Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
EZ_ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.02.2011 09:49 Viestin aihe: |
|
|
Niin, uskon näin olevankin.
Otan aina palot nenään tästä, helppo nakki kytätä pakkanen täyteen -aiheesta. Anteeksi.
Seurassa useampikin ukon käppänä jaksaa aina vaahdota, ettei se mitään metsästystä ole ja on niin helppoakin. Tosin näillä äijillä ei ole rusakkoa pöydässä, ei koiralta eikä kyttyyltä.... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.02.2011 11:56 Viestin aihe: |
|
|
Pari viimesintä talvea melko prseestä kyttäilyn suhteen. Lunta liikaa ja pakkasta niin maan !&%¤#"!. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jii-Tee Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Lok 2010 Viestejä: 233 Paikkakunta: Perä metsissä
|
Lähetetty: 15.02.2011 14:16 Viestin aihe: |
|
|
Nyt ois semmonen projekti mulla, että saisin jänikset käymään kaurakasalla seuraavaan kuutamoon menessä (edellisen ruokintapaikan jäniksiä ei kaura kiinnostanu ).
Tääällä päin ei rusakoita ole, vain mettäjänistä. Pitäskö tuo kaurakasa laittaa jollekkin avonaiselle paikalle missä monasti ollu jänisten jälkiä vai johonkin metsän siimekseen?
Ja onko turhaa laittaa myös ihan paali heinää kauran kaveriksi? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
EsaP Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.02.2011 14:40 Viestin aihe: |
|
|
Meillä ainakin vain heinä kelpaa metsäjäniksille, kauran syö närhet ja pikkulinnut. _________________ Tämmöst tänään ja huomenna sitte jotain ihan muuta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
metsäpoika Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 15.02.2011 16:01 Viestin aihe: |
|
|
sanottasko näin tuohon mihin kauraa kippaisit niin sinne missä on metsässä näkynyt syönnöksiä.itse sain rusakot houkuteltua piha piiriin viime vuonna kun olivat käyneet syömässä pihan lähistöllä.sinne vaan kauraa ja aiv-rehua saavilliset.viikossa meni kyllä tuo on viisas eläin.muistaa missä ollut ruokaa tarjolla edellisinä vuosina metsäjänis voi olla astetta hankalempi houkuteltava käymään ruokinnalla,mutta kuiva heinäähän nekin tuntuu hyvin puputtavan.yhtä isoa tuossa tullut ruokittua syönnöksellä. mun mielestä tosi hieno laji ja todellakin vaativa.ei jokasen perse varmana kestä siinä parhaassa kuutamossa tuntia istua ulkona.viimeks kävin kytiksellä niin pakkasta -28 niin siinä voi tulla jokainen sanomaa mitä vaatii ja mitä ei vaadi juurikin.mikäs siinä kun tietää että elukoita on |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
6mm br rem Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Syy 2006 Viestejä: 1636 Paikkakunta: Hämeen reunalla
|
Lähetetty: 15.02.2011 16:26 Viestin aihe: |
|
|
ei ole pupua pakkasessa.. syödään sitä mukaan kun ammutaan...kun kausi loppuu niin sitten ei rusakkoa syödä ennen syksyä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lonely Rider Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.02.2011 19:44 Viestin aihe: |
|
|
Jii-Tee kirjoitti: | Nyt ois semmonen projekti mulla, että saisin jänikset käymään kaurakasalla seuraavaan kuutamoon menessä (edellisen ruokintapaikan jäniksiä ei kaura kiinnostanu ).
Tääällä päin ei rusakoita ole, vain mettäjänistä. Pitäskö tuo kaurakasa laittaa jollekkin avonaiselle paikalle missä monasti ollu jänisten jälkiä vai johonkin metsän siimekseen?
Ja onko turhaa laittaa myös ihan paali heinää kauran kaveriksi? |
Tässä on kuva mun ruokintapaikasta, jossa käy pelkkiä metsäjäniksiä. Se on vähän tollanen pieni avoin putama jossa jänikset kulki jo valmiiksi syömässä lumen taittamien koivujen oksien kärkiä.
Kuvan oikeassa alalaidassa on irtoheinää männyn juurella. Hyvin kelpaa! Keskemmällä kuvaa yläreunassa on kasa haavan oksia, hyvin kelpaa nekin! Vasemman yläkulman tuntumassa on heinäpaali koivun kyljessä (vähän lumen peitossa). Siinäkin on jänikset käyny pyörimässä, mutta kaiken vähiten siinä on käyty. En tiedä vielä johtuuko se just siitä että heinä on paalissa, vai siitä että se on jotain vanhaa ylivuotista heinää. Se selvinnee kohta kun se paali on nyt ollu parisen viikkoa leviteltynä ympäriinsä.
[img] [/img]
Jäljistä päätellen liikennettä on ihan mukavasti. En oo kuitenkaan ampunu niitä vielä muulla ku riistakameralla. Nyt olis sopiva viikonloppu tulossa mutta voipi olla vähän helevatan kylmä Ensi talvena sitten eristetyssä kytiskopissa... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JoneK Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.02.2011 19:49 Viestin aihe: |
|
|
Jos meinaa ampuakkin jotain niin avoimelle ruokinta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
juhatapio Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Elo 2005 Viestejä: 2803 Paikkakunta: eteläpohjanmaa
|
Lähetetty: 15.02.2011 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Eilen oli taas pakko ampua lassauttaa yks rusakko pihalta pois ku akka käestä talutti mun kirsikkapuun juurelle ja sormella viisas että kato ny,ne syö meitin kaikki puskat,tiiä mistä pirusta niitä aina talavisin ilimaantuu kartanolle,kolome oon ny reilun viikon aikana niitä ottanu pois juoksemasta eikä ne tunnu vähenevän ollenkaa? _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
6mm br rem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.02.2011 21:01 Viestin aihe: |
|
|
pari olis kasalla syömässä,pitäiskö oikein ottaa toinen pataan.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
-Rane- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2009 Viestejä: 701 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lähetetty: 16.02.2011 21:22 Viestin aihe: |
|
|
Tänään laitoin kauraa, kaalia ja porkkanoita rusakoille. Saa nähdä alkavatko käydä ennen kuun loppua. Myöhässä alotin ruokinnan ku vasta viikko sitten näkyi ensimmäiset jäljet pihapiirissä. Lähes joka ilta ilmestynyt uudet jäljet. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Twist Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Tam 2005 Viestejä: 1419 Paikkakunta: Suomineidon navan alla
|
Lähetetty: 17.02.2011 08:42 Viestin aihe: |
|
|
3 näkyi taas eilen kuutamossa napostelevan ruokinnalla... _________________ TRTT,!&%¤#"! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
6mm br rem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2011 20:34 Viestin aihe: |
|
|
pata kutsui rusakkoa... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kotkotus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2011 21:11 Viestin aihe: |
|
|
juhatapio kirjoitti: | Eilen oli taas pakko ampua lassauttaa yks rusakko pihalta pois ku akka käestä talutti mun kirsikkapuun juurelle ja sormella viisas että kato ny,ne syö meitin kaikki puskat,tiiä mistä pirusta niitä aina talavisin ilimaantuu kartanolle,kolome oon ny reilun viikon aikana niitä ottanu pois juoksemasta eikä ne tunnu vähenevän ollenkaa? |
Aivan samaa touhua tääläkin. Nykkin tuas pomppii rutaaneja ku lasista katteloo,prkele! No,emäntä kokeelemahan 22-250 sub latausta  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
6mm br rem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2011 21:51 Viestin aihe: |
|
|
6 mm br rem supu.. |
|