| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
jonesis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2011 01:52 Viestin aihe: |
|
|
Sukset on aina ulkona, joten jäähdytyksestä ei kiinni. Viimeksi alkoi parin tunnin jälkeen lumi tarttua kun ilma lämpeni. Ja sitä jää kiinni niin paljon et meinaa nilkat vääntyä, kun on pohjissa 5-10cm lunta. jotain ainetta ne kaupassa ostaessa tarjos kun sanoivat et tietyllä kelillä voi olla ongelmia.
Tietenkään en uskonut ennen kuin itse näkee. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pohjanmaanpoika Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2011 03:18 Viestin aihe: |
|
|
| silikoonispray auttaa vähän matkaa. Kynttilä edelleen paras konsti |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 21.03.2011 03:31 Viestin aihe: |
|
|
Muitan ikuisesti miten talvella -94-95 kirottiin intissä näitä pitopohjia.
Kun keli oli n. nollassa, ei auttanut mikään tuohon loskan kertymiseen suksiin. Kokeiltiin kynttilät, silikoonit, voiteet.
Mutta eikös nuo pitopohjat tuolloin olleet aika uusi keksintö?
Kai nekin ovat kehittyneet, nykyisin ongelma ei tunnu läheskään yhtäpahalta. _________________ Savo suureksi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
GWP Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tam 2006 Viestejä: 1442 Paikkakunta: tosi lähellä ruåttia
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nuuska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2011 03:53 Viestin aihe: |
|
|
Teoriassa Karhun Optigrip-pohjaan ei saa tunkea mitään voiteita: koko homman idea on siinä, että pohjan "koostumus" muuttuu kelin mukaan niin, että aina pelaa. Latusuksista olen kuullut aktiivikäyttäjiltä, että pakkasella luisto ei ole ihmeellinen mutta nollakelillä todella hyvät.
Mettäsuksessa Optigrip taitaa toimia eri lailla, ja mikä pahinta toimii huonosti. Voitelemalla mettäsuksen saa pelaamaan hyvin nollakelillä, mutta siinä on oma hommansa ja taitoakin pitää löytyä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
juhis.t Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2011 04:21 Viestin aihe: |
|
|
| Itse olen vahannut sukset ensin autovahalla ja sen jälkeen sivellyt tuupista luistopastaa, ei tartu lumi niin helposti. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
UMPPARI Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.03.2011 11:43 Viestin aihe: |
|
|
kiitos vinkeistä sortaja ja kumppanit.paikallinen urheiluliikkeen myyjä löi käteen purkin nestemäistä voidetta,korkissa jonkunlainen superloni jolla nestettä vedetään pohjaan ja rätillä kiilotus pääle.oli vähän kun silikoni purkki auton oven tiivisteisiin.2.h hiihdin ja kerran putsasin pohjat.keli +1,5.astetta uutta lunta pari kolme milliä takaisin päin tullessa alkoi vettä sataa ja tuuli oli kovaa.ja mä niin nautin joka hetkestä  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 21.03.2011 13:33 Viestin aihe: |
|
|
| GWP kirjoitti: | | Sortaja kirjoitti: | | UMPPARI kirjoitti: | | joo,kertokaa viisaamat mullekkin konsti tohon lumen tartunnan estämiseen.sama ongelma mun karhuissa kun jonesilla. |
Oletko hionut pohjan karhunkielellä? Tästäkin voisi olla apua: http://www.optiwax.fi/gripcare.html |
Karhun käyttöohjeissa kiellethään hiomasta pohjia. Ainoastaan puhdistus voiteenpoistoaineella.
Ootteko jäähdyttänyt sivakat vähintään sen viis minuuttia ennenkuin lyötte lankut lumeen? |
Toisella foorumilla joku oli muistaakseni kysynyt tehtaalta niin siellä oli sanottu että voi varovasti hioa jos ei jaksa hiihtämällä laittaa pohjia toimimaan. Hiominen oli auttanut paljonkin.
Viimeinen muokkaaja, JSP pvm 21.03.2011 13:41, muokattu 1 kertaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
JSP Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2011 13:38 Viestin aihe: |
|
|
| Nuuska kirjoitti: | Teoriassa Karhun Optigrip-pohjaan ei saa tunkea mitään voiteita: koko homman idea on siinä, että pohjan "koostumus" muuttuu kelin mukaan niin, että aina pelaa. Latusuksista olen kuullut aktiivikäyttäjiltä, että pakkasella luisto ei ole ihmeellinen mutta nollakelillä todella hyvät.
Mettäsuksessa Optigrip taitaa toimia eri lailla, ja mikä pahinta toimii huonosti. Voitelemalla mettäsuksen saa pelaamaan hyvin nollakelillä, mutta siinä on oma hommansa ja taitoakin pitää löytyä. |
Laitetaanpa vielä kolmannen kerran: http://www.optiwax.fi/gripcare.html
Optigrip on toiminut hyvin sen jälkeen kun pohja hieman kuluu tai sen hioo karhunkielellä.
Itsellä ei nuita suksia ole, mutta olen paljon muiden kommentteja lukenut.. Olisin ostanut vaan ei niitä saa enää mistään. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Nuuska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2011 15:03 Viestin aihe: |
|
|
| Sortaja kirjoitti: | | Optigrip on toiminut hyvin sen jälkeen kun pohja hieman kuluu tai sen hioo karhunkielellä. |
Ainakin Vaellusnetissä on toisenlaisia kokemuksia: takkalakelillä lumi tarttuu pohjaan kuin tauti. Nanotekniikassa on vielä paljon tekemistä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
steppe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2011 16:09 Viestin aihe: |
|
|
| Tuohon RiUDEN kommenttiin liittyen, -99 ei tarvinnut kuin ihan pikkasen sipasta liukuvoidetta intin suksiin, niin ei pitänyt enää mihinkään suuntaan. Sitä ennen joutui alamäkeenkin työntämään, että eteenpäin pääsi. Mutta silti kykenin 127 osallistujan joukosta ei ollenkaan pitävillä suksilla suoriutumaan 19:sta sijalle ampumahiihtokisassa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2011 16:26 Viestin aihe: |
|
|
| Lainaus: | | Mutta silti kykenin 127 osallistujan joukosta ei ollenkaan pitävillä suksilla suoriutumaan 19:sta sijalle ampumahiihtokisassa. |
Onpa teidän porukoissa ollut paljon huonoja ampujia....  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
JSP Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2011 16:35 Viestin aihe: |
|
|
| Nuuska kirjoitti: | | Sortaja kirjoitti: | | Optigrip on toiminut hyvin sen jälkeen kun pohja hieman kuluu tai sen hioo karhunkielellä. |
Ainakin Vaellusnetissä on toisenlaisia kokemuksia: takkalakelillä lumi tarttuu pohjaan kuin tauti. Nanotekniikassa on vielä paljon tekemistä. |
Tarttuu mulla järvisen sileisiinkin pohjiin lumi jos on sopiva keli. Huono verrata kun en vielä omista karhuja. Mutta jos suksi toimii hyvin suurimman osan ajasta eikä tarvi aina voidella niin kyllä se ainakin mulle riittää. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
steppe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2011 16:37 Viestin aihe: |
|
|
| igorrock kirjoitti: | Onpa teidän porukoissa ollut paljon huonoja ampujia....  |
No, meikäläinen ampui rk62:lla 176/180, en tiiä oliko se sit hyvä vai huono. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.03.2011 16:51 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä, ainakin oma oletukseni jo alkuunsa oli että se joka osasi ampua olit juuri sinä, steppe. Et kait sinä muuten noin hyvin olisi pärjännyt...  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|