Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
J Sämpylä Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 28.05.2008 16:48 Viestin aihe: nokin paikka |
|
|
Millä metallista nokinpaikkarengasta voi siirtää jänteellä?
Tarvitaanko nokinpaikka pihdit tms.? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jarih Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 2086 Paikkakunta: Kirkkonummi
|
Lähetetty: 28.05.2008 18:32 Viestin aihe: |
|
|
Jotku pihdit joilla saat hiukan puristusta auottua että nokin paikka liikkuu jänteellä. _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
riistarosvo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.05.2008 20:16 Viestin aihe: |
|
|
Nokinpaikkapihdit helpottaa huomattavasti asiaa,eikä vahingoita nokkirengasta eikä jännettä,kannattaa lainata tai ostaa omaksi sellaiset erikoisliikkeestä.Loopissa en ole käyttäny rengasta ollenkaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
J Sämpylä Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.06.2008 21:11 Viestin aihe: |
|
|
Joo. Oli ne aika kalliit, mutta tosi nätisti pysty siirtämään nokinpaikkaa.
(ensin yritin meisselillä yms. ei onnistunut ) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
GoldenArrow Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.11.2009 19:23 Viestin aihe: |
|
|
Onko kenelläkään käytössä nuolen molemminpuolin vaistojousissa nokinpaikkaa. En tiedä onko se vain harha ja näinkö todella näin mutta ammuttaessa nuolen perä ikäänkuin hyppää vähän. Onko tämä normaalia. Ammun kaikki sormet nuolen alapuolella "otteella" ja nokki tulee nokinpaikan alapuolelle. Ne joilla on tullut mukkanuolesta jousi valmiilla nokinpaikalla kommentoikaa. Onko pelittänyt vai onko pitänyt vielä säätää? Vai voiko tuo tulla jostain tekniikkavirheestä..... _________________ Sanotaanko nyt näin että...juu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 30.11.2009 20:31 Viestin aihe: |
|
|
Otinpa itseäni niskasta kiinni ja soitin Juhanille. Sieltä tuli semmoiset ohjeet että nyt jousi pelittää. Vähän jännettä kireemmälle ja nokinpaikkaa ylemmäksi. On muuten mahtava peli tuo Toorum. Ei hyvänen aika.......  _________________ Sanotaanko nyt näin että...juu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pikkuhannu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.12.2009 20:49 Viestin aihe: |
|
|
GoldenArrow kirjoitti: | Onko kenelläkään käytössä nuolen molemminpuolin vaistojousissa nokinpaikkaa. En tiedä onko se vain harha ja näinkö todella näin mutta ammuttaessa nuolen perä ikäänkuin hyppää vähän. Onko tämä normaalia. Ammun kaikki sormet nuolen alapuolella "otteella" ja nokki tulee nokinpaikan alapuolelle. Ne joilla on tullut mukkanuolesta jousi valmiilla nokinpaikalla kommentoikaa. Onko pelittänyt vai onko pitänyt vielä säätää? Vai voiko tuo tulla jostain tekniikkavirheestä..... |
Itse ainakin käytän molemmilla puolilla nokinpaikkaa.. Ammun kylläkin perinteisesti nokki etu- ja keskisormen välissä... Ja vastakaarella..
Tosin vaistoammuntaa olen harrastanut sen viikon...  _________________ Perinnejousi se olla pitää... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 04.12.2009 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Pikkuhannu kirjoitti: |
Itse ainakin käytän molemmilla puolilla nokinpaikkaa.. Ammun kylläkin perinteisesti nokki etu- ja keskisormen välissä... Ja vastakaarella..
Tosin vaistoammuntaa olen harrastanut sen viikon...  |
Juu. No en taida itse ruveta käyttämään kahta koska jousi alkoi toimimaan nyt ihan ok mutta ei siitä varmaan harmiakaan ole. Tuossa vähän treenausta: http://www.youtube.com/watch?v=LAS3JfxdqK8 Vaikea on kyllä ampua vasemmalta verrattuna oikeaan mutta luulen että tarkkuus tulee olemaan huomattavasti parempaa kunhan vain pääsee sinuiksi tuon jousen kanssa. _________________ Sanotaanko nyt näin että...juu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
prohuntter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.12.2009 15:37 Viestin aihe: |
|
|
miksi nokin paikkaa pitää siirrellä kun tähtäin on sitä varten et siirrellään paitsi jos epäonnistunut kiinnitys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 05.12.2009 22:28 Viestin aihe: |
|
|
prohuntter kirjoitti: | miksi nokin paikkaa pitää siirrellä kun tähtäin on sitä varten et siirrellään paitsi jos epäonnistunut kiinnitys |
Vaistojousissa harvemmin on tähtäintä.... _________________ Sanotaanko nyt näin että...juu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.12.2009 00:52 Viestin aihe: |
|
|
GoldenArrow kirjoitti: | Pikkuhannu kirjoitti: |
Tosin vaistoammuntaa olen harrastanut sen viikon...  |
Juu. No en taida itse ruveta käyttämään kahta koska jousi alkoi toimimaan nyt ihan ok mutta ei siitä varmaan harmiakaan ole. Tuossa vähän treenausta: http://www.youtube.com/watch?v=LAS3JfxdqK8 Vaikea on kyllä ampua vasemmalta verrattuna oikeaan mutta luulen että tarkkuus tulee olemaan huomattavasti parempaa kunhan vain pääsee sinuiksi tuon jousen kanssa. |
Älä nyt hipmskati moisi videoita nettiin laita, tulevat ja hakevat sinut...  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 06.12.2009 10:37 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: |
Älä nyt hipmskati moisi videoita nettiin laita, tulevat ja hakevat sinut...  |
Minnekkäs ne minut hakee....? _________________ Sanotaanko nyt näin että...juu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|