OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Suzuki grand vitaran kytkin ei pelaa. Kytkinneste?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 21439
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 10.04.2018 16:41    Viestin aihe: Suzuki grand vitaran kytkin ei pelaa. Kytkinneste? Vastaa lainaamalla viestiä

Juu eli oli sukkiksen sukisukista heittänyt kytkimen pois pelistä tuossa ku seisoi pari kuukautta. Se on joku 2003 vai 2004 vuosimallia oleva pösön 1,6 diesel koneella. Vaihteita ei siis saa päälle ja kytkin poljin on aivan veltto. Katsoin pikana konepellin alle ja näyttäs että siellä on törpöt jarrunesteelle, ohjaustehostajalle ja sitte joku pieni vastaava törppö. Mietin olisko se kytkimen tehostajalle? Siellä oli reilusti minimiviivan alla nestepinta.

Kysymys kuuluu mitähän tuo kytkinneste on? Ohjekirjaa kun ei ole mistä katsoa. Ja pitääkö järjestelmä ilmata ja miten se tapahtuu. Osaisko joku täällä sanoa ja ohjeistaa näinkin huonoa automekaanikkoa. Laughing
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 1656

LähetäLähetetty: 10.04.2018 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sukisukista mitäön tietämättä, mutta nestekytkimistä noin muuten: neste on jarrunestettä ja ilmausruuvi löytynee työsylinterin kyljestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Tam 2017
Viestejä: 121

LähetäLähetetty: 10.04.2018 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siellä mitään kytkimen tehostajaa ole,pelkkä työ ja käyttö sylinteri vaan. Ja aikasta selvää on ettei se mokoma kytkytin taida toimia jos mehut valunu veks...
_________________
Se ei skulaa joka skagaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 21439
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.04.2018 16:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu no mä nuosta termeistä tiedä. Joku vaan ohimennen puhu tehostajasta. Mutta korkista löysin merkin dot-3 ja dot-4. dot-4 jarrunestettä sitte laitoin. Ilmausruuvi meleko pahassa paikassa ja piukan oloinen eli en alkanu tuossa lumihangessa sitä muljaamaan. Sen verran sain kytkimeen eloa että alko vaihteet mennä hyvin päälle. Sitte testiajo miten jarrut yms ku tossa seisonu niin eikös kierrokset jääny tasan 2900.. eikä noussu siittä vaikka kuinka paino kaasua. Sukkis sano että ilmamassaanturi likainen. Ja neuvo missä se saattaa olla. Pieni tiedustelu ja sieltä ilmakanavista löyty jotaki "karvoja" jota varovasti putsailin ja niin vain kierroksetkin alkas löytyä. On se kyllä kätevä ku on vaimo joka osaa neuvoa miten hoitaa miesten työt. Smile
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sundiz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hel 2013
Viestejä: 301
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: 11.04.2018 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannattaa selvittää minne nuo nesteet on hävinneet. Itse ei tullut katsottua minne edellisen auton nesteet hävisi. Lopulta ruikkas nesteet suoraan maahan joka polkasulla. Auto on mukavampi viedä pajalle ajamalla kuin lavetin päällä. Myös edullisempaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 11.04.2018 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Juu no mä nuosta termeistä tiedä. Joku vaan ohimennen puhu tehostajasta. Mutta korkista löysin merkin dot-3 ja dot-4. dot-4 jarrunestettä sitte laitoin. Ilmausruuvi meleko pahassa paikassa ja piukan oloinen eli en alkanu tuossa lumihangessa sitä muljaamaan. Sen verran sain kytkimeen eloa että alko vaihteet mennä hyvin päälle. Sitte testiajo miten jarrut yms ku tossa seisonu niin eikös kierrokset jääny tasan 2900.. eikä noussu siittä vaikka kuinka paino kaasua. Sukkis sano että ilmamassaanturi likainen. Ja neuvo missä se saattaa olla. Pieni tiedustelu ja sieltä ilmakanavista löyty jotaki "karvoja" jota varovasti putsailin ja niin vain kierroksetkin alkas löytyä. On se kyllä kätevä ku on vaimo joka osaa neuvoa miten hoitaa miesten työt. Smile

http://m.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-200ml
Voit myös katsoa, jos esim. joku elektroniikan puhdistus-spray on halvempaa, niin se käy myös.
Niihin karvoihin ei kannata koskea. Se on melkoisen herkkä instrumentti. Eikö Sukkis ohjeistanut kunnolla, vai etkö kuunnellut Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 21439
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.04.2018 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin näytti pirtu-pumpulipuikkoputsaus pelaavan ainakin toistaiseksi Laughing täytyy ens kerralla sitte vaan spraytä käyttää.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 21439
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.04.2018 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sundiz kirjoitti:
Kannattaa selvittää minne nuo nesteet on hävinneet. Itse ei tullut katsottua minne edellisen auton nesteet hävisi. Lopulta ruikkas nesteet suoraan maahan joka polkasulla. Auto on mukavampi viedä pajalle ajamalla kuin lavetin päällä. Myös edullisempaa...


Tuo kytkin oli kummallinen heti siitä saakka ku ko auto on ostettu. Poljin otti ja ottaa edelleen aivan pohjasta vasta. Saa ammattimies ilmata sen jossain välissä ja tutkiä näkyykö mistä se falskaa jos falskaa
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 21439
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.04.2018 15:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilo ilmamassa-anturin kanssa oli sangen lyhkänen, koska jälleen kierrokset jässähtää 2900 paikkeille... Evil or Very Mad
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1243

LähetäLähetetty: 12.04.2018 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhemman liiton vehkeissä sai testattua ilmamassa-anturin toiminta ottamalla liitin irti, jolloin arvot revittiin jostain oletusarvoista(auton menemättä limb-moodiin): jos auto toimi paremmin ilman anturia, niin Imm oli viallinen. 2000-luvun taitteen useammissa autoissa tuo toimi. Väyläsähköautoissa tuo taisi jo aiheuttaa vikakoodin ja limb-moodin... Jos tuota haluaa kokeilla: kannattee varmistua, että vikakoodi poistuu x-määrä käynnistyksien jälkeen(ettei tarvitse käydä pajalla poistattamassa sitä hox tilapäinen häiriö, eli kaikissa autoissa ko. Ominaisuutta ei ole).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Honkila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 2637
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 12.04.2018 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
sundiz kirjoitti:
Kannattaa selvittää minne nuo nesteet on hävinneet. Itse ei tullut katsottua minne edellisen auton nesteet hävisi. Lopulta ruikkas nesteet suoraan maahan joka polkasulla. Auto on mukavampi viedä pajalle ajamalla kuin lavetin päällä. Myös edullisempaa...


Tuo kytkin oli kummallinen heti siitä saakka ku ko auto on ostettu. Poljin otti ja ottaa edelleen aivan pohjasta vasta. Saa ammattimies ilmata sen jossain välissä ja tutkiä näkyykö mistä se falskaa jos falskaa


Jos alhaalta ottaa niinvoi olla kytkinlevy + painelaakerin vaihto eessä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 21439
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.04.2018 16:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu tämmöseen olen henkisesti varautunut.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 12.04.2018 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö se hinaamalla menis pajalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 21439
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.04.2018 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tartte hinata nyt vielä ainakaan ku on ihan ajossa jo.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 13.04.2018 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaverin auto teki joskus saman tempun, kun putsattiin anturi. Hetken toimi ja kohta taas kierrokset kateissa.
Ei muuta ku uutta tilalle. Vikakoodi kannattaa tietty lukea. Olaviin ei ole luottaminen näissä asioissa Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com