OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sievin Jalkineen GT 53 XL.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
debelici
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Elo 2005
Viestejä: 256

LähetäLähetetty: 16.06.2010 11:52    Viestin aihe: Sievin Jalkineen GT 53 XL. Vastaa lainaamalla viestiä

Mainostivat jossain verkkokaupassa noita metsästäjienkin käyttöön. Onko kellään vielä kengästä kokemuksia? Kuvasta voisi päätellä ettei aivan yhtä pitkävartinen ole kuin monet jahtikenkinä myytävät tuotteet, vaan lieneekö suurikaan puute... Mainoksesta ei selvinnyt onko tuo tarkoitettu enempi kylmille keleille kuin alkusyksyyn, eli mahtaako olla paljon vuorausta. Hinta vain ei ollut paha, puolet siitä mitä parhaista jahtikengistä pyydetään ovh:na.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Raataja Rankka
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Syy 2009
Viestejä: 55
Paikkakunta: Ulvila

LähetäLähetetty: 16.06.2010 21:39    Viestin aihe: Hyvät on kintuissa Vastaa lainaamalla viestiä

Jalkineet olleet käytössä kesästä-07 ja kilometrejä on tullut niin metsällä kuin muutenkin tepsutellessa siellä täällä. Kokemukset pääosin todella hyviä. Kengissä gore-tex pinta ja vuoraus, joten ilman villasukkaa ei passissa talvella tarkene. Itse laitoin jalkaan vielä -12 asteen russakka passiin villasukan kera ja tarkeni vielä.

Pohja ei ole hurjan paksu, mikä on toisaalta hyvä ja toisaalta huono. Antaa hyvän tuntuman ja pidon jalalle metsässä, mutta terävien kivien päällä pidempään kävellessä hiukan ikävähkö. Erilaisten pohjallisten kokeileminen tosin auttaa asiaan.. Tosin näitä paikkoja taitaa olla aikas vähän noin pisemmän päälle. Juuri pohjan taipuisuus lisää miellyttävyyttä, kun ei ole tunne että kävelee puukengillä...

Varsi on saman pitunen kuin intin M-95 maihareissa, tarkkaa pituutta en nyt muista. Mielestäni varren pituus on hyvä. Liian pitkä varsi ei mielestäni ole miellyttävä.

Kiristys toimii lenkkien avulla, joka tekee kengän kiristämisestä jalkaan tasapaksun tunnelman. Nauhojen kiristys ei ole kaivellut suuremmin, en laske suureksi miinukseksi.

Kenkä on suhteellisen kevyt, pohja taipuisan miellyttävä ja kengät pitävät hyvin vettä. Reilun tunnin tarpominen suossa vedenpinnan ollessa hieman yli nilkan olin positiivisesti yllättynyt, että ei vettä ollut tullut kenkään ja sukka oli kuiva. Hengittää kuitenkin ihan hyvin.

Kengät ovat olleet kovassa käytössä ja nyt viime keväänä oikean jalan kengästä on pohjan ja nahan liitos lähteny irtoamaan. Vasemman jalan kengästä pohja päkiän kohdalta hieman haljennut, mutta ei vielä vuoda.

Summasummarum, kuten lukijoille ehkä jo selvisikin, olen ollut sijoitukseeni tyytyväinen. Kengät ovat saanet paljon kilometrejä ja mielestäni ovat hintansa hyvin tienanneet. Ostan varmasti samanlaiset tulevan syksyn jahteihin. Vaelluskäyttöön vaativaan maastoon, kuten louhikkoon sekä henkilöille jotka kaipaavat nilkkaan runsaasti tukea, en ehkä suosittelisi..

Huh, tulipa pitkä vastaus kun meinasin vain lyhyesti:)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 17.06.2010 07:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itte olen kahdet tämmöiset kengät kuluttanut vime vuosina. Kengät ovat kaiki puolin miellyttävät jalassa. Hyvä kävellä, ei hiosta, kevyet jne jne.

Mutta yks haittapuoli on. Kummastakin on kalvot pettäny noin vuoden käytön jälkeen. Sen jälkeen ei ole ollut asiaa vetisiin paikkoihin.

Ko kengät on ostettu muistaakseni 04 ja 06. Tiiä sitten, onko nykykenkien vedenpitävyys parempi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Homer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 1259

LähetäLähetetty: 19.06.2010 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen käyttänyt samaa paria jo kymmenkunta vuotta. En tietenkään muutamaan vuoteen mitenkään aktiivisesti, mutta ehkä kerran viikossa. Pohja on jo kulunut ja murtunut, mutta käytän silti, koska paikassaan ne on tosi mukavat.
Kyseessähän kevyet ja pehmeät maiharit. Vähän kuin jotkut nahkaiset kävelykengät joissa on korkea varsi. Ei ne mitkään tukevat vaelluskengät tietenkään ole, mutta minulle niiden avainsana onkin keveys. Raskaiden ja tukevien Meindlien ja Haixien jälkeen ne on kuin ilman kenkiä kulkisi.
En välttämättä suosittelisi metsästyskäyttöön tai muuhun maastokäyttöön. Sellaiset mukavat citymaiharit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pyrykoira
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2005
Viestejä: 943

LähetäLähetetty: 19.06.2010 22:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käpistelin tänään ko.kenkiä, mutta jätin ostamatta, koska minulle kenkien varret olivat aivan liian lyhyet metsästyskäyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 19.06.2010 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yli kaks vuotta mulla olleet käytössä ja lesti ainakin mun jalkani mukainen ja varretkin juuri sopivat pituudeltaan kun maastohousujen kanssa liikkuu.
Kevyet ja sopivan lämpimät alkukaudesta ja kun mä en mitään tukea nilkoille kaipaa, niin hyvin menee metsästysjalkineena.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com