OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uovision UM565 riistakamera
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
a.n.a
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Kes 2011
Viestejä: 7
Paikkakunta: Pohjois-karjala

LähetäLähetetty: 30.12.2015 21:00    Viestin aihe: Uovision UM565 riistakamera Vastaa lainaamalla viestiä

Moro
Kyseisen kameran kanssa sellainen ongelma akkua käytettäessä että "imaisee" akun niin tyhjiin ettei saa enää ladattua. Olen hommanut kameraan jo 4 uutta akkua ja aina sama vika. Toimii moitteettomasti siihen asti ennen kuin akku loppuu. Kokeeksi otin scout guartista akun, joka toiminut siinä pari vuotta moitteettomasti (menny siinäkin ihan tyhjiin). Noh, Uovisioni imaisi akun taas niin tyhjiin ettei ottanut enää laturista virtaa.

Akku kestää noin 2 kuukautta, oiskohan ne jotain 12 ah lyijyhyytelöakkuja. Paikallisen kauppiaan jolta ostin Uovision kameran, totes et enempi on ominaisuus kuin vika. Sanovat et voihan sen takuun huoltoon laittaa mutta tuskin mitään auttaa koska itse laitteessa ei oo mitään vikaa. Yrittivät vaan myydä aurinkolaturia kameran kylkeen...

Onko muilla ollu kyseistä ongelmaa riistakameroiden kaa? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 30.12.2015 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla oli tuommonen kamera ja paristot kesti monta kuukautta, en nähnyt tarvetta akulle kun paristojen kesto oli niin hyvä. Jospa siirryt käyttää pattereita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
a.n.a
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Kes 2011
Viestejä: 7
Paikkakunta: Pohjois-karjala

LähetäLähetetty: 30.12.2015 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
Mulla oli tuommonen kamera ja paristot kesti monta kuukautta, en nähnyt tarvetta akulle kun paristojen kesto oli niin hyvä. Jospa siirryt käyttää pattereita.


No nyt mulla on paristot ja akku. Pelkillä paristoilla hyvä että kesti kuukauden "kesäkelissä", joten nyt ei maha kestää paria viikkoa pidempään. Ei huvita koko aikaa olla paristoja vaihtamassa. Kuvia kamera ei ota edes montaa päivässä, joten tuskin sekään vie akkua. Taitaa tää mun "yksilö" olla paljon virtaa kuluttava. Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16695
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 30.12.2015 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo nyt on noiden akkujen ominaisuus, litiumi laakin peli jos tyhjäksi pääsee. Kierrätä useampaa ja lataa ennen loppumista.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 31.12.2015 00:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

a.n.a kirjoitti:
RaakaRane kirjoitti:
Mulla oli tuommonen kamera ja paristot kesti monta kuukautta, en nähnyt tarvetta akulle kun paristojen kesto oli niin hyvä. Jospa siirryt käyttää pattereita.


No nyt mulla on paristot ja akku. Pelkillä paristoilla hyvä että kesti kuukauden "kesäkelissä", joten nyt ei maha kestää paria viikkoa pidempään. Ei huvita koko aikaa olla paristoja vaihtamassa. Kuvia kamera ei ota edes montaa päivässä, joten tuskin sekään vie akkua. Taitaa tää mun "yksilö" olla paljon virtaa kuluttava. Confused


No on kova syömään koska mulla kesti paristot reilun 3kk ja kuvia otti tasaiseen tahtiin noin 5-20 per viikko. Olisko siinä sulla huonot kentät?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 31.12.2015 16:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itte en ole Uovisioniin viittinyt edes akkua viritellä, kun pelkillä pattereilla on ottanut parhaimmillaan 800 kuvaa, ennenkuin ne piti vaihtaa. Kesäkelissä tosin.

Talvella kestää 200-300 kuvaa, eli 3 kk pattereilla.

Scout Guardin akun piuhan orava nakersi poikki ja oikosulkuun, akku oli aivan tyhjiin imetty, johdonpätkien muovitkin sulaneet. Akku lataukseen ja seuraavana päivänä takaisin metsään. Nyt on ollut 6 kk Scout guardissa kiinni ja kuvaa vaan tule. 12 Ah lyijyhyytelöakku, 6 volttinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KimmoKemppainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2015
Viestejä: 906
Paikkakunta: Muhos

LähetäLähetetty: 01.01.2016 09:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Akku on jotenkin liian tehokas. Saman tyhjennystempun on tehnyt mulla lithium paristoilla. Kamera menee jotenkin jumiin ja ime akun parissa vuorokaudessa tyhjäksi. Normiparistoilla jumitilanteessa jännite käy luultavasti niin matalana että kamera sammuu ja tyhjentyminen katkiaa. Akku on sen verran tehokas ettei jännite laske tarpeeksi jotta kamera sammuisi.

Paljo tullu rassauduttua noiden kameroiden kanssa niin olen nyt päätynyt siihen että käytän normaaleja tehoparistoja. Akkuja tai lithiumparistoja ei kannata näihin kytkeä jos haluaa että ne toimii kuin kello.
_________________
Kun ite teköö niin saa semmosen minkälaenen sattuu tulemaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
a.n.a
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Kes 2011
Viestejä: 7
Paikkakunta: Pohjois-karjala

LähetäLähetetty: 01.01.2016 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RaakaRane kirjoitti:
a.n.a kirjoitti:
RaakaRane kirjoitti:
Mulla oli tuommonen kamera ja paristot kesti monta kuukautta, en nähnyt tarvetta akulle kun paristojen kesto oli niin hyvä. Jospa siirryt käyttää pattereita.


No nyt mulla on paristot ja akku. Pelkillä paristoilla hyvä että kesti kuukauden "kesäkelissä", joten nyt ei maha kestää paria viikkoa pidempään. Ei huvita koko aikaa olla paristoja vaihtamassa. Kuvia kamera ei ota edes montaa päivässä, joten tuskin sekään vie akkua. Taitaa tää mun "yksilö" olla paljon virtaa kuluttava. Confused


No on kova syömään koska mulla kesti paristot reilun 3kk ja kuvia otti tasaiseen tahtiin noin 5-20 per viikko. Olisko siinä sulla huonot kentät?


Kamera ollut niin huonoissa kentissä kuin hyvissä, mutta ei vaikutusta. Kyllä siinä varmaan on jotain vikaa sit ku se ei pelkillä normi paristoillakaan kestä sen pitempään. Lisäks mulla on toinen lähettämäton Uovisionin kamera niin siinä kestää pikku akku paljo pitempään, taitaa olla yli 4 kuukautta ollu samalla akulla. Luulin aluks että lähettävä veis niin paljo enempi mut taitaa siinä jotain vikaa olla. Eiku huoltoon... Arrow
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osmosaali
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2012
Viestejä: 1711
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 01.01.2016 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nakkaa ne paristot mäkeen ja laita pelkkä akku. Mulla oli sama ongelma UWayn kanssa.
Kaverilla Uovisionissa oli patterit ja akku. Luuli et syö akun, mutta todellisuudessa liitin ei yhdistänyt akkua ja vain patterit olivat tyhjät.
_________________
MIKÄ? MISSÄ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 01.01.2016 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla 2kpl Uovision UM-565 + 12Ah 6V akut molemmissa. Jos kamerat pidemmässä matkassa niin kannattaa hommata 1 ylimääräinen akkupaketti. Omista kameroista huomannut sen, että kuvien lähetys lakkaa heti kun akkuasteikko putoaa seiskaan. Tuo siis ilman pattereita pelkällä 12Ah akulla. Käytännössä tuo tarkoittaa 3-4kk ruunsaalla kuvien määrällä. Oma tapa ollut vaihtaa akku heti kun akun indikaattori putoaa kasiin, koska siitä on tosi lyhyt matka siihen että kuvien lähetys lakkaa. Vanhemmalla kameralla alkaa olla 9kk käyttöä takana ja n. 5000 kuvaa otettuna.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
a.n.a
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Kes 2011
Viestejä: 7
Paikkakunta: Pohjois-karjala

LähetäLähetetty: 01.01.2016 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osmosaali kirjoitti:
Nakkaa ne paristot mäkeen ja laita pelkkä akku. Mulla oli sama ongelma UWayn kanssa.
Kaverilla Uovisionissa oli patterit ja akku. Luuli et syö akun, mutta todellisuudessa liitin ei yhdistänyt akkua ja vain patterit olivat tyhjät.


Mulla oli ennen pelkästään akku. Nyt on kokeeks paristot+akku.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pyrykoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2005
Viestejä: 943

LähetäLähetetty: 01.01.2016 21:56    Viestin aihe: Uovision 565 Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on Uovision UV565 HD kamera ollut nyt mettässä yhtä mittaa 1 v 10 kk samoilla paristoilla ja kuvia tullut melkoinen määrä. Eilen ilmoitti, että virta vähissä ja vaihdoin uudet AA paristot 12 kpl. Kamera ei lähetä kuvia, vaan taltioi kortille.
Paristoina nämä:
Energizer Ultimate Lithium AA-paristo 4 kpl
Huippulaadukas AA-litiumparisto vaativaan käyttöön. Hinta 9,90 e / 4 kpl.
On huippu paristomerkki tuo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Piedro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Hei 2008
Viestejä: 620
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 02.01.2016 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo pelkkässä kuvia ottavassa 565 kestää kyllä patterit uskomattoman kauan Very Happy
Loukkukamerassa mikä lähettää mutta etäohjaus on pois päältä kestää
7.2ah akku jotain 3kk ihan hiettämällä.
Lataan yleensä akun siinä vaiheessa kun kuvassa näkyvässä akkumittari
näyttää 6

Jos etäohjaus on päällä niin akun kulutus kasvaa niin paljon ettei tahdo
5 viikkoa 7.2ah akku kestää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
velman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2008
Viestejä: 364
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 03.01.2016 18:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

a.n.a kirjoitti:
Osmosaali kirjoitti:
Nakkaa ne paristot mäkeen ja laita pelkkä akku. Mulla oli sama ongelma UWayn kanssa.
Kaverilla Uovisionissa oli patterit ja akku. Luuli et syö akun, mutta todellisuudessa liitin ei yhdistänyt akkua ja vain patterit olivat tyhjät.


Mulla oli ennen pelkästään akku. Nyt on kokeeks paristot+akku.


Ihan vaan tiedoksi että kamera käyttää joko paristoja tai akkua, ei kumpaakin samaan aikaa. Että sikäli turha kokeilu...
Kyllä sun kamerassa todennäköiseti vikaa on jos noin pian tyhjenee..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ardem
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 61
Paikkakunta: kainuun korpi

LähetäLähetetty: 03.01.2016 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kenelläkään mulla lähettänyt ihan mustaa kuvaa tällainen uovisioni? Mulla tuli viime yönä kuva joka oli ihan musta. Näytti siltä ettei infra toiminut ollenkaan. Ei kai tuo nyt mykäksi oo menny. Päivällä kyllä kuvasi oikeinkin hyvin ja kuvakin oli hyvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com