OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Erittäin tärkeä opetus! Lue tämä.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 19, 20, 21  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
nettijussi
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 18.10.2011 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei huuhaa taija mitään hirviluotia tarvitakkaan, kunnon senior-vaipat, niin hirvijahti pelittää. Laughing Laughing

Nettijussi Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
huuhaasetä
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 18.10.2011 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy

Viimeinen muokkaaja, huuhaasetä pvm 15.11.2011 13:48, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Pohjola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 18.10.2011 16:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nii, jäipä vastaamatta, hampparia on menny tehtaan lataamana ja omalataamana, 06:en etenki 14,3g:na on mieleinen, ja hitaana.
kaveri ampuu pääasiassa tehdas hampparia 08:lla.
aikoinaan käytin 08:lla norman vulkania, muutama meni sukkana läpitte niin on jääny pois valikoimasta.

D46:sta on vanhat äijät ampuneet menestyksellä perseelläki, sen verta itekki kokkeillu et osuu sillä.
Takaisin alkuun
zorro-koira
Vakituinen kirjoittaja

LähetäLähetetty: 18.10.2011 16:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://rhinobullets.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=74&category_id=2&option=com_virtuemart&Itemid=55

Sille luvataan lähtöjä 629m/s. Muistelen tutun koiramiehen ottaneen itselataamalla vielä himpun enemmän, mutta en mene takuuseen... On kyllä kehunut luodin maasta taivaaseen.

Luvat laitetaan vaikka skannaamalla lupa s-postiin tai sitten laittamalla valokopio kirjeessä. Kannattaa kysyä s-postilla liikkeestä kuinka toimia. Omat Rhinot (9,3) sain kaverin tuomisina.

Kiitos Unforgiven!
Takaisin alkuun
visvasyylä
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 18.10.2011 17:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

on ihan pakko kysyä tuholalta,että mistäs olet nuo faktatiedot ennen tätä"mua on kusetettu"elämystä" tullut hommattua?
et kai vaan netistä?oikeista kokemuksista puhumattakaan?

oletkos tyypillinen,johon kuuluu muuten yli 90% kansasta oleva henkilö,joka uskoo lähes kaiken,kun sen lukee jostain "asiantuntijoiden"tekemien testien perusteilla?
uskoisit vieläkin,jos et olisi ominsilmin nähnyt?

kerroit itse aiemmin ettet ole uskonut aiemminkaan,jos joku teille on kertonut että nämä luodit on ihan kuraa.
miksipä sitten uskoisit tästä eteenpäinkään?

toivottavasti et kuulu myös näihin risutestejä tekeviin tyyppeihin,siinä on sellainen aihealue,että pitäisi kieltää lailla tuollaisten tekeminen.
noita lukiessa voisi myös aivopesty lukija tehdä sellaisen päätelmän
että juuri tuo luoti on paras,kahlaa parhaiten pusikkojen läpi.
sen täytyy olla paras,kun noissa testeissä niin todetaan!

joskus tulee mietittyä että,että tietävätköhän nuo risutestien tekijätkään itsekkään millaista työtä tekevätkään ja ihan turhaan.jos ei hienoja kuvia jätetä laskuista pois.

mutta kaikenkaikkiaan,hyvä kirjoitus tuholalta, oot päässyt takaisin todelliseen maailmaan kuitenkin.
Takaisin alkuun
cashman
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 18.10.2011 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
cashman kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Ite olen kyllä hyvinkin perinteinen nollakasimies. En käytä edes jahtijakteja mettävaatteina vaan jotain saksan armeijan vermeitä, työvaatteita ja ikuisuuden vanhoja sarkatakkeja.. Saappaina nokialaiset ja jahtiautona käsiin leviävä +20 vuotta vanha neliveto hiace. Piippussa oli aina "jotain halpaa" panosta. Niillä hirvi kuolee hyvin. Ei siinä ole valittamista. Samoin noilla muilla jahtikamppeilla homma luonnistaa aivan yhtähyvin mitä muillakin.

Mun on pitänykkin kysyä aikaisemmin, että onko se sun vipulukko kolnolkasi oikee .308win vai .308ME?
Jos se on se MarlinExpress, niin elä kehtaa ittees turhaan soimata kolnolkasimieheksi... ihan eri asia on... Smile

Kyllä se on ihan ehta 308win.. Browning b.l.r. Veli sellaisen osti ja kun kerran kokeilin sitä niin olin myyty. Samana syksynä ostin sen veljeltä itselleni. On hyvä!

Oolrait kato mä olin saanu sen käsityksen jostain että se oli Marlini. Mut Ruoninki onkin vipulukkoisten äiti. Se ON hyvä (paitsi tietty se kolnolkasin kaliiperi Smile ). Olen avotähtäimisellä sellaisella ampunut ja oli ihan mukava.
Takaisin alkuun
tuhola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 18.10.2011 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

visvasyylä kirjoitti:
on ihan pakko kysyä tuholalta,että mistäs olet nuo faktatiedot ennen tätä"mua on kusetettu"elämystä" tullut hommattua?
et kai vaan netistä?oikeista kokemuksista puhumattakaan?

oletkos tyypillinen,johon kuuluu muuten yli 90% kansasta oleva henkilö,joka uskoo lähes kaiken,kun sen lukee jostain "asiantuntijoiden"tekemien testien perusteilla?
uskoisit vieläkin,jos et olisi ominsilmin nähnyt?

Olen perusluonteeltani ihminen joka ei usko juuri mitään. Kaikki oppi tulee omien kokemusten, yleensä kantapään kautta. Olen aloittanut jahdin ajalla jolloin ei ollut kertakaikkiaan varaa ostaa kuin halvinta patruunaa. Voi tuntua uskomattomalta mutta näin on. Varaa ei ollut. Tuo hampparilootaan mennyt 30 euroakin jo kirpaisi ja piti miettiä mistä sen rahan tekee. Vaikka nykysin varallisuuteni on ihan ok-mallilla niin nuukuuteni on jäänne noilta ajoilta. Arvostan joka euroa. No joka tapauksessa en ole perehtynyt mihinkään luotitesteihin enkä ole edes asiaa sen ihmeemmin ajatellut, hirvet ovat kuolleet todella mukavasti superhampparilla ihan viime vuoteen saakka, kun viimeisen hirven superilla ammuin. Useamman hirven vuositahdilla olen tässä toistakymmentä vuotta hirviä kellistänyt, joten jonkinlainen käsitys on hirven tappamisesta muodostunut. Kaverit ovat osa tappaneet yli 200:kin hirveä "uransa" aikana ja heillä on saman tyyliset luodit olleet käytössä. Olen perehtynyt enempi koiriin ja itse metsästykseen kuin välineistöön.

Eli minulle ei tullut mitään "minua on kusetettu" tunnetta, ei minulle tuu sitä juuri koskaan muutenkaan. Jos on joku testi lehdessä tai kirjoitus foorumilla niin en yleensä usko siitä puoliakaan. Toki saan vaikutteita eri julkaisuista ja tältäkin foorumilta mutta haen aina mielipiteeni omien kokemusten kautta siis. Minun kokemukset ovat "suomalaisista laatuluodeista" sellaiset että pirun helppoa niillä on hirvi tappaa mutta niissä piilee koiraan liittyvä turvallisuusriski. Siksi en enää niitä käytä. tutustun paremmin bondattuihin ja täyskuparisiin luoteihin ja arvioin niitä taas omien kokemusten kautta. Hirvihän kuolee vaikka kovapäällä kun paikalle ampuu, ja hyvin, alta 100m juoksee lavantausta osumasta.. Siitäkin on kokemusta, juuri tuosta nuoruuden heikosta taloudellisesta tilanteesta johtuen. Laughing Voinen kai tunnustaa kun rikos on jo vanhentunut.
Takaisin alkuun
cashman
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 18.10.2011 17:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy Very Happy Very Happy
Kyllä nyt väännetää...
Elä tuhola tuosta visviksesta välitä. Sen silmissä sä oot etelä-pohjammaalaisena "helsinkiläinen" ja täten kato "etelän veteliin" kuuluva...
Se on ihan sama mitä me täällä "etelässä" sanotaan... kyllä Pohjois-Suomen alkuperäiskansa tietää parhaiten.
Laughing Laughing Laughing
Takaisin alkuun
visvasyylä
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 18.10.2011 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

cashman puhuu kyllä enemmän kuin tietää,mutta sille en voi mitään niin olkoon..

uskoakseni tuholan kirjoituksia jonkinverran lukeneena niin en pitäisi häntä kovinkaan vaarallisena ihmisille,sellaisena jota riskeeraa ittensä/toisen hengen.voisi sanoa että pääsee luokkaan etelänmies.

asioista voidaan olla toki erimieltä,mutta se onkin jo toinen juttu.

jos ja kun tuhola päätyy noihin umpikuparisiin niin suosittelen purkamaan
jokaisen askin luoteja aina pöydälle ennekuin lataat ensimäistäkään paukkua käyttöösi,etsimään myös värivirheitä huolella niistä.

ja kun niitä on kertynyt tarpeeksi niin,osaat varmaan tehdä niille tietynlaiset mittaukset kovuuden varmistamiseksi.
voit yllättyä jälleen.
Takaisin alkuun
RealExtreme
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 18.10.2011 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vastaava tapaus tullu nähtyä ja samalla luodilla, 270win kaliberi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Lahtinen

LähetäLähetetty: 19.10.2011 03:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

visvasyylä kirjoitti:

jos ja kun tuhola päätyy noihin umpikuparisiin niin suosittelen purkamaan
jokaisen askin luoteja aina pöydälle ennekuin lataat ensimäistäkään paukkua käyttöösi,etsimään myös värivirheitä huolella niistä.

ja kun niitä on kertynyt tarpeeksi niin,osaat varmaan tehdä niille tietynlaiset mittaukset kovuuden varmistamiseksi.
voit yllättyä jälleen.

Mielenkiintoinen kommentti.

Itse uskoisin, että kokokuparisten yleistymisen yhtenä suurimpana ajurina on “lyijyttömyys” ja sitä kautta saatava markkinointiboosti ja parempi kate.

Varmasti kokokuparisena pystyy tekemään erinomaisia metsästysluoteja, mutta ainakaan omakohtaisesti en usko että “tasalaatuinen massavalmistus” olisi mitenkään erityisen helppoa.

Aikoinaan puljailin itse tuolla Outokummun kuparitehtaalla ja jonkun verran seurailin “kuparituotteiden tekemistä”: Erilaisia kuparilaatuja hapettomista fosforipitoisiin, raekokoja ja raerajoja, muokkauksen ja hehkutuksen vaikutusta noihin ja muunmuassa kovuuteen jne.

Vaikkei tuolla luoteja värkättykään, niin tietyt kuparimaailman lainalaisuudet pätevät aivan varmasti myös luotienteossa. Kuinka hyvin kukin valmistaja hallitsee eri muuttujien kontrolloinnin massavalmistuksessa luodista ja luotierästä toiseen, paha sanoa.

Varmasti kupariluoti jää helpostikin “liian kovaksi”, mutta kaipa tuon voi hehkuttaa liian löysäksikin? Ja esimerkiksi putkipuolella puhuttiin ns pintakovasta, jolloin ainoastaan putken ulkopintakerros oli kovempaa.

Olisi tosi mielenkiintoista tietää, miten kupariluodin valmistusprosessi menee vaikkapa Naturaliksessa ja minkämoista laadunvarmistusta käytetään.
Takaisin alkuun
euroshopperi
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 19.10.2011 04:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Epäilen tuon täyskuparisen yleistymisen syynä olevan puhtaasti tuotekehityksen. Alkaa nykypäivinä näemmä löytyvän tuossa metalliseoksessa ilmeisesti oikeat seosaineet ja helpommin hallittava kovuus/sitkeys prosessointi + tekniikka noiden tasalaatuisuuden saavuttamiseen. Kun vertaa nykypäivän umpinaisia esim 10 v. vanhoihin kehitysversioihin, niin on ne ihan eri planeetalta. Noissa umpikuparisissa on vieläkin jäljellä niitä hälläväliä kupariseoksista pateja, kuten KJG ja GS custom, jotka on tarkoitettu toimimaan sirpaloituvina. Ja jos saadaan riittävä efekti aikaan ilman lyijyä ja sen lisäksi jopa huomattavan siisti ampumatulos, ei siinä kaiketi ole mitään takapakkia noihin lyijyn sisältämiin verraten.
pse
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 19.10.2011 09:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

zorro-koira kirjoitti:
http://rhinobullets.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=74&category_id=2&option=com_virtuemart&Itemid=55

Sille luvataan lähtöjä 629m/s. Muistelen tutun koiramiehen ottaneen itselataamalla vielä himpun enemmän, mutta en mene takuuseen... On kyllä kehunut luodin maasta taivaaseen.

Luvat laitetaan vaikka skannaamalla lupa s-postiin tai sitten laittamalla valokopio kirjeessä. Kannattaa kysyä s-postilla liikkeestä kuinka toimia. Omat Rhinot (9,3) sain kaverin tuomisina.

Kiitos Unforgiven!

Vilkaisin tuota sivua ja siellä näkyis olevan myös 444 Marlin kaliberiin patruunoita 250 grainisella luodilla,mutta ei irtoluoteja.Laitoin kyselyn mitä luotia käyttävät ja millaisilla lähdöillä.
Takaisin alkuun
tapanih
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 19.10.2011 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joteskin vaikuttaa ihan siltä, että joillekkin on välineen (olipa sitten kyse luodeista tai vaikkapa kengistä) merkittävin valintaperuste ulkomainen ja mahdollisimman pitkä ja hieno nimi.
Ja sitten toisten samanmoisten valitsijoiden kanssa kinataan kumman luodilla puhkeaa enempi märkiä puhelinluetteloita ja punniskellaan jäämäpainoja.
Jos hirviheeberi oikeasti heiluttaa piippua niin, että ei tiedä mille kantille hirveä reikä syntyy, niin ei se tauti parane kaliberia kasvattamalla ja luotia valkkaamalla.
Ampumaharjoitusta paljon, ja porukan huuliveikkoja turpaan, jos ne jälkipeliä ampumattajättämisistä meinaavat pitää. Siinä konstit.
Takaisin alkuun
Ardennie
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 19.10.2011 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapanih kirjoitti:
Joteskin vaikuttaa ihan siltä, että joillekkin on välineen (olipa sitten kyse luodeista tai vaikkapa kengistä) merkittävin valintaperuste ulkomainen ja mahdollisimman pitkä ja hieno nimi.

Niin kuin esimerkiksi Super-Hammerhead ... vaikea keksiä hienompaa ja pidempää nimeä... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT - 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 19, 20, 21  Seuraava
Sivu 6 Yht. 21

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa