OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Jousimetsästys jaloin metsästysmuoto ?
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Redjur
Vieras





LähetäLähetetty: 05.11.2004 16:34    Viestin aihe: Jousimetsästys jaloin metsästysmuoto ? Vastaa lainaamalla viestiä

olen aina ihmeteellyt näitä jousimiehiä `?
Samaistuvatko he legendaariseen Robin Hoodiin vai peräti Ameriikan intiaaneihin hiippaillessaan sukkahousuissaan kasvot naamioväreillä maalattuna metsässä ?
Takaisin alkuun
Kivi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 60
Paikkakunta: Vapaa metsästysoikeus

LähetäLähetetty: 05.11.2004 18:22    Viestin aihe: pum pum huti Vastaa lainaamalla viestiä

Olen aina ihmetellyt näitä pyssymiehiä?

Samaistuvatko he legendaariseen David Crockettiin vai peräti Ruotsalaisiin musketööreihin hiippaillessaan Björn Borg kalsareissaan kevyt metsästysmeikki kasvoillaan metsässä ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
että näin
Vieras





LähetäLähetetty: 05.11.2004 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nykyisenä teknillistyneenä aikakautena on paljon helpompi ymmärtää ruutiaseella metsästäviä kuin noita jousimiehiä.
Takaisin alkuun
paremminkin näin
Vieras





LähetäLähetetty: 05.11.2004 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

että näin kirjoitti:
Nykyisenä teknillistyneenä aikakautena on paljon helpompi ymmärtää ruutiaseella metsästäviä kuin noita jousimiehiä.


Tuo asenne nyt kertoo vain oman mielen pienuudesta ja pienimunaisesta jokapäiväisestä salattujen elämien tuijottelusta.
Takaisin alkuun
A-P
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Lok 2004
Viestejä: 543

LähetäLähetetty: 06.11.2004 02:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen tässä vuosia metsästellyt vain ja ainoastaan haulikolla ja kiväärillä...
Mutta onneksi tänä vuonna tarjoutui tilaisuus niinkin hienoon metsästysmuotoon kuin jousimetsästykseen , ja vielä sitä isompaa riistaa jousellla.
Jousimetsästystä aion ehdottomasti jatkaa muun ohella ja toivon todellakin että suomen lainsäätäjä ymmärtää jousimetsästystä sen verran että sallii kaiken riistan metsästyksen jousella.

Vielä en ole onnistunut riistaa kaatamaan jousella mutta uskoisin että kohtuullisen pian pääsen siihen tulokseen.. tosin mikäpä kiire tässä on...
Hienoja tapahtumia riistaeläinten puolelta olen nähnyt kahtena viikonloppuna huomattavasti enemmän kuin normaalisti koko vuonna , jousimetsästys kun on luonteeltaan erilaista kuin ruutiasemetsästys.
Ja ennenkaikkea hyuomattavasti vaativampaa mutta myös palkitsevampaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 06.11.2004 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sukkahousut jalakaan uusi päivä alakaa... Laughing
Takaisin alkuun
A-P
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Lok 2004
Viestejä: 543

LähetäLähetetty: 06.11.2004 17:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä mä käytän ainakin ihna samoja metsästys vaatteita kaikessa metsästyksessä ,, myös jousi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arttu
Vieras





LähetäLähetetty: 06.11.2004 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, kyllä mulla ainankin on sama kalvopuku päällä lähden sitten jousen taikka haulikon kanssa metsään Confused .
Takaisin alkuun
jarih
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 2086
Paikkakunta: Kirkkonummi

LähetäLähetetty: 07.11.2004 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jousen kanssa liikuttaessa, mitä aikoinaan harrastin, on tietty erilaista kuin haulikon kanssa liikuttaessa. Liikkuminen rauhallisempaa ja ympäristön tarkkailu jotenkin toisen laista, jännempää kenties. Riistaahan pitää päästä lähemmäksi mitä haulikolla. Moniin vuosiin en ole jousta käyttänyt, tuolla se Bear Grizzly vastakaarijousi on "telakalla" valmiina seuraavaa jousikipinää varten Very Happy

Jousi on metsästysmuotona hyvä/hieno vaihtoehto siinä tilanteessa kun alkaa päästä eroon riistaan saamisen ehdottomuudesta ja haluaa nauttia metsästyksen jännityksestä 100%:sti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Äijä
Vieras





LähetäLähetetty: 07.11.2004 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jousimetsästys jaloin metsästysmuoto ?
Ei ole.
Jaloin on keihäällä metsästys. Vihreät pikkukalsarit jalassa.
Vartalo värjätään mudalla maastoon sulautuvaksi.
Talvella ei mutaa vaan tervaa ja valkoisia höyheniä. Cool
Takaisin alkuun
Rambe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Mar 2004
Viestejä: 59

LähetäLähetetty: 29.11.2004 01:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Shocked Olisko se vähän niinku tuo perhokalastus tuolla kalastuspuolella Question
Itsellä kun siihen seottua kävi niin että KIVAA oli mutta ei saanut juurikaan kaloja Embarassed niinkuin kone-ongella aiemmin...
Mutta kun usko oli luja ja harrastus eteni alkoi saalistakin aina silloin tällöin karttua...
Minä en arvaa jousihommaa kokeilla vaikka se kovin kiinnostaisi, pelkään että jäisin siihenkin koukkuuun...
No ehkä sitten jos peuraakin saisi jousella kytätä Wink
_________________
Juohtuipa vain mieleeni...
ps.270W
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 29.11.2004 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo jousella metästys on sentään perinne, sillä onhan se vanhimpia ja tärkeimpiä aseita mitä ihminen on evoluution aikana kehittäny. Sillä saatiin riistaa => ruokaa! Very Happy

Helppoahan se on nykyään vaan joku teeri pudottaa huippu aseilla latvasta ja hirviki kuolee nopsasti mutta entivanhaa kaikki oli erilaista. Riistan viereen piti hiipiä kuin aave ja taidolla kaataa se Cool

Kyllä minä en yhtään mollaa jousimetsästystä, vaikka en jousta omistakaan, mutta olen kyllä miettinyt hankkivani sellaisen joskus Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TK
Vieras





LähetäLähetetty: 03.12.2004 15:03    Viestin aihe: Re: Jousimetsästys jaloin metsästysmuoto ? Vastaa lainaamalla viestiä

Redjur kirjoitti:
olen aina ihmeteellyt näitä jousimiehiä `?
Samaistuvatko he legendaariseen Robin Hoodiin vai peräti Ameriikan intiaaneihin hiippaillessaan sukkahousuissaan kasvot naamioväreillä maalattuna metsässä ?


Minä samaistun kiitollisena esi-isiini, jotka ruokkivat perheensä jousella tuollaiset 15 000 vuotta ennen kuin aidosta eränkäynnistä täysin vieraantunut agraari-insinööri keksi, että elämän voi ottaa myös hiiltä, rikkiä, salpietaria ja lyijyä putkeen sullomalla.

12-vuotisen jousimetsästysharrastukseni aikana en ole vielä naamaani maalannut, ja sukkahousujakin vain nuuhkin salaa vaimon ollessa kauppareissulla.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 03.12.2004 17:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Igor kirjoitti:

Helppoahan se on nykyään vaan joku teeri pudottaa huippu aseilla latvasta ja hirviki kuolee nopsasti mutta entivanhaa kaikki oli erilaista. Riistan viereen piti hiipiä kuin aave ja taidolla kaataa se Cool


Voihan sitä ruutipyssynkin kanssa hiipiä riistan viereen. Eikös vain? Very Happy
Takaisin alkuun
valaisija
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 1158
Paikkakunta: north side

LähetäLähetetty: 03.12.2004 18:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pyssymies kirjoitti:
Igor kirjoitti:

Helppoahan se on nykyään vaan joku teeri pudottaa huippu aseilla latvasta ja hirviki kuolee nopsasti mutta entivanhaa kaikki oli erilaista. Riistan viereen piti hiipiä kuin aave ja taidolla kaataa se Cool


Voihan sitä ruutipyssynkin kanssa hiipiä riistan viereen. Eikös vain? Very Happy




eiköhän se pidä vieläkin hiipiä kuin aave sen riistan viereen ja taidolla kaataa se Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com