OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 225, 226, 227 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4957
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 22.08.2022 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitäs tuollainen Mitsubishin Pajero kestää kilometrejä? 2007, 3.2L. Uskaltaako vielä ostaa vai onko jo herranhaltuun pelejä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 22.08.2022 23:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Mitäs tuollainen Mitsubishin Pajero kestää kilometrejä? 2007, 3.2L. Uskaltaako vielä ostaa vai onko jo herranhaltuun pelejä?

Käsittääkseni kestää ihan kohtalaisen hyvin. Se on tyypillistä, että kannattaisi suosiolla käyttää imukanavat auki, putsata ja poistaa egr käytöstä ettei sotke enää, mutta koskee toki käytännössä kaikkia nykyajan dieseleitä. Paljon on kuitenkin noissa mitsun koneissa aiheuttanut jumppaa nuo tukkoiset imukanavat. Olen varmaan tähän ketjuun aikaisemmin spekuloinut noita tyypillisiä ongelmia, kun oli todella lähellä että katselen itselle sellaisen. Ostamatta kuitenkin jäi, kun otin asiaksi ja kävin koeajamassa kaikki vähänkään kunnollista maasturia muistuttavat vaihtoehdot 2000-luvun puolelta ja muutaman vanhemmankin mitä oli alle 40 tuhannen tarjolla. Lopulta päädyin hankkimaan disco 3 lantikan ja nyt alkaa olla vuosi yhteistä taivalta takana. Ei ole vielä temppuillut ja vajaa vuorokauden vanha leima paperissa. Mitään isompaa remonttia ei ole tarvinnut tehdä, toki jonkin verran maksoi vaihdattaa kaikki voimansiirron öljyt liikkeessä ja lastuttaa. Minusta tuossa alle 10 autossa kohtasi hinta, ajettavuus, sisätilat, maasto-ominaisuudet ja kunto. Aika näyttää miten pitkään tuo lopulta kalisee. Mitsu oli isolle miehelle todella ahdas kuskin paikalta ja ajettavuudeltaan kieltämättä melko traktori. Uudemmat cruiserit oli ihan kohtuu asiallisia, mutta aivan poskettoman hintaisia. Disco 4 oli ajettavuudeltaan, sisätiloiltaan ja hinnaltaan ikään ja kilometreihin nähden todella houkutteleva, mutta sen verran oli epäilyksia lantikoita kohtaan, että päätin ottaa reilu puolet pois hinnasta ja aloittaa tutustumisen vanhemmalla mallilla. Ei tipu korkealta, jos alle 10 auto lahoaa käsiin. Tähän mennessä olen ollut niin tyytyväinen, että uusimmat disco 4 on vahvasti listalla seuraavaksi autoksi sitä odotellessa, että rahat riittää uusimman mallin hybrid defenderiin. Jos tuo kalisee hyvin vielä seuraavat 4-5 vuotta, niin sen voisi päivittää 10 vuotta uudempaan disco 4, elleivät nyt väkisin aja tuota diesel autoilua niin kalliiksi, ettei siinä ole enää mitään järkeä. Sitten kun uutta defenderiä saa hybridinä alle 40, niin pitää alkaa ja tosissaan harkitsemaan kalliimpaan vaihtamista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4957
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 24.08.2022 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Joo, taitaa se olla parempi että ihailee noita 300k ajettuja Mitsuja vaan kuvista. Pihaan ei sellaista kannata raahata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
22-250
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2005
Viestejä: 254
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 27.08.2022 09:33    Viestin aihe: Pahero Vastaa lainaamalla viestiä

Minä uudisti omaani 15 v tuoreempaan vm. 2005 Pajeroon 3,2 tid koneella. Ruoste hommat kerralla kuntoon ja pidemmät jouset alle. Vuosi ollut metsästys käytössä ja hyvältä tuntuu. Edelliseen Pajeroon nähden painoa tuli aika paljon lisää mikä nyt tietysti on miinusta. Muuten ajettavuus on paljon parempi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EIVA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Maa 2013
Viestejä: 2957
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 27.08.2022 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pistin yli 700 000 km ajetun pajeron kiertoon ja alle 21 vuotta nuorempi crv.
Ajelin töissä kahdella pajerolla reilut miljoona km. Ajettavuus nyt ei mikään erinomainen mutta metsäteillä ja venäjän kinttupoluilla varsin käyttökelpoinen, tekniikan kestävyydeltään erittäin varma esim. lantikoihin verrattuna, remonttikulut km-määriin nähden olemattomat, ongelmana epäonnistunut runkorakenne, vanhemmiten vaatii hitsausta ennen katsastuksesta läpimenoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 838

LähetäLähetetty: 27.08.2022 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Montako kansiremppaa oot joutunu tekemään?
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EIVA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Maa 2013
Viestejä: 2957
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 27.08.2022 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän viimeiseen yhden 350 000:ssa ja aiempaan en ehtinyt 500 000:n tehdä ainuttakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4957
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 27.08.2022 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No p3rkele. Pitääkö sitä sitte palata takas suunnittelupöydälle runkkarin suhteen 😂

Tuollainen 2007 ja 302tkm maksaa 10k€..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 15.09.2022 21:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitäs metsästäjät pitävät kumeinaan jotta kestää. Taas löyty reikä. Tuntuu että tämä jokavuotinen juttu vaan kiihtyy. Tänävuonnaki jo toinen.

Autona siis neliveto farkku. Lantikassa alko kestämään ku laitoin pakunrenkaat. Ei vaan taia oikeen toimia farmarissa.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 15.09.2022 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bf goodrich all terrain. Vähän voi sattua silmään farkun alla, mutta hyvin on toiminut citymaastureista oikeisiin maastureihin ja pakuihin. Kestää varmasti pikku kivet. Jos ottaa liikaa silmään, niin jotain miedompi kuvioista all terrainia tai vaikka bf trail terrainia voisi kokeilla. Olettaisin että nuo kaikki on paremmin suojattuja mitä perus maantie kumit. Minä en ainakaan ole havainnut merkittävää eroa äänessä enkä kulutuksessa, jos pysytään saman kokoisissa renkaissa. Voi siinä pieni ero olla molemmissa, etenkin jos johonkin huippu renkaisiin vertaa, mutta niin olematon ero, että en ole pistänyt merkille. Mud terrain ääntää sitten jo eri reippaasti maantieajossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 732
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 16.09.2022 06:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, AT:tä alle. On niitä muitakin kuin Goodrightit. Mutta menee niistäkin kivi läpi ku sopivasti sattuu. 10-kankaiset jos löytää niin on huolettomat, onko jo sitten kivirengas, en muista. Kaivoksilla ja louhoksilla käytössä, mutta ajominaisuudet onkin sitten astetta huonommat kuin AT:ssa.

Onkohan nuo pakurenkaat 10 kankaisia? Ja se Ply-asteikko ei ilmeisesti tarkoita kankaiden lukumäärää vaan on vain luokitus. Generalin AT:t on 8-ply ja meni kivi läpi kolmantena kesänä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 21.09.2022 07:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko raatilaisilla ollu ongelmia mitkä vois johtaa tästä.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7512ffe4-4872-49cd-a183-4262223e199e?fbclid=IwAR0H03vESZHRmXJAj1uk8SIkZOKIdQnyUNT9OSX7cf34TGIYQTZGoer749Y

Varmastihan tuota on vaikea todistaa.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4957
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 21.09.2022 08:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
Mitäs metsästäjät pitävät kumeinaan jotta kestää. Taas löyty reikä. Tuntuu että tämä jokavuotinen juttu vaan kiihtyy. Tänävuonnaki jo toinen.

Autona siis neliveto farkku. Lantikassa alko kestämään ku laitoin pakunrenkaat. Ei vaan taia oikeen toimia farmarissa.



Laitoin Sorentoon alle Nokian Rotiiva HT. Ajo-ominaisuudet joka alustalla parani heittämällä, eikä tarvitse pelätä särkymisiä. Toki kulutuskin nousi Nokia SUV malliin verrattuna puolisen litraa. Samalla vaihtui renkaan halkaisijakin 19 --> 18 tuumaan ja profiili 55 --> 60.

Harmi vaan että tuo malli on ilm. lopetettu. Hyvällä säkää löytää vielä vanhaa varastoa kuten itsekin löysin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Samamies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hei 2019
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 21.09.2022 08:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo. Avensis alkoi käydä ihmeellisesti.. jakopäällä oli ajettu vain 40000 ja siitä puuttui hammas ja oli aivan loppuun ajetun näköinen. Itse epäilen edelleen, että liike jätti hihnan vaihtamatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
slapvete
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Lok 2020
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: 05.11.2022 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viimeisen parin vuoden aikana on ollut kolme jahtiautoa. Liksa kun ei ole kuin Ollilalla niin tulee piestyä menemään ns. budjettiruoskilla.

Ekana oli Kia Sorento 2006, diesel, 348k ajettu. Jenkkityylinen laiva automaattilootalla. Mikäs sillä oli huristellessa siirtymät vakkarinopeudensäädin päällä. Leppoisaa. Maastohommissa ja talvella taas aika onneton takavetoisena, ja neliveto tietenkin rentoutui. Veikkaisin jakolaatikon booreja. Ei ehtinyt verstaalle vaikka purkuosakin löytyi, koska katalysaattori pöllittiin ja pajalta parin kuukauden päästä tullessa bongattiin, että perhana, takarungossa alkaa olla pyörän ripustusten kohdalla ihan silminnähtävää reikää ja molemmin puolin. Ja suuttimissakin ehti olla ongelmia. Läksi edukkaasti harrastushenkisemmille. South Korea, never again.

Sitten tuli Suikka Grand Vitara 2004, 192k, bensa. Pirteä peli ja pikkuisempana ihan eri peli maastossa kun Söör Rento. Ja neliveto laitetaan päälle kepillä, ei napilla. Hauska ajettava. Maavara kuitenkin aika nahkea korottamattomana, ja takaperä alkoi ääntää; ei ollut kuitenkaan rikki kun tarkastettiin. Ongelmana myös kulutus, en meinannut saada oikein millään Iso-Vitskua menemään alle 12l/100 km. Näillä bensan hinnoilla ei persaus kestänyt enää merivettä, ja Suikka kiertoon.

Nyt alla Nissan Terrano 1998, diesel, 231k. Nämähän ovat legendaarisia Pajeron veroisia mätäpesäkkeitä, mutta tähän oli jo lattia tehty uusiksi. Muutenkin kohtalaisen siisti. Koputtelin rungonkin läpi ja sekin vaikutti ehjältä. Tilaa on ja kulutus maltillisempi, about 8.5 l/100 km menee matkassa kun ei leiki Gerhard Bergeriä. Ostamisesta parin viikon jälkeen ilmaantui kettumainen vika, nopeusmittari huusi kuin hyeena kun mentiin yli 70 km/h. No, tusina ruuveja irti, mittaristo käteen ja voitelua liberaalisti niin hiljeni. Hommasin varamittariston kumminkin kun maksoi interwebzissä purkuosana 30 € rahteineen. Terraario menee maastossa kyllä hyvin, semmoiset paikat missä Suiza tai Köyhien Ihmisten Auto olisi jo kaivannut nelivetoa päälle, menee vielä takavetohommina. Ajettavuus on hiukan traktori, mutta se oli tiedossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 225, 226, 227 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 226 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com