OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

reppujakkaroista

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
olento
Vieras





LähetäLähetetty: 19.09.2004 10:29    Viestin aihe: reppujakkaroista Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkoituksena olisi hankkia "kunnollinen" jakkara syksyn ja talven jahtiin. Kokemuksia löytyy "halpisjakkaroista" ja sitten vanhasta Erakon jakkarasta, joka 15-vuoden käytön jälkeen on sanonut sopimuksensa irti.

Tarkoituksena olisi siis hankkia sellainen malli jossa olisi korkeampi istumakorkeus. Äkkiseltään tulee mieleen Haglöfs, Erakko, Halti ja Savotta.

Mitä arvon raadilla on sanottavaa noista. Mielellään empiirisillä käyttökokemuksilla, eikä tyyliin "Mulla on tää - se on paras". Vaan omaa hankkimaansa on lupa ja syytäkin tarkastella kriittisesti.

-olento-
Takaisin alkuun
Heska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1578

LähetäLähetetty: 19.09.2004 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutama ajatus aiheesta löytyy aikaisemmasta viestiketjusta: http://forum.metsastys.net/forum/viewtopic.php?t=4208
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
olento
Vieras





LähetäLähetetty: 19.09.2004 13:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos!

Tuota castoria olen miettinyt. Hinta on kyllä aika suolainen mutta taitaa olla aika laadukas? Eniten siinä mietityttää sivutaskujen puute, mutta toisaalta esim. Ortliebiltä löytyy vedenpitäviä "taskuja" jotka sitten voisi jälkikäteen kiinnittää repun sivuille.

Edelleen mielenkiinnolla otetaan vastaan käyttökokemuksia eri repuista!

-olento-
Takaisin alkuun
santeri
***


Liittynyt: 31 Maa 2004
Viestejä: 396
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 19.09.2004 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on kokemuksia halvoista sekä Haglöfsin Castorista.

Castor on kankaaltaan vedenpitävä ja kestävä. Runko on tukeva ja kapea, helpottaa mm. pyssyn kuljettamista. Jakkarana se on vähän keskiverto reppua korkeampi, mikä on selvä etu. Sivutaskuja ostohetkellä kaipasin, mutta niiden puuttumiseen kyllä tottuu, ei ne niin elintärkeitä ole. Riippuu tietysti siitä mitä repussa yleensä kantaa. Minulla monesti vain istuimena ja patruunakassina, paitsi hirvijahdissa. Silloin on repussa eväät, kirves, vetoliina, vaihtovaatteita, muovipusseja, sytykkeitä, kahvia, patruunoita ynnä muuta. Hyvin on aina löytynyt vaikkei sivutaskuja olekaan. Olen pakannut tavarat muovikasseihin, niin eivät sekoitu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 19.09.2004 17:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Castor on laadukas ja hyvä. Onhan sisällä yksi tasku esim. termospullolle. Tarkista vielä Woodlinen reppujakkara. On korkea ja kangas kahisematonta. Taskuja enemmän kuin Castorissa, mutta vetoketjukäyttöinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olento
Vieras





LähetäLähetetty: 20.09.2004 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Castor tuli tänään hankittua. Kun sattui vielä löytymään sopivasti "halvennuksesta" niin piti korjata pois. Aika näyttää iskinkö käteni p*skaan.

Kuitenkin kun tänään kiertelin useammassa eri liikkeessä jäi vaikutelma siitä, että tuo em. reppu oli saatavilla olevista parhain.
Muutama seikka mikä oli huomattavasti parempaa näin silmämääräisesti arvioiden kuin kilpailijoissa:

+ materiaali, "harjattua" kangasta, äänetön ja miellyttävä silmälle.
+ pohjan kumieristys, kuinka monelle on tuttua loskakeleillä syödyt vetiset leivät?
+ laadukaat ompeleet, vahvikkeet ja vetoketjut
+ sadesuoja vakiona
+ kantolaite sopii allekirjoittaneelle, (jos nyt minkään taakan kantaminen voi olla mukavaa)

Ja risut:

- hinta
- sivutaskujen puute
- istuimen muotoilu, painaa reisiä (sama ongelma taitaa olla melkein kaikissa)
- muoviosat, ts. kaipaisin itse metallisia ripustulenkkejä muovisten tilalle

Jos joku toinen olisi pitänyt valita, niin valinta olis tapahtunut ehkäpä tässä järjestyksessä. Erakko, Savotta, Fjäll Räven-istuinreppu, Halti Jahtiherra.

Viikon kuluttua tuota pitäisi kannella viikonpäivät Sallassa viikon ajan, parina yönä majoitutaan mahdollisesti jahdin jälkeen tulille, joten tuleepahan testattu koko komistuksen kanto-ominaisuudet isolla taakalla.
Mikäli jotain kerrottavaa vehkeestä tulee, niin laitetaan viestillä.

-olento-
Takaisin alkuun
Nihis
Vieras





LähetäLähetetty: 20.10.2004 17:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monenlaista olen mukanani kantanut, mutta vihdoin ja viimei nsen oikean saanut. Castor oli tuo päiväunieni kohde jo vuosia. Kiitokset Loikalle päiväunieni toteutuksesta.

Nopeat plussat ja miinukset muihin kokemiini verrattuna:

------- Hinta
- Taskujen vähyys
- Reppu kiinteästi kiinni istuimessa
- Nostokahvan puute reppu- ja istuinosan välistä

+ Kaikkiin kiristyksiin, kiinnittimiin, yms. osiin on kiinnitetty erityistä huomiota, eikä muilla olekkaan lähes tulkoonkaan yhtä hyvin toimivia säätöjä. Tekniset detaljit painivat omassa sarjassaan.
+ Korkeus
+ Kapeus
+ Materiaali
+ Viimmeistelty tuote yksityiskohtineen


Lisää taskuja ja nostoraksi ovat ne päälimmäiset toiveet, muutoin lähes valmis tuote.
Takaisin alkuun
Sjc
***


Liittynyt: 14 Huh 2004
Viestejä: 880

LähetäLähetetty: 20.10.2004 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkäs saa pyssyä kannettua. Itse olen ainakin isän reppujakkaraa testatessani huomannut että kolisee pyssy liian ikävästi niihn rautoihin, mutta lieneekö tämä kaikkien ongelma?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com