OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Jousen tekeminen

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tulikeppi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 10.04.2005 15:14    Viestin aihe: Jousen tekeminen Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kukaan yrittänyt tehdä koskaan itse jousta? Jos jollain on kokemusta asiasta niin olisi kiva saada vinkejä, esim. mistä puusta ja miten jousi kannattaa valmistaa. Ja voiko yleensä tehdä itse jousta, joka soveltuisi metsästys käyttöön?
Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Speedy
Jousimies


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 307

LähetäLähetetty: 10.04.2005 17:40    Viestin aihe: Re: Jousen tekeminen Vastaa lainaamalla viestiä

tulikeppi kirjoitti:
Onko kukaan yrittänyt tehdä koskaan itse jousta? Jos jollain on kokemusta asiasta niin olisi kiva saada vinkejä, esim. mistä puusta ja miten jousi kannattaa valmistaa. Ja voiko yleensä tehdä itse jousta, joka soveltuisi metsästys käyttöön?
Question


Itse voi toki tehdä jousen metsästyskäyttöön.

Lainaa jostakin kirjat Traditional Bowyer's Bible I - III -- niistä saat varmasti kaiken tarvitsemasi tiedon jousen tekemiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ghost
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Maa 2005
Viestejä: 354

LähetäLähetetty: 10.04.2005 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän niitä olekaan tehty kuin esihistoriasta lähtien...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
A.H
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Hei 2004
Viestejä: 46

LähetäLähetetty: 11.04.2005 20:41    Viestin aihe: Re: Jousen tekeminen Vastaa lainaamalla viestiä

tulikeppi kirjoitti:
Onko kukaan yrittänyt tehdä koskaan itse jousta? Jos jollain on kokemusta asiasta niin olisi kiva saada vinkejä, esim. mistä puusta ja miten jousi kannattaa valmistaa. Ja voiko yleensä tehdä itse jousta, joka soveltuisi metsästys käyttöön?
Question


Käy perinnejousi sivuilla kyselemässä ja lukemassa keskustelut.
http://www.perinnejousi.fi/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tulikeppi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 12.04.2005 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kävin tuolla perinnejousen sivuilla ja olihan siellä asiaa. Tarvii vaan aikaa, että saa luetuksi kaiken tähellisen sieltä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tulikeppi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 14.04.2005 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vielä semmonen asia, ku on tuo tietämys vielä aika heikon puoleista, nii miten paunamäärän saa sitte mitattua, jos joskus saa sen jousen valmiiksi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kenai
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Mar 2004
Viestejä: 88

LähetäLähetetty: 14.04.2005 14:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paunamittari on luotettavin ja helpoin, viet pyssyn testattavaksi jousia myyvään liikkeeseen, joita ei valitettavasti Suomessa ole kovinkaan montaa.

Kotikonstein saa varmaan metsästys laillisuuden arvioitua eli katsot nouseeko 20 kg:n puntti jänteelle asetettuna (~40 lbs. / ~180 Nm) sinun vetopituudellasi maasta, eikö? Ei kyllä kovin tieteellinen menetelmä, mutta antaa sinnepäin arvion?
_________________
_______
Kenai
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Speedy
Jousimies


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 307

LähetäLähetetty: 17.04.2005 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kenai kirjoitti:
Paunamittari on luotettavin ja helpoin, viet pyssyn testattavaksi jousia myyvään liikkeeseen, joita ei valitettavasti Suomessa ole kovinkaan montaa.


Pieniä paunamittareita on myös monella harrastajalla (kannattaa kysellä aktiiveilta). Mutta liikkeissä tietysti myös.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tulikeppi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 21

LähetäLähetetty: 30.04.2005 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei oo vielä kerinny ees kunnolla alottamaan sitä jousen tekoa, joten tuli semmonen vielä mieleen, että täytyykö minun ottaa valmistuksessa huomioon mahdollisesti jälkeenpäin hommattavat lisälaitteet, (esim. tähtäimet) vai kuuluuko ne vain noihin taljavehkeisiin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bowsmithfi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Huh 2005
Viestejä: 39

LähetäLähetetty: 30.04.2005 18:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikkeen jousiin liittyvästä ollaan jo vuoden verran pidetty keskustelua täällä http://www.perinnejousi.fi/keskustelu/

Mika
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com