OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Petromax ja muut voimavalovärkit
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jonas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Huh 2004
Viestejä: 139

LähetäLähetetty: 09.08.2013 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä on mökillä käytössä tuollainen joku halpa kiinalainen petromax kopio ja täytyy kyllä sanoa että vissiin sattunut sellainen jokseenkin toimiva yksilö. Pumpun tiivisteeseen olen yleensä laittanut jotakin öljyä pitkän käyttämättömyyden jälkeen ja hoitanu sytyttelyt ym. rassailut sitten ihan ulkosalla. Jos siinä esilämmityksessä ei hätäile vaan hoitaa sen kunnolla niin mitään koko lyhty liekeissä ilmiötä ei ole tapahtunut. Ite olen kyllä hoitanut sen esilämmityksen aina tentulla, se tohotin on jotenkin perseestä. En tiedä toimisko tuo tohotin sitten kunnolla sellaisessa kalliimmassa versiossa? Kivasti pöhisee ja tupa valaistuu kun laittaa lyhdyn huutamaan. Valvomatta en silti k.o vehjestä jätä mökkiin kerran kävi niin että oli sammunut itekseen ja kunnon petroolin käryt heti mökissä. Ja mulla on tapana tosiaan hoitaa tuo sammuttaminenkin pihalla siinä tulee aina jostain syystä käryä. Ihan tuohon olen ollut tyytyväinen mutta voipi johtua siitäkin että paremmasta en tiedä.

Aitoa tilleytä olen koittanut etsiä ihan jo nostalgia syistä mutta eipä ole vielä tullut vastaan ja mitään aivan hirveitä summia en sellaisesta ole valmis maksamaankaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 09.08.2013 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^ http://www.tori.fi/kanta-hame/Tilley_6747507.htm?ca=11&w=1&last=1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 09.08.2013 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään osui silmään paikallisessa sekatavarakaupassa muutasma käytetty mutta hyväkuntoinen Optimus 1200 lamppu. 79 e / kpl. Onkohan noita kuinka helppo tunnistaa aidoiksi, vai onko kiinankopioita liikkeellä optimus 1200 made in Sweden teksteillä? Oli sekä messingin värisiä että kirkkaita lamppuja. Laadukas vaikutelma niistä jäi kun vähän hypistelin.

Pitää kattella netistä miten niihin sais varaosia. Voi olla että pitää käydä huomenna kaupoilla Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leijona Valametti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2005
Viestejä: 703
Paikkakunta: Etelä-savo

LähetäLähetetty: 05.09.2022 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli hankittua tuossa mökille Aladdinin öljylamppu, ja Petromax CP500 voimavalolyhty. On noissa oma perehtyminen, ja saa alkuun olin epätoivon partaalla kumpaisenkin kanssa. Vähän sellaisia nostalgisia harrastusvehkeitä, samalla sitten hyviä varavalaisimia sähkökatkojen ja muiden varalle, kunhan pitää petrolia jemmassa. Ja ihan hyvin pelaa kun oppii kaikki temput.
Tyynenä elokuisena iltana oli mukava istua iltaa aladdin lamppu terassin pöydällä, kun antoi kuvun kanssa pehmeän valon, ja samalla mukavasti hohki lämmintä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com