Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
aimo.karikko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.10.2012 11:53 Viestin aihe: Aseseppäkö vai joku muu kädentaidon ammattilainen |
|
|
En tiedä onko oikea paikka mutta mahdollisesti joku tällä palstalla ainakin osaa neuvoa eteenpäin.
Hankkiessani aseita olen lähtenyt siitä ajatuksesta että nämä eivät ole pelkästään kulutustavaroita vaan loppuelämän kestäviä luottopelejä, jotka joskus voi omalle lapselleen taas antaa eteenpäin.
Nyt hankinnassa rihlakko, ja erittäin hyvä yksilö olisi olemassa, mutta täysin pelkistettynä ilman mitään kaiverruksia tms.
Nyt ajatus heräsikin että kukahan olisi oikea henkilö tekemään kaiverrukset aseen runkoon tyyliin näin:
http://www.blaser.de/uploads/pics/B95_B97_Luxus_Rehwild_01.jpg
Kuva tulisi kuitenkin suunniteltua yhdessä kaivertajan kanssa niin että siitä tulisi uniikki kuva esim. kaurispukista jota ajaa mäyräkoira takaa.
Onko tietoa mistä kannattaisi lähteä kysymään vai voiko näitä Blaserin kaiverruksia hankkia aseeseen jälkeenpäin?
Kiitos vastauksistanne. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 22.10.2012 11:56 Viestin aihe: |
|
|
http://www.suhonenhelena.com/
Ei mitään omia kokemuksia, mutta kehuja olen kuullut.
Käsittääkseni veloitus on työn jälkeen nähden kohtuullinen, kun itse sisäistää käsityön arvon. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Aris60 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.10.2012 15:13 Viestin aihe: |
|
|
Tekeehän ainakin Krieghoff ja Heym asiakkaan aseeseen juuri sellaisen kaiverruksen kun haluat. Varmaasti myös muut. Ja oman kokemukseni mukaan "custom" kaiverrukset annetaan tehtäväksi kaivertajille jotka homman todella osaavat. Mutta valmiissa aseessa saattaa olla jo jokin pintakäsittely. Mitenkä sen poistaminen ja uusiminen onnistuvat on sitten se pieni mutta.
Helena Suhosen tapaan työskennellä, piirtää kuva - keskustella asiakkaan kanssa muutoksista - tehdä lopullinen kuva ja kaivertaa se aseeseen olen ollut tyytyväinen. Yhden aseen hän on minulle kaivertanut. Ja yhden tukkimakasiinin. Pintakäsittely sinistys, niklaus tai hopeointi voi hänelle aiheuttaa ongelmia tai näin oli ainakin aiemmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17297 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 22.10.2012 15:41 Viestin aihe: |
|
|
joku kari nimeltään noita esitteli erämessuilla toissakertana. aikanaan valmetin aseet kaiversi ja sakollekin. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
meikaankka Vakituinen kirjoittaja
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
aimo.karikko Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 23.10.2012 13:40 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia. Tutustun näihin, niin katsotaan minkälaisia kuvia saadaan aikaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
siru8 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.10.2012 13:46 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | joku kari nimeltään noita esitteli erämessuilla toissakertana. aikanaan valmetin aseet kaiversi ja sakollekin. |
Oliskohan Kari Salmela |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17297 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 23.10.2012 17:03 Viestin aihe: |
|
|
sehän se taisi tosiaan olla... kävi se tuossa mielessä mutta sekosi erääseen napakympin juontajaan ajatus...
tuossahan tuo
http://www.easynetti.com/company_3.jsp?id=156 _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|