OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

asereppu
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2993

LähetäLähetetty: 01.11.2023 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Ei tuo Gunrunnerkaan kovin häävi ole kantaa, mutta siedettävä. X1E oli niin sietämätön, että myin vuoden jälkeen pois.

Mulla on vaellusrinkat erikseen. Gunrunneriin mahtuu kaikki päivän tarpeet:
Ensiapupakkaus, kirves, pannu, termari, makkarapaketti ja taukotakki.
Yksi teeri menee lisäksi. Jos saaliiksi tulee pari metsoa, niin joutuu sitomaan päälle, tai ottamaan taukotakin läpän alle.

Oliko x1e1 vai x1e2? Ja mikä sen kantamisessa oli sietämätöntä? Minulla puolestaan gunrunnerin kantaminen oli sietämätöntä, kun selkäosaa ei saanut riittävän pitkäksi. Viilekkeiden alalaita oli olkapäillä tai lantiövyö mahan päällä. Isommissa saa säädettyä selän pituuden riittäväksi, jotta viilekkeet ja lantiovyö on molemmat siellä missä kuuluu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2993

LähetäLähetetty: 01.11.2023 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen verran vielä lisään, että minusta noissa repuisss on aika hyvin kompressioremmejä. Yleensä siellä ei ole kuin ase, kahvitermari ja vesipullo. Silti en ole kokenut mitään tarvetta pienentää reppujen kokoa, vaikka taitaa tuo dragonfly olla täydessä mitassaan joku 130 litraa. Team elk on varmaan eniten käytössä, koska putkirunkoisena se on minusta kaikista jämäkin ja keveimmän tuntoinen kannettava vaikka olisi pelkkä kivääri kyydissä. Siihen kun vielä metson tai rusakon nakkaa kyytiin, muutaman litran juotavaa ja taukotakkia tai päältä riisuttuja vaatekerroksia, niin menee selvästi keveiten tuolla. Pienempi reppu voisi olla ehkä kilon tai kaksi kevyempi, mutta jos siellä nyt on kuitenkin se 10kg kuormaa minimissään, niin ennemmin panostan hyvään kannettavuuteen kuin itse kantolaitteen painoon. Eri asia noissa mihin en laita 7kg kivääriä kyytiin. Ei kehtaa esim. litran vesipulloa kantaa pellolla 3kg rinkassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10106
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 01.11.2023 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
Peto kirjoitti:
Ei tuo Gunrunnerkaan kovin häävi ole kantaa, mutta siedettävä. X1E oli niin sietämätön, että myin vuoden jälkeen pois.

Mulla on vaellusrinkat erikseen. Gunrunneriin mahtuu kaikki päivän tarpeet:
Ensiapupakkaus, kirves, pannu, termari, makkarapaketti ja taukotakki.
Yksi teeri menee lisäksi. Jos saaliiksi tulee pari metsoa, niin joutuu sitomaan päälle, tai ottamaan taukotakin läpän alle.

Oliko x1e1 vai x1e2? Ja mikä sen kantamisessa oli sietämätöntä? Minulla puolestaan gunrunnerin kantaminen oli sietämätöntä, kun selkäosaa ei saanut riittävän pitkäksi. Viilekkeiden alalaita oli olkapäillä tai lantiövyö mahan päällä. Isommissa saa säädettyä selän pituuden riittäväksi, jotta viilekkeet ja lantiovyö on molemmat siellä missä kuuluu.


En ole noita malleja opiskellut, mutta olisko se ollut E1 pikagooglauksen perusteella.
Kuitenkin semmonen asekotelo, missä haulikko kolkotti laidasta laitaan.
Paino siinä eniten tympäisi. Aivan liikaa päivärepulle. Vaikkei se kädessä painavalta tuntunut,
niin päivän kannettuan aina mietti, että onko unohtunut nuolukivi reppuun, kun on hartiat jumissa.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2359
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 01.11.2023 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
Minulla Eberlen X1 Euro ja siinä on tosiaan melko paksut viilekkeet. Eikä suotta. Aamulla kun lähtee kunnolla pakkasekelin passiin niin painoa on repulla kaikkineen yli 13kg. Ihan rimpulalla kapineella alkaa tuo paino rassaamaan. Tuolla repulla ei mitään ongelmaa, mukava kantaa kuin rinkka.
Ammuntaa luulin että haitaisi enemmänkin, mutta viilekkeet ei minulla haittaa käytännössä mitään. Perä istuu ammuttaessa sen viilekkeen reunaan ja hyvin on ase poskella. Enemmän se kantamuksen paino vaikuttaa swingiin, ei niinkään viilekkeiden paksuus. Olenpa joskus kokeillut seisonnalle mennessä pudottaa oikean olkaimen kokonaan pois ja laittanut rintaremmin kainalon kautta. Toimii niinkin jos haluaa kokonaan vapaan olkapään.
Jos repun pakkaa täyteen vaatetta jolloin vetoketjuja joutuu laittamalla laittamaan kiinni niin sitten ainakin kiväärin laitto reppuun on hankalaa ja joutuu avaamaan ylätaskun vetoketjun siksi aikaa. Jos ei ole ihan pullea reppu niin haulikon saa otettua pois ilman repun pudotusta ja laitettua takaisinkin.


Ennen tuli rinkka selässä kuljettua pomppulinnustamassa kun useamman yön reissuja teki niin siinä tuli huomattua millainen se rinkan pitää olla haulikko ammuntaan. Viilekkeet ei oikeastaan vaikuta mitään kunhan ei vaan mitään muovisia isoja solkia ole perän alla muljuamassa. Paino pitää saada lantiolle ja rintaremmi pitää olla sopivalla kireydellä että pääsee ampuma-asentoon. Jos rinkka roikkuu harteilla ja kiskoo olkapäitä taakse niin aika vaikea ampua. Eniten kuitenkin merkkaa se että painon saa lähelle selkää, eli pitää olla ne remmit siellä viilekkeiden ja repun yläosan välillä. Jos rinkka roikkuu selässä niin lentoon ammunta ei onnistu kun rinkka heiluttaa ukkoa samaan aikaan kun yrität ampua. Se ei saa keinua selässä ollenkaan. Kun on sopiva rinkka ja säädetty oikein niin ei haittaa ammuntaa edes nopeissa tilanteissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2359
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 01.11.2023 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Patruuna kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Sen mitä olen päässyt asereppuja räpläämään niin kaikki ovat vähän keskeneräisiä ja kantoviilekkeissä liikaa toppausta ja kaikenmaailman solkia haittaamassa haulikkoammuntaa, kaikkia en toki ole livenä nähnyt mutta kuvien perusteella kaikissa on suunnilleen samat viat.

Jossain ERÄ:n testissä mainittiin ettei Eberlestocista saa pakattuna asetta ulos ellei ota reppua pois selästä, pitääkö paikkansa?


Olet sanonut ettet ammu haulikolla liikkuvaa niin mikä ongelma? Very Happy Eikä ne minun mielestä vaikuta mitään. Niillä soljilla ja remmeillä on yleensä jokin tehtävä. Jos siinä ei olisi mitään säätöjä niin valittaisit ettei se passaa sinulle.

Yksi eberlestock minulla on ollut ja jos sen pakkasi lähellekkään täyteen niin se asekolo meni myös umpeen. En tykännyt. Vornissa ei tuollaisia ongelmia ole ja aseen saa käsiin sekunneissa.

Ei sitä reppua viitti joka äjäykseen selästä nulistaa.
Totta kai säätöjä pitää olla mutta miksi prkleessä ne soljet on yleensä justiin aseen perän kohdalla?
Tästä syystä olen kantanut kauan yksiolkaimista, nyt olen parisen vuotta etsinut asiallista asereppua.
Kivääriähän minä siinä kannan, ehkä tuo Vorn voisi olla lähellä, pitäisi vain osua jonnekkin missä sitä voisi sovitella.


No ei ne kyllä ole. Jos on niin pitäiskö vähän miettiä miten sitä reppua selässä roikottaa? Hyvin harvassa on sellaiset missä solki sattuu olkapään kohdalle. Itselle ei sellaista ole sattunut. Tietysti kaikki reput voi sillä tavalla säätää kun laittaa olkaimet pitkälle ja lantioremmin löysälle niin että reppu roikkuu perseen päällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34961

LähetäLähetetty: 01.11.2023 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niitten solkien takiahan sitä joutuu alhaalla roikottamaan, että saa ne prkleet tarpeeksi ylös olkapäälle pois tieltä.
Vornissa näyttäs kuvien perusteella olevan tarpeeksi ylhäällä roikottelematta.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2359
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 01.11.2023 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Niitten solkien takiahan sitä joutuu alhaalla roikottamaan, että saa ne prkleet tarpeeksi ylös olkapäälle pois tieltä.
Vornissa näyttäs kuvien perusteella olevan tarpeeksi ylhäällä roikottelematta.


Mietippä uudestaan Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34961

LähetäLähetetty: 01.11.2023 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tarvitse, sen verran montaa repuntapaista on tullut kokeiltua.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2993

LähetäLähetetty: 01.11.2023 23:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osta heiluri kunnon reppu äläkä mitään marketin hinnat alkaen reppuja mitkä kiinalainen on kopioinut näyttämään lähes oikealta repulta. Katso varsin vaikka eberlen m5 team elk ja kerro mikä solki on olkapään kohdalla? Ei takulla yksikään. Solki on viilekkeen alalaidassa, olkapään päällä ja repun yläosassa. Olkapään päällä olevasta soljesta voi pujottaa kiristin hihnat läpi etteivät lepata valtoimenaan ja siitä saa myös esimerkiksi juomarakon letkun pujotettua kivasti hollille. Jos se tulee huonoon kohtaan olkapäälle, niin pitää laskea viilekkeitä hieman alemmas. Eli ei löysätä reppua roikkumaan persauksen päällä, vaan viilekkeitä itsessään pudotetaan alemmas ja reppu kirrataan selkää vasten niillä tasapaino remmeillä mitkä tulee sinne repun yläosaan. Ja jos se alimmainen solki on olkapään kohdalla mistä pidennetään tai lyhennetään viilekkeiden hihnoja, niin silloin nostetaan viilekkeitä ylemmäs, että asettuvat taas kohdalleen. Eli reppu haetaan siihen kohtaan selässä mihin se halutaan ja viilekkeitä nostetaan tai lasketaan sen mukaan että viilekkeet on sillä kohdalla millä kuuluu. Sama homma lantiovyön kanssa, eli lantiovyö säädetään sille kohdalle millä sen kuuluu olla, ei niin että koko reppua lasketaan tai nostetaan selässä. Niillä tasapainoremmeillä kirrataan siten että reppu istuu suorassa, eli taakka on kunnolla selkää vasten eikä roiku miten sattuu. Silloin myöskään piippu ei hakkaa jalkoihin, kun reppu istuu ryhdikkäästi selässä. Ellei repussa ole kunnollisia säätöjä millä se saadaan istumaan selässä kuten kuuluu, niin ei sitä kyllä ole mihinkään oikeaan kantamiseen silloin tarkoitettu.

Peto meinasi, että x1 olisi liian painava. Ei siinä, jokainen kokee asiat miten kokee ja pääasia että itse on valintaan tyytyväinen. Mutta sikäli jos aserepussa on itse repussa painoeroa alle kilo, niin minä en kyllä itse näe miten se olisi repussa ongelma. Jos repussa on hyvin herkästi 10-20kg kantamuksia, niin minusta se vajaa kilo häviää aika äkkiä tuohon kokonaisuuteen. Tunnistan kyllä itsekkin tuon ongelman, että hartiat puutuu päivän aikana. Itse olen todennut, että ainakin minulla ongelma on silloin yleensä repun säädöissä. Sitä köyttää repun selkään liian tomerasti. Itse koitan laittaa painon lantiovyön varaan, kirraan tasapainoremmejä sopivasti, pidän rintaremmin tiukalla ja annan löysiä viilekkeisiin. Jos kuorma roikkuu, niin hartiat puutuu. Tai jos viilekkeet on liian tiukalla, niin hartiat puutuu, ja aivan varmasti hartiat puutuu ellei lantiovyö ota painoa oikein. Voi toki olla yksilöllinen juttukin, että ei vaan löydä sopivia säätöjä jostain repusta vaikka säätövaraa olisi paljonkin. Mutta se on kyllä ainakin minusta ihan päivän selvä juttu, että ei se vajaa kilo repun painossa kyllä hartioita puuduta, jos muut asiat on kunnossa.

Eri asia jossain noissa 1 olkaimisissa säkeissä mitkä nakataan selkään. Siellä se kilo voisi pidemmän päälle tuntua. Ainakin itse huomaan, että tahtoo hyvin herkkään alkukaudesta puutua toinen hartia, kun ase roikkuu koko ajan siinä kädessä, eli kättä ei juuri liikuta, vettä on useampi litra alkukauden lämpimillä keleillä ja ehkä jotain muutakin rojua ja vielä jos sattuu saalista saamaan, niin äkkiä se paino alkaa painaa hartiaa. Kilokin lisää päiväksi sen yhden olkapään varaan roikkumaan ryhdittömästi, niin ei sitä mielellään siellä kuskaa. Eli niiden ryhdittömien säkkien kansss tulee vähän harkittua esimerkiksi veden määrää, ettei ottaisi ylimääräistä kannettavaksi.

Mutta kilo repussa on 500g/ olkapää jo ihan jo pelkillä viilekkeillä kannettuna. Noissa rinkkamallin kantolaitteissa oikein säädettynä jakauma on noin 60/40 lantiövyölle, itse pyrin saamaan ennemmin 70/30 lantiövyölle. En tietenkään mittaa, mutta noin ajatuksena, että hyvin vahvasti lantiövyö painotteisesti koitan saada painon jakautumaan. Mutta mennään tuolla 60/40 suhteella nyt, eli siitä kilosta 600g menee lantiövyölle ja lisäpainoa tulee 200g/olkapää. Saa kyllä olla melko fakiiri joka tuollaisen eron edes huomaa. Ja tämä ei ole pedon kokemuksille kettuilua, vaan enemmänki noin yleisenä pohtimisen aiheena, kun tuo on hyvin tyypillinen mielipide, että päivärepuksi halutaan valita se pienempi ja kevyempi. Tyhjä ilma ei paina mitään, jos repun saa pakattua siten että tavarat ei hypi, heilu, kolise ja kilise ympäriinsä, vaan paketti pysyy napakasti kasassa myös vajaaksi pakattuna ja painoeroa samoilla tavaroilla on se kilo karkeasti, niin onko siitä pienestä repusta oikeasti mitään hyötyä? Ajaa varmasti asian, mutta yleensä isommassa repussa runko on jämäkämpi ja lantiovyö selvästi kuormaa kantavampi, koska sillä rinkalla voisi jo kantaa isojakin kuormia koon puolesta, eli keskimäärin se isompi pitäisi olla parempi kannettava. Vaikka puhutaan päivärepusta mihin ei tarvitse saada viikon vehkeitä mukaan, niin se pelkkä ase painaa jo herkästi sen mitä majoitusvermeet. Eli aserepussa sitä kuormaa on yllättävän paljon hyvin herkästi ja silloin kannettavuutta kannattaisi minusta miettiä samalla painoarvolla mitä rinkassa. Fyysinen kokokaan ei monesti ole juurikaan isompi, jos on hyvät kompressiot olemassa, eli sen tilavankin repun saa melko sulavaksi paketiksi. Kangasta ja materiaalia on vaan vähän enempi ja niistä tulee äkkiä se kilo lisää painoa. Muuta negatiivista en keksi noista isommista repuista ja tosiaan jos sitä järjellä miettii, niin onhan se kilo aika olematon määrä painoa kunnon rinkalla kannettavaksi. Kaiken järjen mukaan sitä ei kyllä pitäisi pystyä huomaamaan millään opilla. En minä ainakaan hoksaa millään onko reppuun unohtunut vaikka edelliseltä päivältä ylimääräinen täysi litran vesipullo. Ei pienintäkään aavistusta illalla, että on ollut ylimääräisiä kantamuksia mukana. Jokainen valitsee vehkeensä miten tykkää, mutta kunhan haluan herätellä pohtimaan, että kuinka tärkeää se repun paino loppuunsa on ja mitä ihan oikeita syitä löytyy valita se pienin mahdollinen reppu mihin sopii ne päivän tarpeet. Tärkein on toki löytää itselle mieleinen ja hyvältä tuntuva malli. Mutta onko sille mitään oikeaa perustetta, että todella moni valitsee sen pienimmän mihin ne päivätarpeet sopii. Minusta ainakin on ihan kiva, että aivan sama vaikka ampuisin kauriin, niin saan sen reppuun ja kanneltua kämpille ilman sen isompaa ihmettelyä. Monet kerrat on ollut metso, rusakko ja jokunen teeri repussa, eikä ole ollut mitään ongelmaa saada niitä reppuun. Enkä ole koskaan huomannut mitään haittaa siitä, että repussa on tilaa. Se on minusta vähän sama kun auton peräkontti. En ole koskaan huomannut, että olisi jotain haittaa siitä että autossa on tilava peräkontti, vaikka ei se ole läheskään aina täynnä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34961

LähetäLähetetty: 02.11.2023 06:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eberit on jo ulkona, oikeastaan Vorn on enää kokeilematta, ei ole vielä tullut missään vastaan.
Keskeneräisiähän nuo asereput vielä ovat, vornikin, ja suurin ongelma kaikissa ovat viilekkeet.
Yhtään kiinalaista reppua en omista joten niiden sopivuudesta mihinkään ei ole kokemuksia.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26303

LähetäLähetetty: 02.11.2023 07:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Isoon konttiin jää pyöriin kaikenmoista kuten isoon reppuun litra vettä huomaamatta.
Ennemmin kannan pikkukirvestä ku kilon ylimääräistä painoa reppuna...erittäin hyvä lantiovyö ehkä tärkein.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kekkelberg
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2019
Viestejä: 461
Paikkakunta: HKI/E-P

LähetäLähetetty: 02.11.2023 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vorn LT12 ollut nyt kaksi syksyä käytössä. Eipä ole kyllä parempaa aseenkantolaitetta tullut vastaan. Ase istuu jämäkästi kotelossaan, repussa on hyvät säädöt, eikä paina hartioita vaikka tolskaisi metässä viikon putkeen.

Jälkiviisaana voi sanoa, että olisi pitänyt ostaa joko vanhan malliston lynx tai sitten tuosta uudesta pykälän isompi malli - oliko se nyt joku ev30 - mutta se ei ole repun vika. Korjasin vähän tilannetta kiinnittämällä lantiovyöhön irtotaskun, siinä kulkee näppärästi kiikarit ja jotain pientä sälää.

Jos tuosta jotain parannettavaa hakee niin ne asekotelon klipsit saisi olla edelleen metalliset, kuten Patruuna kirjoitti ja pintakangas saisi mielestäni olla vähemmän kahiseva.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Patruuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Mar 2022
Viestejä: 2359
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 02.11.2023 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Eberit on jo ulkona, oikeastaan Vorn on enää kokeilematta, ei ole vielä tullut missään vastaan.
Keskeneräisiähän nuo asereput vielä ovat, vornikin, ja suurin ongelma kaikissa ovat viilekkeet.
Yhtään kiinalaista reppua en omista joten niiden sopivuudesta mihinkään ei ole kokemuksia.


Kyllä se ongelma nyt on sinussa eikä reppujen viilekkeissä. Ei jaksaisi aikuiselle miehellä tehdä ohjeita kuvilla kuinka rinkka säädetään ja mikä vaikutus milläkin säädöllä. Tuo että ei pysty haulikolla ampumaan on ihan pas.ka puhetta. Silloin ei osaa ampua kyllä ilman reppuakaan. Sinäkään et niin iso ukkeli ole etteikö olkaimissa riittäisi mitta. Veikkaan samaa vikaa kuin yhdellä n.60v jästipää työkaverilla joka ei vieläkään ymmärrä rinkan lantiovyön merkitystä vaan kantaa ja rinkkaa jopa lantiovyö auki. Sulla kyllä erikoinen tapa haukkua kaikki tuotteet huonoiksi kun et niitä itse ymmärrä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5174
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 02.11.2023 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laughing Laughing Laughing

Aivan kuin olisin nähnyt tämän kekustelun ennenkin.

Laughing Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2993

LähetäLähetetty: 02.11.2023 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Isoon konttiin jää pyöriin kaikenmoista kuten isoon reppuun litra vettä huomaamatta.
Ennemmin kannan pikkukirvestä ku kilon ylimääräistä painoa reppuna...erittäin hyvä lantiovyö ehkä tärkein.

Tuo on totta, että isoon reppuun pakkaa helposti ylimääräistä. Tästä pitänyt itselläkin opetella pois. Minulle on iha se ja sama jollekin kilon ylimääräiselle painolle repussa, jos saan vastineeksi jämäkämmän lantiovyön, jämäkämmän rungon, kestävämmät materiaalit ja lisää tilaa johon mahtuu esimerkiksi yskimättä metso tai pari. Ainakin jotain noista ominaisuuksista tulee yleensä mukana repun lisäpainon kanssa, monesti useita ellei jopa kaikki. Mutta siihen piti alkuun opetella, että ottaa sieltä pois ne romut mitä ei tarvitse, eikä kuskaa varulta kaikkea turhaa mukana. Niistä kertyy äkkiä useampikin kilo lisää painoa, eikä sitä vapaata tilaa jää lopulta sen enempää mitä pienemmässä fiksusti pakatussa repussa.

Nyt se kaikki ylimääräinen rekvisiitta kulkee siellä tilavassa peräkontissa ja valikoin sieltä reppuun tarpeelliset Laughing Autossa on myös aina mukana aserinkka, yhden olkaimen reppu ja taskuun sopiva ultrakevyt pikkureppu. Nappaan sieltä mukaan sen mikä milloinkin sopii päivän reissuun. Asepussin kannan sisältä ja muovipussissa on juotavaa, eväät, hatut, hanskat, koiratutkat jne. Eli laitan aina autolta lähtiessä vasta tarpeelliset kamat siihen kassiin mikä tuntuu kyseiselle reissulle sopivimmalta. Esimerkiksi nyt hirvijahdin aikaan joku suunniteltu kivääri selässä tehtävä aukkoje kiertäminen voi vaihtua miehitetyn alueen takia lennosta puskien koluamiseen haulikko miehenä ja sinne taas ei halua mitään kivääriä törröttämään selkään eikä isoa rinkkaa haitolle. Minulla on toiminut ihan hyvin, että kun pakkaan repun autolta lähtiessä ja puran autolle tullessa, niin ikinä ei pyöri turhaa rekvisiittaa mukana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Seuraava
Sivu 18 Yht. 21

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com