| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
ujopökäle Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.01.2014 17:13 Viestin aihe: |
|
|
| Oli pujotellu ensmäisen rytelikön läpi, sitten pikku jängän yli ja harvaan männikköön. Sielä oli sitte kahessa koivussa niin tiukasti kiini, ettei meinannu irti saaha. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
M.K.R Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Mar 2007 Viestejä: 662 Paikkakunta: tunturilappi
|
Lähetetty: 13.01.2014 17:23 Viestin aihe: |
|
|
| reki-seppä kirjoitti: | Täällä käsivarressa väylän varressa mie pyytelen.
|
Jos on ylimääräsiä naruja niin tuo kirkonkylän pohjoisen puolelle niin mie näytän senssit ja koen joka toinen vko ko en ole töissä  _________________ Ahneela on aina enempi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
bampintappaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.01.2014 02:59 Viestin aihe: |
|
|
Rekiseppä...miten ne minun tekemät narut?kestääko se paksuhko laukaisuläppä ketun hampaissa? noista kuvista en tunnistanut minun tekemiä,mutta kuvissa olevat läpät olivat saaneet rumasti hammasta.Ei sen puoleen,minulla on ainakin vara tehdä joka ketulle uusi läppä..pienin kustannustekijä naruhommissa.Ja tykkäätkö
jousiteräslaukaisusta..mielestäni se on paljo parempi kuin porolangasta.Huomenna itse pyyntiin,niin jospa sitä tulisi uusille naruille kokemusta itellekki.Haaskalla kulkee ilves,ahma ja pari kettua,että sillee.Mutta ensivaikutelma on että kettuja on paljon vähemmän kuin tavallisesti. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
reki-seppä Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 14.01.2014 06:46 Viestin aihe: |
|
|
| bampintappaja kirjoitti: | Rekiseppä...miten ne minun tekemät narut?kestääko se paksuhko laukaisuläppä ketun hampaissa? noista kuvista en tunnistanut minun tekemiä,mutta kuvissa olevat läpät olivat saaneet rumasti hammasta.Ei sen puoleen,minulla on ainakin vara tehdä joka ketulle uusi läppä..pienin kustannustekijä naruhommissa.Ja tykkäätkö
jousiteräslaukaisusta..mielestäni se on paljo parempi kuin porolangasta.Huomenna itse pyyntiin,niin jospa sitä tulisi uusille naruille kokemusta itellekki.Haaskalla kulkee ilves,ahma ja pari kettua,että sillee.Mutta ensivaikutelma on että kettuja on paljon vähemmän kuin tavallisesti. |
Laitimmaiset ketut on sinun naruissa keskellä kesäväylä joka oli saanu aika pahasti selkään, sitä täytyy vähä olikoa ennen seuraavaa käyttöä
Ne sinun läpät oli molemmista syöty puoliksi eli vaihtoon menee. Tuo 6mm muovi jonka laitan niin kyllä kestää, siihen ei tule ko pieniä hampaan kuoppia.
| M.K.R kirjoitti: |
Jos on ylimääräsiä naruja niin tuo kirkonkylän pohjoisen puolelle niin mie näytän senssit ja koen joka toinen vko ko en ole töissä |
Täällä jälki viidakossa ei taija vain niitä ylimääräsiä naruja olla, paremmin saa sanoa että pitäis olla toiset 15 lisää
Eikö M.K.R itte naruttele? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
M.K.R Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Mar 2007 Viestejä: 662 Paikkakunta: tunturilappi
|
Lähetetty: 14.01.2014 07:17 Viestin aihe: |
|
|
Ei ole vielä ollut tarpeeksi motivaatiota opetella tuota naru hommaa. Pitäisi kyllä, Jälkiä on paljon. _________________ Ahneela on aina enempi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 14.01.2014 08:07 Viestin aihe: |
|
|
| Eilen tuli Vennäältä mehtäsukset,165 pitkät ja 15 leveät...huomenna pääsee testaamaan.Näyttäisi siltä,että niitten päältä pystyisi asentamaan jopa narun.Jäisi se helvetinmoinen lumen kuskaus vähemmälle....voisi se Karjalamieskin keskittyä viihde puoleen,kun ei tarttis sitä lunta tuoda takaa niin paljo.Onhan siinä kyllä se riski,että kylmä tulee,mutta onneksi meitillä on minttu kaakaota lämmikkeeksi.Tuolla O-siteellä nopea hypätä suksille ja pois..ainakin hyvältä vaikuttaa ja aika mielenkiintoiset sukset.Kaikkea muutahan kannattaa kokeilla,paitsi persepanoa vastaanottavana osapuolena.Onko teillä muilla kokemusta vennää poikien suksista,nehän on melkein lumikenkien ja suksien välimuoto.Poromiesväärti lainasi Karhun tekemiä vastaavanlaisia ja hyvät olivat.Ei ruvennu myymään,niin oli pakko parit tilata rajan takaa.Huomenna lupaa -31.....no eipähän oo liian lämmin.Perästä kuuluu,muttei pikkusievissä uskalla tänne kirjoittaa,niin puhelimet kuumana sitten. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
dvddvd Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.01.2014 08:18 Viestin aihe: sukset |
|
|
| huvät on sukset nuo ruotsinarmeijankin,eikä oo kalliitkaan.ne lyhyet menee lynxiin astinlautoja vasten,kulkee matkassa vaivattomasti eikä katkeile vaikka vähän ryteikössä kurvailisi.sauvat olen katkaissut keskeltä ja värkännyt niihin liitoksen mutterilla ja pultilla,menee hyvin penkin alle.lumipula vaivaa vielä hetken,mutta eiköhän kohta narukausi käynnisty.kuinka iso tuo läppälaukaisin saisi olla,jos innostuis tekemään. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 14.01.2014 12:49 Viestin aihe: |
|
|
| Minulla läppä on muistaakseni 64 tai 68 milliä...hommaa 70 viemäriputkea ja tee läppä sen verran pienemmäksi,että varmasti tippuu.Nihilisti tarkka jätkä tekee sen just sopivaksi ja läppä jäätyy lumeen kiinni.Kerran kävi näin(kaikkea pitää kokeilla),kuten edellä huomattiin.Sitä reikää lumeen ei tuon takia kannata tehdä millään oudolla puupalikalla,minkä halkaisijaa ei tiedä.Noin 70 millinen reikä ja varmasti ilma näkyy reunoilta ja toimii,kuin junan vessa.Oikein hötylumella ota vähän "paksumpaa" lunta kauhaan ensin ja aloita sillä,niin ei tipu reunoilta läpi.Mutta ompa ketut Koillismaalla vähissä.Pyyntiväärteille soitellut,niin jälen tekijät aika vähissä.No saahaan ne pyyntiveret kuumiksi vähilläki ketuilla....nyt on venakkosuksissa siteet paikoillaan,meni alekokkia törppö,ku ei heti ymmärtänyt...huomenna testiin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 14.01.2014 14:10 Viestin aihe: |
|
|
| M.K.R kirjoitti: | | Ei ole vielä ollut tarpeeksi motivaatiota opetella tuota naru hommaa. Pitäisi kyllä, Jälkiä on paljon. |
Varotuksena vain että tähän hurahtaa aika helposti
Niin bampintappaja, se onnistuu tuolla tyylillä jos tekee jäljen uudestaan, mutta mie viritän uunitaktiikalla niin sitä vain täytyy koittaa kuokkia sivusta jälki ontoksi...
Laittelin tuossa uudet narut henkareihin missä ketut oli, huomenna pesu ja oottamaan pyyntiin pääsyä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 14.01.2014 14:27 Viestin aihe: |
|
|
| Hyvähän siellä reki-sepällä on kehua,ku otti uusista naruista talteen sen Anon vaijerin ja säästi haittavaijerit uusille ketuille..viisas mies.Minä en vain uskalla noita kettinkejhä asentaa,ku ne haisee niin Pirkalle ja auta armias sitä laatikkoa missä on kolmekymmentänarua kasassa.On siinä sotku...no on siinä aina muutenki sotkua,mutta hienosti sinulla kausi alkanut.Sanoitki kesällä,että siellä ei ketut lopu.Minä olen aina ollut sitä mieltä,että sitä parempi,mitä vähempänä ketut on,mutta nyt ku naruilee,jopa uusia jälkiä oottaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 14.01.2014 16:00 Viestin aihe: |
|
|
Ei mene sekasin ko teet tuommosen laatikon mitä mulla ja käärit ne kettingit hengarin ympärille.
Niin ja täytyy pettymykseksi bampintappajalle sanoa että paremmin mie tykkään vaijerista mikä on kesäväylissä, omasta mielestä pysyy paremmin kuosissa,
mutta se on vain minun mielipide ja mie olen täysin keltanokka tässä hommassa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 23731 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 14.01.2014 16:01 Viestin aihe: |
|
|
Ei haittaa kettingit ku on taikaliemet kunnossa.. Mulla myös ketju jarrukapulaan. Vaikka paljain käsin koskisi narua ja ketjua. Siihen taikaliemi ja pieni loitsu lausua niin kepe ei haista.
Oon täs kartottanut mistä sitä alkais kettuja pyytämään jos lunta sais vähä enempi. Isompien teiden varsista missä ei viitsi ajattaa. Lunta on muutama sentti tosiaan. Ei toivoakaan naruttaa jäljeltä. Toki "kokastelemaan" pystyy ja varmaan täytyykin jos todellakin pari viikkoa mennään samoilla lumilla ja tämmösillä pakkasilla. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 15.01.2014 12:07 Viestin aihe: |
|
|
| Täytyy sitä hullu olla kun -32 pakkasta ja mies kuusi tuntia lyö narua hankeen.15-16 narua sain laitettua ja nyt ootellaan.Kova hanki alla ja mielenkiintosesti olivat liikkuneet.Mutta ei siellä kestä vanhaa jälkeä mennä.Huomenna toiselle haaskalle ja ennustaa vähän lauhempaakin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Hitleri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.01.2014 12:20 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä kieltämäti katteeksi käypi, vaan mielenkiinnolla pohjosten miesten juttuja seurailen, täällä kun ei lunta juuri ole, että naruhommista voisi uneksiakaan. Joku kettu sentään jättänyt jälkensä härmälle, mutta lukuelukat toki vaan niitäkin...  _________________ Vaan varmoilta paikoilta ohi! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
korpisorsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.01.2014 13:24 Viestin aihe: |
|
|
| Laittakaa hengarit pusseihin... niin mie ainaki teen ei mene sekasin sillon. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|