OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsäkauriin metsästys
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Simo
Vieras





LähetäLähetetty: 17.08.2004 03:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nisäkäs kirjoitti:
Tunsin että sain suuhuni jonkin roskan.joka nyt kumminkaan ei ollut roska vaan ampiainen joka pisti kielenkärkeen.


Jos juomanasi olisi ollut puolenlitran kossu kuten minulla on tapana, ei ampiainen olisi ollut kiinnostunut juomistasi.
Toivottavasti otit opiksesi ja varaat koskenkorvaa seuraavalle reissulle.
Takaisin alkuun
Erästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Maa 2004
Viestejä: 170
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.08.2004 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin, johan tätä odottelinkin. Kalevassa kirjoitus: Suomen luonnonsuojeluliitto vastustaa kauriin vapauttamista lupakiintiöistä. Se kun tekee siitä samanlaisen kun jänis!

Se on tainnu viherpiipertäjältä jäädä joku biologiantunti väliin tai tullu imastua liikaa maria, kun lupakiintiön poistuminen kasvattaa kauriille pitemmät korvat ja sarvet tippuu.

Saapa nähä kuin käy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nisäkäs
Vieras





LähetäLähetetty: 18.08.2004 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Simo kirjoitti:
Nisäkäs kirjoitti:
Tunsin että sain suuhuni jonkin roskan.joka nyt kumminkaan ei ollut roska vaan ampiainen joka pisti kielenkärkeen.


Jos juomanasi olisi ollut puolenlitran kossu kuten minulla on tapana, ei ampiainen olisi ollut kiinnostunut juomistasi.
Toivottavasti otit opiksesi ja varaat koskenkorvaa seuraavalle reissulle.


Kyllähän minä nyt opikseni otin.En koskaan ole pitänyt noin laihoja juomia mukana.Jostain syystä vain kaverin kanssa ajateltiin etteihän me nyt näin lyhyellä reissulla vahvempia tarvita.Tarkoitus oli metsästää vain aamulla ja illalla.

Kun riistaakin tuli ja oli lämmin päivä,sekä noista mainitsemistani syistä päätimme kumminkin lähteä kotiin ja jättää iltametsästyksen seuraavaan kertaan.Lihatkin säilyivät vähintäinkin hyvinä.

Onhan se niin että kossupullo on parempi useammastakin syystä.Ei siitä ihan niin helpolla korkki unohdu auki ja jos unohtuukin niin onhan se ampiainenkin laiskempi tökkimään maisteltuaan sitä.

Minun ei kannata ruveta muuttelemaan asioita jotka olen hyviksi todennut.Pienemmät määrät mutta vahvempia.Annan kumminkin ymmärtää että väkevämmät aineet ei sitten sovi metsästykseen,pienemmissäkään määrissä kenellekään sellaiselle joka ei ole pitänyt elävää ampiaista suussaan ainakin kymmenen sekunttia.No joo,yritän jatkossa kirjoittaa asiaakin Twisted Evil
Takaisin alkuun
Di@bolic
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Mar 2004
Viestejä: 43
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 16.11.2004 18:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

(miksa)Kyllä tuo systeemi muualla Euroopassa tuntuu hyvin toimivan.


Aattelin liittyä tähän keskusteluun mukaan vaikka tästä onkin jo pitkä aika kun tämä keskustelu on julkaistu! Mutta jatkan vähän tuota asiaa mitä miksa sanoi: Kun näin ''kokeneena kauriin metsästäjänä'' olen käynyt tuolla euroopassa niitä kauriita jahtaamassa, niin olen saanut erittäin tärkeää tietoa miten muualla maailmassa niitä metsästetään! Kuten Saksassa ja Itävallassa on erittäin tärkeää, että 2 ihmistä on mukana tornissa jotta saataisiin tietää minkä eläimen saisi ampua. Itse olen myös sitä mieltä kuten osa täällä keskusteluissa olevista ihmisistä, että on väärin jos metsäkauriin metsästyksestä tulisi semmoista, että kokemattomat ampujat joilla ei ole hirven ammunta korttia suorittanut saisivat metsästää näitä ns. pieniä hirvieläimiä! Mutta näin lopuksi on tärkeä muistaa, että tämä näkemys jota kirjoitin on minun mielipiteeni asiasta! Toivotan kaikille hyvää metsästysonnea...!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 16.11.2004 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Di@bolic kirjoitti:
erittäin tärkeää, että 2 ihmistä on mukana tornissa jotta saataisiin tietää minkä eläimen saisi ampua

Ahaa. Eli mukana on kaksi, paljon viisaampaa ihmistä. Miksi nämä toiset, jotka tietää minkä saa ampua, ei saisi ampua yksin? Onko kyseessä mahdollisesti eu tarkkailijat? Torninkin pitää olla isompi, että mahtuisi kolme ihmistä samaan torniin. Ihan varmasti tähän on tulossa eu sääntö kohtapuoliin, jossa näitä saksanmallin mukaisia tarkkailijoita tosiaan täytyy palkata mukaansa metsälle. Mahdollisesti ne on vähän samanlaisia tarkkailijoita kuin nämä pyöriäistarkkailijat Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
miksa
Vieras





LähetäLähetetty: 16.11.2004 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On sitä itsekin joskus tullut Saksassa kytättyä, mutta ei kyllä mitään esiliinoja ollut matkassa. Homma on metsästäjän omalla vastuulla, niinkuin Suomessakin.
Olettaisin, että tämä kokemuksesi liittyy siihen, että metsästysoikeuden haltija ei ole halunnut päästää sinua yksin passiin tai että se on jopa ollut normaali käytäntö jollain alueella.

Saksassa metsästäjillä on omat reviirit, joiden metsästysoikeudesta maksetaan ihan kunnon vuokraa. - Ei siis tyyliin kaatopala suomalaiseen tapaan vaan ihan oikeaa rahaa. Persaukiset ei paljon metsästele, ellei satu olemaan suhteita. Very Happy

Homma saattaa Suomessakin pikkuhiljaa kehittyä tähän suuntaan.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 16.11.2004 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tarkoitin lähinnä, että metsästystornissa isuu 2 ihmistä yhteensä, elikkä ampuja ja riistanvalvoja. Mutta on se kuiteskin tarkempaa tuolla ulkomailla toi riistan valvonta, kuten esim. Saksassa ja Itävallassa saa vasta 18 vuotias alkaa metsästämään ja lisäksi siihen kuului, että hänen kanssaan pitää olla mukana metsällä vanhempi metsästäjä jokusen vuoden. en muista ihan tarkkaan montako vuotta sen riistan valvojan piti olla matkassa mut oli se ainakin useampi vuosi. Tämä systeemi ollaan perustettu sen takia, että ei sattuisi semmoisia tapauksia, että esim. Naarasammuttaisiin ensimmäiseksi vaikka sillä olisikin poikasia mukana.
Tämä riistanvalvontaan koskee kyllä enimmäkseen Saksanhirven metsästys niistä ne pitää kirjaa, että minkä tyyppisiä sarvia saa ampua. Mut käytännössä tämä on ihan hyvä tapa opettaa nuoria, että ei sattuisi semmoisia tapauksia niinkuin jo yllä mainitsin vaan ammuttaisiin niitä oikean tyyppisiä eläimiä.
Takaisin alkuun
Di@bolic
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Mar 2004
Viestejä: 43
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 16.11.2004 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heh heh... Tuli vähän noita kirjoitusvirheitä tehtyä kun äkkiä sutasin ton tekstin, mutta toivottavasti siitä jotakin tolkkua saa... Ja viel kaiken lisäksi unohdin kirjautua sisään ennen, kuin olin lähettänyt tuon viestin... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
miksa
Vieras





LähetäLähetetty: 16.11.2004 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aivan, saksanhirvestä ne on tarkempia. Sillä kertaa tais olla niin, että ei ollut oikein ammuttavien joukossa tuo hirvi. Kauriit ja siat oli siten, että sovittuja elukoita sai ampua, tunnistaminen vaan on aika haastavaa mustan maan aikana kuutamolla. Mutta silti tuo käytäntö on kai vähän paikkakohtainen.
Takaisin alkuun
Di@bolic
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Mar 2004
Viestejä: 43
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 16.11.2004 21:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joo niihän se taitaa olla, että eri paikoissa ne on tarkempia kuin toisissa paikoissa... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Venakko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2005
Viestejä: 208
Paikkakunta: säkylä

LähetäLähetetty: 19.01.2005 09:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miksa kirjoitti:
On sitä itsekin joskus tullut Saksassa kytättyä, mutta ei kyllä mitään esiliinoja ollut matkassa. Homma on metsästäjän omalla vastuulla, niinkuin Suomessakin.
Olettaisin, että tämä kokemuksesi liittyy siihen, että metsästysoikeuden haltija ei ole halunnut päästää sinua yksin passiin tai että se on jopa ollut normaali käytäntö jollain alueella.

Saksassa metsästäjillä on omat reviirit, joiden metsästysoikeudesta maksetaan ihan kunnon vuokraa. - Ei siis tyyliin kaatopala suomalaiseen tapaan vaan ihan oikeaa rahaa. Persaukiset ei paljon metsästele, ellei satu olemaan suhteita. Very Happy

Homma saattaa Suomessakin pikkuhiljaa kehittyä tähän suuntaan.


Mitäs jouduit luvasta maksamaan ja kaadetusta eläimestä?

Olin itse viime kesänä Saarlandissa paikallisen metsän/riistanhoitajan vieraana ja keskusteltiin kauriin kaatolupien hinnasta. Ei siellä juu tarvitse tyhjätaskun mennä kytikselle istumaan. on se sen verran kalista lystiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com