Tietysti maanomistajalta lupa touhuihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JapiTre Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2014 20:51 Viestin aihe: |
|
|
Pelkääköhän nuo kyyhkyt teeriemoa (,jolla näytti muuten olevan aivan mitättömän kokoiset poikaset tähän aikaan vuodesta), kun tuolta kyyhkyruokinnalta aukolta ei muka kyyhkyt löydä ruokaa ja suolaa mustasta maasta eikä lavalta? Tuo teeriemo siinä pölähtelee useasti ja kurjet kävi välillä metelöimässä.
Kyyhkyjä pyörii ja huhuilee ympärillä ja lentelee aukolla, mutta ei kelpaa suola, herne, vehnä eikä ohra
Hetken pidin kuviakin kokeeksi, mutta nukkapintoihin ilmestyi vain haukkojen kynsien kuvia. Riistakameraan ei tullut yhtään enempää kuvia tuulen heiluttelemista risuista pulunkuvien kanssa, joten toin ne pois.
Ruokinta on aloitettu jo juhannuksen tienoilla.
En ole liotellut herneitä. Se on vielä kokeilematta. _________________ V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fox66 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2014 21:11 Viestin aihe: |
|
|
Mulla reilun viikon ollut eikä tipun tipua näkynyt. Ja samoin lentelee pellon yli ja huhuilevat reunametsissä. Tarjolla hernettä, ruista ja suolaa. Ootellaan... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
vankkuri Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 15.07.2014 21:26 Viestin aihe: |
|
|
jep. mistäs tota hernettä saa ostettua. keski-uudeltamaalta tai läheltä sitä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2014 08:26 Viestin aihe: |
|
|
Jos kyyhkynkuviin tulee haukan kynnen jälkiä, niin se paikka on tältä vuodelta "menetetty". Itselläni karkottivat kanahaukat ison kyyhkyparven pari vuotta sitten ruokinnalta, eivätkä ne enää hernettä syöneet.
Niin ja muuten, kyyhkynkuvat ovat tehokas pelote kyyhkysille, jos ne ovat koko ajan pellossa. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17091 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 16.07.2014 09:07 Viestin aihe: |
|
|
Ja höpöhöpö sanon minä. Joka ainualla kyyhkynruokinnalla on ja olen itse nähnyt hiiri, kana, varpus, mehiläis, tuulihaukkoja nyt ainakin ja yhtälailla ammuttu kyyhkyjä... kyyhkyt vaihtaa ruokamaata ihan oma-aloitteisesti pelloille ja metsiin mustikkaan eikä siitä haukkoja syyttää voi.
-paljon olen kelin havainnut vaikuttavan, kyyhkyt ei mustikkaan uskalla laskea jos tuulee/sataa. Silloin eivät kuule petoja ja avoimet ruokinnat vetää silloin.
Teerinevalla uskon asilla olevan vaikutusta, ei siksi että pelottavat vaan siksi että syövät ne. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2014 09:32 Viestin aihe: |
|
|
Ruokinnalla ei mennyt kuin viikko, kun kyyhkyset oli historiaa. 2-3 kanahaukkaa ruokinnan reunassa karkoitti koko parven johonkin. Laitoin kalenteriin vielä ylös, että 6. elokuuta ilmestyivät ensimmäiset haukat ja 9. elokuuta ei kahden tunnin tarkkailujaksolla ollut enää yhtään kyyhkystä alueella.
Se syksy menikin sitten sellaisissa merkeissä, että saaliiksi sain vain 4 sepelkyyhkyä. Yksikään toinen vuosi ei ollut yhtä huono. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
Lähetetty: 16.07.2014 09:35 Viestin aihe: |
|
|
Sama havainto täälläkin. Hiiri- ja jalohaukkoja kyyhkyt kestävät kyllä lähellä, mutta kana- ja varpushaukat saattavat pilata koko ruokinnan. Kanahaukoista paikalle pölähtää vielä usein kerralla koko poikue harjoittelemaan, niin pariin päivään homma on kaput, ja kyyhkyt rauhallisemmilla sensseillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2014 09:39 Viestin aihe: |
|
|
Jep, itsellänikin on varpushaukoista useita "positiivisia" kokemuksia, ne eivät vaikuta kyyhkysiin mitenkään. Samoin mehiläishaukkojen oleskelu alueella on merkityksetöntä. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
harri.salo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2014 12:02 Viestin aihe: |
|
|
k-maatalous liikkeissä kokkola kannus veteli lohtaja ja toholampi on vielä
yhteensä reilu 40 säkkiä hernettä varastossa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Larsen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2014 14:17 Viestin aihe: |
|
|
harri.salo kirjoitti: | k-maatalous liikkeissä kokkola kannus veteli lohtaja ja toholampi on vielä
Myös Agrimarketteihin kannattaa soittaa. Ainakin Lahdessa ja Mäntsälässä oli vielä viime viikolla riistahernettä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
reppureino Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.07.2014 17:01 Viestin aihe: |
|
|
harri.salo kirjoitti: | k-maatalous liikkeissä kokkola kannus veteli lohtaja ja toholampi on vielä
Mitä on säkillä hinta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
harri.salo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2014 17:26 Viestin aihe: |
|
|
jotain 22 euron paikkeilla se oli säkki |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Mäntylä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.07.2014 17:39 Viestin aihe: |
|
|
Nyt olen kokeilemassa ruokintaa ensimmäisen kerran. 160kg hernettä ja 75kg merisuolaa. Tulee jotenkin sellainen olo, että riittävätkö nuo mihinkään, kun lukee joidenkin varaavan tonnitolkulla..? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|