Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2017 11:59 Viestin aihe: Äijät tehny jekun vanhalle hirvijäärälle |
|
|
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710202200474511_u0.shtml
Periaatteessa ihan hauska jäynä. Itteä vaan ihmetytti, että kuka ampuu hirveä, joka seisoo tommosessa asennossa eli pers päin ampujaa? Eihän tuossa ole maalialue lainkaan näkyvissä. Liekkö joku kaulaanampuja kyseessä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
|
Lähetetty: 20.10.2017 12:06 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän tuosta pelimies hirven pistää tonttiin. Siinä on maalialuetta paljon enemmän näkyvissä kuin esim. kyyhkyssä vastaavassa matkassa. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2017 12:13 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän tuosta kulmasta kippaa. Enemmän taas askarrauttaa tuo perinteinen hirvimiestyyli että vapaalta kädeltä. Kolme askelta eteen niin olisi ollut pyssy puun kylkeä vasten.
Videolta on kyllä paha arvioida matkaa, reilu 50m kuitenkin. _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2017 12:33 Viestin aihe: |
|
|
Tuki tai ei, ampumatta jäis multa Vaikka varmaan ihan pudotettavissa, jos sattuu vaikka kaulan tyveen. Mut niinhän se on et "jos kymppi on päässä niin pakkohan se on koittaa, on sitte risuja edes, pitkä matka tai huono kulma. Sais edes merkattua..." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17159 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 20.10.2017 13:23 Viestin aihe: |
|
|
Ampuja epäröi kyllä, eri patruunalaatua oli laakit... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TRYKON Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2017 13:42 Viestin aihe: |
|
|
Hirvi joka seisoo puolitoista minuuttia täysin liikkumatta tuossa asennossa olisi kyllä jäänyt ampumatta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2017 13:48 Viestin aihe: |
|
|
Sigamees kirjoitti: | Kyllähän tuosta kulmasta kippaa. Enemmän taas askarrauttaa tuo perinteinen hirvimiestyyli että vapaalta kädeltä. Kolme askelta eteen niin olisi ollut pyssy puun kylkeä vasten.
Videolta on kyllä paha arvioida matkaa, reilu 50m kuitenkin. |
Samoin ihmettelin, ettei tukea käyttänyt hyväkseen, vaikka muutaman askeleen astui lähemmäs. Kaveri yritti kuitenkin houkutusäänellä saada hirven kääntymään parempaan asentoon ja epäröi ampumista.
Valmet412 huomasi myös, että toisesta patruunasta ei tullut suuliekkiä. Olisiko vanha viritys kyseessä, eli joka toinen patruuna on liukas? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
|
Lähetetty: 20.10.2017 14:46 Viestin aihe: |
|
|
Elan kirjoitti: | Sigamees kirjoitti: | Kyllähän tuosta kulmasta kippaa. Enemmän taas askarrauttaa tuo perinteinen hirvimiestyyli että vapaalta kädeltä. Kolme askelta eteen niin olisi ollut pyssy puun kylkeä vasten.
Videolta on kyllä paha arvioida matkaa, reilu 50m kuitenkin. |
Samoin ihmettelin, ettei tukea käyttänyt hyväkseen, vaikka muutaman askeleen astui lähemmäs. Kaveri yritti kuitenkin houkutusäänellä saada hirven kääntymään parempaan asentoon ja epäröi ampumista.
Valmet412 huomasi myös, että toisesta patruunasta ei tullut suuliekkiä. Olisiko vanha viritys kyseessä, eli joka toinen patruuna on liukas? |
Millä paukulla ammuit? Hirvipaukulla... _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21438 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 20.10.2017 14:50 Viestin aihe: |
|
|
Mä en ihan tämmösiä piloja ymmärrä. Hauska joo mut mun mielestä pyssyhommien kans ei pitäs pilailla. No oon tylsä vanha mielensä pahoittaja varmaan mutta jotenki se vaan siltä tuntuu ku pilassa aseet mukana. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2017 14:54 Viestin aihe: |
|
|
Mitä ampumapaikkaan tulee niin olisin minäki ampunu. Joko puusta tukea tai polvituelta jos ei heinät edessä. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JokuUkko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2017 14:56 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Mitä ampumapaikkaan tulee niin olisin minäki ampunu. Joko puusta tukea tai polvituelta jos ei heinät edessä. |
Mihin oisit tähdänny? Kaulaan vai silmien väliin? Ei tuossa kunnolla keuhkoille oikeen pääse kulkematta pask@mahan kautta... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2017 15:04 Viestin aihe: |
|
|
Ranka kallo yhtymäkohta. Nuon selkeä paikka niin jos ei putoa heti niin saa parsittua kyllä varmana hengiltä sen tuohon. Kun on olemassa varma varmistusmahis niin voi ampua pikkusen haastavampaankin paikkaan.
Jos vastaava paikka metsäolosuhteissa niin en todnäk ammu ilman hyviä perusteita. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2017 16:30 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Mä en ihan tämmösiä piloja ymmärrä. Hauska joo mut mun mielestä pyssyhommien kans ei pitäs pilailla. No oon tylsä vanha mielensä pahoittaja varmaan mutta jotenki se vaan siltä tuntuu ku pilassa aseet mukana. |
+1 _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2017 20:45 Viestin aihe: |
|
|
"solomussa" olevassa kaulassa on suht iso hyvä osuma pinta ei tuossa mitään muuta ku olis kait voinu tällätä polvelta. mutta panin kyllä merkille että molemmissa laakeissa piippu ei vispannu, et sikäli näytti tietävän mitä tekee.
ja tuossa asennossa voi olla erittäin pitkiä aikoja ei siinä isommin outoa
Viimeinen muokkaaja, Pohjola pvm 20.10.2017 21:06, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
finlander Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.10.2017 20:59 Viestin aihe: |
|
|
9.3x622 kirjoitti: | tuhola kirjoitti: | Mä en ihan tämmösiä piloja ymmärrä. Hauska joo mut mun mielestä pyssyhommien kans ei pitäs pilailla. No oon tylsä vanha mielensä pahoittaja varmaan mutta jotenki se vaan siltä tuntuu ku pilassa aseet mukana. |
+1 |
Pilan kanssa niin ja näin, kavereitten kesken, mutta että iltalehteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|