OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvät talvirenkaat lumelle
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 30.10.2012 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pajerossa on nyt 31" AT ja Etelä-Suomen lumille on riittänyt.
Aika hirvittävät ovat liukkaalla kelillä kaupungissa, en usko muutaman nastan mutikassa asiaa paljoa parantavan. Molemmat ovat pirun kovaa kumiseosta, sen takia liukkaat.
Jos tarvitset paljon äärimmäisiä maasto-ominaisuuksia, niin sitten mutikat. Niillä vaan kesät talvet ajoa, niin ei tarvi useita renkaita ostella.

Itse en vieraalle autoa lainaisi talvella, jos alla on mutikat tai AT:t, melko varmasti täräytää jonkun perään ekoissa liikennevaloissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9460

LähetäLähetetty: 30.10.2012 12:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kova kumiseos ja lamellitomuushan niistä luikkaat tekee...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tukivarsi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 445
Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme

LähetäLähetetty: 30.10.2012 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
Tukivarsi kirjoitti:
kukkohousu kirjoitti:
Taidan ottaa Mud Terrainit ja niihin pakun nastat. Näytti järkiratkaisulta.


Itse laittaisin näistä jommat kummat ja nastoittaisin.
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_view/36968/151
http://korjaushuolto.com/kauppa/renkaita-renkaat-insa-turbo-insa-traction-track-23585-114111n-p-2256.html


Mikä noista pinnoitetuista arparenkaista tekee mahdollisesti paremmat kuin BF Mutiaiset?


Tuskin muu kuin hinta on halvempi. Molemmilla olen talvella ajanut ja mitään merkittävää eroa en ole huomannut. Molemmat ilman nastoja joten siihen en ota kantaa. Tällä hetkellä Pajerossa kesällä ostetut tuollaiset pinnoitetut 31 tuumaset ja ei ne mitkään sikapaskat ole, vetopito on älyttömän hyvä ja mukavasti puhdistuu. Liukkaalla, jarrutuksissa ja kovissa kaarrenopeuksissa aika killerit mutta pärjää kun tietää. Aiemmin oli Hakkapaliitan LT olikohan koossa 215/85 16". Hyvät tiellä mutta umpihangessa onnettomat kun meni tukkoon ja hinta n. 900€. Noita mutikoitahan jotkut "lameloi" itse mutta kestävyys kärsii, varsinkin sulalla ajettaessa. Itse kun ajelee niin sama kai se on mitkä siellä alla pyörii. Mutta jos tarvii viedä kavereita tai lapsia tms kyydissä niin jättäisin laittamatta.

BTW. Mikä pinnattujen nastoittamisessa on epäilyttävää? Eikö kestä? Jos ruuvais työkonenastat niin alkais pitämään tiessä. Reinikainen ei toki tykkää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vt
***


Liittynyt: 22 Syy 2005
Viestejä: 333

LähetäLähetetty: 30.10.2012 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos BF Mud-Terraineja lumelle ajattelee, niin kannattaa harkita tuotakin:

http://www.coopertire.co.uk/tyres/off-road-4x4/summer/discoverer-stt

Minulla on Cherokeessa nuo muutaman vuoden ollut ja talvellakin on yllättävän hyvä pito ollut, tietty aivan jäätä lukuunottamatta. Varsinkin ensimmäisen talven pitivät tosi hyvin. Ehkä auttaa, kun tuossa on jo valmiina pikkuisen tuollaisia "saippauksia" noissa nappuloissa. Sen verran tyytyväinen olen noihin renkaisiin ollut, että tulee varmasti seuraavatkin samanlaiset tuohon autoon. "Siviili"-maasturiini taas sitten ihan tavan nastarenkaat, kuten on nytkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6260
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 30.10.2012 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikkea sitä onkin. Kesärenkailla ajellaan liippautuneita talvisia teitä. Jos minulla ois valta niin sakkolappuja tuosta touhusta kirjoitettaisiin. Muuan vuosi sitten eräs vanhempi herrasmies oli pyyhkässyt uuden lavamaasturinsa mehtään ja ihmetteli että kuinka se voi olla mahdollista kun alla on sentään karkeat renkaat...
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 31.10.2012 00:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Pajerossa on nyt 31" AT ja Etelä-Suomen lumille on riittänyt.
Aika hirvittävät ovat liukkaalla kelillä kaupungissa, en usko muutaman nastan mutikassa asiaa paljoa parantavan. Molemmat ovat pirun kovaa kumiseosta, sen takia liukkaat.
Jos tarvitset paljon äärimmäisiä maasto-ominaisuuksia, niin sitten mutikat. Niillä vaan kesät talvet ajoa, niin ei tarvi useita renkaita ostella.

Itse en vieraalle autoa lainaisi talvella, jos alla on mutikat tai AT:t, melko varmasti täräytää jonkun perään ekoissa liikennevaloissa.


Menee vaikeaksi Smile Eikö oikeasti ole karkeakuvioista, oikeaa talvirengasta olemassa? Prkl..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6934

LähetäLähetetty: 31.10.2012 08:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika vähän tuntuu olevan. Minäkin yritin yhden talven ajella nappula renkailla mutta ei siitä mitään tullu. Nöyränä piti mennä oikeat talvirenkaat ostamaan. Jos autolla on tarkoitus ajaa muuallakin kuin metsäteillä niin ehdottomasti oikea talvirengas. Kun painavalla autolla ollaan liikkeellä on reilua muita liikkujia kohtaan että autossa on kunnon renkaat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tukivarsi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 445
Paikkakunta: K-S/Pohjois-Häme

LähetäLähetetty: 31.10.2012 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa vähän siitä saippauksesta jos haluaa kikkailla.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=13645

Lainaus:
Mä saippailen töissä noita renkaita. KMDäck Ruotsin Haaparannassa. Yleensä parannan kuorma-auton renkaiden pitoa, mutta olen saipannut myös muita renkaita. Saippaus maksaa 150kr (n.18€) veroton/kpl kuorma-autoon. Maasturiin hieman halvempi.

Maasturin mutarenkaistakin saa yllättävän hyviä talvirenkaita. Ajomelukin vähenee huomattavasti.

Saipattu rengas ei kulu nopeampaa normaali käytössä.

Kuorma-autoissa saipattu rengas jäähtyy kesä helteellä nopeammin lamellien takia. Mitattuja lämpöjä ilman saippausta 100 astetta ja saipattu 70 astetta samassa junassa... Kuorma päällä, pitkä matka ja kuuma ilma.

Kotikonstina voi viiltoja tehdä vaikka mattopuukolla. 8mm välillä ja n. 5mm syvillä viilloilla toimii hyvin.



http://www.4x4wire.com/toyota/tech/sipe/
http://www.4crawler.com/4x4/CheapTricks/TireSiping.shtml

Tuli vaan mieleen, että jos laittaa 800€ mutiaisiin, 200€ nastoihin ja päivän kun viiltelee renkaita niin onko se sen arvoista? Onko lopputulos parempi kun valmistajalla kun renkaiden hinta kumminkin nousee korkeammaksi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6260
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 31.10.2012 10:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Aika vähän tuntuu olevan. Minäkin yritin yhden talven ajella nappula renkailla mutta ei siitä mitään tullu. Nöyränä piti mennä oikeat talvirenkaat ostamaan. Jos autolla on tarkoitus ajaa muuallakin kuin metsäteillä niin ehdottomasti oikea talvirengas. Kun painavalla autolla ollaan liikkeellä on reilua muita liikkujia kohtaan että autossa on kunnon renkaat.


Nimenomaan. Hiljaittain TM:n testissä todettiin että parhaat kitkarenkaat yltävät hätnäppää huonoimpien nastarenkaitten tasolle. Ja sitten vielä jotkut sompailee liikenteessä jollain kiillottuneilla kovilla mutikoilla.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 31.10.2012 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Kesärenkailla ajellaan liippautuneita talvisia teitä. Jos minulla ois valta niin sakkolappuja tuosta touhusta kirjoitettaisiin.


Olen täysin samaa mieltä!

Se M&S merkintä ei tosiaan tarkoita mutaa ja lunta, vaan mutaa ja hiekkaa! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9460

LähetäLähetetty: 31.10.2012 12:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:
Kesärenkailla ajellaan liippautuneita talvisia teitä. Jos minulla ois valta niin sakkolappuja tuosta touhusta kirjoitettaisiin.


Olen täysin samaa mieltä!

Se M&S merkintä ei tosiaan tarkoita mutaa ja lunta, vaan mutaa ja hiekkaa! Wink


Juuri eilenhän tunnustit lipsuttelevasi AT:eilla menemään... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 31.10.2012 12:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:
Kesärenkailla ajellaan liippautuneita talvisia teitä. Jos minulla ois valta niin sakkolappuja tuosta touhusta kirjoitettaisiin.


Olen täysin samaa mieltä!

Se M&S merkintä ei tosiaan tarkoita mutaa ja lunta, vaan mutaa ja hiekkaa! Wink


Juuri eilenhän tunnustit lipsuttelevasi AT:eilla menemään... Very Happy


Niin tein, mutta ei se mitään muuta.
Pakko siinäkin on jotkut renkaat olla alla. AT:lla mennään kesät-talvet.
Varovaisuutta vain, jos tuollaiset tai mutiaset laittaa.
Täysin järjettömät ne ovat talveen, mutta maastokumit pitää olla. Wink

Maasturi on ns. jahtikäytössä. Subarun outback dieseli arkiajossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9460

LähetäLähetetty: 31.10.2012 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:

mutta maastokumit pitää olla. Wink


No miksi sitten ne AT:eet? Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 31.10.2012 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
LG1 kirjoitti:

mutta maastokumit pitää olla. Wink


No miksi sitten ne AT:eet? Very Happy


Ne ovat riittävät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 31.10.2012 23:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Päädyin Cooper Discoverer MS 2:siin. Nokian Happakeliitta LT olisi ollut hyvä vaihtoehto, mutta naurettavan hintaiset. Noihin Discoverereihin vain nastat ja avot.. No, joudun tinkimään umpilumiominaisuuksista, mutta tänään muutaman kerran pyörähdettyäni ympäri päädyin siihen, että Mutikat jää kesään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 3 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com