Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Liemipohja |
Keitän itse |
|
41% |
[ 13 ] |
Käytän surutta parjattuja liemikuutioita |
|
29% |
[ 9 ] |
Korvaan lipstikalla |
|
0% |
[ 0 ] |
Käytän vain vettä ja mausteita/ yrttejä |
|
16% |
[ 5 ] |
Käytän Demi-Glacea/ vastaavaa lisäaineetonta tuotetta |
|
3% |
[ 1 ] |
Syön mitä eukko kantaa eteen |
|
9% |
[ 3 ] |
|
Ääniä yhteensä : 31 |
|
Kirjoittaja |
Viesti |
fox66 Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tiger Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2013 11:27 Viestin aihe: Re: Liemipohjat |
|
|
fox66 kirjoitti: | Monellakaan kotikokilla ei ole aikaa tai paremminkin viitseliäisyyttä keitellä noita itse. |
Siinäpä se.
Monesti tulee keitettyä lihaliemi luista, kun vaan on aikaa. Ja yleensä näissätapauksissa syntyy pata tai keitto, josta harvemmin sitä lientä jää yli. Jos taas jää, niin olen sen pakastanut ja käyttänyt myöhemmin.
Yleensä taas esim. kastikkeen jatkoksi tulee heitettyä lihaliemikuutio. _________________ Syön ammuttua lihaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 31.01.2013 11:52 Viestin aihe: |
|
|
Ei ihan helpolla tule laitettua lihaliemikuutioita vaikka toki sellaisiakin maustekaapissa on, tosin ilman E-koodeja olevia.
En erikseen ala liemiä tekemään vaan otan talteen keitoksissa jääneet liemet esim. kuivalihakeiton liemen tai kun keittelee poron/porsaan kieliä leikkeleiksi. Liemet pakastan 2,5 desin pakasterasioissa ja sitten nakkaa aina yhden pari rasiaa kun jotain keittelee.
Voisihan noi liemet toki keittää kasaan ja pakastaa vaikka jääpalakuutiomuoteissa.
Tulee muuten makkarakeitosta todella hyvä, kun laittaa kuivalihakeiton liemen mausteeksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhatapio Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Elo 2005 Viestejä: 2803 Paikkakunta: eteläpohjanmaa
|
Lähetetty: 31.01.2013 13:33 Viestin aihe: |
|
|
Juu,eihän sitä ny kalakeittoa pelkkään vetteen keitetä vaan tehhään perkkeistä pohja ja siitä jatketaan,samoin jos riistaa kypsäksi keittelen niin kyllä kastikkeen pohja tullee siivilöidystä keittoliemestä,notta tuohon malliin minä teen. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jussio Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2013 22:52 Viestin aihe: |
|
|
juhatapio kirjoitti: | Juu,eihän sitä ny kalakeittoa pelkkään vetteen keitetä vaan tehhään perkkeistä pohja ja siitä jatketaan,samoin jos riistaa kypsäksi keittelen niin kyllä kastikkeen pohja tullee siivilöidystä keittoliemestä,notta tuohon malliin minä teen. |
Juuri näin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Paatti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.01.2013 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Noita fondeja tulee käytettyä ns aitojen liemien lisäksi mutta kyllä se liemikuutiokin sinne kattilaan napsahtaa tarpeen vaatiessa.
Mielummin syön tota paljon (turhaan?) parjattua natriumglutamaattiakin kun vedeltä tai pahvilta maistuvaa ruokaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sampa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.02.2013 01:05 Viestin aihe: |
|
|
Kaloista ja linnuista keitän yleensä liemen sen kertaselle aterialle kastikepohjaksi. Poron tai hirven luista keittelen lihalientä ihan vartavasten ja pakastan myöhemminkäytettäväksi .
Sen oon huomannut että liemi on maukkaan ruuan perusta. Kaupan liemikuutioita ei tule käytettyä .Joskus on fondia ollut jääkaapissa, se kait on ihan ok. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pussihousuelvis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.02.2013 01:24 Viestin aihe: |
|
|
Lisää tälläisiä äänestyksiä, missä ollaan "syntyjen syvillä "vesillä: erotiikka, päihteet ja passipaikat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.02.2013 12:17 Viestin aihe: |
|
|
Tuli jo hankittua "keittiökokoinen" luusaha että saa pilkkoa luita sopivaan kokoon keittoja ym. varten. Vaan enpä päässyt syksyllä itse mukaan hirven paloitteluun, joten luita ei tullut otettua talteen. Idea jäi kuitenkin elämään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|