Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JoonasL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.03.2011 13:18 Viestin aihe: |
|
|
Onko ukkoslintu nähnyt beaveria livenä tai päässyt olemaan kyydissä? Kiinnostaisi tietää vähän tuon veneen heikkouksista ja hyvistä puolista. _________________ live jasmin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ukkoslintu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.03.2011 14:59 Viestin aihe: |
|
|
"kuivat tyypit" päässyt kokeilemaan ja muutoinkin malli vakuutti. Matala profiili, todennäköisesti erittäin vakaa ja asetelinettä olen kokoajan kaivannut nykyiseen kanoottiini. Puutteina juuri mainitsemani äänekkyys; pelkkä hylsy tippuessaan kolisee ontossa veneessä turhan paljon eikä malli millään voi olla yhtä liukaskulkuinen kuin kanootti, eikä sähköperän kiinnitys onnistu "suoraan". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoonasL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.03.2011 16:03 Viestin aihe: |
|
|
ukkoslintu kirjoitti: | "kuivat tyypit" päässyt kokeilemaan ja muutoinkin malli vakuutti. Matala profiili, todennäköisesti erittäin vakaa ja asetelinettä olen kokoajan kaivannut nykyiseen kanoottiini. Puutteina juuri mainitsemani äänekkyys; pelkkä hylsy tippuessaan kolisee ontossa veneessä turhan paljon eikä malli millään voi olla yhtä liukaskulkuinen kuin kanootti, eikä sähköperän kiinnitys onnistu "suoraan". |
Jenkeistä saa noin 50 dollarilla tuon palikan johon moottorin saa kiinni. Täällä oli aiemmalla sivulla joku linkki refugefoorum? tai vastaava jenkkisivu missä oli tehty itse vähän beaveria vastaava vene. Materiaalit maksoivat 600-700 dollaria eli uuden beaverin hinnan jenkeissä. Ihan ok. näköinen mutta kyllä siitä näkee, että on itse tehty. Onhan itsetehdyissä jotenkin aina oma viehätyksensä mutta jälleenmyyntiarvo niillä on mitä on.. No teen mäkin houkutuskuvia itse vaikka ei siinä järkeä välttämättä olekaan.
Inkkarikin olisi ihan kans kiva, voisi lasketalla noita luomia ja käydä pikku lampia katsastamassa. Pääsisi paikkoihin joihin veneellä ei ole asiaa. _________________ live jasmin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
satyricon Vakituinen kirjoittaja
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
ukkoslintu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 10.03.2011 09:47 Viestin aihe: |
|
|
Juu, olen katsonut valmistajan moottoritelinettä, se ehkä menettelisi, mutta muut yksityiskohdat ei vastaa tarpeita. Esim. teline sorsankuville, kaikille kuudelle. Ei riitä alkuunkaan (mulla käytössä yleensä ainakin 20) ja tekee laidasta turhan "monimuotoisen" keräämään roskaa ym. Kanto/vetokahvoja vain päädyissä. Erilaisia veneitä ja kanootteja repineenä olen kaivannut kahvoja päätyjen kohdille sivuille.
Muokkaamalla valmista saisi lähelle mieluisen, mutta onton = meluisen veneen. Muutenkaan en näe järkeä maksaa "alle tonnia" veneestä, joka ei kaikilta osin tyydytä.
Jälleenmyyntihintaa en mieti, kun nykyinenkin sukulaismiehen itsetekemä inkkari on ollut käytössä jo parikymmentä vuotta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 10.03.2011 13:26 Viestin aihe: |
|
|
Beaveri on kyllä paljon "meluttomampi" kuin normiveneet ja kanootit, vaikka ontto onkin. Itse tekemällä saa paljon toimivamman moottoritelineen. Ei kestä 2hp isompaa konetta ilman modifiointia (painaa perän alas). Sorsankuvia mahtuu kyytiin kevyesti 2 säkkiä (n.50kpl) + muutakin tavaraa.
Stealth 2000 malli on uretaanitäytteinen. (Suomessa myytävät ovat mallia Stealth 1200)
Aika rajuissa keleissä on tullut seilattua Beaverilla vaikka eihän se mikään ns. merikelpoinen ole, mutta kun pysyttelee rannan tuntumassa niin ei mitään hätää...ja nurinhan tuota ei saa kuin laidasta nostamalla!
Siinäpä hieman kokemuksen tuomaa faktaa kyseisestä veneestä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JoonasL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.03.2011 13:31 Viestin aihe: |
|
|
Olisko sulla satyricon laittaa valokuvaa tuosta moottoritelineestä? Jahtireissuistaskin olisi mukava nähdä valokuvia kun tiedän, että actionia on ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 10.03.2011 13:43 Viestin aihe: |
|
|
JoonasL, pistin YV:tä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vältti41 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hemppo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.03.2011 14:23 Viestin aihe: |
|
|
Ainakin melko erikoisennäköinen mielestäni. Jos soutaa meinaa niin voi olla hankalaa mennä pusikkoon pakilla, kun on noin leveän näköinen, etuperin voi päästäkin.
Moottorin kanssa siten on eri asia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jölli Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Jou 2006 Viestejä: 1437 Paikkakunta: kymenlaakso
|
Lähetetty: 12.03.2011 14:35 Viestin aihe: |
|
|
nuo jollat on muutenkin aika kamalia soudettavia. ihan perus soutuvene pesee tommoset kipot 5-0 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hemppo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.03.2011 14:52 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän matala uintinen molemmista päistä kapeneva ja suht tukeva vene ole kaikkein paras. Kauhean leveä paatti ei meilestäni tarvi, eikä saa olla, jotta on hyvä soutaa ja pääsee pusikkoihin helpommin piiloon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
audii Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.03.2011 15:17 Viestin aihe: |
|
|
Pihassa on tuollainen lähes identtinen muovista tehty jolla. Seuraavat huomiot koskevat sitä, tuosta Savenmaan purtilosta ei ole kokemuksia.
Hyvät puolet siinä on keveys ja sitä myöten helppo kuljetettavuus ja naamiointi verrattuna soutuveneeseen.
Huonoa on taasen karmea soudettavuus. Jos soudat eli istut keskituholla niin keula kyntää, jos taasen istut takana ja huopaat niin asento on persieestä. Lisäksi laidat myötäävät, muovia kun ovat. Keulastahan tuota on mahdoton soutaa ainakaan yksin ollessa. Eikä siihen oikein kahta mahdu.
Matalaan rantaan rantautuminen keula edellä on oma taiteenlajinsa koska keula uppoaa ja pyrkii karkaamaan alta etupenkille noustessa. Junnuna jäi keulassa seistessä sellainen kymmenen senttiä vedenpintaan, nykyään varmaan hörppäisi jos yrittäisi. _________________ Tie sydämeen käy rintalastan kautta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sbe2 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
jölli Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Jou 2006 Viestejä: 1437 Paikkakunta: kymenlaakso