Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Onko mielestäsi metsästysharrastus kriisissä ? |
Kyllä, koska toimivat kaikessa omavaltaisesti. |
|
38% |
[ 16 ] |
Ei ole. Kyllä kansa tietää ja antaa hiljaisen hyväksyntänsä. |
|
38% |
[ 16 ] |
Ehkä on, mutta tästä noustaan. RKTL ja MKJ löytävät sovun. |
|
23% |
[ 10 ] |
|
Ääniä yhteensä : 42 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
Pussihousuelvis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.03.2013 18:49 Viestin aihe: Onko metsästys kriisissä? |
|
|
Onko mielestäsi metsästysharrastus kriisissä. Seurat ukkoutuvat. Nuoret valitsevat kaupunkilaisemman harrastuksen kuin metsästys. Toisaalta halukkaita nuoria työnnetään etäänmälle.
Pienriistanmetsästys jää hirvenmetsästyksen jalkoihin.
RKTL:n kanssa ei tunnu löytyvän yhteistä säveltä. Metsänomistus kaupunkilaistuu. EU sanelee suojelupolitiikan, minkätakia metsästäjät ottavat lain omiin käsiinsä. Metsästysharrastusta ravistelee susien salakaatoskandaali. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pussihousuelvis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.03.2013 17:37 Viestin aihe: |
|
|
No niin, äänestystulos on alkanut vakiintua ja vaihtoento "hiljainen hyväksyntä" on liki puolet äänestystuloksestä.
Olen tuloksesta yhtä aikaa iloinen, että surullinen.
Siitä olen maalaispoikana iloinen, että maaseutu pitää puolensa EU:n teknokraatteihin nähden.
Omasta lain tulkitsemisesta/säätämisestä olen surullinen, jos se perustuu kyläkuriin ja tapoihin.
Mm. Eu:ssa tämä "bongataa" ja metsästys saa ylimääräistä kurinpalautusta.
Historiassa tästä on paljon esimerkkejä, mm. "pohjanmaan häjyjen" kurinpalautus virkavallan toimesta.
Oma henk. koht. kokemus omien lakien ristiriitaudesta on, ettei isäni aikanaan suostunut ostamaan alaikäiselle mopoa, koska se on laitonta. Mutta traktorin kuljettaminen peräpellolle yleistämaantietä pitkin kävi alaikäiselle varsin mainiosti. Yleensä vielä traktorin hallintalaitteet(valot, jarrut) olivat epäkunnossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|