OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pullo/tölkki palautus vero ?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne.
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Pullovero
Tykkään veroista ja maksan tietysti.
6%
 6%  [ 2 ]
En tämänjälkeen palauta edes omiakaan pulloja/tölkkejä.
6%
 6%  [ 2 ]
Helle on pehmittänyt verohallinnon totaalisesti.
87%
 87%  [ 27 ]
Ääniä yhteensä : 31

Kirjoittaja Viesti
nettijussi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5435
Paikkakunta: Muinais Suomi

LähetäLähetetty: 22.07.2011 20:01    Viestin aihe: Pullo/tölkki palautus vero ? Vastaa lainaamalla viestiä

Aattelikkos maksaa pihallisi heitetystä ja kauppaan palauttamastasi pullosta veroa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7478

LähetäLähetetty: 22.07.2011 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä. Kunhan ensin perustan firman Pullonpalautus Pojat oy:n. Anon ja saan kaksisataatuhatta käynnistysavustuksia starttirahaa henkilökunnan palkkaamiseen. Itse päätoimisto sijainnee jossain veroparatiisissa jonne pulloista saadut varat ohjataan. Hallittu konkurssi jonka jälkeen henkilokunnan saamatta jääneet palkat maksetaan valtion varoin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 22.07.2011 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En taatusti!! Evil or Very Mad Kun tuolla sivilisaation parissa joutuu asumaan, niin koirankusetuslenkeillä tulee tölkit pistettyä taskuun tai kassiin ja vaihdettua ne joko täysinäisiin tai sapuskaan ja mielestäni se on vain luonnonsuojelua kun joku viittii niitä korjata pois! Embarassed
Verottaja saa haistaa pitkän v---n jos tuollaiseen puuttuu!! Evil or Very Mad
Suomi on kyllä oikein verottajan ihmemaa kaikkine sääntöineen, joten Irvinin sanoin; "haistakaa pas-a koko valtiovalta!!!"
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joonasko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2011
Viestejä: 1128

LähetäLähetetty: 22.07.2011 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

maistuu mätäkuun jutulta , vaikka sen olen jo monesta tuutista kuullut.
tulkoon viereen laskemaan montako ostan ja montako palautan.
tulonhankintakulut saa varmaan vähennys puolella poistaa ennen varsinaista veronlaskemista. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
viisasverneri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 1314

LähetäLähetetty: 22.07.2011 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuten Joonasko totesikin, niin tulonhankitakulut voi vähentää. Joten ei kannata heittää pitkäripaisen kuitteja roskiin, vaan ne on hyvä muistaa ilmoitusta täyttäessä. Tosin sillä edellytyksellä, että palauttaa tyhjät pullot. Tällöin ei tule verottajaa huijattua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nettijussi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5435
Paikkakunta: Muinais Suomi

LähetäLähetetty: 22.07.2011 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vilperi kirjoitti:
En taatusti!! Evil or Very Mad Kun tuolla sivilisaation parissa joutuu asumaan, niin koirankusetuslenkeillä tulee tölkit pistettyä taskuun tai kassiin ja vaihdettua ne joko täysinäisiin tai sapuskaan ja mielestäni se on vain luonnonsuojelua kun joku viittii niitä korjata pois! Embarassed

Mites se nyt on Vilperi, eikös tuo käyttäytymisesi ole enemmin ympäristön puhtaanapitoa kuin luonnonsuojelua?
Näin toimin itsekin, en kuitenkaan pidä itseäni "oikeana" luonnonsuolijana.
Vilperi kirjoitti:
Verottaja saa haistaa pitkän v---n jos tuollaiseen puuttuu!! Evil or Very Mad
Suomi on kyllä oikein verottajan ihmemaa kaikkine sääntöineen, joten Irvinin sanoin; "haistakaa pas-a koko valtiovalta!!!"

Soon Vilperi nykySuomessa varottava vähän mitä kirjoottelee, varsinkin verottajalle. Kuhan haistattelet kunnolla, sulle tulee sellanen verotarkastus kotiin, jossa jokainen tyhjä pantillinen tölkki tahi pullokin on kuitilla esitettävä itse hankituksi. Wink

Nettijussi Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 22.07.2011 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan se ja sama millä nimikkeellä haluaa sitä kutsua; jokainen maastosta poistettu tölkki tai pullo on paree kuin sinne jättäminen. Evil or Very Mad

Mä voin kyllä sen tarkastuksen yhteydessä näyttää hankintamenokuitit ja sen jälkeen verottaja onkin mulle maksun päällä!!!! Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 23.07.2011 00:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Khyllä tuol kaapunneissa voi tölkit jättää penkoille, jotku vilperit ja muut pullomummot kerää ne talteen. Mutta mettään elkee !&%¤#"! jättäkö. Tahi vesistöihin.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 23.07.2011 01:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paree olis ku ei jättäis niitä taajamiinkaan!! Embarassed
Mulle aikanaan opetettiin että, sen minkä täysinäisenä jaksat viedä, niin sen myös tyhjänä jaksat pois tuoda!! Twisted Evil
Sitä sääntöä olen yli 40v noudattanut ja helppoa on ollut sen kanssa toimia! Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 23.07.2011 01:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vilperi kirjoitti:
Paree olis ku ei jättäis niitä taajamiinkaan!! Embarassed
Mulle aikanaan opetettiin että, sen minkä täysinäisenä jaksat viedä, niin sen myös tyhjänä jaksat pois tuoda!! Twisted Evil
Sitä sääntöä olen yli 40v noudattanut ja helppoa on ollut sen kanssa toimia! Wink


Jaksais tuota, mikäs homma sen on kanniskella purkkeja, muttakun stadissa ja muissa isoissa taajamissa tuo mummo-huolto toimii ja menee pennit parempaan talteen. Eikös se oo hyväntekeväisyyttä. Tai, no, tuon veron myötä lähinnä kiusantekoa.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lohari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Syy 2008
Viestejä: 968

LähetäLähetetty: 23.07.2011 01:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä tule hylsyjäkään jätettyä mehtään, vaikkei niistä senttiäkään panttia saa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 23.07.2011 01:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kait tuossa on taas se sukupolvien välinen kuilu; nykynuoriso patkat nakkaa mistään järkevästä toiminnasta, ku se o nii helppoa jättää kuoret jälkeensä!! Evil or Very Mad
Ainakin tuolla mentaliteetilla varustettu kaveri kävis mun kanssa reissulla ensimmäisen ja viimeisen kerran!! Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lohari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Syy 2008
Viestejä: 968

LähetäLähetetty: 23.07.2011 01:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin.. 60-luvulla ei ollut idiootteja ollenkaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 23.07.2011 01:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vilperi kirjoitti:
Kait tuossa on taas se sukupolvien välinen kuilu; nykynuoriso patkat nakkaa mistään järkevästä toiminnasta, ku se o nii helppoa jättää kuoret jälkeensä!! Evil or Very Mad
Ainakin tuolla mentaliteetilla varustettu kaveri kävis mun kanssa reissulla ensimmäisen ja viimeisen kerran!! Wink


Niin, nyt et hokannu sitä mitä sanoin. Metsään, mereen, yms. paikoissa missä ei kukaan / mikään siivoa, ei todellakaan roskasteta. Minun jäljiltäni et löydä metsästä kuin kengänjäljet, sammutetun nuotiopohjan, ja satunnaisen kuolleen kohdan missä manasin niin että aluskasvit kuoli.

Stadissa asuneena, siellä on miljoona ihmistä. Rapiat ylikin, varmaan, jos lasketaan sataman .. miksi-niitä-saa-sanoa-ent.-mustalaisia, siellä ei mene rahanarvoinen tavara hukkaan. Kerää ken jaksaa.

PIenemmät kaupungit rajallisilla resursseilla ja vähemmillä örvelöillä voidaan rinnastaa enemmän luontoon ja vähemmän stadiin. Tein stadissa oikeasti testin joskus, laitoin limupulloja mihin sattuu kävellessäni pisin rantoja ja puistoja. Pullot hävisi lyhimmillään 5 minuutissa, pisimmillään men 1,5 tuntia.

Jos siis olen kevythenkisellä eväsretkellä ja touhuamassa vallan muita, miksi pentele oikeasti stressata noista hylsyistä kuin pulavuosien perunamaakari? Voihan tähän jotain moraalisia arvoja yrittää tunkea, mutta eettisen pohdinnan jälkeen päädyin enemmän funktionalismiin.

"missä roska siivoaa itsensä, älä murehdi roskasta". Ja sen sellasta. Vilperit yms. mummot eivät edes kuormita kaapunnin puhtaanapitolaitosta Smile
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 23.07.2011 01:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sarvis: tuolla asenteella kaupungit ovatkin kuin kaatopaikkoja!!!
Jos jokainen pistäis sen karkkipaperinsa tai hampurilaiskääreensä taskuun seuraavalle roskikselle asti, niin eipä paljoa tulisi valituksia puhtaanapitolaitoksien taholta! Twisted Evil
Tuo "roska päivässä" kampanjan olis suonut jatkuvan; en mäkään kaikkien roskia kerää vaikka jonkun verran niitä roskiksiin laitankin kulkiessani. Wink
Se "sivistystaso" on jotenkin nuorisolta unohtunut verrattuna siihen aikaan kun itse nöösipoikana stadissa asuin. Twisted Evil
Vielä kun olin tsilarin kakara, niin niitä roskia joutu keräämään sen taloytiön alueelta missä asuttiin!! Kait siitä hommasta jotain sitten oppi!! Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne. Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com