OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Erittäin tärkeä opetus! Lue tämä.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Popeye
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2009
Viestejä: 377

LähetäLähetetty: 28.10.2011 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiks ookkin hyvä kun suomessa ei ole sarvikuonoja niin ei tarvii noita super magnumeita tai muutakaan haupitsia,voi metsästää ihan 308:lla Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cashman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2010
Viestejä: 1572
Paikkakunta: Niionniijoki

LähetäLähetetty: 28.10.2011 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ardennie kirjoitti:
Jos minä saisin päättää, niin ..... Ja saman tien historian romukoppaan joutaisi myös 45/70 -kaliiperi, jolla on enää merkitystä historiallisena kuriositeettina mustan ruudin ja Amerikan valloituksen aikakaudelta...


Paitsi jos kyseessä on itse lataava järkevä metsästäjä. Tehdasladatuilla 45-70gvmt:lla ei kaada edes varpusta... Niiden kun pitää olla turvallisia mustaruutiaseissa, johtuen USA:n idiootti tiheydestä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RKMJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Lok 2010
Viestejä: 574

LähetäLähetetty: 28.10.2011 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

cashman kirjoitti:
Ardennie kirjoitti:
Jos minä saisin päättää, niin ..... Ja saman tien historian romukoppaan joutaisi myös 45/70 -kaliiperi, jolla on enää merkitystä historiallisena kuriositeettina mustan ruudin ja Amerikan valloituksen aikakaudelta...


Paitsi jos kyseessä on itse lataava järkevä metsästäjä. Tehdasladatuilla 45-70gvmt:lla ei kaada edes varpusta... Niiden kun pitää olla turvallisia mustaruutiaseissa, johtuen USA:n idiootti tiheydestä...


Ainahan noista hirvistä on itse lataamilla henki hävinny kun kohti on ampunut, ohilaukaukset ei tapa vieläkään, ihme kyllä luulisi jo ilma virraan ainakin vasan kaatavan. Mutta kivahan se "hiekkalaatikolla" peuhata ja heitellä ajatuksia ilmaan ja katsoa mitä tapahtuu. Ja aina muutama lankeaa "hyvin" viritettyyn ansaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cashman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2010
Viestejä: 1572
Paikkakunta: Niionniijoki

LähetäLähetetty: 28.10.2011 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RKMJ kirjoitti:
cashman kirjoitti:
Ardennie kirjoitti:
Jos minä saisin päättää, niin ..... Ja saman tien historian romukoppaan joutaisi myös 45/70 -kaliiperi, jolla on enää merkitystä historiallisena kuriositeettina mustan ruudin ja Amerikan valloituksen aikakaudelta...


Paitsi jos kyseessä on itse lataava järkevä metsästäjä. Tehdasladatuilla 45-70gvmt:lla ei kaada edes varpusta... Niiden kun pitää olla turvallisia mustaruutiaseissa, johtuen USA:n idiootti tiheydestä...


Ainahan noista hirvistä on itse lataamilla henki hävinny kun kohti on ampunut, ohilaukaukset ei tapa vieläkään, ihme kyllä luulisi jo ilma virraan ainakin vasan kaatavan. Mutta kivahan se "hiekkalaatikolla" peuhata ja heitellä ajatuksia ilmaan ja katsoa mitä tapahtuu. Ja aina muutama lankeaa "hyvin" viritettyyn ansaan.


Nyt tais joku hieman ymmärtää väärin... Itselataustahan mä nimenomaan kannatin kyseisessä kaliiperissa... Tehdasladatut ovat lussuja... Itse olen eläessani ostanut kaks laatikkoa (100) Norman jakt&matchia 30-06 ja yhden laatikon (50) S&B 8x57IS. Loput olen ladannut ite...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lsa55
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Elo 2004
Viestejä: 280

LähetäLähetetty: 28.10.2011 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ansapyynti olis turvallista.

Samalla helpottuisi valikoiva metsästys. Aina kun ei ole ihan varmaa, mitä milloinkin ammutaan.
Natua ei ammuta. Sonniakaan ei ammuta. Vasaa ammutaan. Sonniakin ammutaan jos piikkejä alle 6. Natua, jolla tiedetään olleen kaksi vasaa ei varsinkaan ammuta, paitsi jos on hyvä haukku johtajan koiralla. Sonnia ammutaan, jos menossa naapurin puolelle, piikkilukemaa ei noteerata. Pääasia, ettei naapuri saa. Viimeistä pykälää sovelletaan tarvittessa koskemaan myös natua...

--


Viimeinen muokkaaja, lsa55 pvm 28.10.2011 14:01, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cashman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2010
Viestejä: 1572
Paikkakunta: Niionniijoki

LähetäLähetetty: 28.10.2011 13:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lsa55 kirjoitti:
Ansapyynti olis turvallista.
-


Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RKMJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Lok 2010
Viestejä: 574

LähetäLähetetty: 28.10.2011 14:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

cashman kirjoitti:
RKMJ kirjoitti:
cashman kirjoitti:
Ardennie kirjoitti:
Jos minä saisin päättää, niin ..... Ja saman tien historian romukoppaan joutaisi myös 45/70 -kaliiperi, jolla on enää merkitystä historiallisena kuriositeettina mustan ruudin ja Amerikan valloituksen aikakaudelta...


Paitsi jos kyseessä on itse lataava järkevä metsästäjä. Tehdasladatuilla 45-70gvmt:lla ei kaada edes varpusta... Niiden kun pitää olla turvallisia mustaruutiaseissa, johtuen USA:n idiootti tiheydestä...


Ainahan noista hirvistä on itse lataamilla henki hävinny kun kohti on ampunut, ohilaukaukset ei tapa vieläkään, ihme kyllä luulisi jo ilma virraan ainakin vasan kaatavan. Mutta kivahan se "hiekkalaatikolla" peuhata ja heitellä ajatuksia ilmaan ja katsoa mitä tapahtuu. Ja aina muutama lankeaa "hyvin" viritettyyn ansaan.


Nyt tais joku hieman ymmärtää väärin... Itselataustahan mä nimenomaan kannatin kyseisessä kaliiperissa... Tehdasladatut ovat lussuja... Itse olen eläessani ostanut kaks laatikkoa (100) Norman jakt&matchia 30-06 ja yhden laatikon (50) S&B 8x57IS. Loput olen ladannut ite...


Taisin ilmasta itteeni taas mahdollisimman epäselvästi mutta tarkotuksena oli juurikin se jotta itse ladatut on yleensäkin parempia. Ja nimenomaan 45-70 itselataus on melkein elinehto hyville panoksille. Siten tuostakin kaliberista saa tarvittavat tehot irti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cashman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2010
Viestejä: 1572
Paikkakunta: Niionniijoki

LähetäLähetetty: 28.10.2011 14:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

asia vilpitön. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juego
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Jou 2004
Viestejä: 2598
Paikkakunta: Kuikkapanta

LähetäLähetetty: 28.10.2011 17:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juunas kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Kattelin tossa viikonloppuna kaverin ampumasta teuraspainoltaan 140kg hirven lavasta 338winmagilla ammutun hammerheadin. Tai siis kaksi palaa. Lyijysydän oli erikseen ja vaippa pirstoutunut pahoin. Hirvi oli kyllä kuollut.


Ei mitenkään yllättävää kun hamppari kyseessä. Tänä syksynä olen saanut 3 noita 338winmagilla matkaan laitettuja 14,9grammaisia Oryxejä talteen, yhden nallesta ja pari hirvistä, ehjältä ovat näyttäneet. Pitäisi vain jostain löytää vaaka millä pääsisi noita jäämäpainoja punnitsemaan.


Laitahan luodeista kuvia näytille.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 30.10.2011 13:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitääpä näpätä kuvat luodeista ja laitella illalla näytille.
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12195

LähetäLähetetty: 30.10.2011 14:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Määrittelykysymys. Olen ollut huomaavinani, että "lapaosuma" tarkoittaa puhekielessä monesti kaikkia sinne eteen paistien seudulle käyneitä, riippumatta siitä onko nimenomaan lapaluu saanut osumaa. Itsestäni tuntuisi järkevälle puhua lapaosumista nimenomaan lapaluun kohdalla, mutta onko yleisempää pitää lapana sitä lavan seutua? Vähän niinkuin kylkiluun ja kylkiluunkin kohdalla (minunkin mielestäni voidaan puhua osumisesta kylkeen vaikka menisikin kylkiluitten välistä Embarassed).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CatKiller
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 404
Paikkakunta: Kaunis Karjala

LähetäLähetetty: 30.10.2011 18:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään taas tein mahdottomasta mahdollista. Baikal IJ-18, 7.62x53r, Lapuan Mega ja kiikarina Bushnell. Emä ja Vasa tuli juoksun kopakalla ja vasaa ammuin etuviistosta lapaan, hoiperteli 10m ja kippas tonttiin. Ai että se on kiva pyssy tuo Balalaikka.
_________________
"Se suvun syötti, heimon juotti, esivanhemmat elätti."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 30.10.2011 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

cashman kirjoitti:
Tehdasladatuilla 45-70gvmt:lla ei kaada edes varpusta... Niiden kun pitää olla turvallisia mustaruutiaseissa, johtuen USA:n idiootti tiheydestä...


Eli tuo on huanompi kuin se paljon parjattu 0.30:n... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20242
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 31.10.2011 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ollari kirjoitti:
Määrittelykysymys. Olen ollut huomaavinani, että "lapaosuma" tarkoittaa puhekielessä monesti kaikkia sinne eteen paistien seudulle käyneitä, riippumatta siitä onko nimenomaan lapaluu saanut osumaa. Itsestäni tuntuisi järkevälle puhua lapaosumista nimenomaan lapaluun kohdalla, mutta onko yleisempää pitää lapana sitä lavan seutua?


Aika usein olen törmännyt seuraavanlaisiin osumapaikkamäärittelyihin puhekielessä:

Pistokuoppa: Edestäpäin ammuttu laukaus, oli se sitten pistokuopassa tai vähän sielläpäin
Pää
Kaula
Lapa = Varsin laaja alue, sivustapäin “konehuoneeseen” osuva laukaus
Mahoille
Jalkaosumat
Paisteille = Yleensä takapään isot paistit Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20594
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.10.2011 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

säkä-->ei tarkoita hyvän tuurin osumaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Seuraava
Sivu 18 Yht. 21

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com