Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
teamjakari Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Elo 2010 Viestejä: 376 Paikkakunta: Keskisuomen korvet
|
Lähetetty: 24.08.2011 15:41 Viestin aihe: Vonkamies asut (motonet) |
|
|
ei löytynyt aikaisempaa vääntöä täältä ja aika nihkeästi muualtakaan.
Motonetistä tuli bongattua useampaa eri asukokonaisuutta: Kevyt pikselimössö jamocamo, deerhuntercamo ja normaalimpi ruskea puku.
hintaa oli vajaa 80e ruskealla puvulla ja mainoksen mukaan vedenpitävä. muut oli halvempia ja netissä -50% tarjouksessa.
Eli onko jollain jo ollut ajossa näitä ja jos kertoisi käyttökokemuksia?
(hyvää ei saa halvalla, tiietään)
muualta ei taida näitä saadakkaan tai ei ole pistänyt silmään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
taakija Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 24.08.2011 16:02 Viestin aihe: |
|
|
Joka vonkamiestä kehuu niin ei tiedä asuista mitään... täyttä kuraa... suurin hyöty niistä asuista on se kun vesisateella kävelet puvun kanssa niin se olis kuin punttisalilla olis käyny... vettä vähän pitävät mutta painaa pirusti kastuessa ja ei mitään hengittävyyttä puvuissa! nimimerkki muutamia ostanut! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 24.08.2011 18:07 Viestin aihe: |
|
|
Ainoa halpis takki, johon olen ollut tyytyväinen, on merkiltään vonkamies, tosin se oli kalvoton.
Ostin aikoinaan 10 eurolta jostain tarjousräkistä sen, ja hyvin se on palvellut.
Tästä on tosin se 10v aikaa, eli kuten kaikessa muussakin, laatu on todennäköisesti jotain aivan muuta tänäpäivänä.
Mutta itselleni ei kyllä tulisi mieleenkään ostaa tuon hintaista kalvopukua. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peura-esari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.08.2011 10:06 Viestin aihe: |
|
|
Vonkamies teki vielä n. 10v sitten ihan hyviä pukuja sen aikaiseen tarjontaan nähden. Silloin niitä taidettiin myydä Keskisellä pelkästään.
Voitti 2000-luvun alussa muutamia kiistämättömiä erä-lehden testejä
Ne testit voitti puku, joka paloi kaikista huonoiten paloaikatestissä. _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussi72 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.08.2011 17:12 Viestin aihe: |
|
|
Samoja asujahan nuo taitaa olla kuin tarjoustalon jne metsästyspuvut. Kalvollisilla tuskin tekee mitään, mutta kalvottomat maastoasut ajaa varmaan saman homman kuin 10 kertaa kalliimmatkin. Maastopuku on yleensä aina parin vuoden jälkeen joka tapauksessa vaihtokunnossa, niin kyllä nuo sen ajan kestää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lerppu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.08.2011 07:51 Viestin aihe: |
|
|
itse olen kanssa sitä mieltä että jos halvan puvun haluaa niin ehdottomasti kalvoton puku. Sitten jos haluaa kalvollisen niin Goretex taitaa olla lähes ainoa jonkinlainen vaihtoehto. Itsellänikin on alkusyksyn jahteja varten Anarin Todella halpa KALVOTON puku ja hirvijahtiin/myöhemmälle syksylle Sastan 7v palvellut goretex. Ei tuo goretex mikään lämpimän kelin puku ole sekään. Uusi sasta on ootellut jo yli vuoden kaapissa( ostin kun halvalla sai ) mutta kun vanha vielä vettä pitää niin pidetään sitten sitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tvälläri Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 3423 Paikkakunta: Mikämikämaa
|
Lähetetty: 26.08.2011 12:19 Viestin aihe: |
|
|
Samaa erätukkulaatua, tosin hinta on suht oikeen kun ajattelee mitä laatu on. Kokemusta yhestä puvusta kun oli unohtunu mettäkamppeet kotio ja tuli äkkilähtö passittaan, piti hakia säästiksestä jokku releet niskaan. muistaakseni makso housut 24, ja takki 36 aika lailla identtiset oli perätukun vastaavien kanssa _________________ "Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 26.08.2011 13:23 Viestin aihe: |
|
|
Lerppu kirjoitti: | itse olen kanssa sitä mieltä että jos halvan puvun haluaa niin ehdottomasti kalvoton puku. Sitten jos haluaa kalvollisen niin Goretex taitaa olla lähes ainoa jonkinlainen vaihtoehto. Itsellänikin on alkusyksyn jahteja varten Anarin Todella halpa KALVOTON puku ja hirvijahtiin/myöhemmälle syksylle Sastan 7v palvellut goretex. Ei tuo goretex mikään lämpimän kelin puku ole sekään. Uusi sasta on ootellut jo yli vuoden kaapissa( ostin kun halvalla sai ) mutta kun vanha vielä vettä pitää niin pidetään sitten sitä. |
Event on myös hyvä kalvo. Itsellä on Vauden event kalvollinen puku kalastuksessa ja ei se mikään muovipussi ole. Ei vaan oikein ole metsästykseen sopiva kun kahisee ja on musta.
Olen myös sitä mieltä että jos halvan puvun ostaa ja meinaa se päällä liikkua niin ostaa kalvottoman. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peura-esari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.08.2011 13:25 Viestin aihe: |
|
|
Sortaja kirjoitti: | Lerppu kirjoitti: | itse olen kanssa sitä mieltä että jos halvan puvun haluaa niin ehdottomasti kalvoton puku. Sitten jos haluaa kalvollisen niin Goretex taitaa olla lähes ainoa jonkinlainen vaihtoehto. Itsellänikin on alkusyksyn jahteja varten Anarin Todella halpa KALVOTON puku ja hirvijahtiin/myöhemmälle syksylle Sastan 7v palvellut goretex. Ei tuo goretex mikään lämpimän kelin puku ole sekään. Uusi sasta on ootellut jo yli vuoden kaapissa( ostin kun halvalla sai ) mutta kun vanha vielä vettä pitää niin pidetään sitten sitä. |
Event on myös hyvä kalvo. Itsellä on Vauden event kalvollinen puku kalastuksessa ja ei se mikään muovipussi ole. Ei vaan oikein ole metsästykseen sopiva kun kahisee ja on musta.
Olen myös sitä mieltä että jos halvan puvun ostaa ja meinaa se päällä liikkua niin ostaa kalvottoman. |
Toivottavasti kohta rupeaa metsästysasuihin tulemaan Polartecin NeoShell-kalvoa. Siinä on hyvä tuote. _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tomy the Hunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.08.2011 14:37 Viestin aihe: |
|
|
Peura-esari kirjoitti: | Vonkamies teki vielä n. 10v sitten ihan hyviä pukuja sen aikaiseen tarjontaan nähden. Silloin niitä taidettiin myydä Keskisellä pelkästään.
Voitti 2000-luvun alussa muutamia kiistämättömiä erä-lehden testejä
Ne testit voitti puku, joka paloi kaikista huonoiten paloaikatestissä. |
Minulla on (todennäköisesti) kyseinen puku vieläkin satunnaisessa käytössä. Yllättävän hyvä puku. Sarkapinta ei pahemmin kahise ja suhteellinen lämmin sekä tyylikäs pukine. Ei sovellu lämpimälle kelille.
Nykyajan Vonkamies-puvuissa ei ole enää mitään muuta yhteistä vanhoihin pukuihin kuin nimi. Minun Vonkamies-puku on ommeltu Ruotsissa, kun nykyajan "Tokmanni-Vonkamiehet" on samaa kamaa Erätukun kanssa. Jos ostaisin jonkun nykyajan Vonkamies-puvuista, niin se olisi ainostaan kalvoton malli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17063 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 26.08.2011 16:02 Viestin aihe: |
|
|
minulla käytössä tuo melko raskakankainen malli, jotain villa-huopa-sarka tyylin kangasta, pitää tuulen loitolla ja sateenkin ulkona melko tehokkaasti, erittäin hyvä myöhäsyksyn sorsapasseissa. maksoi muistaakseni 79e
_________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wompatti Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Mar 2007 Viestejä: 364 Paikkakunta: Pirkanmaa/Etelä-Pohjanmaa.
|
Lähetetty: 04.09.2011 18:11 Viestin aihe: |
|
|
Jokunen vuosi takaperin vonkamiehen evo 2:nen hakkas muut merkit erä-lehden "testissä"... itelläkin nuita kalvopukuja 2 erillaista ja kuivempana niissä on pysyny kuin jahtimahreissa...
Omat vonkamiähet on lähteny keskiseltä mukaan... Ja nyt kun tätänykyä katselee noita vonkamiähen pukuja niin tuloo jotenkin jahtimahrit mieleen... ei oo enää nekään niitä hyviä... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|