Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kpk Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.05.2012 17:33 Viestin aihe: Koirien kuljetus lava-autossa |
|
|
Kuljettaako kukaan koiria lavalla? Olis tarkoitus hiluxin lavalle rakentaa kuljetushäkit ajokoirille. Lavakate löytyy jo valmiiksi ja sehän on pakko olla jos sinne koiran laittaa.
Mutta onkohan tämä ihan hullu ajatus koirien kannalta? Vai vaihdanko mieluummin auton |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Usko Eevertti Luttinen Banned
Liittynyt: 07 Huh 2012 Viestejä: 1397 Paikkakunta: Närreitten valtakunta
|
Lähetetty: 12.05.2012 18:05 Viestin aihe: |
|
|
Ei se hullumpi homma ole mutta talviaikaan olisi hyvä olla lavalla eristetyt kopit joissa on lämmittimet. Muuten saattaa märkä koira olla aika kalikkana pidemmän ajomatkan jälkeen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.05.2012 20:35 Viestin aihe: |
|
|
On noita näkynyt, kaveri osti juuri Hiluxin, mihin tulee kanssa boxit lavalle. Hirvijahtiaikoihinhan tuo onnistuu hyvin, voihan sen koiran sitten kylmemmillä keleillä ottaa hyttiinkin jos koira on ihan märkä ja pakkasta. Malaisjärjellä kun pelaa niin varmasti pärjää, onhan joillan kuulemma kuomullisessa peräkärryssäkin boxeja. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AJP Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.05.2012 20:42 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä koira istuu vänkärin paikalla tai penkin takana jos muita kyytiläisiä,kottero king Cap.
jonkun verran tulee tietty ominaistuoksua kun koira on märkä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ettan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.05.2012 20:44 Viestin aihe: |
|
|
Vainu menee pakokaasussa. Kannattaa kokeilla itse ennenkuin sinne koiran laittaa. _________________ Ettan
user number 10 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.05.2012 22:26 Viestin aihe: |
|
|
Ettan kirjoitti: | Vainu menee pakokaasussa. Kannattaa kokeilla itse ennenkuin sinne koiran laittaa. |
Jos kuomu on kiinni niin ei se sinne kömytä, muutaman kerran tosin olen istunut lavalla niin että peräluukku on auki, niin pakokaasuthan kertyy sinne aika hyvin.
Mutta tuostakin kaipaisi oikeaa tietoa, kuinka kauaksi aikaa joku koiran nenään joutunut haju kadottaa tuon "vainun"? Tätäkin foorumia kun lukee, niin ainakin styrox eristetty koppi, pakokaasu ja ihmisten kanssa sisätiloissa asuminen tuon aiheuttaa _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ettan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.05.2012 22:32 Viestin aihe: |
|
|
Sigamees kirjoitti: | Ettan kirjoitti: | Vainu menee pakokaasussa. Kannattaa kokeilla itse ennenkuin sinne koiran laittaa. |
Jos kuomu on kiinni niin ei se sinne kömytä, muutaman kerran tosin olen istunut lavalla niin että peräluukku on auki, niin pakokaasuthan kertyy sinne aika hyvin.
Mutta tuostakin kaipaisi oikeaa tietoa, kuinka kauaksi aikaa joku koiran nenään joutunut haju kadottaa tuon "vainun"? Tätäkin foorumia kun lukee, niin ainakin styrox eristetty koppi, pakokaasu ja ihmisten kanssa sisätiloissa asuminen tuon aiheuttaa |
Kyllän nämä hiluksien ym. vanhan malliset rättikopit päästävät pakokaasut sisään. Vainu kyllä palautuu koiralla piankin ( ehkä ), mutta muuta ongelmaa kyllä syntyy; väsymystä, pahoinvointia ym. _________________ Ettan
user number 10 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Merilinnustaja Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
OLVIA Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.05.2012 08:01 Viestin aihe: |
|
|
Ettan kirjoitti: | Vainu menee pakokaasussa. Kannattaa kokeilla itse ennenkuin sinne koiran laittaa. |
tuohon on ainakin hyvä vedota kun koira jahdissa perseilee |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Merilinnustaja Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.05.2012 10:47 Viestin aihe: |
|
|
Oishan se näky ku kettujahissa tommosen kärryn kans ajelis |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsänvaltias Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.05.2012 10:57 Viestin aihe: |
|
|
Erämessuilla oli joskus hiluksin lavalla tuollaanen koppi. Sitä siinä ihmettelin ja aukaasin luukun kun utelias olin ja samassa hyppäs jonkin moinen noutaja pihalle.
Esittelijä tuumas, että se on koiraa varten tehty niinkun asukkaasta näkyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
saajo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.05.2012 11:53 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä on neljänkoiran telikärry. Parhaita ostoksia, mitä tulee koiran kuljetukseen. Meilä kulkee koirat aina kärryssä mukana. Ovat tien päällä vuodessa 5 numeroisen km määrän.
Majoittuminen on helppoa. Ei tarvi kylästeleen, metsäreissulle, leireille tai kisoihin mentäessä miettiä, että missä koirat on.
Varusteena on 2 aurinkokennoa, jotka pyörittää tuulettimia bokseissa ja ilma kulkee, vaikka ei sähköä saisikaan. Jokaisessa boksissa on myös lämpömittarit. Viime talvena -22 pakkasta ja sisällä kärryssä +4, ilman että olisi lisälämmitintä tarvinnut käyttää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17073 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 13.05.2012 16:16 Viestin aihe: |
|
|
ajokoiraa pidän lavalla häkissä ja pystykorva pienenpänä autossa sisällä, matkustaa penkkien takana.
-minulla jahtimatkat lyhyitä ja pakokaasuteoriaan en jaksa uskoa, mitään eroa onko normiautossa sisällä vai lavalla.
-miettikää tilannetta jossa ukko vetetee kajuutassa savuja ja koira vaikka takapenkillä, miten tälläinen koira voi ajaa lainkaan ja haistaa yhtään mitään??? _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kpk Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.05.2012 19:16 Viestin aihe: |
|
|
juu..kiitosta vinkeistä. Taijampa ruveta rakenteleen tilat koirille. Talvella hyvä pitää koirat lämpimässä hytissä ja onhan ne sessut sillon puhtaampiaki
laittakaapa kuvia toteutuksistanne ni saa hyviä ideoita |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|