Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 20.12.2012 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä täällä alkaa olemaan sen verran paljon lunta että tyhmemmälle koiralle keli on itsemurha.
Noh,kukin tyylillään,viikko takaperin naapuriporukan sessen hirvi teloi kuoliaaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
x-matsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.12.2012 21:54 Viestin aihe: |
|
|
Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10355 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 20.12.2012 21:58 Viestin aihe: |
|
|
x-matsa kirjoitti: | Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti. |
Joo, kyllähän se 40 cm jo näitä pitkäjalkasia jämttejä ja laikoja hiastaa. Riistaveristä harmia ei haittaa... _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
harri.salo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.12.2012 21:59 Viestin aihe: |
|
|
x-matsa kirjoitti: | Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti. |
ei taija olla puoliakaan tuosta täälä lestijärvellä lunta mitannu en oo... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
nettijussi Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5435 Paikkakunta: Muinais Suomi
|
Lähetetty: 20.12.2012 22:07 Viestin aihe: |
|
|
Miljoonanick kirjoitti: | Kyllä täällä alkaa olemaan sen verran paljon lunta että tyhmemmälle koiralle keli on itsemurha.
Noh,kukin tyylillään,viikko takaperin naapuriporukan sessen hirvi teloi kuoliaaksi. |
Voi kauhistus, koira oli varmaan perheen kaikista rakkain jäsen. Nyt pitää pikaisesti laittaa paikallislehteen kuva tuosta koiran raadosta, tähän kuvaan voipi laittaa liitekirjoituksena: kuvan koira on kuollu hirven hyökkäyksessä, joka on täysin Suomen suurpetopoliitiikan aiheuttaman suden syytä.
Saadaan sit taas asiat järjästykseen.
Nettijussi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
löppöpetra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.12.2012 23:07 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | x-matsa kirjoitti: | Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti. |
Joo, kyllähän se 40 cm jo näitä pitkäjalkasia jämttejä ja laikoja hiastaa. Riistaveristä harmia ei haittaa... | Meilläpäin harmaat on jo potkittu sairaslomalle heti kun tuli 10cm lunta.Sen jälkeen niiden omistajat puhalsivatkin pyynnin päättyneeksi ku ois enää jämttejä ollut pyyntikoirina. _________________ Koittakaa PETRATA vähän! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 20.12.2012 23:40 Viestin aihe: |
|
|
nettijussi kirjoitti: | Miljoonanick kirjoitti: | Kyllä täällä alkaa olemaan sen verran paljon lunta että tyhmemmälle koiralle keli on itsemurha.
Voi kauhistus, koira oli varmaan perheen kaikista rakkain jäsen. Nyt pitää pikaisesti laittaa paikallislehteen kuva tuosta koiran raadosta, tähän kuvaan voipi laittaa liitekirjoituksena: kuvan koira on kuollu hirven hyökkäyksessä, joka on täysin Suomen suurpetopoliitiikan aiheuttaman suden syytä.
Saadaan sit taas asiat järjästykseen.
Nettijussi |
Mitä helwettiä sää selostat ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10355 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 20.12.2012 23:59 Viestin aihe: |
|
|
löppöpetra kirjoitti: | Peto kirjoitti: | x-matsa kirjoitti: | Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti. |
Joo, kyllähän se 40 cm jo näitä pitkäjalkasia jämttejä ja laikoja hiastaa. Riistaveristä harmia ei haittaa... | Meilläpäin harmaat on jo potkittu sairaslomalle heti kun tuli 10cm lunta.Sen jälkeen niiden omistajat puhalsivatkin pyynnin päättyneeksi ku ois enää jämttejä ollut pyyntikoirina. |
Mepä olemme tänä syksynä testanneet, päästäneet yhteislähöllä tuoreelle hirven jälelle jämtin ja harmin.
Jämti otti lähdössä ilmavainulla oikomalla puoli kilometriä etumatkaa, kun harmi kiersi kauempaa jälkeä pitkin.
Tämän jälkeen jotos oikeni ja harmi pisti ison vaihteen silmään.
Puolentoista kilometrin päässä tienylityksessä harmi oli jo kirinyt etumatkan kiinni ja
päässyt 200 metriä edelle. Harmi veti jälkeä kuin juna raiteilla 18 km tunnissa,
jämti tuli 100 metriä sivussa ilmavainulla 16 km tunnissa. Pari kilometriä lähdöstä
hirvet pysähtyi haukkuun harmin käskyttämänä. Oli sitä mukava katella. Kumpikin koira huippu kunnossa. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
x-matsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.12.2012 14:59 Viestin aihe: |
|
|
Sekä jämyjä että norjan harmeja on saatavilla,katotaan sitte mikä huli pääsee metsään.Ihan ok keliä on välipäiville luvassa,luntakaan ei pitäs lisää tulla.Eli pystyy noilla kaasupulloillakin varmaan jahtaaman(jämymiehen nimitys norskista)Itse olen puolueeton kun ei ole omaa hirvikoiraa,vielä...
Aika paljon näkyy olevan rodussa kuin rodussa kengänvarren kiillottajia.
Ainoa yhteneväinen piirre on se,että omistajan mielestä se oma sesse on
ihan huippu!Se on ihan ymmärrettävää,onhan minukin suomenpystikäs pohjoisen pallonpuoliskon paras lintukoira(omast mielest).
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
jykapa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.12.2012 21:13 Viestin aihe: |
|
|
minä oon monena syksynä pyytäny tolla mun harmajalla koko kauden ei ole ollu lumi esteenä väliin ei koirasta ole paljoa kinoksesta näkyny vaa aina on hirivi työskentely onnistunu ja mulla on vielä pieni uros taitaa olla vain arkoja isäntiä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 21.12.2012 21:22 Viestin aihe: |
|
|
jykapa kirjoitti: | minä oon monena syksynä pyytäny tolla mun harmajalla koko kauden ei ole ollu lumi esteenä väliin ei koirasta ole paljoa kinoksesta näkyny vaa aina on hirivi työskentely onnistunu ja mulla on vielä pieni uros taitaa olla vain arkoja isäntiä |
Pls,seuraavalla kerralla: onhyvinvaikealukeailmanminkäänlaisiavälipisteitäkunsilloinsekuullostaajanäyttäätältä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pussihousuelvis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.12.2012 21:32 Viestin aihe: |
|
|
jykapa kirjoitti: | minä oon monena syksynä pyytäny tolla mun harmajalla koko kauden ei ole ollu lumi esteenä väliin ei koirasta ole paljoa kinoksesta näkyny vaa aina on hirivi työskentely onnistunu ja mulla on vielä pieni uros taitaa olla vain arkoja isäntiä |
Ei tarvita välimerkkejä, jos on hyvä hirvikoira |
|
Takaisin alkuun |
|
|
"RosteriSako" Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2008 Viestejä: 1178 Paikkakunta: siellä sun täällä
|
Lähetetty: 21.12.2012 21:38 Viestin aihe: |
|
|
löppöpetra kirjoitti: | Peto kirjoitti: | x-matsa kirjoitti: | Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti. |
Joo, kyllähän se 40 cm jo näitä pitkäjalkasia jämttejä ja laikoja hiastaa. Riistaveristä harmia ei haittaa... | Meilläpäin harmaat on jo potkittu sairaslomalle heti kun tuli 10cm lunta.Sen jälkeen niiden omistajat puhalsivatkin pyynnin päättyneeksi ku ois enää jämttejä ollut pyyntikoirina. |
saahan sitä pyytää.
niin ne onki ne saamamiesten koirat erikseeen. _________________ saahan sitä epäillä vaan yritähän todistaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jykapa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.12.2012 21:40 Viestin aihe: |
|
|
aika vähän noita välimerkejä kyl tulee käytettyä mut ei ne kuitenkaan oikeisiin paikoihin osu kun on lukihäiriö. tulee muutenkin noita virheitä tarpeeksi. äidinkielestä armosta sain 5 toikkariin ettei opettajalla tartte mua enempää katella |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 21.12.2012 21:44 Viestin aihe: |
|
|
"RosteriSako" kirjoitti: | löppöpetra kirjoitti: | Peto kirjoitti: | x-matsa kirjoitti: | Lestijärvelle mennään,en tiiä paljonko on lunta siellä,mutta tääl savos on jo paikoin 40 cm about.En oo kyllä metrimitalla mitannu,vaan ihan silmämääräisesti. |
saahan sitä pyytää.
niin ne onki ne saamamiesten koirat erikseeen. |
Viimeaikaisten kokemusten mukaan minä en laittaisi mettään mitään muuta kuin jämptin. Yksi huippu harmaa kun jäi pelistä pois niin muista harmaista nyt ei näille jämtlantilaisille ole vastusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|