Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
sushi
|
Lähetetty: 12.10.2011 23:27 Viestin aihe: 45/70 hirviluoti |
|
|
Kyseiseen kaliperiin pitäis löytää toimiva luoti. Koiran kans pyydän hirviä, eli harvemmin on täysin puhtaat ampumalinjat.
Olisiko antaa vinkkejä hyvistä luodeista ja myös luodeista joita kannattaa välttää?
kiitos vastauksista! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LuolaSaku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2011 06:36 Viestin aihe: |
|
|
Suosittelen koiramiehelle painavimmista päästä olevia murkuloita. Itse olen käyttänyt woodyn 405gr lihan pysäyttäjää reseptillä 3.4g vihtavuoren 130 ruutia. Lähtöjä on marlinin pitkäpiippuosesta n.620m/s mikä alkaa kyllä olemaan aika maksimirajoilla lähietäisyyksille ammuttaessa. Muista hirviluodeista ei ole kokemusta. _________________ Vain harjoittelulla voi tulla mestariksi ja mestarithan harjoittelevat aina. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Iisi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2011 08:06 Viestin aihe: |
|
|
Ks "lyijy vs kupari" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RKMJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2011 08:42 Viestin aihe: |
|
|
Itse käytän woodyn 350gr RN , vetää ku junan vessa. Hornadyt on ainakin minulla paukahtunu hajalle osumista joten ne on harjotus luoteina, syy tuohon hajoamiseen todennäkösesti liian kovat vauhdit . Tuo woody kestää ihan jonkin verran risu ja puukontaktia, vaikkei se saa olla itse tarkoitus. Eipähän kuitenkaan ole haittaa risuista jos vahingossa ampumalinjalle sattuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Unforgiven Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2011 09:04 Viestin aihe: |
|
|
RKMJ kirjoitti: | Itse käytän woodyn 350gr RN , vetää ku junan vessa. Hornadyt on ainakin minulla paukahtunu hajalle osumista joten ne on harjotus luoteina, syy tuohon hajoamiseen todennäkösesti liian kovat vauhdit . Tuo woody kestää ihan jonkin verran risu ja puukontaktia, vaikkei se saa olla itse tarkoitus. Eipähän kuitenkaan ole haittaa risuista jos vahingossa ampumalinjalle sattuu. |
Samaa olen kuullut/nähnyt.
Rhinosta olen kuullut kehuja. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
hellmi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tam 2010 Viestejä: 343 Paikkakunta: pohojois pohojanmaa
|
Lähetetty: 13.10.2011 09:32 Viestin aihe: |
|
|
Gun hill laajeneva lyijyluoti 423gr(3,4g n133=580m/s guide gunista) ja 470gr kannattaa myös kokeilla.On toiminut itsellä ainakin kuin junan vessa.Woodyt ja rhinot myös ok. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LuolaSaku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2011 09:47 Viestin aihe: |
|
|
ja hittolainen kun tekisi mieli testata 500gr woodia että mitenköhän tuo toimisi. Voisi tehdä semmosen kunnon lähitaistelu petruunan. Tietäisi vaan millä ruutimäärällä alottaisi latailut... _________________ Vain harjoittelulla voi tulla mestariksi ja mestarithan harjoittelevat aina. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jtjh Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2011 10:54 Viestin aihe: |
|
|
LuolaSaku kirjoitti: | ja hittolainen kun tekisi mieli testata 500gr woodia että mitenköhän tuo toimisi. Voisi tehdä semmosen kunnon lähitaistelu petruunan. Tietäisi vaan millä ruutimäärällä alottaisi latailut... | sitten kun vielä porttaat luodin sillai ku 458win keskusteluissa kuvasta näkyy, niin aukeaakin hiukan osuessa. varma lähitaistelu kuula sitten. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LuolaSaku Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2011 13:00 Viestin aihe: |
|
|
jtjh kirjoitti: | LuolaSaku kirjoitti: | ja hittolainen kun tekisi mieli testata 500gr woodia että mitenköhän tuo toimisi. Voisi tehdä semmosen kunnon lähitaistelu petruunan. Tietäisi vaan millä ruutimäärällä alottaisi latailut... | sitten kun vielä porttaat luodin sillai ku 458win keskusteluissa kuvasta näkyy, niin aukeaakin hiukan osuessa. varma lähitaistelu kuula sitten. |
No varmasti. Kun vaan tosiaankin tietäisi millä aloitusmälleillä kannattaisi lähteä kokeilemaan. Onkohan(varmasti on) joku joskus testaillut noita 500gr murkuloita marlinissa? Kaveri ampuu niitä ja 550gr kuulia lotilla joten saisin helposti joitakin luoteja testiin... _________________ Vain harjoittelulla voi tulla mestariksi ja mestarithan harjoittelevat aina. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ollari Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|