OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Eräliikkeen perusvalikoima
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Aris60
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 05:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En millään malttanut kun juuri tänä aamuna luin tuholan aiemman kommentin ....

Lainaus:
12 vuotta käytin kiikarinsuojana pakastepussia tai serlatuppoa. Yhtäkään hirveä en menettänyt sen takia että en olisi nähnyt linssien läpi. No piti kuitenkin hifistellä ja ostaa Butlerit.

Lainaus:
Asiakaspalvelu on tärkeintä. Koskaan ei saa myydä ei oota. Jos asiakas tulee kysymään että olisiko teillä myydä intialaista tiikerinmetsästysnorsua niin myyjän pitää sanoa että "valitettavasti nyt juuri ei ole hyllyssä mutta saan tilattua sen ja ehkä ensi viikolla se on perillä, laitetaanko tilaukseen?" Liikkeen pitää olla luotettava ja tarjota ratkaisu kaikkiin metsästyksellisiin hankintoihin. Laatuun kannattaa nykypäivänä panostaa.

Mitenkähän tämän pitää ymmärtää.... Wink Tyypillinen laatutietoinen suomalainen harrastaja? Valmiita serlatuppoja täytyy pitää hyllyssä perusvalikoimassa. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tuhola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 05:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kyllä. Jos tulen liikkeeseen ja sanon että serlatuppoja niin hyvä myyjä myy minulle niitä serlatuppoja. Laughing

Minä olen hankala asiakas. Ostan lähinnä vain patruunoita. Näissäkin peräänkuuluttaisin laatua. Harvassa liikkeessä on laatupanosta myynnissä. Aseita en juuri osta enkä mitään muutakaan. En kyllä osta oikein mistään muualtakaan mitään muutakuin ihan joskus jotain pakollista. Ruokatarvikkeet menevät minulle kaupaksi jotenkin. Niitäkin menee hyvin vähän koska yksin asustelen. Olen suoraan sanottuna pska kuluttaja. Kerran kymmenessä vuodessa ostan metsästyspuvun ja uudet kumpparit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 05:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nostan hattua kauppias ajatuksille! Kaupan ala ei ole helppo tapa ansaita elantoa, oli se sitten mitä tahansa. On erittäin fiksua benchmarkata tuotteita tälläisellä foorumilla ja saada tietoon mitä asiakkaat tarvitsevat. säästyt monilta sudenkuopilta.

Perus eräliikkeen valikoimasta. Omasta mielestä kannattaisi ehkä keskittyä enemmänkin tarvikepuoleen. Harkitse vaatepuolta erittäin tarkkaan. Vaatteissa kilpailu on kovaa ja fakta on se, että suurin osa asiakkaistasi ostaa metsästysvaatteet "honkkari" tyyppisistä kaupoista. Jos vaatetuspuolta meinaa niin ehkä enemmänkin asusteita voisi mennä. Eli lippiksiä, pipoja, hanskoja, liivejä (kynsikkäät, neopreenihanskat, koiramiehen huomio-oranssiliivit jne) ainakin itse ostelen enimmäkseen semmoisia heräteostoksina eräliikkeistä.

Tarvikkeissa patruunat, ja latauskomponentit kuten ruudit, luodit yms. uutena toimijana nimenomaan erikoistuminen on se juttu. esimerkiksi jos reilun sadan kilsan säteellä olet ainoa joka pitää eksoottisempiakin kaliipereita patruunahyllyssä voi se tuoda pitemmänkin matkan päästä asiakkaita. itsekkin olen joskus ajanut reilun sata kilsaa ostamaan liikkeestä pari laatikkoa patruunoita ja ruutia vaan siksi että niitä ei muualta saanut.

nuo käytettyjen laatuvehkeiden välitykset on ihan hyvä idea, varsinkin käytetyt kiikarit vois olla hyvä artikkeli.

En tiedä onko sinulla kokemusta kuinka paljon kaupan alasta, mutta tuotteet kannattaa suunnitella niin, että olisi mahdollisimman vähän ns. kausituotetta ja keskittyä "maitokauppatavaraan" mitä tarvitsee päivittäin. Silloin saat varaston kiertämään.

Mieti myös verkkokauppa tarkkaan. Vaikuttaa iisiltä, mutta on yllättävän työlästä. Verkkokauppaan ei ehkä kannata laittaa koko valikoimaa, vaan keskittyä johonkin ja saada siittä kattava valikoima. koska kaikki tuotteet mitä laitat kauppaan on myös päivitettävä viikottain (saldoa saatavuutta hintaa uutta valokuvaa sun muuta) Muut tuotteet voi ja pitää olla esillä, mutta enemmänkin luettelo-omaisesti. OVH hinnat on hyvä pitää esillä, näkee asiakkaat mistä tasosta voi ruveta tekemään kauppaa eli tinkaamaan Wink .
Peltsu
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 05:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Kerran kymmenessä vuodessa ostan metsästyspuvun ....

JahtiJak ?
Takaisin alkuun
ioni
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 05:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aris60 kirjoitti:
Pelkästään aseisiin ja metsästysharrastuksen ympärille keskittyvä erikoisliike on auringonlaskun alaa. Ei sillä elä, harrastus se voi olla.

Tiedän kyllä yhden liikkeen joka on laajentanut valikoimaansa ja asiakaskuntaansa reilusti koko alle kymmenvuotisen olemassaolonsa ajan. Toiminta on pääasiassa netissä mutta ovellekin voi mennä.

Avaimena on ollut juuri tuo can-do-asenne. Hinnat ovat edullisimmasta päästä ja lähes mitä vain aseliitännäistä on saatavissa. Hyllyssä on koko ajan suurempi valikoima ja jos tuote ei hyllystä löydy, se hankitaan. Itse olen saanut esimerkiksi maailmallakin hankalasti löydettävää hylsyä tuolta ihan järkevään hintaan. Ko. liikkeellä tosin tuntuu olevan melko erikoisen hyvät kontaktit Yhdysvaltoihin.

Minun mielestäni lähentelee varastamista jos ottaa esittelyn ja tuotevastuuasiat kivijalkaliikkeestä mutta vie rahansa kevyen kustannusrakenteen nettikauppaan.
Takaisin alkuun
rakki
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 05:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rohkea veto tuo liikkeen perustaminen nykyisen aselupapolitiikan aikaan.

Henk.kohtasesti koen ärsyttäväksi ammattitaidottomat myyjät tai ei siinä itse myymisessä ole mitään vikaa, mutta tuotteista ei välttämättä tiedetä ulkoaopeteltua mainoslausetta enempää, jos edes sitäkään. Jotenkin kummallista kun kumminkin erikoisliikkeitä ovat. Ajattelisi, että edes jonkinlaista harrastuneisuutta asiantiimoilta olisi. En tarkoita nyt pelkästään metsästyskauppoja.

Eli pidä huoli, että tiedät tuotteistasi ainakin yhtä paljon kuin valistunut asiakas.
Takaisin alkuun
mpikkara
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 05:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:

Minä olen hankala asiakas. Ostan lähinnä vain patruunoita. Näissäkin peräänkuuluttaisin laatua. Harvassa liikkeessä on laatupanosta myynnissä

itse huomannut mm. että rws:ää ja normankin monia muita hyviä latauksia/luoteja kuin perus oryxiä tai jagdmatchia ei ole kaupan

maahantuojalta kun messuilla kysyy asiasta, niin pitäisi niitä kyllä halutessaan kauppoihin saada
kaupoista kun kysyy, niin kukaan ei tiedä esim. hintoja, eikä juuri ketään kiinnostakaan koko aihe
onhan tässä näitä pateja... ne on niin kalliita, jos tilaa jotain muuta, eikä niitä kukaan osta...
"saksan poikain" liikkeissä olisi kyllä patruunaa hyvin tarjolla, ehkä jopa ihan hyllyssä

Viimeinen muokkaaja, mpikkara pvm 13.11.2012 06:34, muokattu 3 kertaa
Takaisin alkuun
tuhola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 05:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Kerran kymmenessä vuodessa ostan metsästyspuvun ....

JahtiJak ?

Ostin ensimmäisen ihan oikean metsästyspukuni joskus 2000 luvun alussa. Se oli Riista älytex tai joku vastaava. Se kesti yhden vuoden. Sen jälkeen käytin vain isäni vanhoja sarkavaatteita ja omia työvaatteita sekä armeijakamppeita. Nyt tälle syksyä ostin Härkilan q-fleecen. Olen todella tyytyväinen pukuun. Näitä jahtijakteja en osta. Jahtijaktin villainen neulepaita on hyvä, sellainen minulla on käytössä.
Takaisin alkuun
Tönöttäjä
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 05:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Panos puoleen kannattaa kans satsata, se on semmonen myyntiartikkeli jota menee tasasen varmasti kaupaksi noin 8kk vuodesta eli kiekkokaudesta jänismehtuun loppuun.. ja valikoimassa ei kannata jäädä siihen perusvarmaan rotikka-winsu-wihtavuori akselille joten kannattaa ottaa myyntiin muitakin merkkejä. Täällä Jyväskylän lähellä on jämähdetty just tohon perusvarmaan tarjontaan ja senpä takia olen joutunu hakemaan paukkuja vähän kauempaa... Wink
Peltsu
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 05:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

se oliki kevennykseksi tarkoitettu Smile
Takaisin alkuun
RiUDE
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 06:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaan rahapussi pitää olla aloittaessa paksu, ja nimenomaan omaa rahalla vuorattu.
duster
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 06:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisko palvelumuotoilu päivän sana? Joskus tullut tuommoisilla kursseilla ja luennoilla oltua, niin ihan asiaahan ne siellä puhuu. Räätälöidään siitä paketista asiakkaalle sopiva.
Ihteäni ainakin kyrsii, jos/kun nettisivuille ei päivitetä niitä käytettyjen ja uusien aseiden kuvia. Ei minua kiinnosta katsella myytyjen kuvia/tietoja.
Pienen liikkeen pitäjällä pitäisi olla osaamista vähän joka alalta, tai ainakin kanavat kunnossa huoltoihin ym. paikkoihin.
Pienellä paikkakunnalla olisi huippu kun olisi aseseppä. Meilläpäin oli joskus asesepän myymälä, mutta eihän sitä enää nykyään tavoita kun pubilta. Eikä enee sieltäkään kun sekin suljettiin...
Lahtinen

LähetäLähetetty: 13.11.2012 06:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tvälläri kirjoitti:
On erittäin fiksua benchmarkata tuotteita tälläisellä foorumilla ja saada tietoon mitä asiakkaat tarvitsevat. säästyt monilta sudenkuopilta.

Vähän benchmarkauksesta.

Vaikka täällä ei nyt niin hirveasti kannusteta arvioimaan eri toimijoita, niin ohessa vuosien varrelta pari mieleenjäänyttä:

Porissa oli aikoinaan kohtuuaktiivista keskustan kivijalkojen eräliiketoimintaa; Koukku & Paukku, Eräase, Prikin aseosasto, Toejoen autotalliliike jne. Nuo ovat vähiinpäin hävinneet. Tuohon aikaan nettikauppa oli käytännössä 0, mutta postitse saatettiin joku ase hommata. Itse arvelisin, että nykypäivänä verkossa toimimattoman uuden eräliikkeen tie voi olla aika kivinen.

Häijään urheilutarvike: Tästä muodostui aikoinaan vakioliike sopivan valikoiman ja nimenomaan erittäin kilpailukykyisten hintojen kombinaationa.

AA-production: Alussa voimakkaasti nettiorientoitunut ja aikoinaan tietyllä tapaa uraa-uurtavaa työtä tuodessaan jenkkivarusteita suomalaiseen tietoisuuteen ja käyttöön.

Houkutuspillit.net: Erittäin mielenkiintoinen formaatti. Kapealle sektorille erikoistunut nettikauppa. Joku tämäntyyppinen saattaisi toimia eräalalla, jos toimintakulut saisi minimoitua. Uskoisin, että houkutuspillit.netinkin tontille ovat tulleet voimakkaasti muutkin toimijat ja laajentaneet pillirepertuaariansa.

UNA: Nettikauppa, jossa voimakaasti mukana henkilökunnan omaa harrastuneisuutta. Olen tehnyt useita tilauksia, ajureina hinta, saatavuus ja nettikaupaksi hyvä palvelu.

Viimeaikoina ole seuraillut tuota Kivelä Outdooria, joskus oli ehkä pientä ylilyöntiä Smile, mutta muuten kannattaa varmasti benchmarkata. Omasta mielestäni tällä hetkellä yksi potentiaalisimpia eräalan toimijoita, repertuaarissa laatukamaa, omaa maahantuontia, ylijäämäkamaa, hyvät nettisysteemit, aktiivisuus jne.
Takaisin alkuun
LG1
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 06:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtisen listaan lisäisin Asetarvike.com nettikaupan.
Palvelun on hyvää ja melkein mitä tahansa saa tai se ainakin tilataan.
Hyvin asiantunteva. Hinnat oikealla tasolla.
Heidän tulisi parantaa sivuja, ne ovat jääneet liian vaatimattomiksi, tuotevalikoima tuntuu olevan huomattavasti suurempi mitä sivut antaa ymmärtää.

Häijäällä sama homma, sivut ovat hyvin vaatimattomat, tuotevalikoima myymälässä on huippua!

Ikaalisissa on melko uusi toimija alalla, sivut hienot http://www.erakala.fi/ Myymälästä en tiedä, kun en ole käynyt vielä.
Yhtä tuotetta tiedustelin ja 2h sisällä tuli pahoitteleva vastaus, ettei löydy, mutta pitävät asian mielessä ja koittavat etsiä valikoimiin.
Siitä jäi asiakkaana hyvä mieli, jos vertaa yleensä vastauksena saatavaan "ei ole." Tuollaisesta kahden sanan vastauksesta saa käsityksen, ettei edes kiinnosta mitenkään.

Sitten on niitä päinvastaisia, mutta ei mainita niitä nyt.

Jos nettisivut hommaa ja sinne laittaa yhteydenottolomakkeen tai sähköpostiosoitteen, niin niihin sähköposteihin tulee myös vastata, jos jotain tiedustellaan. Yksinkertaisiin tuotekyselyihin ei usein viitsitä vasta. Tätä kohtaa liian paljon. Eikö osata vastata vai eikö kiinnosta. Liian kiire tai liian hyvin ei mene yhdelläkään alan firmalla Suomessa, se on varma!
Takaisin alkuun
guide
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 13.11.2012 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:

Viimeaikoina ole seuraillut tuota Kivelä Outdooria, joskus oli ehkä pientä ylilyöntiä Smile, mutta muuten kannattaa varmasti benchmarkata. Omasta mielestäni tällä hetkellä yksi potentiaalisimpia eräalan toimijoita, repertuaarissa laatukamaa, omaa maahantuontia, ylijäämäkamaa, hyvät nettisysteemit, aktiivisuus jne.

Kivelälle pääsääntöisesti plussat...

Kun puhutaan metsästyskaupoista niin Ahti Huvilaa ei sovi unohtaa. Perustavaraa edullisin hinnoin. Se mitä luvataan, myös pitää...
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT - 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 3 Yht. 5

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa