OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Nokia LUMIA jahtipuhelimena

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Mehtälän Jeppe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Hei 2013
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 01.08.2013 21:11    Viestin aihe: Nokia LUMIA jahtipuhelimena Vastaa lainaamalla viestiä

Tämän aiheen alle keskustelua suositusta Lumiasta.

Itse ostin mallin 920 ja olen ollut käytettävyyteen erittäin tyytyväinen. Prosessointitehoa tuntuu olevan mukavasti ja kaikki toimii jouhevasti ilman tökkimisiä. Innolla odotan Ultrapointin koira-GPS ohjelmaa jotta pääsen kapulani kanssa tosi toimiin, sekä jakamaan kokemukseni.

Lumian iskunkestävyyttähän on kehuttu vertailuissa, mutta onkohan kenelläkään vielä kokemuksia roiskevesista? Sitä tuntuu metsällä riittävän ja toivottavasti ei sen suhteen olis yliherkkyyttä. Pölyä olen kuullut tunkeutuvan etukameran eteen näytön alle, mutta kuulopuheita vain.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4613

LähetäLähetetty: 01.08.2013 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla 800 lumia, varoittelivat roiskevesitä, jos sormen päässä epäpuhtauksia, niin toimimaton kampe on, samoin jos sormi on kuiva iholtaan. M&K lehden testin mukaan Samsun excover toipui pakkasesta nopeaimmin kaikista testissä olleista. Nokian näyttö jos menee rikki, joutuu ostamaan uuden puhelimen, Samsunin saa uuden veloituksetta. (Enkä sitten ole nyyntimies)
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hellokitty
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2012
Viestejä: 3462

LähetäLähetetty: 01.08.2013 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Samsunin saa uuden veloituksetta


X-coveria on nyt pari mallia myynissä. koskeeko tuo sitten kumpaakin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4613

LähetäLähetetty: 01.08.2013 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puolivuotta sitten ostin tuon Lumian, silloin Elisan liikkeessä puhuivat asiasta, elikkä en voi antaa tyhjentävää vastausta. Silloin halusin ehdottomasti nokian, nyt varmaankin lähtisi matkaan Samsung.
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PepeK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2011
Viestejä: 836

LähetäLähetetty: 01.08.2013 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toivotaan jotta uudemmat lumiat olisivat edes himpun verran luotettavampia kuin edeltävät mallit. Ainakin 800 lumia on osoittautunut takuu aikana yhdeksi eniten korjausta vaatineeksi puhelinmalliksi oman kauppiasurani aikana. Itse olen sen verran skeptikko että jätän testaamisen teknologia-intoilijoille ja itse pysyttelen androidipuhelimissa vielä jonkin aikaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mehtälän Jeppe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Hei 2013
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 01.08.2013 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkälaiset ongelmat lumia 800 on vaivannu? Itse oon kuullu pelkkää hyvää Lumiasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hellokitty
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2012
Viestejä: 3462

LähetäLähetetty: 01.08.2013 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhat peruspuhelimet päihittää yhä nämä uudet "interweb" luurit milloin vain,jos soittamisesta puhutaan..

Toisaalta. Kehitys on niin huimaa,ettei ole aina välttämättä tarvis saadakaan ketään "langan päähän".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
toniaku
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tou 2011
Viestejä: 33
Paikkakunta: Sievi

LähetäLähetetty: 01.08.2013 23:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lumia 520 pelannu moitteettomasti muutaman viikon. Ohjelmana B-Bark. Eikä oo kallis, et jos sattuu veteen tippuun niin nuita suittaa ostaa toisenki! Monella kaverilla xcoveria niin 1 ku 2 malliaki ja tilttejä tuntuu välillä tulevan, hukkaa kentät tai kentissäki saattaa pätkiä gprs yhteyttä. Motorolan defy+ kans todettu !&%¤#. Muista android puhelimista ei kokemusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ÄIMÄNKÄKI
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Elo 2005
Viestejä: 202

LähetäLähetetty: 02.08.2013 08:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on Lumiat 710 ja 620. Toimivia kamppeita molemmat,tosin viimeiset puoli vuotta olen pelkästään käyttänyt 620:stä. Mitään ongelmia ei ole ollut, ei edes sitä symbianeista tuttuja uudelleenkäynnistys-syndroomaa. Karttaohjelmana olen käyttänyt b-barkia, joka toimii kuin ajatus. Pitäisi kuitenkin trackerista saada windows-versio, niin voisi pantaakin paikantaa. Siihen asti mennään tutkakäytössä symbianilla. En tosin vielä ole juurikaan tutkinut miten hyvin 620 pysyy heikoissa kentissä (joita metsästysalueella on jonkin verran).

Kaverit on laittanut niitä xcovereita ja nehän tuntuu ongelmapesiä olevan: on mystisiä jumituksia, puhelin saattaa käynnistää itsensä monta kertaa päivässä jne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 02.08.2013 08:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lumia 800 itelläni, metille en ole sen kanssa kauheasti vielä ehtinyt, mutta kalareissuja sen kanssa on tehty sekä satunnaista käyttöä muiden retkien yhteydessä. Jumittanut on vain 2 kertaa; jostain syystä kun on musiikki ollut päällä ja internetsi auki yhtäaikaa. Tehot ei ole loppuneet sovelluksilla vielä lähimainkaan.

Ultrapointtia ootellessa. Kosketusnäyttö on kyllä pakkasella sellainen, että sormilla ei tuota kosketusanäyttöä käytetä, nenä on hyvä apuväline. Kalvoja tai umpikuoria en ole kokeillut, metsäkäytössä voisin kuvitella että hiekka ym. naarmuttaa näytön aika pikaisesti pahaksi jos ei ole mitään suojuksia siinä, ja em. moskaa on vaikka sormissa.

Jos itse nyt tekisin valinnan, yrittäisin kyllä silti välttää kosketusnäyttökännyköitä eräkäytössä mahdollisimman pitkälle.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoh
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Mar 2007
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: 02.08.2013 11:02    Viestin aihe: Nokia LUMIA jahtipuhelimena Vastaa lainaamalla viestiä

Reilu puoli vuotta on Lumia 920 ollut käytössä ja toiminut moitteettomasti. Heinäkuun uistelureissulla sadekuurossa sitten lakkasi toimimasta, vaikka oli repussa säilytyksessä. Huolto totesi, että saanut kosteutta eikä korjaaminen kannata. Roiskevesiltä suojelen seuraavaa muovipussilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Core
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Lok 2012
Viestejä: 103
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 02.08.2013 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vuoden oli käytössä Lumia 900 kunnes viime viikolla tippui mereen. Vaikka älykäs olikin niin ei noussut takaisin veneen kannelle, kumma juttu. Ei ollut mitään moittimista eikä ole ottanut nokkiinsa, vaikka talvella jänisjahdissa kastui taskussa monesti pinnoilta ihan pyyhittävän kosteaksi (liekö käynyt hyvä tuuri?).

Nyt sain 920:sen ja on todella nopea puhelin ja näyttöä on paranneltu huimasti. Lisäksi monia pikkupuutteita on korjattu ja puhelin vaikuttaa todella käyttökelpoiselta. Bonuksena parempi kamera ja siihen liittyvät panorama yms kuvausappsit, joilla saa hieman erilaisia ja hienoja kuvia. Ainut miinus Lumioissa on, että niihin ei saa sanajahti-peliä Laughing (halpakopio Wordament löytyy..).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 02.08.2013 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nojuu, kamerasta kyllä plussa. Sekä automaattisesta kuvakäsittelystä, jolla mm. valotukset hoitaa ilman suurempaa säätöä hyväksi. Että jos ei harrasta vakavammin valokuvausta, niin nokia kyllä melkein korvaa peruspokkarin.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mehtälän Jeppe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Hei 2013
Viestejä: 9

LähetäLähetetty: 10.08.2013 00:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei oo vielä UltraPoint julkaissu ohjelmaansa niin piti ladata 920:eeni b-bark maastonavigointiohjelma. Ilmaisversio toimi loistavasti yksinään kulkiessa. Ohjelma esittää maanmittauslaitoksen tarkat kartat erittäin jouhevasti.

Lumian kestävyydessä ei myöskään valittamista. Puhelin on edelleen kuin uusi vaikka on lojunut jo viikkoja mukanani ties missä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iiroS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 3864
Paikkakunta: E-Savo

LähetäLähetetty: 10.08.2013 03:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mehtälän Jeppe kirjoitti:
Minkälaiset ongelmat lumia 800 on vaivannu? Itse oon kuullu pelkkää hyvää Lumiasta.

Jos puhelin on vaikka povarissa ja tulee hikoiltua enemmän, niin puhelimen mikrofoni ottaa itseensä ja ääni muuttuu kuulema "tynnyristä" kuuluvaksi. Melko usein käynyt ja harrasteissa puhelin on nykyään neopreenipussissa. Samoin näyttö on märillä käsillä hankala käyttää...
Muuten plussaa puhelimelle, oikein hyvin on pärjäillyt. Tosin jahtiluuriksi taitaa vaihtua tämä
_________________
Annan toisten mä talletella suuret setelit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com