OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mikä ajokoira miehiä vaivaa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.04.2009 09:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aaaaaaaah, mukavaa luettavaa. Mr. Green

Ei muuta ku lisää. Cool

Tappelu, tappelu, jeee! Wink

Yhteis henki huono seuroissa vai. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
F.Scaramanga
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2004
Viestejä: 415

LähetäLähetetty: 17.04.2009 16:53    Viestin aihe: no nii Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä, käsittämätöntä on kateus joka etenkin kala-ja metsästyspiireissä nostaa päätään. Ihmetystä herättää kateus esim. minkeistä ja supeista joita kateellinen ei itse olisi edes pyytänyt. Samoin hämmästyttää ukkelit jotka mm. tietävät pesäluolastoja mutteivät kerro näiden sijaintia, vaikkeivät itse ole menossa nitistämään näistä eläimiä.

"Pienpetojen pyynnistä. Osalla pienpetojen metsästäjien puheista kuultaa aivan pohjaton viha niitä kohtaan. Mistä ihmeestä tämä johtuu? Johtuuko tämä kateudesta. Siitä, että peto syö osan minun syksyn sorsa tai kanalintusaalista. Eli metsästäjällä ei olekaan ehkä niin paljon ammuttavaa. Vai onko vaan homma karannut käsistä vuosien saatossa. "

Kyllä, minua hämmästyttää myös tuo ns. petoviha. Kettua ja näätää eikä etenkään mäyrää tulisi rinnastaa supikoiraan ja minkkiin tai ainakaan kutsua tuhoelämiksi. Vaikka kettu ja näätä ovat enemmän tappajia kuin supi, niin Suomeen nämä kuuluvat kuitenkin. Kettu hyvin runsaslukuisena toki rokottaa rajusti itseään pienempiä kasvissyöjiä ja ilmeisesti tappaa metsäkauriiden vasoja. Itse ennemin näkisin ketun kuitenkin arvokkaana metsästyskohteena ja mahdollisena komeaturkkisena saaliina kuin ns. tuhoeläimenä.

"Monelta on myös unohtunut(ei ole koskaan tiennytkään, tai ei halua uskoa), että tärkein asia esim. kanalintujen kantojen runsaudessa on pesinnän onnistuminen. Eli se viha pitäisi suunnata tuonne ukkoylijumalalle, säiden hallitsijalle."

Niin pitäisi, sekä metsäyhtiöille jotka ovat jyränneet ympäri Suomea suot mataliksi ja isot metsät mataliksi. Murjovat toki pedotkin linnunpesät kohdalle osuessaan, mutta uskoisin tuhojen olevan veden äärellä paljon rajumpia kuin pelkässä metsämaastossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1903

LähetäLähetetty: 17.04.2009 16:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täällä osa porukasta pelkää että ketut metsästetään sukupuuttoon... Shocked Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Kertokaahan miten se onnistuu!?Omilla pyyntialueilla kettuja metsästetään todella aktiivisesti,mutta suurinpiirtein sama määrä niitä löytyy jälleen seuraavana talvena.Kyllä tyhjiö täyttyy...Valitettavasti.. Sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juego
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Jou 2004
Viestejä: 2598
Paikkakunta: Kuikkapanta

LähetäLähetetty: 17.04.2009 19:46    Viestin aihe: Re: no nii Vastaa lainaamalla viestiä

F.Scaramanga kirjoitti:
Kyllä, käsittämätöntä on kateus joka etenkin kala-ja metsästyspiireissä nostaa päätään. Ihmetystä herättää kateus esim. minkeistä ja supeista joita kateellinen ei itse olisi edes pyytänyt. Samoin hämmästyttää ukkelit jotka mm. tietävät pesäluolastoja mutteivät kerro näiden sijaintia, vaikkeivät itse ole menossa nitistämään näistä eläimiä.

"Pienpetojen pyynnistä. Osalla pienpetojen metsästäjien puheista kuultaa aivan pohjaton viha niitä kohtaan. Mistä ihmeestä tämä johtuu? Johtuuko tämä kateudesta. Siitä, että peto syö osan minun syksyn sorsa tai kanalintusaalista. Eli metsästäjällä ei olekaan ehkä niin paljon ammuttavaa. Vai onko vaan homma karannut käsistä vuosien saatossa. "

Kyllä, minua hämmästyttää myös tuo ns. petoviha. Kettua ja näätää eikä etenkään mäyrää tulisi rinnastaa supikoiraan ja minkkiin tai ainakaan kutsua tuhoelämiksi. Vaikka kettu ja näätä ovat enemmän tappajia kuin supi, niin Suomeen nämä kuuluvat kuitenkin. Kettu hyvin runsaslukuisena toki rokottaa rajusti itseään pienempiä kasvissyöjiä ja ilmeisesti tappaa metsäkauriiden vasoja. Itse ennemin näkisin ketun kuitenkin arvokkaana metsästyskohteena ja mahdollisena komeaturkkisena saaliina kuin ns. tuhoeläimenä.
"Monelta on myös unohtunut(ei ole koskaan tiennytkään, tai ei halua uskoa), että tärkein asia esim. kanalintujen kantojen runsaudessa on pesinnän onnistuminen. Eli se viha pitäisi suunnata tuonne ukkoylijumalalle, säiden hallitsijalle."

Niin pitäisi, sekä metsäyhtiöille jotka ovat jyränneet ympäri Suomea suot mataliksi ja isot metsät mataliksi. Murjovat toki pedotkin linnunpesät kohdalle osuessaan, mutta uskoisin tuhojen olevan veden äärellä paljon rajumpia kuin pelkässä metsämaastossa.


Juuri näin, lisäksi saalis tulisi hyödyntää, sai nahasta sitten mitä sai. Nykyään kaikkea joutuu perustelemaan pohjia myöden, sama homma pienpetojahdissa.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehta_mies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Syy 2005
Viestejä: 1978
Paikkakunta: Nivala

LähetäLähetetty: 14.08.2009 12:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tyhjä
_________________
pikkupojista rusakoihin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Sivu 5 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com