Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
nettijussi Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5435 Paikkakunta: Muinais Suomi
|
Lähetetty: 06.10.2011 22:32 Viestin aihe: |
|
|
Tässä taas saamani sähköposti. Lainaus: |
Hei!
Kyllä minun käsitykseni on, että haavoittuneen tai loukkaantuneen hirven saa lopettaa haulikon täyteisellä. Tietysti, kun ollaan hirven metsästyksessä, on vaikea perustella osallistumista aseella, jolla ei kuitenkaan tervettä hirveä saa ampua.
terveisin
xxxxx xxxxx
------päällikkö
Suomen Riistakeskus
|
Miten sen nyt ottaa, vaikiaa tuntuu olevan, vaaan EI LAITONTA.
Tökkäsin kans vähän suuremmalle, ettei joonaskon tarvii rillejään kuluttaa.
Nettijussi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
joonasko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.10.2011 22:46 Viestin aihe: |
|
|
nettijussi kirjoitti: | Tässä taas saamani sähköposti. Lainaus: |
Hei!
[color=darkred]Kyllä minun käsitykseni on, että haavoittuneen tai loukkaantuneen hirven saa lopettaa haulikon täyteisellä. Tietysti, kun ollaan hirven metsästyksessä, on vaikea perustella osallistumista aseella, jolla ei kuitenkaan tervettä hirveä saa ampua.
terveisin
xxxxx xxxxx
------päällikkö
Suomen Riistakeskus
[/color]
|
Nettijussi  |
tosta sinisellä olevasta ei olla oltukaan erimieltä , ne kuuluu sinne erityistilanteisiin. punaisella olevasta sinäkin varmaan saat itsekin tehtyä oikean päätelmän. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Puuhapete Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 4974 Paikkakunta: Salon emäseurakunta
|
Lähetetty: 06.10.2011 23:26 Viestin aihe: |
|
|
xxxxx xxxxx
------päällikkö
Suomen Riistakeskus
Ei tuo nimettömänä pysyttelevän päällikön antama vastaus oikein todelliselta tunnu. _________________ Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Puuhapete Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.10.2011 23:29 Viestin aihe: |
|
|
veetee kirjoitti: | Puuhapete kirjoitti: | Hiljaista on täyteismiesten rintamalla. |
Oisko sun pikkuhiljaa aika hankki elämä?  |
Olisiko sinun syytä hankkia se hirviväljä? _________________ Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 07.10.2011 00:03 Viestin aihe: |
|
|
Käännetääs asia vielä kerran ympäri; mä kohtaan metsässä kuolemaa tekevän hirven:
1: Lopetan sen nakskakkosella ja soitan sen jälkeen poliisille että näin tuli tehtyä. Saanko sanktioita?
2: Lopetan sen puukolla suurta varovaisuutta noudattaen, kun ei ole sitä hirviväljää matkassa. Saanko sanktioita?
3: Annan elukan kitua ja soitan poliisille joka tulee kunhan muilta kiireiltään kerkiää. En vältttämättä saa sanktioita, mutta voin myös saadakin koska olen antanut eläimen kärsiä turhan takia vaikka lopetusmahdollisuus olisi ollut olemassa!?
4: Mukana haulikko ja pyypaukut ja ammun metrin-kahden päästä lopetuslaukauksen ja soitan sen jälkeen poliisille. Saanko sanktioita?
5: Mukana haulikko ja jopa täyteinenkin ja lopetan hirven sillä ja soitan poliisille. Saanko sanktioita?
6: Mukana on ne 308:n lisäpiiput ja matkassa vain 8 gramman kokovaipat ja sitten pähkäilen hetken aikaa itekseni; kumpi on tehokkaampi noin lyhyeltä matkalta: Se pyypaukku vai 8mm fulljacket ja päädyn kuitenkin siihen kokovaippaan ja kutsun poliisit. Saanko sanktioita?
7: Mukana on ne 308:n lisäpiiput ja matkassa kuiteski hirvilailliset 11,7 gramman puolivaippa ja lopetan hirven sillä ja soitan poliisille. Saanko sanktioita.
Lisätään sen verran että minulla on alueella metsästysoikeus pienriistalle, mutta en kuulu hirviporukkaan enkä siten ole oikeutettu ampumaan hirveä tai peuraa. _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
sahkuifk Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2011 00:22 Viestin aihe: |
|
|
Kaikista kohdista voit saada sanktioita, eri juttu sitten miten syyttäjä päättää... _________________ jos ei voi, niin se on voi voi |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
gerol Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 07.10.2011 00:41 Viestin aihe: |
|
|
Ihan sama minkä noista vaihtoedoista valitset, niin tod.näk. jälkeen päin ajattelet että kun vaan olisi ollut huomaamatta ja jatkanut kuljettuun suuntaan. Aivan kuten monessa muussakin asiassa suomessa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 07.10.2011 00:51 Viestin aihe: |
|
|
gerol: Jep! Kun katselee erilaista uutisointia missä poliisi on osana mukana, niin ehkä paras vaihtoehto olisi lopettaa se hirvi ja hissuksiin kuskata lihat pois mettästä ja jättää räntyt ja ylimääräiset luut supien syötiksi!!
Tuskin ne sanktiot olisivat sen pahemmat!!
Mä olen vaan sitä vanhaa koulukuntaa joka ei hyväksy kituvaa elukkaa ja lopetan sen millä tavalla tahansa mihin mahdollisuus on ja taas syötävää lihaa ei jätetä haaskoon.  _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Puuhapete Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2011 04:51 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Käännetääs asia vielä kerran ympäri; mä kohtaan metsässä kuolemaa tekevän hirven:
1: Lopetan sen nakskakkosella ja soitan sen jälkeen poliisille että näin tuli tehtyä. Saanko sanktioita?
2: Lopetan sen puukolla suurta varovaisuutta noudattaen, kun ei ole sitä hirviväljää matkassa. Saanko sanktioita?
3: Annan elukan kitua ja soitan poliisille joka tulee kunhan muilta kiireiltään kerkiää. En vältttämättä saa sanktioita, mutta voin myös saadakin koska olen antanut eläimen kärsiä turhan takia vaikka lopetusmahdollisuus olisi ollut olemassa!?
4: Mukana haulikko ja pyypaukut ja ammun metrin-kahden päästä lopetuslaukauksen ja soitan sen jälkeen poliisille. Saanko sanktioita?
5: Mukana haulikko ja jopa täyteinenkin ja lopetan hirven sillä ja soitan poliisille. Saanko sanktioita?
6: Mukana on ne 308:n lisäpiiput ja matkassa vain 8 gramman kokovaipat ja sitten pähkäilen hetken aikaa itekseni; kumpi on tehokkaampi noin lyhyeltä matkalta: Se pyypaukku vai 8mm fulljacket ja päädyn kuitenkin siihen kokovaippaan ja kutsun poliisit. Saanko sanktioita?
7: Mukana on ne 308:n lisäpiiput ja matkassa kuiteski hirvilailliset 11,7 gramman puolivaippa ja lopetan hirven sillä ja soitan poliisille. Saanko sanktioita.
Lisätään sen verran että minulla on alueella metsästysoikeus pienriistalle, mutta en kuulu hirviporukkaan enkä siten ole oikeutettu ampumaan hirveä tai peuraa. |
Viisaampaa on soittaa tällaisissa tapauksissa ensin poliisille, poliisi voi antaa lopettamisluvan puhelimitse. _________________ Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ladybug Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2011 10:02 Viestin aihe: |
|
|
nettijussi kirjoitti: | Tässä taas saamani sähköposti. Lainaus: |
Hei!
Kyllä minun käsitykseni on, että haavoittuneen tai loukkaantuneen hirven saa lopettaa haulikon täyteisellä. Tietysti, kun ollaan hirven metsästyksessä, on vaikea perustella osallistumista aseella, jolla ei kuitenkaan tervettä hirveä saa ampua.
terveisin
xxxxx xxxxx
------päällikkö
Suomen Riistakeskus
|
Nettijussi  |
Näin minustakin ja en kyllä tiedä mitään laki pykälää, joka kieltäisi drillun tai rihlan käytön hirvijahdissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2011 10:05 Viestin aihe: |
|
|
joonasko kirjoitti: | nettijussi kirjoitti: | Tässä taas saamani sähköposti. Lainaus: |
Hei!
[color=darkred]Kyllä minun käsitykseni on, että haavoittuneen tai loukkaantuneen hirven saa lopettaa haulikon täyteisellä. Tietysti, kun ollaan hirven metsästyksessä, on vaikea perustella osallistumista aseella, jolla ei kuitenkaan tervettä hirveä saa ampua.
terveisin
xxxxx xxxxx
------päällikkö
Suomen Riistakeskus
[/color]
|
Nettijussi  |
tosta sinisellä olevasta ei olla oltukaan erimieltä , ne kuuluu sinne erityistilanteisiin. punaisella olevasta sinäkin varmaan saat itsekin tehtyä oikean päätelmän. |
Eli saa lopettaa, muttei metsästää haavakkoa. Simple?
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2011 10:12 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Käännetääs asia vielä kerran ympäri; mä kohtaan metsässä kuolemaa tekevän hirven:
Lisätään sen verran että minulla on alueella metsästysoikeus pienriistalle, mutta en kuulu hirviporukkaan enkä siten ole oikeutettu ampumaan hirveä tai peuraa. |
Nuo sinun kuvaamat esimerkit eivät ole hirvenmetsästystä, joten eläinsuojelulain perusteella varmaan saat noin toimia ja toimisin itsekin. Hirvijahti on sitten eri juttu ja siellä olen ilman täyteisiä, vaikka rillukalla metsästäisin. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
hylsy Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2011 10:14 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus"Hei!
Kyllä minun käsitykseni on, että haavoittuneen tai loukkaantuneen hirven saa lopettaa haulikon täyteisellä. Tietysti, kun ollaan hirven metsästyksessä, on vaikea perustella osallistumista aseella, jolla ei kuitenkaan tervettä hirveä saa ampua. "
Tästähän kukaan ei ole ollut erimieltä.
Lopettaa saa mutta ei metsästää.
"jussille" tämä sama on toistettu jo lukuisia kertoja, ja aina se on sen tyrmännyt. Todennut vaan että pykälässä ei puhuta lopettamisesta mitään, siellä puhutaan ampumisesta. Ei ole käsittänyt että ampuminen tässä yhteydessä on sama kuin lopetus. Lisäksi toistanut lukuisia kertoja että hirven ei tarvitse olla muuta kuin haavoittunut niin sitä voi sen jälkeen alkaa metsästämään haulikon täyteisvarustuksella.
Yhtenä lisäpoittina myös esittänyt että kun SRVA hommissakin käytetään haulikoita niin metsästyksessäkin se on sallittua, haavoittuneen hirven jahtuussa. Käyttänyt tätä korttia yhtenä muka perustelunaan omalle kannalleen. Vaikka SRVA hommelit eivät ole edes metsästystä.  _________________ Aina on, joskus ei. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2011 11:22 Viestin aihe: |
|
|
Mää luulen, että jussilla on itälaikka.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tapanih Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2011 11:31 Viestin aihe: |
|
|
Kun katselee vähän Nettijussin kirjoittelua muissa asioissa, ei voi välttyä ajatukselta, että kyseinen persoona ei ole kuunaan hirveä metsästänyt sen enempi täyteisillä kun muillakaan. Kunhan kirjoittelee jonkunmoiseksi huvikseen.
Ainakin tuo radiotekniikan osuus asiantuntemuksellaan muistutti kovasti tätä hirvenmetsästystä.
Muissakin yhteyksissä etupäässä ilkeämielistä provosointia, ei juurikaan asiaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|