OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Fasaanin metsästys

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tukkikaveri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2014
Viestejä: 262

LähetäLähetetty: 01.09.2014 14:06    Viestin aihe: Fasaanin metsästys Vastaa lainaamalla viestiä

Seuramme alueella melko paljon fasaaneja, joita saa myös metsästää. En ole ikinä fasaania metsästänyt, joten neuvoja kaivataan. Koiraa ei mulla ole kyseiseen hommaan.
_________________
(jyvä) kasa-ampujat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8435
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 01.09.2014 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävelee pitkin ojanpenkkoja, ja ampuu ku lähtee lentoon tai tulee muuten näkyviin. Kyllä silleen fasaaneja saa, mut ei homma kyllä varmasti ole niin mielenkiintoista ku osaavan koiran kanssa (sanon tämän vaikka en ite oo koskaan fasaania koiran avulla metästäny)... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettäkala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 1892
Paikkakunta: SuomiFinland

LähetäLähetetty: 01.09.2014 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun käsityksen mukaan tuohon hommaan käy mikä vaan koira joka tykkää kirmata pitkin ojanvarsipusikoita ja mahdollisesti jopa etsiä lintuja hajun perusteella ajaen niitä sitten sattumalta tai tarkoituksella lentoon. Pelkällä miesajolla vähän tylsänpuoleista hommaa, monesti fasaani nimittäin laskee miehen ihan viereen ja jos siinä ei tajua seisahtua niin lintu pysyy piilossa.

Varmaan lähistöltä löydät kaveriksi jonkun jolla seisoja. Itse menossa sunnuntaina fasaanikauden avaukseen seisojan kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 01.09.2014 15:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se vaan niin on, että koiran kanssa metsästys muuttuu aika paljon enemmän tilanteita sisältäväksi hommaksi. Mulla oli ennen nykyisiä noutajiani metsästyksellisesti muuten melko mitätön borderterrieri - mutta fasaaneja sen kanssa löytyi oikein kivasti. Se just tykkäsi juosta pellonreunuspusikoita ja etsiä kaikenlaista: lähinnä rusakoita. Ajoi sitten vähän niinkuin sivutuotteena myös fasaanit lentoon.
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 01.09.2014 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riippuuhan se tietysti linnuista ja ajankohdasta, mutta kyllä monesti on sellanen keli/linnut, ettei ne miehestä paljon hetkahda. Toisin sanoen kanat voi lymyillä puskassa, vaikka kuljet itse muutamien metrien päästä ja kukot puolestaan juoksevat sinun asiasta tietämättä ojaa pitkin karkuun. Kyllä varmasti ihan kävelemälläkin saalista saa, mutta koiran kanssa mahdollisuudet moninkertaistuu. Ja itse koirallisena voisin todeta, että jos pyydät jotain koiramiestä mukaan, todennäköisesti ei ihan huonolla syyllä jätä tulematta. Tai tuokin riippuu toki paikkakunnasta, mutta etenkin etelässä on enemmän koiria kuin harjoituspaikkoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simppeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2008
Viestejä: 1643

LähetäLähetetty: 01.09.2014 16:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen törmäsin fasaanipoikuukseen jossa poikaset oli niin pieniä että osasivat tuskin lentää. Samallaisia havaintoja kuullut muiltakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
khyl
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2007
Viestejä: 569
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.09.2014 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

simppeli kirjoitti:
Eilen törmäsin fasaanipoikuukseen jossa poikaset oli niin pieniä että osasivat tuskin lentää. Samallaisia havaintoja kuullut muiltakin.


Jeps, näin ainakin oulun korvilla.
_________________
OHI MÄNNÖÖ!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MK05
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 1079
Paikkakunta: Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.09.2014 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

simppeli kirjoitti:
Eilen törmäsin fasaanipoikuukseen jossa poikaset oli niin pieniä että osasivat tuskin lentää. Samallaisia havaintoja kuullut muiltakin.

Sama homma täällä. Jos 15...20 metriä jaksavat räpistellä, niin hyvä. Peltopyyn kokoisia maksimissaan.
_________________
Hullu saa olla muttei tyhymä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8435
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 02.09.2014 08:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itte on tullu metsästettyä fasaaneja lähinnä muun riistan ohessa mut yleensä se on menny suunnilleen näin: oon huomannu fasaanin tai useamman pellolla. Oon lähestyny niitä, jolloin ne on menny jonnekin ojaan piiloon. Sit vaan oon painanu sen kohdan mieleen, josta ne ojaan meni ja nuohonnu ne pikkuhiljaa esiin. Aina ne ei lähe lentoon, mut ku tietää olevansa lähellä niin voi odotella että se pää kurkkaa sieltä pensaasta jossain vaiheessa... :lol
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com