Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 27.09.2011 15:44 Viestin aihe: Suzuki sj410 Jalostus/Rocky/Pajerolle tietä/ sekalaista!!! |
|
|
Hei ja hölökynkölökyn
Uusi projekti siintää ja on laitettu toimeen.Edellinen vene(myös)oli palstalla on saatettu valmiiksi ja käytössäkin todettu hyväksi.
Nyt hommattuna hiukan projekti luontonen suzuki.Aiemmat kokemukset Nissan Patrol 3,3 d -83 tässä oli kaikki korotukset ja isot mutikat.Loisto peli.
Landrover Freelander 1.8i.Kohtuu etenevä tälläiseksi citymaasturiksi.
Oli yllättäjäkin tavallaan.Mentiin muutama kohtuu haastelline reitti tällä.
Nyt pohdinnan ja maasturin puutteen vuoksi iskin ajatukset pikku suikkaan.
On lyhyt akseliväli,korkeutta noin vakioksi sopivasti.Ketterä.
Miinuksia on ehkä kiikkeryys mutta kuskista se on kiinni jokatapauksessa mistä mennään.
Nyt keretty jo tekemään vaihdelaatikko ja kytkinremppa.Tässä muutama kuvatus.
Auto oli tälläinen tullessaan.Vakio renkulat,penkit,sisusta.
Tälläinen 2pv:n päästä.Karkeammat nakit.
[img]http://i187.photobucket.com/albums/x109/eramies
/suzuki_sj410.jpg[/img]
Sisusta auki pellille asti.Paikkausta ja massat päälle ja ruostesuojausta.
Isoin paikka jalkatilaan.Autoa oli kuulemma paikattu tarpeen mukaan mutta niin vain upposi teräaseet jalkatilaan sekä takatilaan,jossa oli kyllä vain pieni paikkaus.
Eka testiajon jäljiltä:Laatikko auki,kytkimen tilasin täydellisenä heti uuden
Vaihdelaatikko auki ja vaihteensiirtäjän vahvistus.Tyyppivika.Nyt minäkin tiedän sen
Homman kasausta.Onnistu muuten eka kerralla ilman säätöjä kytkimen asennus,Tuuria varmaankin
Uudet penkit,sisusta,matot uusiksi.Massaus,maalaus.
Kasaamisen jälkeen kattotelineet työ ja lisävaloja varten paikalleen.
Ja kaikki tämä vain parin viikon aikana.Ai jai..on se kokemus olla -83 ikäsen suskan omistaja
Onpahan toisaalta huollettu.Vielä tilaan täydellisen moottorin tiivistesarjan,männärenkaat,hoonautan.
Sitten mettämiehille jotka pyörittelevät vaihtoehtoja Mitsu,Suzuki,Toyota akselilla.
Suska on ketterä ja sillä pääsee jo vakiona hiukan pidemmälle kuin monella jo jalostetulla pirssillä.
Muutamia vakiovikoja on ja nyt osaisin jo katsella erilailla ostotilanteessa autoa.Tosin ostin tämän kyllä melko odotuksitta ja tiesin että teen huoltoja ja parannuksia tähän.
Vaihdoin samalla öljyt joka paikkaan,koska oli entisellä omistajalla kohtalaisen kevyet "lirut"tälläiseen maasto-autoon laitettu. _________________ Sole poikha mikhään
Viimeinen muokkaaja, mika_22 pvm 28.05.2013 10:34, muokattu 5 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fraga Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2008 Viestejä: 1883 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 27.09.2011 16:19 Viestin aihe: |
|
|
Tosi hieno projekti ja kertomus vaihevaiheelta, ittellä olis kans hinku alottaa jotaki projektia jonkun maasturin parissa .
Mutta kyllä se tarvis ensin päästä töihin koska tollaseen ny saa rahaa uppoamaan aikalaillakin.
No ehkä joskus _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fraga Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2008 Viestejä: 1883 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 27.09.2011 16:23 Viestin aihe: |
|
|
Tosi hieno projekti ja kertomus vaihevaiheelta, ittellä olis kans hinku alottaa jotaki projektia jonkun maasturin parissa .
Mutta kyllä se tarvis ensin päästä töihin koska tollaseen ny saa rahaa uppoamaan aikalaillakin.
No ehkä joskus _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 27.09.2011 16:53 Viestin aihe: |
|
|
Tässä yritetään pitää kanssa matalan budjetin projektina.
Tähän asti onnistunut kun ei ole tarvinnut vielä "autohuoltamon"apua.
Eka kertaa kyllä kytkimen purkua,vaihdelaatikon irtiottamista mutta ihmisethän ne nämäkin joskus kasanneet
Vinssi,maastotunkki,valot,astinlaudat tai putket,levikkeet kaariin oli tarkoitus toteuttaa sekä maalaus ruiskulla. _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
762-39 Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Huh 2004 Viestejä: 1293
|
Lähetetty: 27.09.2011 17:31 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Ai jai..on se kokemus olla -83 ikäsen suskan omistaja |
Hep ! Niin on
Vararengas pois takaluukusta ovea repimästä.
Takakontin luukkuun tai takakylkeen kannattaa tehdä ilmanpoistoreikä, itse laitoin tietokoneen tuulettimen viemään kosteutta ulos.
Pysyy lasit sulina talvellakin, alunperinhän tuo on kuin pulloon puhaltaisi eli poistoa ei ole mitä nyt ovien välistä tuulee
Lisälämmitin sopii tuonne
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 27.09.2011 18:46 Viestin aihe: |
|
|
hyvä tuossa tulikin heti jo pari hyvää vinkkiä _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kpk Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 29 Elo 2010 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 27.09.2011 19:09 Viestin aihe: |
|
|
Hehee
Vakio vanteet kannattaa kääntää nurinpäin tuo sopivasti ulos
Ja jos osille on tarvetta ni jotain on jääny nurkkiin. Takapenkki, pakkoja... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 27.09.2011 19:35 Viestin aihe: |
|
|
Lisälämmittimen tarve on niin ja näin, kun puhdistaa alkuperäisen puhaltimen kennon. Se on täysin tukossa jos sitä ei ole vielä tehty.
Ero on todella dramaattinen puhdistuksen jälkeen.
Koko pulpetti pitää purkaa jos sen tekee "oikein", mutta kuumennetulla mattopuukolla saa tehtyä nätin reiän kennon yläpuolelle josta sen voi imuroida.
Sitten vaan reikä umpeen jesarilla.
Kannattaa katsoa aika tarkkaan kohta johon reiän tekee, ettei puhko kennoa .
Tuosta voi katsoa ideaa:
http://www2.izook.com/?page_id=258 _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 27.09.2011 20:40 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Lisälämmittimen tarve on niin ja näin, kun puhdistaa alkuperäisen puhaltimen kennon. Se on täysin tukossa jos sitä ei ole vielä tehty.
Ero on todella dramaattinen puhdistuksen jälkeen.
Koko pulpetti pitää purkaa jos sen tekee "oikein", mutta kuumennetulla mattopuukolla saa tehtyä nätin reiän kennon yläpuolelle josta sen voi imuroida.
Sitten vaan reikä umpeen jesarilla.
Kannattaa katsoa aika tarkkaan kohta johon reiän tekee, ettei puhko kennoa .
Tuosta voi katsoa ideaa:
http://www2.izook.com/?page_id=258 |
Tästä kerkesinkin jo aikasemmin lukasta googlettamalla.Tuo täytyy seuraavaksi tehdä ja katsotaan sitten eroa vanhaan.Epäilen ettei ole pahemmin putsailtu tätäkään yksilöä.Miten muuten oletteko lisävaloja,työvaloja varten isontaneet akkua,laturia?? _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
762-39 Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Huh 2004 Viestejä: 1293
|
Lähetetty: 27.09.2011 20:44 Viestin aihe: |
|
|
Minunkin sj:ssä lisälämmitin tuli laitettua lähinnä koska sellainen sattui tallista löytymään, kyllä tuossa tarkenee muutenkin niillä keleillä millä tulee ajeltua.
Vänkäri kyllä anelee armoa kun lisälämmitin on päällä matka-ajossa, kierrosten ollessa neljässä tonnissa kennosta lykkää sanotaanko kuumaa ilmaa
Akun laitoin niin ison kuin pienellä murjomisella sain sopimaan, 70Ah AGM akku.
Laturi on vakio, valoja poltan enintään 4 kerrallaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17157 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 27.09.2011 21:06 Viestin aihe: |
|
|
hieno autoprojekti, parempaa metsäautoa saa hakea.
omaan tuli tehtyä lähes kaikki pellit itse, katto jäi vanhaa. Kytkin, kaikki jarruosat putket letkut sylinterit, startti, iskarit, laturi, iso akku, vaihdelaatikkoremontti, etuakseliston laakerit, uudet puskurit, kartaanit, sisusta, lisävalot, sytytysjärjestelnä, pohjapanssarit, polttoainepumppu, koko rungon hiekkapuhallus, epoksimaali siihen, jne. Apout 4te maksoi jos ei omalle työlle laske hintaa. Aikaa meni noin kesän verran.
Uploaded with ImageShack.us
_________________ Varisjahdin veteraani...
Viimeinen muokkaaja, valmet 412s pvm 28.09.2011 20:48, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
miihali Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Elo 2004 Viestejä: 366
|
Lähetetty: 27.09.2011 21:17 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä oli kanssa aikoinaan suikka. Lämppärin puhdistuksen jälkeen autoon ei tarvitse lisälämppäreitä. Kun ei sitä sisätilaa oikein ylimääräistäkään ole. Kannattaa laittaa suodatin niihin ilmanottoaukkoihin ettei heti mene uudelleen tukkoon. . Lisävaloja laittaessa kannattaa huomioida että alkuperäinen laturi on aika pieni. Ekaksi vanhojen ajovalojen päivitys halogeeneiksi, jos joku ei sitä ole ennen jo autoon tehnyt. Ne R2 lamput on kuin kaksi myrskylyhtyä. Takakaaren ja takapuskurin välissä on paikka joka kerää pa.kaa ja se kannattaa puhdistaa ettei peräosa ruostu puhki. Kaiholla muistelen SJ410 maasto ominaisuuksia ja samalla yritän unohtaa ne maantieajo ominaisuuudet. _________________ Ei ole huonoja ampujia, on vaan liian vähän patruunoita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 28.09.2011 21:45 Viestin aihe: |
|
|
4 kpl:tta noita edullisia Siriuksen lisävaloja.
Sitten 3 kpl:tta työvaloja.
Ainoa mikä on meni myttyyn niin kävin mettäkaverille hänen kaupallaan näyttämässä autoa ja käväsi istumassa autossa ja laittoi testiksi hitaan nelivedon päälle.Sehän myös jäi sille asetukselle.Lähdin ajelemaan ja kohta paukahti se vaihdekepin takana oleva ruuvi poikki ja nyt on "yhtä onnenpyörää vaihteet".Saisikohan tuon porsittua kuntoon kun ottaa kepin irti päältä koittaisi saada jonkinlaisen patentin tuohon.
Kyllä se tämän kanssa nyt tuntuu vastustavan.Työmatka meni mennen tullen hyvin mutta töistä lähdin kauppaan ja sieltä kotia päin niin johan sattui taas..
Jo kerkesin hetken olla fiiliksissä että onpa hiljainen auto totuttuun kun vasta pakoputken paikkasin ja laitoin ne tiivistemassat mitkä kovettuu putken päälle,jokin pakoputken korjausmassa pikku paikkauksiin.
Kytkinkin ei ujella kuin palokunnan sireenit vaan on hiljainen ja mukava ajaa nyt muuten....mutta mutta...aina sitä vain jotakin löytyy... _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 29.09.2011 07:03 Viestin aihe: |
|
|
Noilla valomäärillä on pakko laittaa isompi laturi.
Offipalstalta tutkailemalla löytyy vaihtoehtoja jotka käyvät melkein suoraan paikalleen.
Motonetistä uudet h4 umpiot, plus kunnolliset paksummat johdot, niin alkuperäisillä valoillakin näkee loistavasti. Eikä maksa kun jonku kympin. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 29.09.2011 09:02 Viestin aihe: |
|
|
Onneksi oli itsellä valmiina 2 kpl noita siriuksia ja eilisetkin oli ale korista.
Yhteensä meni 40€ siriuksiin ja työvalot jottain +11€ kpl
Erillinen kytkin noille valoille tietty ja jos toisen akun istuttais myös konetilaan kun tuntuu olevan tilaa siellä.
Laturikin joutaisi tosiaan uusia isompaan. _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|