Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
vphook Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2005 13:00 Viestin aihe: Turistin tuliaiset USA:sta? |
|
|
Täällä on ollut paljon juttua tavaran tilaamisesta USA:sta. Mutta entä jos on matkalla Amerikoissa ja haluaisi tuoda vaikkapa luoteja itselleen. Mielestäni luodit ovat mukavia matkamuistoja, kun menevät pieneen tilaan, ovat kivan näköisiä ja premium metsästysluodit ovat Suomessa kalliita.
Suomessa luotien ostoon ei tarvita lupia, eikä liioin USA:ssa. Mutta jos vientilupaa ei ole taskussa, niin pistävätkö lentokentällä rautoihin ja lähettävät loppuelämäksi Guantamo Bayhin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JukkaI Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2005 13:32 Viestin aihe: |
|
|
Tulin itse juuri USA:sta. Tuliaisina oli kaksi puukkoa ja aseen osia. Osat olivat sellaisia, ettei niihin tarvinnut USA:n vientipapereita eikä muita paperitöitä siellä päässä. Etsiskelin myös luoteja niiden hinnan takia, mutta aikataulut eivät antaneet myöten jotta olisin saanut niitä hankittua.
Itse palasin välillaskulla hollannissa. Eli kun jätin matkalaukun hihnalle usa:ssa sanoin virkailijalle, että laukussani on heidän määriittelemiä "dagerous goods". Virkailija pyysi tarkemman suullisen selvityksen aiheesta ja kerroin mitä kuskailen. Hän sanoi, että safety check hoitaa asian. No laukku tuli sitten hollantiin jossa se lastattiin helsinkiin menevään koneeseen ilman että edes näin sitä. Poistuin konetta odotellessa kaupungille jolloin menein tullin läpi käsimatkatavaroiden kanssa. No palasin shipholiin ja lensin helsinkiin. Helsingissä ei ollut koko tullia koska lento adam-hki on eu:n sisäinen.
Eli ainakaan minulla ei ollut mitään ongelmia näiden kamojen kanssa. Muista kuitenkin laittaa luotisi matkatavaroihin eikä matkustamoon.
P.S. Mielestäni periamerikkalainen matkamuisto=Bowie veitsi made by Buck _________________ Jos väittelet idiootin kanssa, varmista ettei hän tee samoin! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|