OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Minkinhajuste?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Riistanvuoksi
Vieras





LähetäLähetetty: 12.03.2021 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Reporetku kirjoitti:
Jostain olin lukevinani, että anis houkuttelisi myös minkkiä tehokkaasti. Anisöljyhän on monenkin riistan houkutinaineen osana, mm. näädän ja mäyrän, joten...?


Noniin löysinpähän ainakin yhden keskustelun missä anis mainitaan minkin houkutteluun.
Kuulin itse asiasta myös vihiä tutulta metsästäjältä, että pyytää kuulemma minkkejä pelkällä anishoukuttimella.
Sanoi että näitä tippoja saa apteekista, mutta kävin kyselemässä eikä heillä ollut anista muuna kuin kurkkupastilleina. Katsoivat tietokoneeltakin, että jotain anisöljyä saisi kyllä tilattua pikku putelin 55e.
Jätin väliin. Hommasinkin kaupan maustehyllystä anismaustetta, jota nyt sekoittelin kuumaan veteen ja imeytin vaahtomuoviin ja laitoin minkin häkkiloukun rantaan pyyntiin, kun siinä pyörii taas säännöllisesti minkki tai kaksi.

Onko kenelläkään siis kokemusta aniksen käytöstä?
Olen lopen kyllästynyt minkkien loukuttamiseen, kun tuntuu että ne ovat nykyään kuin supit eli oppineet loukkupyyntiin aroiksi.
Ei loukkuun tekemälläkään, kuten ei supejakaan kanuun kuin poikasen tai kaksi syksyssä.
Olen vaihdellut tuoretta kalaa päivittäin eikä mitään. Silti minkkejä mennä loikkii loukun vierestä.
Eräs syksy sain sorsan syöttöpaikan läheltä lammelta kymmenkunta minkkiä joita meni yksi tai kaksi päivässä loukkuun kalasyötin perässä. Tuo täytyi olla poikue, koska muuten niitä ei saa oikeastaan kuin sorsajahdin sattumasaaliina.
Pari kertaa on mennyt myös näädän rautoihin sattumalta keskellä metsää hirven/peuran rasvan perässä.
Eli vahingossa noita saa muun pyynnin ohessa ei oikein muuten.
Takaisin alkuun
Reporetku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 1995

LähetäLähetetty: 17.03.2021 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riistanvuoksi kirjoitti:
Reporetku kirjoitti:
Jostain olin lukevinani, että anis houkuttelisi myös minkkiä tehokkaasti. Anisöljyhän on monenkin riistan houkutinaineen osana, mm. näädän ja mäyrän, joten...?


Noniin löysinpähän ainakin yhden keskustelun missä anis mainitaan minkin houkutteluun.
Kuulin itse asiasta myös vihiä tutulta metsästäjältä, että pyytää kuulemma minkkejä pelkällä anishoukuttimella.
Sanoi että näitä tippoja saa apteekista, mutta kävin kyselemässä eikä heillä ollut anista muuna kuin kurkkupastilleina. Katsoivat tietokoneeltakin, että jotain anisöljyä saisi kyllä tilattua pikku putelin 55e.
Jätin väliin. Hommasinkin kaupan maustehyllystä anismaustetta, jota nyt sekoittelin kuumaan veteen ja imeytin vaahtomuoviin ja laitoin minkin häkkiloukun rantaan pyyntiin, kun siinä pyörii taas säännöllisesti minkki tai kaksi.

Onko kenelläkään siis kokemusta aniksen käytöstä?
Olen lopen kyllästynyt minkkien loukuttamiseen, kun tuntuu että ne ovat nykyään kuin supit eli oppineet loukkupyyntiin aroiksi.
Ei loukkuun tekemälläkään, kuten ei supejakaan kanuun kuin poikasen tai kaksi syksyssä.
Olen vaihdellut tuoretta kalaa päivittäin eikä mitään. Silti minkkejä mennä loikkii loukun vierestä.
Eräs syksy sain sorsan syöttöpaikan läheltä lammelta kymmenkunta minkkiä joita meni yksi tai kaksi päivässä loukkuun kalasyötin perässä. Tuo täytyi olla poikue, koska muuten niitä ei saa oikeastaan kuin sorsajahdin sattumasaaliina.
Pari kertaa on mennyt myös näädän rautoihin sattumalta keskellä metsää hirven/peuran rasvan perässä.
Eli vahingossa noita saa muun pyynnin ohessa ei oikein muuten.


En muista ostinko itse Kärkkäiseltä, mutta tuolta ainakin löytyy: https://www.ruoto.fi/fi/metsastys/eurohunt-game-lure-anis-oil--houkutushajuste-anis/p/4250392352034/?gclid=Cj0KCQjw0caCBhCIARIsAGAfuMwc-dMBLOHcU5Uk0NHZBIqdnrQUTjeEeabojJJ63dFBb7U59LtAVJUaAozTEALw_wcB
_________________
Käytännöllisyys on kauneutta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 18.03.2021 08:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riistanvuoksi kirjoitti:


Olen lopen kyllästynyt minkkien loukuttamiseen, kun tuntuu että ne ovat nykyään kuin supit eli oppineet loukkupyyntiin aroiksi.
Ei loukkuun tekemälläkään, kuten ei supejakaan kanuun kuin poikasen tai kaksi syksyssä.
Olen vaihdellut tuoretta kalaa päivittäin eikä mitään. Silti minkkejä mennä loikkii loukun vierestä.
Eräs syksy sain sorsan syöttöpaikan läheltä lammelta kymmenkunta minkkiä joita meni yksi tai kaksi päivässä loukkuun kalasyötin perässä. Tuo täytyi olla poikue, koska muuten niitä ei saa oikeastaan kuin sorsajahdin sattumasaaliina.
Pari kertaa on mennyt myös näädän rautoihin sattumalta keskellä metsää hirven/peuran rasvan perässä.
Eli vahingossa noita saa muun pyynnin ohessa ei oikein muuten.


Eipä ole ollut tuollaisia ongelmia minkinpyynnissä, kun en ole käyttänyt syöttiä ollenkaan. Syksyllä muutamalla loukulla saa pyydettyä kolmessa kuukaudessa tyhjäksi vuodesta toiseen. On senverran helppoa hommaa, että onnistuu ihan kansakoulupohjaltakin.

En ymmärrä, miten ne araksi oppisivat, jos loukkuun menneeltä aina henki lähtee. Ainakin täälläpäin ovat menneet ihan samalla tavalla vuosikymmenet loukkuun.

Aloita homma uudelleen puhtailla loukuilla ilman syöttiä, eka kun sinne menee ja hajustaa sen, niin homma alkaa toimia kuin junan vessa. Tosin pelkästä metalliverkosta tehdyt loukut ei juuri hajustu. Vaan eipä niitä ole tullut juuri ikäväkään.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tee667
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2015
Viestejä: 729

LähetäLähetetty: 18.03.2021 08:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Trakoituksena on aloittaa tulevana syksynä minkinpyynti, nyt kun aikaa on enemmän. Annapas TapioK tiiviit vinkit, mitkä virheet vältän heti alussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Riistanvuoksi
Vieras





LähetäLähetetty: 18.03.2021 09:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:
Riistanvuoksi kirjoitti:


Olen lopen kyllästynyt minkkien loukuttamiseen, kun tuntuu että ne ovat nykyään kuin supit eli oppineet loukkupyyntiin aroiksi.
Ei loukkuun tekemälläkään, kuten ei supejakaan kanuun kuin poikasen tai kaksi syksyssä.
Olen vaihdellut tuoretta kalaa päivittäin eikä mitään. Silti minkkejä mennä loikkii loukun vierestä.
Eräs syksy sain sorsan syöttöpaikan läheltä lammelta kymmenkunta minkkiä joita meni yksi tai kaksi päivässä loukkuun kalasyötin perässä. Tuo täytyi olla poikue, koska muuten niitä ei saa oikeastaan kuin sorsajahdin sattumasaaliina.
Pari kertaa on mennyt myös näädän rautoihin sattumalta keskellä metsää hirven/peuran rasvan perässä.
Eli vahingossa noita saa muun pyynnin ohessa ei oikein muuten.


Eipä ole ollut tuollaisia ongelmia minkinpyynnissä, kun en ole käyttänyt syöttiä ollenkaan. Syksyllä muutamalla loukulla saa pyydettyä kolmessa kuukaudessa tyhjäksi vuodesta toiseen. On senverran helppoa hommaa, että onnistuu ihan kansakoulupohjaltakin.

En ymmärrä, miten ne araksi oppisivat, jos loukkuun menneeltä aina henki lähtee. Ainakin täälläpäin ovat menneet ihan samalla tavalla vuosikymmenet loukkuun.

Aloita homma uudelleen puhtailla loukuilla ilman syöttiä, eka kun sinne menee ja hajustaa sen, niin homma alkaa toimia kuin junan vessa. Tosin pelkästä metalliverkosta tehdyt loukut ei juuri hajustu. Vaan eipä niitä ole tullut juuri ikäväkään.


Kyllähän ne vaan oppii. Ilmeisesti niin, että joku niistä karkaa ja nisäkkäinä oppivat silloin varomaan ja levittävät tätä varovaisuuttaan omiinkin jälkeläisiin.
Supikoirien oppiminen loukkuaraksi tapahtui parissa vuosikymmenessä.
Kun aikanaan pikkupoikana -80-90 luvulla enovainaan kanssa pyydettiin supikoiria tavallisilla pienillä häkkiloukuilla saatiin niitä kokoajan. Niin aikuisia kuin pentujakin. 2000 luvun alun jälkeen niitä ei enää häkkiloukkuun saanut, vaan piti alkaa hommaamaan kanuloukkuja. Nekin pyysivät alkuun hyvin, mutta nyt eivät käytännössä ollenkaan.

Minulla on kanuloukku vireessä ympäri vuoden. Nyt pahimman lumiajan oli pois, mutta kun leudot kelit alkoivat niin viritin taas.
Riistakamera paljastaa, että supipari kiertää taas loukkua. Viime talvi oli lumeton, joten loukkuakin pystyi pitämään pyynnissä ympäri vuoden. Saalis oli yksi supikoira viimevuoden helmikuussa.
Viimevuonna siis ei muita tullut, vaikka loukku oli kokoajan vireessä. Loukkua vahtiva kamera silti paljasti, että supikoirat kiersivät loukkua ympäri joka ainoa yö.
Satoja kuvia supeista, mutta saalis yksi supi.
Joten jos joku väittää, että ne eivät opi niin väärässä ovat.

Pidän toisaalla myös avohaaskaa kytispaikan vieressä. Kaikki roippeet lähtee heti eivätkä arkaile. Ainoa vaan, että supikoirien kulkuaika on ollut viimevuodet ihan sama klo 2.00-5.00 eli juuri sen ajan kun pyhitän yöunille.
Vahingossakaan eivät liiku esim ennen puoltayötä, jolloin niitä jaksaisi vielä kytätä. Tämäkin siis aktiivisen haaskaruokinnan kameraseurannan tulos.
Netissä on kyllä paljon youtube videoita, kun ampuvat supeja haaskalle ihan päivänvalossakin illalla. Täällä kesäkään ei tahdo olla niin valoisa, että haulikon jyvää erottaisi siihen aikaan kun supit haaskalle tulevat.
No onneksi muutama innokas pyytää niitä tässä lähialueilla talvisin luolista. Edes jotain vähennystä alueen supikantaan.

Minkillä siis sama. Rantakivikossa niitä pomppii viikottain ja nytkin taitaa tuoreet jäljet näkyä tuolla järven jäällä. Pitää käydä tarkistamassa. Loukkuja ollut pyynnissä ei mitään. Nyt tuo anisloukku on pyytänyt viikonverran tyhjää.
Ainoa mitä sanon hepoksi turkisriistaksi on näätä. Itselläni kolme-neljä rautaa pyynnissä joka talvi ja noin 5 näätää saa per kausi. Joskus luulin, että näätä on lottovoitto saada, mutta olenkin huomannut että supin ja minkin saaminen on ennemmin lottovoittoon verrattavissa oleva saalis.
Takaisin alkuun
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 18.03.2021 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Supit liikkuu ihan kuten ennenkin myös haaskoilla, välillä ihan valoisallakin. Nytkin ammuin haaskalta supin joka tuli syömään jo 18.30. Täällä ei ole mitään muutosta liikkumisajoissa tapahtunut, vaikka kanta on nyt pyydetty hyvin alas. Jos supit tulee haaskalle vain yön hiljaisimpina hetkinä, niin siihen on jokin syy. Itse en juuri enää öitä valvo supien takia, alueen saa tyhjäksi muutenkin.

Häkkiloukkuunkin nuo supit menee edelleen, jos vain kehtaisi loukkuja enemmän pitää. Mutta kun tuo supin loukkupyynti ei juurikaan enää kiinnosta, ainoastaan vain jos tarvitsee nuorelle koiralle treenielukkaa hommata. Oli niitä ennenkin loukunkiertäjäsupeja, muistan parinkymmenen vuoden takaa kun kaveri ei saanut loukullaan yhtään supia, soitti sitten minulle ja kävin ajokilla ottamassa muutamana aamuna 6 supia loukulta pois.

Koko ajan loukun vieressä välkkyvä riistakamerakin saattaa haitata supeja.

Minkki on yksi helpoimmista pienpedoista aloittaa tehokas pyynti. Jos homma alkaa tökkiä, kannattaa kyllä itse miettiä, mikä menee pieleen. Esim. jos supit ei mene hyvän syötin perässä loukkuun, saavatko jostan lähistöltä parempaa ruokaa? Melkein löisin vetoa, että jos alueellesi tulisi joku uusi ammattipyytäjä, alkaisi saalista tulla. Ihan sama juttu kuin kalastuksessa, joillakin on aina huono syönti, tuuli väärästä suunnasta, liian kirkasta jne. Toiset vetää samoista paikoista ja samaan aikaa kalaa selkä vääränä.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Riistanvuoksi
Vieras





LähetäLähetetty: 18.03.2021 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:
Supit liikkuu ihan kuten ennenkin myös haaskoilla, välillä ihan valoisallakin. Nytkin ammuin haaskalta supin joka tuli syömään jo 18.30. Täällä ei ole mitään muutosta liikkumisajoissa tapahtunut, vaikka kanta on nyt pyydetty hyvin alas. Jos supit tulee haaskalle vain yön hiljaisimpina hetkinä, niin siihen on jokin syy. Itse en juuri enää öitä valvo supien takia, alueen saa tyhjäksi muutenkin.

Häkkiloukkuunkin nuo supit menee edelleen, jos vain kehtaisi loukkuja enemmän pitää. Mutta kun tuo supin loukkupyynti ei juurikaan enää kiinnosta, ainoastaan vain jos tarvitsee nuorelle koiralle treenielukkaa hommata. Oli niitä ennenkin loukunkiertäjäsupeja, muistan parinkymmenen vuoden takaa kun kaveri ei saanut loukullaan yhtään supia, soitti sitten minulle ja kävin ajokilla ottamassa muutamana aamuna 6 supia loukulta pois.

Koko ajan loukun vieressä välkkyvä riistakamerakin saattaa haitata supeja.

Minkki on yksi helpoimmista pienpedoista aloittaa tehokas pyynti. Jos homma alkaa tökkiä, kannattaa kyllä itse miettiä, mikä menee pieleen. Esim. jos supit ei mene hyvän syötin perässä loukkuun, saavatko jostan lähistöltä parempaa ruokaa? Melkein löisin vetoa, että jos alueellesi tulisi joku uusi ammattipyytäjä, alkaisi saalista tulla. Ihan sama juttu kuin kalastuksessa, joillakin on aina huono syönti, tuuli väärästä suunnasta, liian kirkasta jne. Toiset vetää samoista paikoista ja samaan aikaa kalaa selkä vääränä.


Se että joku tapahtuu eritavalla siellä vaikkapa supien liikkuminen ei ole totuus koko suomesta.
Ennemmin tulee mieleen asutko lähellä kaupunkiympäristöä tai seudulla jossa ihmisen toiminta on vilkasta, jolloin eläimetkin ovat siihen tottuneet ja saalis näin varmempaa?
Itse asustan käytännössä keskellä metsää järven rannalla erämaa alueella jossa ihmistoiminta on vähäistä.
Täällä ei todellakaan ole "helppoja" ruokakohteita supikoirillakaan.
Voihan se olla, että joku "oikea metsästäjä" täältäkin sitten pienpetoja saisi jos se kerran on pärstäkertoimesta kiinni.
Kuitenkin väittäisin, että kymmenet vuodet metsästystä harrastaneena itsekin olen melko juoni eläinten liikkeissä ja askeleen niitä edellä. Pienpetoja ei silti vaan saa. On helpompi hiipiä ja pudottaa joka syksyinen metsokukko tältä alueelta pataan kuin saada supikoira tai minkki.
Kettuja en edes vaivaudu täällä pyytämään vielä vaikeampana. Niitä saan toisen seuran alueelta peura/kauris kyttyyn ohessa vuosittain. Menneelle kaudelle kolme ketun kaatoa ja edellisellä viisi.

Tosiaan kellonajat ovat, niin loukulla kuin haaskalla pyöriessään supeilla aina samat, niin nyt kuin kesälläkin. 2.00-5.00 Jos muuten et usko, niin on ainakin riistakamerakuvia rutosti joka kuukausilta asia todistamaan.
Tätä olen ihmetellyt muutamankin alueen luolakoirapyytäjän kanssa. He ovat sanoneet samaa, että loukkuja ei edes kannata enää pitää supeille sillä tulokseton pyynti ja siihen nähty suuri vaiva ei enää houkuta. Parhaiten ne saa rassattua pesistä.
Jos jotain hyötyä on alueellamme pyörivistä ilveksistä niin ainakin se, että ne tuntuu napsivan supikoiria kohtuu tehokkaasti pois.

Kaikki riistakamerani toimivat inframustasalamalla, joten niiden välkekään ei riistalle näy.
Takaisin alkuun
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 18.03.2021 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläkin on 5-8 riistakameraa ollut maastossa kuvaamassa pienpetoja ympäri vuoden, ekat hommattiin heti kun niitä alkoi tulla maahan. Kuvia saattaa olla jo 6 numeroinen luku, mitä on käyty läpi. Satoja kuvia missä supit ja ketut ovat syömässä ihan valoisalla.

Kokenut pyytäjä on aina kokenut pyytäjä, joten kyllä se homma monasti on pärstäkertoimesta kiinni. Samat naamat ne on pienpetokisoissa kärjessä vuodesta toiseen. Onhan niitä eroavaisuuksia alueilla, mutta kokenut pyytäjä hanskaa kyllä ne. Tullut itsekin pyydettyä pienpetosia ja tarinoitua kovien pyytäjien kanssa ympäri Suomea, ihan samoilla kaavoilla kaikki noita pyytää.

Meilläpäin pyynti on niin kovaa, ettei luolakoiraa enää kannata pitää. Jäljenjättäjät alkavat loppua jo joulukuussa ja pesät on tyhjinä aivan suurimpia ja pahinpia paikkoja lukuunottamatta. Uusia pyytäjiä on tullut lisää ja supikannat ovat romahtaneet. Pintapyynti koirilla, riistakamerat ja haaskapyynti ovat tehostaneet pyyntiä erittäin paljon. Se alkaa olla pienpetosilla kovat ajat, kun tuhatta hehtaaria kohden täälläpäin on pyydetty 20-40 pienteosta vuosittain alueesta riippuen. Parhailta haaskoilta 50 elukkaa vuodessa.

Jotainhan siinä vialla on, jos pienpetoja ei tule saaliiksi, vaikka niitä on alueella. Silloin pitäisi miettiä miten asiat pitäisi tehdä toisin, eikä voivotella, ettei mitään tule. Itse olen koko jahtihistorian ajan koettanut kehittää omaa pienpetojen pyyntiä tehokkaammaksi, ehkä jotenkin siinä onnistuen, koska viime vuoden lopulla tuli uuden punaisen pystärin avulla allekirjoittaneen 1500. pienpeto.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pykälä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Syy 2019
Viestejä: 877
Paikkakunta: länsi-wenäjä

LähetäLähetetty: 18.03.2021 11:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaan mikä siinä on muuttunu,-80 luvulla nakkas supin häkkiloukun johonkin puskaan ja saalista tuli.Koiralla tosin sai enemmän,silloinkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Riistanvuoksi
Vieras





LähetäLähetetty: 18.03.2021 12:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pykälä kirjoitti:
Vaan mikä siinä on muuttunu,-80 luvulla nakkas supin häkkiloukun johonkin puskaan ja saalista tuli.Koiralla tosin sai enemmän,silloinkin.


Niin sanoppa se. Nisäkkäät ovat oppivaisia. Kun itse aloin supikoiria pyytämään -80 luvulla kuten edellä kerroin niitä sai helposti. Jopa päiväsaikaan meni aikuisia loukkuun.
Meillä oli kaksi tai kolme pientä häkkiloukkua säännöllisesti pyytämässä ja supisaalis oli kymmeniä kaudessa.
Nyt keskimäärin supeja on enemmän, mutta suhteessa loukuilla saatu saalismäärä romahtanut.

Eihän kettujakaan loukuilla enää saa. Varmasti silloin, kun niitä alettiin pyytämään vielä saikin kun eivät olleet loukkuja oppineet pelkäämään.
Ilmankos ketun pyynti tavat meni hieman kyseenalaisimmiksikin muunmuassa myrkkysyötein yms.
Pappavainaa kehui aikanaan, että kun elettiin aikaa jolloin kaikki oli sallittua petojen pyynnissä sotien aikana ja jälkeenkin hän oli virittänyt vanhan haulikon ladon nurkalle. Tähän syötin ja syötistä naru liipaisimelle.
Illalla oli vaan koto pihassa kuunnellut, koska kettu päättää päivänsä.
Konstit on olleet monet.
Takaisin alkuun
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 18.03.2021 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja ikä tekee monasti ihmiselle sen, että ennen niin helpot hommat alkaa tuntua vaikealta. Mukavuudenhalu alkaa tulla kuvioihin ja virtaakaan ei ole enää niin paljon kuin nuorenpana. Kyllä se on nähty monasti, miten aktiivisesta jahtimiehestä kuoriutuu reppujakkarajahtaaja.

Eihän supinpyynti ole koskaan ollut näin helppoa kun se nyt on. On riistakamerat, yötähtäimet, pelaavat koirat ja kokeneet pyytäjät. Joku vuosi takaperin oli vielä elukkaakin joka puskassa, kyllä oli ilo pyytää.

Mutta ei siinä mitään, viime yönä ilmestyi supipariskunta haaskalle, pitänee napata sekin pois tässä jokin ilta. Asettuuvat kohta kuitenkin johonkin lähelle makuulle, niin tulevat sitten hyvissä ajoin iltaa taas uudelleen.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pykälä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Syy 2019
Viestejä: 877
Paikkakunta: länsi-wenäjä

LähetäLähetetty: 19.03.2021 11:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Tapiok"

Eihän supinpyynti ole koskaan ollut näin helppoa kun se nyt on. On riistakamerat, yötähtäimet, pelaavat koirat ja kokeneet pyytäjät. Joku vuosi takaperin oli vielä elukkaakin joka puskassa, kyllä oli ilo pyytää. [/quote]

Ei tarvittu kameroita -80-90 luvulla,ei ollu tutkia,puhelimia sun muuta hömppää.Toimiva koira teki käytännössä yksin kaiken,ei ollu supirievulla mahkuja kun ADHD koira sen tapas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 19.03.2021 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pykälä kirjoitti:
[quote="Tapiok"

Eihän supinpyynti ole koskaan ollut näin helppoa kun se nyt on. On riistakamerat, yötähtäimet, pelaavat koirat ja kokeneet pyytäjät. Joku vuosi takaperin oli vielä elukkaakin joka puskassa, kyllä oli ilo pyytää.


Ei tarvittu kameroita -80-90 luvulla,ei ollu tutkia,puhelimia sun muuta hömppää.Toimiva koira teki käytännössä yksin kaiken,ei ollu supirievulla mahkuja kun ADHD koira sen tapas.[/quote]

Ihan samalla tavalla se koira toimii tutka kaulassakin. Laskee jäljelle ja menee kohta haukulle. Ei se koiraa yhtään paranna. Tutka vaan on pelastanut koiran hengen pariin otteeseen. -80 luvulla, kun hommia itsekin aloittelin, supin pyynti oli vielä aivan lastenkengissä. -90 luvulla loppupuolella alkoi olla jo kovia pyytäjiä kentällä jotka otti toistasataa elukkaa vuodessa.

Ei sitä tälläisiä saaliskuvia saatu -80 luvulla, nuokin tarttui yhden yön aikana mukaan.



Nyt varmaan olet jo vehkeet ja hömpät hommannut, kun niitä on jo kohtuudella saatavilla. -80 luvulla tarjonta oli aika niukkaa.



Wink
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pykälä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Syy 2019
Viestejä: 877
Paikkakunta: länsi-wenäjä

LähetäLähetetty: 19.03.2021 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu,pelit ja vehkeet on,mut koiraa ei. Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Saksmanni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hel 2008
Viestejä: 1084
Paikkakunta: Turun seutu

LähetäLähetetty: 05.04.2022 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy käydä hakemassa parafiiniöljyä 🧐
_________________
www.instagram.com/markokir
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com