OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

mistä tarvikkeet?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
blaki



Liittynyt: 29 Tam 2005
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 29.01.2005 20:21    Viestin aihe: mistä tarvikkeet? Vastaa lainaamalla viestiä

iltaa!
Olisin kiinnostunu metsästysjousen tekemisestä itse... joten kysyisin että mistä saisin tarvikkeet? vai onko se niin yksin kertaista että menen metsään ja otan puun ja teen jousen jonka veto pauna ylittää sen 180newtonia? (tietenkään sen jousen tekeminen ei ole niin yksinkertaista)
onko itse tekoinen jousi laillinen metsästykseen? kiitos jo etu käteen vastauksista Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkari
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Tam 2005
Viestejä: 13
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 29.01.2005 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moljens! Joo, itte oon kans ajatellut askarrella pitkäjousen Tee Se itse-lehden innoittamana. Täältä samaisesta foorumista löydät suht helposti linkit ja ohjeet jousen tekemiseen. Jos haet itse metsästä puun niin joudut sen myös kuivaamaan ennen kuin pääset itse asiaan. Tietty jos sinulla on esim. kuivaamo käytössäsi niin oishan se hienoa tehdä jousi itsekaatamasta puusta. Helpompaa on kuitenkin ostaa pari puusepänkuivaa saarnilankkua puutavaraliikkeestä ja väsätä jouskari niistä. Kannattaa lukea tuo Teeseitse lehden (nro 14 tai 15/2004) artikkeli ja muut linkit jotka aiheesta löydät. Good Luck! Very Happy
_________________
"Vian ei tarvitse olla suuri, jos se on päässä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
blaki



Liittynyt: 29 Tam 2005
Viestejä: 2

LähetäLähetetty: 29.01.2005 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hei!
en löytäny täältä yhtään linkkejä tai muita osoitteita mistä voisin löytää jousen teko ohjeita. onko täällä niitä? jos joku viitsisi neuvoa (uusi käyttäjä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkari
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Tam 2005
Viestejä: 13
Paikkakunta: Lahti

LähetäLähetetty: 30.01.2005 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei! Katso tuolta JOUSET, TERÄASEET ja TYÖKALUT keskusteluista. Siel on ainakin MISTÄ SAARNEA jousen valmistukseen juttu jossa linkkejä jousen valmistukseen.
_________________
"Vian ei tarvitse olla suuri, jos se on päässä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mji2005
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 23
Paikkakunta: Ranua

LähetäLähetetty: 31.01.2005 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattee varmistaa, että jousi ylittää 180lbs, eli noin 42 paunaa. En itse ole jousta tehnyt, jos jousta aikoo käyttää metsästyksessä, sen pitää ylittää edellä mainitut ehdot. Olen kuullut, että jousi pitää myös tyyppihyväksyä. (olenko oikeassa?)
_________________
ATA=Ankkuroi, Tähtää, Ammu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Mööbeli



Liittynyt: 04 Jou 2004
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 01.02.2005 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos englanti ei tuota ongelmia niin mene ihmeessä kirjakauppaan ja tilaa Traditional Bowyers Bible 1-3.
Et kadu. Neuvot noissa kirjoissa voittaa kaiken nettitiedon 10-0.
Usko pois.

Niin ja omatekoisilla jousilla saa metsästää.
Eikä tarvita mitään hyväksyntiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mji2005
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 23
Paikkakunta: Ranua

LähetäLähetetty: 01.02.2005 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voipa hyvinkin olla Mööbeli. Minä olen vain kuullut että se pitäs hyväksyä, vaan ei tarttekkaan.
_________________
ATA=Ankkuroi, Tähtää, Ammu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
-Legolas-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Jou 2004
Viestejä: 9
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 16.03.2005 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve!
Minäkin teen pitkäsjousta saman lehden ohjeilla. Olen kylläkin jo siinä vaiheessa että tarvitsen sen 3cm ylipitkän jänteen taivutusta varten, mutta kun ei oo tietoo kuinka pitkä sen pitäis olla. Onko tietoo?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Tmies
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Kes 2004
Viestejä: 30

LähetäLähetetty: 18.03.2005 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä tee itse -lehdessä kerrotaan kyllä jousen tekemisestä, mutta kinkkisin, eli tilleröinti jää vaan maininnaksi. kyllä niillä ohjeilla kuitenkin alkuun pääsee. Juttu oli suomennettu ulkolaisesta jutusta, ja saarnen lisäksi mainittu puulaji oli suomennettu väärin ja mainittu laji, mitä en muista kun ei ole lehteä käsissä, ei oikein sovellu hyvin jouseen. Pelkästä saarnestakin tulee hyvä jousi!
Tilleröintiä varten voi käyttää kestävää narua tai ylipitkää jännettä ja se saa olla jousta pidempikin. Tällöin hammastettu tilleröintipalikka pitää olla pitempi, kun pidempi naru nousee jännitettäessä korkeammalle. Sitten kun jousi on tilleröity melko suurella taivutuksella tasaisesti kaartuvaksi, voi jouseen laittaa oikean mittaisen ammuntajänteen ja jatkaa tilleröintiä ja ampua jousta sisään. (Ilmaisia vinkkejä: Jos jousi tilleröinnin ja sisäänampumisen jälkeen tuntuu haluttua löysemmältä, niin lapoja voi lyhentää muutamia senttejä, jolloin jousi jäykkenee. Alalapa on yleensä ylälapaa lyhyempi. Jos toisesta lavasta tulee selkeästi toista löysempi eikä jäykempää lapaa halua enää ohentaa tilleröimällä, niin löysempää lapaa voi lyhentää päästä. Epäsuhtaisenkin näköisestä jousesta voi saada vielä toimivan pelin, koska lapojen pituuseroa voi korjata johonkin asti nokinpaikan hakemisella jänteeltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com