| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
össi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:00 Viestin aihe: |
|
|
Se on varmaan Taskisen mielestä semmonen joka ajaa linun haukkuen haulikko hollille  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mtaskinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:05 Viestin aihe: |
|
|
En ole ampunut ikinä pystykorvan ajamaa lintua lentoon. Ainoa tilanne milloin olen tiputtanut linnun koiran ollessa mukana on luodikolla joskus jonkun teeren aukolle.
En hirveästi tykkää tavastanne keskustella. Miksi pitää alkaa arvostelemaan minun tapaani metsästää, kun ettehän te mitään siitä tiedä? Vaikka ampusin kaikki lintuni pystykorvan haukkuun tai kaikki lentoon, mitä väliä? Eihän se asia teille kuulu. Ette tiedä mitään siitä miten koirani kanssa metsästän, joten älkää viitsikö alkaa arvostelemaan.
Kun metsästän koiralla, metsästän silloin KOIRALLA
Ja kun metsästän pomppulintuja, ammun LENTOON. _________________ Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Juopperi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:06 Viestin aihe: |
|
|
Ne nuo natuteeret varmaankin lisääntyvät vielä pakastimessa.... _________________ Kaikkia ei voi laittaa takaisin sinne mistä ovat tulleet. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mtaskinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:10 Viestin aihe: |
|
|
toivottavasti ei, ku muutenki tila tiukilla
Ja muuten huomioksi, että kun pohjanmaalla metsästelin niin näin teeriä jokapäivä yhteensä n. 50-80kpl ja aina parvessa oli varmasti 75% ruskeita teeriä ja kaikki yksinäisetkin jota näin niin aina ruskeita. Joten hyvää lupaile ensisyksyksi pohjanmaalaisille! _________________ Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
peknou Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2005 Viestejä: 342 Paikkakunta: Keskellä ei mittään
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:10 Viestin aihe: |
|
|
| mtaskinen kirjoitti: | Kyllä niitä aurausviittoja on siellä pohjanmaan metsissä ihan ilman mun nakkelemistaki
Ja siitä pystykorva metsästyksestä. Neljän ja puolenvuoden kokemus on opettanut jotakin,erilaiset koirat, toimivat ja vähemmän toimivat. Vanhojen pystykorvamiesten kanssa kuljetut reissut ja koetut tilanteet opettaneet myös paljon. Ja kyllähän se 18 haukkuun pudotettua lintua tällesyksylle myös jotain opettaa  |
Eikö tästä Taskisesta pitäs tehdä juttu Pystykorva lehteen,ja Jahti lehteen aivan opetustarkoituksella nuorille metsästäjille. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mtaskinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:14 Viestin aihe: |
|
|
Njaah en mie noista oikee välitä. Pystykorva lehden ex pääjehu assuu naapurissa, nykyään jalostusneuvoja ja muutenki mettähallistuski tehny jo yhen lehtijutun ja urheilupuolelta muutama kans tehty.. iha perssiistä. _________________ Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
peknou Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2005 Viestejä: 342 Paikkakunta: Keskellä ei mittään
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:19 Viestin aihe: |
|
|
| mtaskinen kirjoitti: | | Njaah en mie noista oikee välitä. Pystykorva lehden ex pääjehu assuu naapurissa, nykyään jalostusneuvoja ja muutenki mettähallistuski tehny jo yhen lehtijutun ja urheilupuolelta muutama kans tehty.. iha perssiistä. |
Sehän se selittääkin kaiken.Sieltähän se tuli. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
tetri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:33 Viestin aihe: |
|
|
| mtaskinen kirjoitti: | Ja kyllähän se 18 haukkuun pudotettua lintua tällesyksylle myös jotain opettaa  | No ei oo yhtään ihme, jos pitää kylille jaella lintuja kun valtaosan oot syksyn linnuista kuitenkin pomppuun ja lentoon ampunut.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
sumuisten metsien samoaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:34 Viestin aihe: |
|
|
kumma että tätä taskista näin kovin täällä parjataan minusta tuo akka teerien säästely lässytys nyt sattuu olemaan aivan turhaa. Itse ennen kauden alkua jo päätin että joka v.... naaras lintu mikä hollille sattuu saa samalla tavalla kuulaa/haulia kuin mustakin. kun niitä ei muut ammu niin jääpä ainakin mulle enempi kelit näyttää alkavan sopivasti täällä idässä loppu kaudeksi ja käyn joka aamu jahdissa. surutta työnnän kenttään kaikki mitä hollille tulee  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
hilipata Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:37 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä se Miihkali rauhoittuu kun muuttaa iskän ja äipän luota omaan pikku kotiin ja joutuu töissä käymään. Tulevat pikku-Taskisetkin vievät ajasta osansa. Mutta jos tuo ego vielä paisuu nykyisistä mitoistaan, niin sen kuljettamiseen ei riitä enää pakettiautokaan.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
iiroS Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:44 Viestin aihe: |
|
|
| mtaskinen kirjoitti: | Ja siitä pystykorva metsästyksestä. Ja kyllähän se 18 haukkuun pudotettua lintua tällesyksylle myös jotain opettaa  |
Pomppiva lintukoirahan käy varmasti hyvin tuohon pomppulintu jahtiin
Mä oon tuon verran suunnilleen säästänyt haukuista...  _________________ Annan toisten mä talletella suuret setelit... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Juopperi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:53 Viestin aihe: |
|
|
Eihän järjen köyhyydestä voi muuta kuin tekijäänsä moittia _________________ Kaikkia ei voi laittaa takaisin sinne mistä ovat tulleet. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Huithapeli-77
|
Lähetetty: 19.10.2012 13:56 Viestin aihe: Taskisen mollaus |
|
|
Antaa kaverin pyytää rauhassa... Haukkukaa vaikka minua välissä itellä ollu 2 kpl toimivia seisojia muutaman vuoden ajan ja keskimäärin metsästäny n. 20-40 päivää syksyisin toki vaihtelevan mittaisia päiviä. Lintuja pyynti alueilla on ollut ihan kohtuudella ja huonona syksynä poksautettu noin 30 tipua ja hyvänä sitten aikapaljon enempi. Lintuja syö koko perhe ja sukulaiset jotka niitä erikoisesti arvostavat koska eivät itse niitä pyydä.... no puolustukseksi en oo metso doublea kehannu ikinä ampua vaikka tilaisuuksia ois ollu useita...  _________________ Bang bus... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Leafs Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.10.2012 14:01 Viestin aihe: |
|
|
Ei uskota ilman kuvia. _________________ Blithering idiot |
|
| Takaisin alkuun |